مقایسه Poco X6 Pro و S23 FE

گوشی‌هایی که در بازه قیمتی ۴۰۰ دلاری قرار دارن، جزو مدل‌های باکیفیت به حساب میان و میشه ازشون انتظار قابلیت‌های جالبی داشت. سری FE سامسونگ با قیمت پایین‌تری که نسبت به باقی پرچم‌دارها داره در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و تونسته با ارائه امکانات سطح بالا با قیمتی مناسب توجه خریدارها رو به خودش جلب کنه. از اون طرف پوکو ایکس 6 پرو هم میانرده جدید شیائومیه که در بعضی از بخش‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داره و به محض ورود به ایران طرفدارهای زیادی پیدا کرده. در ادامه با مقایسه Poco X6 Pro و S23 FE موبونیوز همراه باشید تا ببینیم میانرده خفن شیائومی ارزش خرید بیشتری داره یا بالارده خوش قیمت سامسونگ؟

 

مقایسه Poco X6 Pro و S23 FE از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ چند وقتیه که از یک طراحی برای همه محصولاتش، هم گوشی‌های میانرده و هم پرچمدار، استفاده می‌کنه. طراحی پنل پشتی S23 FE هم به همین شکله و سه دوربین به صورت جزیره‌ای از پنل پشتی خارج شدن. چیزی که طراحی دوربین‌ها رو نسبت به گوشی‌های سری A سامسونگ متمایز می‌کنه فریم فلزی دور اونها هست که ظاهر زیبایی رو به پنل پشتی میده. یک فلش ال ای دی هم در کنار دوربین‌ها قرار داده شده. خوشبختانه در پنل پشتی سامسونگ به جای پلاستیک از گوریلاگلس 5 استفاده کرده که متریال پریمیومی محسوب میشه و علاوه بر اون محافظ بالاتری رو نسبت به پلاستیک فراهم می‌کنه.

مقایسه طراحی Poco X6 Pro و S23 FE

در پنل جلویی یک نمایشگر 6.4 اینچی قرار داره که متاسفانه حاشیه‌های بسیار زیادی داره و تنها 83.2 درصد از پنل جلویی رو نمایشگر تشکیل میده. پنل جلویی هم مثل پنل پشتی توسط یک لایه گوریلا گلس 5 محافظت میشه. فریم گوشی هم از جنس آلومینیوم ساخته شده و در مجموع متریال خوب به کار رفته حس یک گوشی پریمیوم و رده بالا رو به کاربر منتقل می‌کنه.

پوکو در بخش طراحی تا این اندازه دست و دل باز نبوده و برای ساخت گوشی از متریال اقتصادی‌تری استفاده کرده. هم پنل پشتی و هم فریم گوشی تماما از پلاستیک ساخته شدن. بالای پنل پشتی رو یک قاب مستطیل شکل بزرگ فرا گرفته که در سمت چپ اون سه دوربین به همراه یک فلاش به صورت مربعی در کنار هم قرار گرفتن و در سمت راست اونها نام پوکو به همراه مشخصات دوربین اصلی دیده میشه.

بیش از 90 درصد پنل جلویی رو یک نمایشگر 6.67 اینچی تشکیل میده و حاشیه‌ها خیلی کمتر از حاشیه‌های نمایشگر گوشی رقیب هستن. پنل جلویی توسط یک لایه گوریلا گلس 5 محافظت میشه. یکی از تفاوت‌های دو گوشی در شکل فریم اونهاست؛ فریم پوکو کاملا تخته در حالی که فریم S23 FE کمی انحنا داره و اینکه کدوم بهتره به سلیقه شما بستگی داره.

مقایسه کیفیت بدنه Poco X6 Pro و S23 FE

از نظر خوشدست بودن نمیشه با قاطعیت نظر داد که کدوم گوشی بهتره؛ X6 Pro ارتفاع و ضخامت بیشتری داره در حالی که پهنا و وزن S23 FE بیشتره. اما باید به این نکته اشاره کنیم که با وجود اینکه Poco X6 Pro نمایشگر و باتری بزرگتری داره اما وزن اون 23 گرم از رقیبش کمتره که نقطه قوت مهمه حساب میشه. با این حال از خوش دست بودن اس ۲۳ اف ای نمیشه چشم ‌پوشی کرد.

هر دو گوشی تا حدودی ضدآب هستن و تونستن گواهی‌های IP دریافت کنن. پوکو موفق به دریافت گواهی IP58 شده و در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاومه. گلکسی S23 FE هم موفق به دریافت گواهی IP68 شده و تا عمق 1.5 متری به مدت نیم ساعت ضدآب می‌مونه.

