بررسی مشخصات گوشی Realme 8 Pro

Realme تو رقابت شدید برندهای موبایل چینی، معمولا امکانات خوب و قابل توجه رو با یه برچسب قیمت اقتصادی کنار هم قرار میده تا بتونه تو بازار جهانی سهم بازار بگیره. اما گوشی های ریلمی به خاطر واردات کمتر و قیمت نسبتا بالاتر نسبت به شیائومی تو ایران خیلی مورد توجه قرار نگرفته. گوشی میان رده Realme 8 pro زمان نسبتا زیادی از عرضه جهانیش میگذره و مدتی هم میشه که در بازار ایران با قیمت حدودی 7.8 میلیون تومان موجوده. قراره این گوشی رو بررسی کنیم و ببینیم با توجه به قدیمی بودن این گوشی و قیمت نسبتا بالا، نسبت به رقبای شیائومی و سامسونگی خودش حرفی برای گفتن داره یا نه؟ با بررسی مشخصات Realme 8 Pro همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی Realme 8 Pro

گوشی های ریلمی در بخش طراحی و راحتی استفاده، کیفیت مطلوبی از خودشون نشون دادن و گوشی ریلمی 8 پرو هم با یه طراحی خاص و جذاب میتونه در نگاه اول، شما رو به خودش جذب کنه. به خاطر اندازه کوچیک، قطر نسبتا کم و وزن حدودا 176 گرمی، گوشی خوش دستی به حساب میاد. طراحی قسمت پشتی کاملا از پلاستیک ساخته شده و به صورت خمیده به فریم میانی متصل شده. نوع بافت استفاده شده در عین نرم و خوش دست بودن باعث ایجاد اصطکاک بهتری موقع در دست گرفتن گوشی میشه و realme 8 pro یکی از گوشی های خوش دست و خوش ساخت این بازه قیمتی به حساب میاد. نوشته بزرگ Dare To Leap که کل قسمت پشتی رو در برگرفته شاید در نگاه اول جذاب باشه اما در طولانی مدت میتونه باعث شرمساری هم بشه! پایین گوشی هم لوگو Realme با اندازه معقولی حک شده. 4 لنز دوربین در یه برآمدگی نسبتا بزرگ با توجه به اندازه گوشی توی یه بخش مربعی گوشه راست قاب پشتی قرار گرفتن و پایین اون هم فلش LED و کنارش هم نوشته های مربوط به امکانات دوربین مثل 108 مگاپیکسل و AI Mode نوشته شده. رنگ های استفاده شده برای این گوشی موقع برخورد نور انعکاس جالبی دارند و اگه خیلی گوشی از دستتون نمیفته و مراقب گوشیتون هستید، می تونید بدون قاب بیشتر از ظاهر گوشی لذت ببرید.

بررسی طراحی Realme 8 Pro

فریم پلاستیکی مات خیلی نازکه و موقع دست گرفتن گوشی حس و گریپ خوبی به شما میده. لبه راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره، لبه چپ فقط درگاه سیم کارت قرار داره که همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. لبه بالایی خبر خاصی نیست و فقط یه میکروفون قرار گرفته ولی لبه پایینی شلوغه و تک اسپیکر گوشی، درگاه تایپ سی، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری صدا اونجا وجود داره.

صفحه نمایش نسبتا حاشیه زیادی داره به خصوص از پایین صفحه و دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول کوچیک سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته. از هیچ گواهی و محافظ پیش فرضی برای این گوشی استفاده نشده و باید از گلس یا قاب برای محافظت بیشتر گوشی ریلمی 8 پرو استفاده کنید.

در مجموع گوشی Realme 8 Pro یه گوشی خوش دست و با یه ظاهر جذابه که برای به خاطر رنگ های جذاب و نوشته های قسمت پشتی سعی میکنه خودش رو توی دل مخاطب جوان باز کنه و تا حدود زیادی تونسته توی این بخش موفق عمل کنه.

 

عملکرد صفحه نمایش Realme 8 Pro

صفحه نمایش سوپر امولد 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 توی این بازه قیمتی سال های قبل چیز عجیب و قابل توجهی بود اما با عرضه گوشی های سری ردمی شیائومی، صفحه نمایش های با جزئیات و نرخ به روز رسانی بالا تقریبا به یه ویژگی عادی توی این بازه تبدیل شده. جزئیات و ترکیب و کنتراست رنگ های صفحه نمایش خوبه و اگه خیلی ویدیو تماشا میکنید شما رو راضی میکنه. روشنایی صفحه هم با توجه به امولد بودن خوبه ولی خیلی بالا و زیاد نیست اما کار رو براتون در میاره و توی محیط پر نور اذیت نمیشید. اگه اهل بازی کردن با گوشی هم باشید، تاچ سمپلینگ 180 هرتزی باعث میشه سرعت واکنش خوبی توی بازی های اکشن داشته باشید. یه نقطه ضعف بزرگ صفحه نمایش، رفرش ریت 60 هرتزی اونه که نسبت به رقبای دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداره و باعث میشه این بخش نسبت به باقی گوشی های این بازه قیمتی عملکرد نسبتا پایین تری داشته باشه.

