بررسی مشخصات گوشی Realme C30

Realme با اینکه فقط چند سالی میشه وارد بازار گوشی های هوشمند شده، تونسته تو همین مدت کوتاه در کنار قیمت مناسب، کیفیت خوب و قابل قبولی هم ارائه کنه و بتونه سهم بازار (هر چند کمی) بگیره. به خاطر جدید بودن این برند و عدم استقبال کاربران ایرانی، گوشی های ریلمی تو بازار زیاد مورد توجه قرار نگرفته و به دلیل واردات کمتر (نسبت به نمونه های شیائومی و سامسونگ که محبوبیت بسیاری به خصوص در رده قیمتی اقتصادی دارند)، نتونسته حرف خاصی برای گفتن داشته باشه. البته گوشی های این برند به جای عرضه امکانات سخت افزاری و دوربین های چند صد مگاپیکسلی با قیمت ارزان، سراغ تولید گوشی با امکانات معقول نسبت به قیمت ولی طراح خاص و جذاب رفته تا بتونه از این طریق نظر کاربران رو به خودش جلب کنه. قراره در ادامه یکی از گوشی اقتصادی های این برند با نام Realme C30 که با قیمت 100 دلاری مرداد 1401 به بازار جهانی عرضه شده و مدتی میشه که در بازار ایران موجود شده رو بررسی کنیم و ببینم در رده گوشی های سوپر اقتصادی میتونه در مقابل رقبای چینی و کره ای خودش حرفی برای گفتن داشته باشه یا نه؟ با بررسی مشخصات گوشی Realme C30 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی ریلمی C30

برند ریلمی در گوشی های اقتصادی خودش به خصوص سری C سعی کرده با یه طراحی خاص و جذاب ضعف ها و کمبود های بخش های دیگه رو تا حدودی پوشش بده. گوشی ریلمی C30 هم تا حد زیادی در این بخش سر بلند بیرون بیاد و به نسبت قیمت خودش، ظاهر و طراحی بسیار بهتر و جذاب تری داره. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی طراحی قسمت پشتی از یه الگو راه راه عمودی استفاده میکنه که ظاهر جذابی به گوشی داده. طراحی تخت و بدون لبه گوشی هم باعث شده گوشی به نسبت قیمت کیفیت ساخت بیشتری داشته باشه. تک دوربین گوشی به همراه یه فلش LED و نوشته AI Camera توی یه جزیره مربعی شکل که طراحی متفاوتی نسبت به باقی قسمت پشتی داره و تقریبا ماته در گوشه این بخش جا خوش کرده و بیرون زدگی خیلی زیادی هم نداره. لوگو Realme هم پایین این بخش جا خوش کرده. متریال استفاده شده خوبه و باعث شده وزن گوشی به حدود 182 گرم برسه که نسبت به باقی گوشی های اقتصادی خیلی سبک تر و خوش دست تر شده. قطر گوشی هم به نسبت باقی گوشی های این بازه کمتره که در کنار طراحی تخت و جذاب گوشی باعث میشه در استفاده طولانی مدت از گوشی اذیت نشید. گوشی Realme C35 در سه رنگ آبی و سبز و مشکی عرضه میشه که تکسچرهای رنگ مشکی با دو رنگ دیگه متفاوته.

بررسی طراحی ریلمی C30

فریم پلاستیکی تخت و براق ساخته شده و حس فلز رو به شما منتقل میکنه. لبه راست دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا، لبه چپ درگاه سیم کارت قرار گرفته که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. بالای گوشی کویره ولی در عوض لبه پایینی شلوغه و تک اسپیکر گوشی، میکروفون، جک 3.5 میلیمتری صدا و پورت میکرو USB اینجا قرار گرفته. طبقه معمول گوشی های سوپر اقتصادی از این پورت قدیمی برای شارژ استفاده شده و خیلی نمیشه در این مورد به گوشی C30 خرده گرفت. از حسگر اثر انگشت هم هیچ کجا خبری نیست و برای باز کردن گوشی باید به پین یا الگو و یا تشخیص چهره دو بعدی بسنده کنید.