در نهایت به خاطر داشتن متریال بهتر، ظاهر جذاب‌تر و البته گواهی IP بهتر باید S23 FE رو برنده این بخش اعلام کنیم. البته پوکو ایکس 6 پرو وزن کمتری داره و اگر این مورد براتون اهمیت داره این گوشی می‌تونه انتخاب بهتری باشه.

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 Pro و S23 FE

در این بازه تقریبا همه گوشی‌ها از صفحه نمایش خوبی برخوردارن اما معیارهایی وجود داره که بعضی از اونها رو در جایگاه بالاتری نسبت به بقیه قرار میده. اس 23 اف ای به یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع داینامیک آمولد 2X مجهز شده که رزولوشن اون 1080 در 2340 و تراکم پیکسلیش به 403 پیکسل بر اینچ می‌رسه. همیشه از سامسونگ به خصوص در این بازه قیمتی انتظار یک نمایشگر خوب رو داریم و S23 FE هم یک صفحه نمایش بسیار باکیفیت و شارپ داره. رنگ‌ها به خوبی به تصویر کشیده میشن و جزئیات تصاویر بسیار زیاده. پشتیبانی از استاندارد HDR10+ هم یکی دیگه از مزیت‌های این نمایشگره که باعث میشه دامنه رنگ‌های قابل نمایش بیشتر باشه. آخرین مورد در این قسمت هم نرخ نوسازی 120 هرتزیه که در کنار پردازنده خوب که در بخش‌های بعدی اون رو بررسی می‌کنیم عملکرد کلی گوشی رو بسیار نرم و روان نشون میده.

پوکو هم اما در این قسمت بسیار موفق ظاهر شده و یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع آمولد با رزولوشن 1220 در 2712 در ایکس 6 پرو قرار داده. این نمایشگر تراکم پیکسلی بالایی داره و از استاندارد دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کنه که باعث میشه رنگ‌ها با دقت و زیبایی بیشتری به تصویر کشیده بشن. نمایشگر باکیفیت Poco X6 Pro می‌تونه 68 میلیارد رنگ مختلف رو نمایش بده که چنین قابلیتی رو در کمتر گوشی میشه دید. نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پکیج صفحه نمایش این گوشی رو کامل می‌کنه.

مقایسه نمایشگر Poco X6 Pro و S23 FE

با وجود اینکه معمولا سامسونگ در این بخش رقبای خودش رو شکست میده اما این دفعه S23 FE مغلوب Poco X6 Pro میشه. ابعاد بزرگتر و رزولوشن بالاتر، حداکثر روشنایی بیشتر و پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن مهمترین دلایل برتری نمایشگر پوکو هستند. البته S23 FE هم نمایشگر بسیار باکیفیتی داره و قطعا کاربر رو راضی می‌کنه اما همونطور که گفتیم در قسمت‌های مختلف از رقیبش عقب می‌مونه.

 

مقایسه Poco X6 Pro و S23 FE از نظر عملکرد باتری و شارژدهی

در اس 23 اف ای وظیفه تامین انرژی بر عهده یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونه. این باتری در بخش شارژدهی عملکرد بدی نداره اما با توجه به وزن نسبتا بالای گوشی انتظار باتری بزرگتری رو از اون داشتیم. این باتری می‌تونه برای 10 ساعت و 12 دقیقه وب گردی یا 13 ساعت 5 دقیقه تماشای ویدیو یا 4 ساعت 21 دقیقه بازی شارژ مورد نیاز گوشی رو تامین کنه. در مجموع باید گفت شارژدهی باتری S23 FE قابل قبوله و در صورت استفاده معمولی تا یک روز رو جواب میده اما اگر بخواید مداوم از گوشی استفاده کنید یا اهل بازی‌های سنگینی مثل کال آف دیوتی هستید به احتمال زیاد وسط روز مجبور میشید که سراغ شارژر برید.

مقایسه باتری Poco X6 Pro و S23 FE

Poco X6 Pro یک باتری از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت داره که شارژدهیش از رقیبش اندکی بهتره. باتری این گوشی می‌تونه برای 11 ساعت و 7 دقیقه وب گردی یا 12 ساعت و 27 دقیقه تماشای ویدیو یا 5 ساعت و 51 دقیقه بازی شارژدهی داشته باشه.