عملکرد صفحه نمایش Realme 8 Pro

 

مشخصات باتری ریلمی 8 پرو

ظرفیت باتری ریلمی 8 پرو  4500 میلی آمپر ساعته اما پردازنده کم مصرف باعث شده بازدهی باتری مناسب باشه و با استفاده معمولی رو به سنگین راحت بتونید یک روز کامل از گوشی استفاده کنید. البته رفرش ریت 60 هرتزی باعث شده مصرف باتری خیلی کمتر بشه و توی استفاده های معمولی و سبک حدود یک روز و نیم بتونید از گوشی استفاده کنید. سرعت شارژ هم به کمک شارژر 50 واتی قرار گرفته توی جعبه خوبه و توی حدودا 50 دقیقه گوشی کاملا شارژ میشه.

مشخصات باتری ریلمی 8 پرو

 

بررسی دوربین  Realme 8 pro

4 لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق پکیج دوربین گوشی ریلمی 8 پرو رو تشکیل میدن. عکس های لنز اصلی در حالت پیش فرض 12 مگاپیکسلی ثبت میشن و جزئیات و دینامیک رنج خوبی توی اونها دیده میشه و کنتراست و ترکیب رنگ های خوب و زنده است و نویز خیلی کمه. ولی اگه روی عکس ها زوم کنید مخصوصا اشیا پر جزئیات تر (مثل علف ها و درختان)، کمی عکس ها آبرنگی و مصنوعی به نظر میان. امکان زوم 3 و 5 برابری رو هم داره که جزئیات و دینامیک رنج خوبی توی عکس ها دیده میشه و نویز و افت کیفیت بسیار کمه. در حالت زوم 5 برابری مقداری افت کیفیت و جزئیات رو میبینیم که خیلی زیاد نیست. عکس های پرتره هم به خوبی سوژه جدا میشه و جزئیات و کیفیت خوبی توی عکس ها دیده میشه. کیفیت عکس های اولترا واید خیلی خوب و قابل توجه نیست و مثل باقی لنز های این بازه قیمتی، کیفیت خاص و قابل توجهی نداره. لنز ماکرو هم تعریفی نداره و به خاطر فوکوس ثابت و نویز بالای عکس ها و رنگ های بی روح نمی تونید خیلی روش حساب باز کنید.

بررسی دوربین  Realme 8 pro

عکاسی توی نور کم و شب هم به خوبی و با جزئیات مناسب و رنگ های شبیه به واقعیت انجام میشه و نویز دیده شده توی عکس ها کمه. با روشن کردن حالت نایت مود 5 تا 10 ثانیه زمان لازمه که عکس ها پردازش بشن که شاید به خاطر پردازنده اقتصادی گوشی باشه و باعث میشه عکس ها روشن تر بشن و نویز کاهش پیدا کنه، اما رنگ ها رو نرم و غیر واقعی میکنه و بهتر از حالت AI Mode استفاده کنید که ثبت عکس ها زمانی نمیبره و با کاهش نویز و روشن کردن عکس ها باعث غیر واقعی شدن رنگ ها نمیشه.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی عکس های با جزئیات متوسط و رنگ های خوب با کنتراست مناسبی میگیره که میتونه کارتون رو راه بندازه. امکان فیلمبرداری 1080 با 30 و 120 فریم هم امکان پذیره با این دوربین و کیفیت فیلم ها هم خوب و قابل قبوله.

دوربین اصلی میتونه فیلم های 4k با 30 فریم و 1080 با 60 فریم ثبت کنه که خیلی جزئیات خوبی دارن و رنگ ها نزدیک به واقعیته و نویز هم خیلی کمه، اما در حالت 4k لرزشگیر دیجیتال فعال نمیشه.

در مجموع کیفیت دوربین و فیلمبرداری با توجه به بازه قیمتی خوب و مناسبه و امکانات خوبی هم در اختیارتون میزاره و اگه عکاسی با گوشی براتون مهمه میتونه شما رو راضی کنه.

 

امنیت ریلمی 8 پرو

حسگر اپتیکال اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار گرفته و مثل باقی این نوع حسگر ها سرعت مناسبی داره اما دقت خیلی خوب نیست و ممکنه در بعضی موارد با چندین بار امتحان باز نشه و نتونه درست انگشت شما رو تشخیص بده. حسگر دو بعدی چهره هم عملکرد خوب و سریعی داره و در مواقع ضروری خیلی راحت می تونید ازش استفاده کنید.