مشخصات بدنه گوشی ریلمی سی 30

خلاقیت در طراحی و ظاهر توی بخش صفحه نمایش دیده نمیشه و طراحی معمول این بازه قیمتی با حاشیه زیاد به خصوص در پایین پنل استفاده شده. دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای بالا صفحه قرار داره.

ریلمی توی بخش طراحی و دیزاین تونسته گوشی C30 رو یه لول از گوشی های همه رده خودش بالاتر ببره و اگه دنبال یه گوشی معمولی ولی خوش دست و جذاب میگردید، کاملا میتونه نظر شما رو به خودش جلب کنه.

 

بررسی صفحه نمایش ریلمی Realme C30

صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 720 و نرخ به روز رسانی 60 هرتزی چیز خیلی عجیبی در این بازه قیمتی به حساب نمیاد و کاملا یه صفحه نمایش معمولیه با زاویه دید و روشنایی کم که در محیط های بیرونی و با نور زیاد استفاده از اون میتونه کمی اذیت کننده باشه. جزئیات و ترکیب رنگ نمایش داده هم خیلی خوب نیست ولی با توجه به قیمت خیلی ایرادی بهش نمیشه گرفت.

بررسی صفحه نمایش ریلمی Realme C30

 

مشخصات باتری ریلمی سی 30

معمولا گوشی های ارزون قیمت به خاطر استفاده از متریال معمولی و باتری های با ظرفیت بالا وزن نسبتا سنگین و قطر زیادی پیدا می کنند، ولی گوشی ریلمی C30 در کنار یه وزن و اندازه مناسب تونسته یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی رو هم توی خودش جا بده. این باتری لیتیوم پلیمری در کنار پردازنده و صفحه نمایش کم مصرف باعث میشه در استفاده معمولی و روزمره و نسبتا سبک حدود 2 روز به شما شارژ بده.

مشخصات باتری ریلمی سی 30

البته مثل باقی گوشی های این بازه قیمتی سرعت شارژ به خاطر آداپتور ضعیف 10 واتی و پورت میکرو USB پایینه و حدود 3 ساعت شارژ کامل دستگاه زمان میبره و باید مدت زمان زیادی برای شارژ مجدد دستگاه منتظر بمونید. از فست شارژ هم خبری نیست.

 

بررسی عملکرد دوربین سی 30 Realme

به طبع اقتصادی بودن گوشی فقط از یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای این گوشی استفاده شده و کیفیت عکس ها کاملا معمولیه. رنگ و جزئیات عکس ها هم چنگی به دل نمیزنه و بیشتر میتونید برای ثبت خاطرات از دوربین استفاده کنید. امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه وجود داره که مانند بخش عکسبرداری خیلی کیفیت خاصی نداره. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی جزئیات زیاد و نور مناسبی در عکس ها ثبت نمیکنه و خیلی تعریفی نداره. امکان فیلمبرداری 720 و با 30 فریم فقط وجود داره که کیفیت خیلی خوب و مناسبی نداره.

بررسی عملکرد دوربین سی 30 Realme

 

بررسی عملکرد پردازشی و رابط کاربری Realme C30

ریلمی برای اکثر گوشی های اقتصادی خودش سراغ تراشه های Unisoc میره و برای گوشی C30 هم از تراشه Unisoc Tiger T612 استفاده کرده. این تراشه 12 نانومتری به نسبت قیمت حداقل توی اکثر بنچمارک ها از رقبای این گوشی توی این بازه مثل سامسونگ A04 و شیائومی ردمی A1 Plus عملکرد بهتری داره. این پردازنده مناسب در کنار رابط کاربری سبک باعث شده لگ و باگ خاصی توی استفاده معمولی و روزمره دیده نشه و بتونید بدون مشکل خاصی از گوشی استفاده کنید. گوشی های سوپر اقتصادی برای بازی ساخته نشدن و نباید انتظار اجرای بازی رو هم ازشون داشته باشید ولی realme c30 بازی های سبک و با گرافیک معمولی رو میتونه اجرا کنه.

