بررسی هندزفری بلوتوثی QCY T13

میخوایم در مورد هندزفری بلوتوثی QCY T13 صحبت کنیم. شرکت کیو سی وای که جزو زیر برندهای شیائومی محسوب میشه و کلا هم تمرکزش روی ساخت هندزفری های اقتصادی هست. این محصول هم یکی از گزینه های اقتصادی و با عملکرد خوب این برنده که قصد داریم رد  این پست بررسیم کنیم. پس با بررسی هندزفری بلوتوثی QCY T13 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی محتویات جعبه هندزفری بلوتوثی QCY T13

اول یه نگاهی به جعبه بندازیم. جعبه طراحی خاص و پر زرق و برقی نداره. داخل جعبه یه کابل تایپ سی و چهار تا سری سیلیکونی با سایزهای مختلف و یه دونه دفترچه وجود داره. سری های سیلیکونی با سایزهای مختلف برای گوش های مختلف ساخته شده، پس خیلی دغدغه این رو نداریم که آیا مناسب گوش ما هست یا نه؟ به علاوه داشتن سری های سیلیکونی باعث میشه که هندزفری ها کاملا و خیلی خوب توی گوش چفت بشن و قسمتی از صدای محیط رو هم بگیرن تا بتونیم بهتر موسیقی رو بشنویم و میشه گفت که کیفیت تا حدودی بالا میره.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت هندزفری بلوتوثی QCY T13

کیو سی وای این مدل رو خیلی معمولی طراحی کرده. کیس رو که نگاه میکنیم از جنس پلاستیک ساخته شده و بدنه براقی داره. دو تا رنگ مشکی و سفید داره. تو دراز مدت احتمال اینکه خط خوردگی به خاطر براق بودن ایجاد بشه، بالاست. پس بهتون پیشنهاد میکنم که حتما سراغ رنگ سفید برید. یه درگاه تایپ سی داره که برای شارژ استفاده میشه و یه چراغ LED برای اینکه ببینید چقدر شارژ داره. جعبه مثل جعبه جواهرات باز میشه. داخل جعبه رو که نگاه میکنیم دوتا بادز محصول قرار گرفته و یه دکمه هم داره که برای مشاهده اینکه چقدر شارژ داره استفاده میشه و با لمس این دکمه چراغ LED روشن میشه و با سه رنگ به ما نشون میده که چقدر شارژ باقی مونده.

کیس QCY T13 حدود 50 گرم وزن داره که میشه گفت وزن معمولی هست اما یه خورده ابعادش بزرگه و اگه بخواید توی جیبتون حملش کنید، شاید اذیتتون کنه و بهتره که توی کیف کمری حملش کنید و یا اگه دوست داشتید از این آویزهای هندزفری بلوتوثی بگیرید و آویزونش کنید. نسبت به T11 خود هندزفری های از جعبه بیرون نمی افته، یادمه که T11 با یه حرکت هندزفری ها رو از جعبه بیرون پرت میکرد.

اما بریم سراغ هندزفری ها، یه مقداری در آوردن بادزها از کیس سخت انجام میشه. هر هندزفری 6 گرم وزن داره و میشه گفت وزن سبکی دارند. به وسیله ساقه هایی که داره توی مکالمه میتونه بهمون کمک کنه. دو تا میکروفون روی هر هندزفری قرار گرفته. سری سیلیکونی هم همونطور که گفتم قابل تعویضه با 4 تا سری سیلیکونی اضافه ای که داخل جبعه وجود داره و دستورات پخش صدا و موسیقی به وسیله بخش تاچ بالای ساقه ها انجام میگیره.

یه اپ هم داره که میشه دستورات رو شخصی سازی کرد که جلوتر بهتون توضیح میدم. ضد رطوبته تقریبا و میشه گفت در مقابل پاشیدن ذرات آب مقاومه، و میتونه برای ورزش و دویدن انتخاب خوبی باشه.

بررسی کیفیت صدا و میکروفون هندزفری بلوتوثی QCY T13

کیفیت صدای T13 میشه گفت خوبه. صداهای ریز رو خوب تفکیک میکنه و اگر شنیدن صداهای ریز موسیقی برای شما اهمیت داره، میتونه انتخاب خوبی باشه. به خاطر سری سیلیکونی که داره وقتی میزارید داخل گوش یه خورده حس  نویز کنسلینگ هندزفری های گرون قیمت رو منتقل میکنه که فکر میکنم با این توصیفات برای پادکست گوش دادن خوبه، برای دویدن هم خوبه و حتی اگه شغل شما مربوط به موتور میشه، برای اینکه سفت داخل گوش قرار میگیره میتونه گزینه خوبی باشه و صدای محیط رو کم میکنه، البته خطر تصادف رو هم میتونه ببره بالا!