 

مقایسه سرعت آداپتور و فناوری فست شارژ

سامسونگ متاسفانه مدت‌هاست که سرعت شارژ گوشی‌های میانرده و قاتل پرچمدارش رو تغییر نداده و روی 25 وات نگه داشته. S23 FE از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کنه که می‌تونه اون رو در مدت تقریبا 1 ساعت و 10 دقیقه تا 1 ساعت و 15 فول شارژ کنه. پشتیبانی از شارژ وایرلس 15 واتی و قابلیت شارژ معکوس هم در لیست ویژگی‌های این گوشی دیده میشه. قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم به شما این امکان رو میده که از گوشی به عنوان پاوربانک استفاده کنید و یک دستگاه دیگه (که از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنه) رو به وسیله اون شارژ کنید. نکته آخر در رابطه با S23 FE اینه که شارژری در جعبش نیست و باید اون شارژر 25 واتی رو به صورت جداگانه تهیه کنید.

پوکو ایکس 6 پرو از فست شارژ 67 واتی پشتیبانی می‌کنه که می‌تونه گوشی رو در مدت 45 دقیقه فول شارژ کنه. خوشبختانه شارژر هم در جعبه قرار داده شده و نیازی به تهیه جداگانه اون نیست. البته بر خلاف نماینده سامسونگ اینجا دیگه خبری از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس نیست.

با توجه به اینکه شارژدهی هر دو گوشی تقریبا یکسانه انتخاب برنده یه مقدار سخت‌تره. اگر قابلیت شارژ بی‌سیم برای شما اهمیت داره S23 FE انتخاب بهتری می‌تونه باشه؛ در غیر این صورت Poco X6 Pro به خاطر سرعت شارژ شدن بالاتر و وجود آداپتور در جعبه انتخاب بهتری خواهد بود.

 

مقایسه دوربین‌های Poco X6 Pro و S23 FE

هر دو گوشی به سه دوربین مختلف مجهز شدن که کیفیت اون‌ها و حتی نوعشون با هم تفاوت‌هایی داره. در ادامه هر کدوم از دوربین‌ها رو جداگانه بررسی و با هم مقایسه می‌کنیم.

 

مقایسه دوربین‌های اصلی

با وجود قوی ظاهر شدن در بخش‌های دیگه، پوکو مجبور شده برای بالا نرفتن قیمت گوشی در یک بخش صرفه جویی کنه و اون بخش در پوکو ایکس 6 پرو دوربینه. ایکس 6 پرو به یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز شده که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط اون معمولی و قابل قبوله اما نباید انتظار زیادی ازش داشت. با وجود خوب بودن داینامیک رنج، این دوربین عملکرد خوبی در ثبت جزئیات تصویر نداره. وجود لرزشگیر اپتیکال تصویر کمک می‌کنه تا تصاویر شفاف‌تر ثبت بشن و لرزش‌های جزئی دست عکاس تاثیر منفی چندانی روی عکس نذاره و همچنین کیفیت تصاویر در حالت شب هم کمی بهتر بشه. در کل اگه انتظار زیادی از دوربین اصلی نداشته باشین X6 Pro می‌تونه راضیتون کنه.

مقایسه دوربین اصلی Poco X6 Pro و S23 FE
تصویر ثبت شده با دوربین اصلی Poco X6 Pro

سری FE همیشه دوربین‌های خوبی داشته و این ویژگی به S23 FE هم رسیده. دوربین اصلی این گوشی یک سنسور 50 مگاپیکسلیه که می‌تونه عکس‌های بسیار خوبی ثبت کنه. تصاویر از جزئیات کافی برخوردارن و گوشی داینامیک رنج و وایت بالانس رو هم به خوبی مدیریت می‌کنه.

مقایسه دوربین واید Poco X6 Pro و S23 FE
تصویر ثبت شده با دوربین اصلی S23 FE

در کل میشه گفت در این بازه قیمتی S23 FE عکس های بسیار خوبی می‌گیره. وجود لرزشگیر هم به بهتر بودن کیفیت تصاویر کمک زیادی کرده. در بخش عکاسی پرتره هم در اکثر مواقع گوشی می‌تونه سوژه اصلی رو به خوبی تشخیص بده و از بک گراند جدا کنه؛ البته گاهی پیش میاد که در این کار دچار خطاهای جزئی بشه.

 

مقایسه دوربین‌های اولترا واید

دوربین دوم ایکس 6 پرو یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراوایده که کیفیت تصاویر اون از دوربین اصلی ضعیف‌تره. در شرایط نوری مناسب این دوربین می‌تونه تصاویر نسبتا خوبی رو تحویل شما بده اما با کم شدن نور محیط نویز تصاویر زیاد میشن و کیفیت از دست میره.