بررسی عملکرد پردازشی گوشی Realme C30

گوشی Realme C30 در سه نسخه با 2/3/4 گیگ رم و 32/64 گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 2.2 عرضه شده. این حافظه ذخیره سازی سریع که خیلی در این بازه رایج نیست باعث میشه سرعت اجرا و باز شدن برنامه ها کمی سریع تر بشه. از اندروید 11 و Realme UI Go برای این گوشی استفاده شده که نسخه سبک تر شده رابط کاربری انحصاری ریلمی به حساب میاد و با توجه به قدرت پردازشی گوشی کمی سبک تر شده. ظاهر رابط کاربری تا حدودی شبیه به اندروید خامه و امکانات شخصی سازی خیلی متنوع مثل رابط کاربری سامسونگ نداره اما راضی کننده است و محدودیت خاصی برای شما ایجاد نمیکنه.

 

مشخصات اسپیکر ریلمی سی 30

اسپیکر مونو برای یه گوشی اقتصادی تقریبا عادیه و گوشی ریلمی C30 هم از یه اسپیکر استفاده میکنه که کیفیت خیلی بالایی نداره ولی بلندی صدای قابل قبولی داره. جک 3.5 میلیمتری هم مثل باقی گوشی های اقتصادی اینجا دیده میشه.

 

آیا گوشی Realme C30 ارزش خرید داره؟

شارژدهی مناسب باتری در کنار پردازنده با قدرت خوب نسبت به قیمت و یه نمایشگر کار راه بنداز جزو نکات مثبت این گوشی به حساب میاد ولی بخشی که باعث میشه این گوشی نسبت به رقبا متمایز بشه طراحی و کیفیت ساخت و طراحیه که نسبت به باقی گوشی های این بازه قیمتی حس بهتری موقع استفاده از گوشی به شما دست میده و اگه دنبال یه گوشی دوم خوش دست و کار راه بنداز یا یه گوشی اول میگردید که میخواید در طول روز استفاده طولانی ازش داشته باشید و علاوه بر خسته نشدن دست و راحتی باتری هم شما رو همراهی کنه گوشی ریلمی C30 میتونه گزینه مناسبی براتون باشه. البته نداشتن حسگر اثر انگشت و استفاده از پورت میکرو USB جزو نقاط ضعف این گوشی به حساب میاد و بعضی گوشی های سوپر اقتصادی یکی یا هر دو این موارد رو دارند. البته قیمت حدودی 4 میلیون تومانی این گوشی نسبت به رقبای دیگه این گوشی در لیست قیمت گوشی بازار مانند A04 سامسونگ و ردمی A1 پلاس حدود 500 هزار تومان بیشتره و نبود لوازم جانبی این گوشی در بازار میتونه کمی پیشنهاد این گوشی برای خرید رو کمی سخت تر کنه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۵ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 53
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Artin hacker2023

مهدی شجری
چرا فیلم نمیزاری؟؟

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
SiNiOR

عالی مهدی دمت گرم خیلی گوشی خوبیه به نظرم نسبت به قیمتش الان اون وقتی که نوت ۱۱ ۴ تومن بود نمیارزید ولی الان عالی لطفا ویدیوشو بزار تروخدا

۲۳ فروردین ۱۴۰۲
MAHDI13

اخه کی اینو میخره حداقل 2 مییلون گرون تر از قیمت معمولشه

۰۶ فروردین ۱۴۰۲
mms2099

ی کادر بزرگ ولی ی دوربین ؟!

۰۴ فروردین ۱۴۰۲
Arsalan.CR7

دلم تنگ شده واسه اون شور و هیجان توی بررسی ها
هی روزگار

۰۲ فروردین ۱۴۰۲
hamidcipher

گوشی ساده فقط لمسی شده ! ::/

۰۱ فروردین ۱۴۰۲
tahamousavi

خوندن متن این گوشی ها وقتی میدونی آخر سر به دردت نمیخورن واقعا خسته‌کنندس. دلم واسه ویدیوهای بررسی تنگ شده…

۲۹ اسفند ۱۴۰۱
Reza Edrisi

به نظر من 4 میلیون تومن نم ارزه 3 الی 3و نیم

۲۸ اسفند ۱۴۰۱
Madi11

خنده

۲۸ اسفند ۱۴۰۱
Amir 1386.

چند تا cc بهتون بدم

۲۸ اسفند ۱۴۰۱
Amir 1386.

اصلا 4 تومن نمی ارزه

۲۸ اسفند ۱۴۰۱