 

عملکرد پردازشی Realme 8 pro

تراشه اسنپدراگون 720G در کنار 6/8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه ذخیره سازی عملکرد سخت افزاری مناسبی و قابل قبولی در گوشی ریلمی 8 پرو دارند. توی استفاده معمولی و روزمره تقریبا مشکل خاصی دیده نمیشه و همه چی روون اجرا میشه ولی بعضی مواقع یکسری لگ و گیر ها توی رابط کاربری دیده میشه. بازی های با گرافیک بالاتر مثل کالاف با جزئیات بالا و فریم مناسب بدون مشکل خاصی اجرا میشه و دما هم بعد از استفاده طولانی مدت خیلی بالا نمیره و باعث افت کیفیت و افت فریم توی بازی نمیشه. در مجموع عملکرد سخت افزاری هیچ مشکل و نقطه ضعفی نداره و هیچ برتری خاصی هم نسبت به رقبای دیگه توی این بازه از خودش نشون نمیده.

عملکرد پردازشی Realme 8 pro

 

مشخصات رابط کاربری ریلمی 8 پرو

رابط کاربری مخصوص ریلمی به نام Realme UI 2.0 استفاده شده که بر پایه اندروید 11 ساخته شده و امکان ارتقا به اندروید 12 و Realme UI 3.0 رو داره. ظاهر رابط کاربری شبیه به اندروید خامه و امکانات شخصی سازی خوبی و متنوعی مثل تغییر رنگ و شکل آیکون ها و فونت ها رو به شما میده. قابلیت Side Bar شبیه به One UI سامسونگ داره که به شما اجازه میده یه سری اپ ها رو دسترسی سریعی بهشون داشته باشید. همونطور که توی بخش سخت افزار بهش اشاره کردیم یه سری مشکلات و باگ های نرم افزاری توی این رابط کاربری دیده میشه که باعث میشه تجربه استفاده ازش خیلی لذت بخش و راحت نباشه که بیشتر به خاطر جدیدتر بودن این رابط توش دیده میشه و با آپدیت های آینده احتمال برطرف شدنشون هست.

 

عملکرد اسپیکر Realme 8 pro

اسپیکر مونو استفاده شده با توجه به قیمت گوشی خیلی قابل توجیه نیست و بلندی صدای متوسط و کیفیت نسبتا کم توی صداهای بلند باعث میشه این بخش عملکرد راضی کننده ای نداشته باشه. استفاده از جک 3.5 تا حدودی این بخش رو نجات میده و برای تجربه بهتر توی بازی ها یا تماشای ویدیو و فیلم بهتره از هندزفری استفاده کنید.

 

آیا ریلمی 8 پرو ارزش خرید داره؟

برند نوپای ریلمی در بخش ظاهر و طراحی گوشی های خودش خوب عمل کرده و تا جای ممکن سعی کرده یه گوشی خوش ساخت و خوش دست رو به مخاطبین خودش عرضه کنه اما این تجربه کم باعث شده توی اکثر بخش ها نتونه چیز جدیدی برای ارائه داشته باشه و در بخش صفحه نمایش هم در مقابل رقبای خودش کاملا رقابت رو میبازه. البته نباید از شارژدهی خوب باتری هم صرف نظر کنیم که توی بازه قیمتی خودش عملکرد خوبی داره. بخش دوربین هم با اینکه مانور زیادی روی این بخش داده شده و سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی رو روی این گوشی قرارگرفته ولی عملکردش به صورتی نیست که شما رو مجاب به خرید این گوشی کنه. با توجه به موجودی کمتر این گوشی توی بازار و قیمت نامعقول نسبت به رقبا بهتره ریسک خرید این گوشی از این برند نوپا و تازه کار رو نکنید و سراغ گوشی های جدیدتر، پرفروش تر و اثبات شده بازار مثل شیائومی Redmi Note 11 Pro و سامسونگ A33 5g برید.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۵ دی, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 75
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Tahas

سامسونگ بهتره تو این بازه

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Nurse

خیلی ممنون 🙏

۱۸ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi2005

خدا قوت مهدی جون ❤️

۱۰ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
Ali damghani

قدیمی

۰۹ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
alirezanikkhah

الان دیگه ارزش خرید نداره

۰۹ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
hamidcipher

تنها گوشی که طرح دوربیناش به دلم میشینه !

۰۸ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
mms2099

بیشتر ب درد بچه ها میخوره

۰۸ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
mobolu

تو این رده قیمت به نظرم فقط سامسونگ میصرفه

۰۳ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
Mohammad#dark#love

۷وخورده ای که سهل ۵تومنم زیااااده واسش

۲۸ دی ۱۴۰۱
comment-user-img
Mrprofessor

ارزش نداره دیگه خیلی گوشی سر تر با این قیمت هست الان

۲۷ دی ۱۴۰۱
comment-user-img
Mohammad amin ahmadi

این گوشی واس وقتی که رونمایی شد و به بازار اومد
گوشی خیلی خوبی بود و ارزش خرید خوبی داشت نسبت به رقباش که a22 سامسونگ و m3 شیائومی بودن خیلی خوب بود
ولی الان با گذر یک یا دو سال از رونماییش ارزش خریدی نداره

۲۶ دی ۱۴۰۱