چهار تا میکروفون داره و این میکروفون ها میتونن به اینکه صدای محیطی اضافه رو بگیرند کمک کنه. برای استفاده در جلسات توی فضای ساکت خوبه، کیفیت مکالمه خوبی میده اما توی جاهای شلوغ یه کیفیت معمولی بهتون میده و انتظار عجیبی نباید ازش داشته باشید، مخصوصا اینکه قیمتش 600 هزار تومانه و یه هندزفری اقتصادی حساب میشه. بخوام جمع بندی کنم از لحاظ صدا و کیفیت توی این رنج قیمتی کیفیت خوبی داره و جزو انتخاب هام قطعا در این بازه هست.

 

بررسی شارژدهی هندزفری بلوتوثی کیو سی وای T13

ظرفیت باتری کیس کیوی سی وای تی 13 در حدود 380 میلی آمپره که دو ساعت طول میکشه فول شارژ بشه و هندزفری ها توی حالت استند بای تا 80 ساعت شارژ رو میتونن نگه دارند و اگر مداوم به موسیقی گوش بدید تا 8 ساعت موسیقی پخش میکنه و با توجه به تمام این توضیحات اگر ما روزانه تقریبا 4 ساعت به موسیقی گوش بدیم این کیس میتونه ما رو حدود 7 تا 8 روز همراهی میکنه که یکی از مزیت های خوب هندزفری T13 به حساب میاد. البته اگه به موسیقی با صدای متوسط گوش بدید.

یادتونه که گفتم یه دکمه روی کیس هست که با یک بار فشار دادن این LED روشن میشه، اگر سبز باشه یعنی بالای 90 درصد کیس شارژ داره، اگر آبی باشه یعنی بین 50 تا 90 درصد شارژ داره و اگر قرمز باشه یعنی زیر 50 درصد شارژ داره و اگر این دکمه رو 10 ثانیه نگه دارید کل کیس و باد ها ریست میشه.

 

قابلیت های ارتباطی و اپلیکیشن QCY T13

راجع به برنامه QCY هم باهاتون صحبت کردم، این برنامه یه سری قابلیت های باحال داره، مثلا میتونید از یه سری از اکولایزرهای آماده استفاده کنید و سبک های موسیقی مختلفی رو روی هندزفری پیاده کنید، مثلا سبک پاپ و یا جاز رو و حتی میتونید خودتون تغییراتی رو روی کیفیت و نوع ارائه صدا اعمال کنید.

بلوتوث 5.1 داره و تا 10 متر برد داره که بلوتوث کار کنه. برای گیمرها شاید یه مقداری جالب نباشه، چون یه تاخیر خیلی ریزی موقع بازی کردن به شما میده و اگه روی این موضوع حساس نیستید، میتونید انتخابش کنید ولی اگر واقعا روی این تاخیر حساس هستید، نباید سراغ این هندزفری برید، چون واقعا روی مختونه!

شما میتونید دستورات لمسی رو شخصی سازی کنید، چپ و راست هم جدا هستن و شما مثلا میتونید لمس طولانی روی هندزفری راست رو بزنید آهنگ بعدی و لمس طولانی روی سمت چپ رو بزارید آهنگ قبلی و یا با دو بار لمس طولانی میتونید دستیار صوتی رو باز کنید و با سه بار لمس میتونید پخش آهنگ رو متوقف کنید و با یک بار لمس میتونید صدا رو زیاد کنید. لمس طولانی هم صدا رو میتونه ببره بالا و این دیگه به خلاقیت خودتون بستگی داره! ای کاش داخل برنامه قابلیت پیدا کردن سری های هندزفری هم میزاشتن، من خودم خیلی استعداد خاصی توی گم کردن این فسقلی ها دارم!

 

جمع بندی

در مجموع هندزفری بلوتوثی کیو سی وای T13 با 600 هزار تومان قیمت در تاریخ 22 مهر 1402 انتخاب خوبیه و میتونه یه عملکرد مناسب با شارژدهی قابل قبول و کیفیت صدای خوب و امکانات جانبی مناسبی رو در اختیار شما بزاره. مرسی که تا آخر این پست ما رو همراهی کردید، سرتون سبز!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 7 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 41
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

از ۱۰ روز پیش که کامنت قبلی رو گذاشتم تا الان، تجربیاتم رو باهاشون به اشتراک میذارم:
من رنگ مشکی این محصول رو خریدم که به نظرم خیلی شیکه. تا الان که اثری از خط و خش روش ندیدم ایشالا که بعداً هم نبینم.
کیفیت صدا و پخش موسیقیش خیلی خوبه ولی ممکنه بعضی موزیک بازای حرفه ای بخوان اکوالایزرش رو مجددا تنظیم بکنن.
زیاد ازش استفاده نکردم ولی به طور متوسط نیم ساعت در روز استفاده کردم و تا حالا نه تنها نیازی به شارژ مجدد پیدا نکردم، بلکه هر نوبت که دکمه کیس رو میزنم، رنگ آبی رو نشون میده که یعنی بیش از ۵۰ درصد شارژ داره.
برای گیم مناسب نیست چون تاخیر داره؛ البته این تاخیر رو من در اجرای موسیقی ندیدم و فقط در بازی دیدم؛ البته یه حالت تاخیر کوتاه (low latency) هم داره که من امتحانش نکردم.
خلاصه که به حق عنوان بهترین انتخاب زیر ۶۰۰ تومان رو به خودش اختصاص داده…

۲۲ آبان ۱۴۰۲
1382Younes

سلام به دوستان موبو خسته نباشید👍
من قبلا ویدیو های شمارو در یوتوب و آپارات میدیم. و تازه با سایت خوبتون آشنا شدم و طبق نقد بررسی که از یوتوب در مورد گوشی 11 t pro از شما دیدم خریدم و خیلی گوشی خوب و خوش دسته خیلی ممنون.
و یک سوال از شما داشتم من ایرپاد QCY رو خریدم بعد تقریبا ۳ ماه اون محافظ های داخلش کثیف شده و هرچی در بازار گشتم توری ایرپاد رو اصلا پیدا نکردم بیزحمت راهنماییم کنید.
سپاس گذارم🌷

۱۹ آبان ۱۴۰۲
tahamousavi

من امروز گرفتم. ببینم چجوریه…

۱۲ آبان ۱۴۰۲
amir 2640

من دارم عالیه

۲۶ مهر ۱۴۰۲
Soheil1386

خوب بود

۲۵ مهر ۱۴۰۲
Rezza2010

مهدی مارو دور ننداز

۲۵ مهر ۱۴۰۲
Moh52

سلام.برای بهترین کیفیت صدای حین مکالمه چه پیشنهادی دارید ؟با توجه به تنظیمات .من این هندزفری را دارم مخاطبم حین مکالمه از کیفیت صدا راضی نیست

۲۵ مهر ۱۴۰۲
mms2099

خیلی قدیمی شده دیگه الان جدیدش اومده جعبش سیزه

۲۵ مهر ۱۴۰۲
shahab-021

پرفروشه چون قیمت خوبی داره

۲۵ مهر ۱۴۰۲
Nurse

مدل anc همین T13 چطوره ؟

۲۴ مهر ۱۴۰۲
Nurse

مدل anc همین T13 چطوره؟؟

۲۴ مهر ۱۴۰۲
HOSSEIN1402

خوب بود
ولی یه سوال؟؟!
مهدی شجاری کو پس؟!!

۲۴ مهر ۱۴۰۲
MHS9002

سلام
این هندزفری رو من بیشتر از یک ساله که دارمش. توی حالت گیم اصلا تاخیر نمی کنه و افت صدا و باتری هم تا حالا اصلا ندیدم و اپیکیشن خوب و تمیزی داره. توی قیمت خودش بهترینه.
یک نکته در مورد کل هندزفری ها هست اینکه قبل از شارژ کیس هندزفری، هندزفری هارو دربیارید و بعد کیس رو به تنهایی به شارژ بزنید، باعث عمر طولانی تر هندزفری میشه.

۲۴ مهر ۱۴۰۲
Saedi

اپلیکیشنش کاربردیه

۲۴ مهر ۱۴۰۲
Hadiles80

سلام این هنذفری برای گیم هم عالیه بدون ذره ای تاخیر ادمین عزیز این هم اضاف کن اگه گوش راست باد رو سه تا ضربه بزنی حالت گیمینگ فعال میشه و حتی ذره ای تاخیر نداره من خودم بالای یک ساله استفاده میکنم بدون ذره ای مشکل یا حتی افت شارژ❤️

۲۴ مهر ۱۴۰۲
    hashemaqa

    چه جالب

    ۲۴ مهر ۱۴۰۲
majid_kh

بد نیست

۲۴ مهر ۱۴۰۲