S23 FE در این قسمت هم عملکرد بهتری از رقیبش داره و سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی اون عکس‌های بهتری نسبت به رقیبش ثبت می‌کنه. کیفیت عکس‌های ثبت شده با این دوربین به دوربین اصلی نمی‌رسن اما به اندازه کافی جزئیات دارن. علاوه بر این، زاویه دید این دوربین 123 درجه هست و از رقیبش 3 درجه بیشتره.

 

مقایسه دوربین‌های ماکرو

پوکو از یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو به عنوان دوربین سوم استفاده کرده. دوربین‌های ماکرو برای تصویربرداری از فاصله بسیار نزدیک استفاده میشن و کیفیت دوربین ماکروی Poco X6 Pro هم بد نیست اما کاربرد چندانی نداره. به هر حال اگر بخواید از فاصله خیلی کم از چیزی عکس بگیرید این دوربین به شما این امکان رو میده.

دوربین سوم S23 FE اما از نوع کاربردی‌تره تله فوتوئه. یک دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل که زوم اپتیکال 3 برابری داره. سامسونگ برای اینکه کار شما رو برای ثبت تصاویر با این دوربین راحت‌تر کنه اون رو به OIS هم مجهز کرده.

 

مقایسه فیلمبرداری Poco X6 Pro و S23 FE

در بخش فیلمبرداری هم برتری S23 FE ادامه پیدا می‌کنه. این گوشی می‌تونه با کیفیت 8K با نرخ 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه که به خاطر نبود صفحه نمایش‌های 8K چندان کاربردی نیست. فیلمبرداری 4K این گوشی هم با نرخ 30 و هم 60 فریم بر ثانیه انجام میشه؛ در حالی که X6 Pro قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 8K نیست و 4K رو هم با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کنه. نرخ فیلمبرداری در کیفیت فول اچ دی هم به حداکثر 60 فریم بر ثانیه می‌رسه در حالیکه رقیبش یعنی S23 FE توانایی ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 240 فریم بر ثانیه رو داره.

همه چیز فقط همین اعداد و ارقام نیست و در واقعیت هم کیفیت ویدیوهای ضبط شده توسط نماینده سامسونگ به مراتب بهتره. لرزشگیر اپتیکال هم عملکرد خیلی خوبی در خنثی کردن لرزش‌ها داره و ویدیوها در کل بسیار روان و بدون تکان هستن. در مقابل ویدیوهای ضبط شده با پوکو لرزش‌های بیشتری دارن.

 

مقایسه دوربین‌های سلفی Poco X6 Pro و S23 FE

در بخش دوربین‌های سلفی میشه کاملا دید که اعداد و ارقام اهمیت چندانی ندارن و یک دوربین ممکنه با رزولوشن پایین‌تر کیفیت تصویر بهتری داشته باشه. S23 FE یک دوربین 10 مگاپیکسلی داره که تصاویر خوب و باکیفیتی ثبت می‌کنه و می‌تونه در شرایط نوری مختلف عملکرد قابل قبولی داشته باشه و داینامیک رنج رو به خوبی مدیریت کنه. البته همه این‌ها در مقایسه با دوربین‌های سلفی دیگس و کیفیت این دوربین از دوربین اصلی پایین‌تره. دوربین سلفی S23 FE می‌تونه با کیفیت 4K با نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه هم فیلمبرداری کنه.

دوربین پوکو یک سنسور 16 مگاپیکسلیه که می‌تونه تصاویر قابل قبولی رو ثبت کنه اما کیفیت اون به رقیبش نمی‌رسه. اما در مجموع این دوربین شما رو ناامید نمی‌کنه. کیفیت فیلمبرداری اون هم به فول اچ دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه محدود شده.

 

مقایسه Poco X6 Pro و S23 FE در بخش سخت افزار و رابط کاربری

یکی از مهمترین قسمت‌های هر گوشی پردازنده اونه که روی سرعت عملکرد و اجرای برنامه‌ها و مصرف باتری تاثیرگذاره.

سامسونگ مثل همیشه تصمیم گرفته تا S23 FE رو با دو پردازنده متفاوت به بازار عرضه کنه. پردازنده اول اسنپدراگون 8 Gen 1 که برای بازار چین و آمریکای شمالی عرضه شده و چیپست ساخته سامسونگ یعنی اگزینوس 2200 که وارد بازار ایران هم شده. اگر اخبار تکنولوژی رو دنبال کنید می‌دونید که پردازنده‌های ساخت سامسونگ تعریف چندانی ندارن و سریع داغ میشن. خوشبختانه این روال در S23 FE تغییر کرده و اگزینوس 2200 عملکرد بسیار خوبی رو از خودش نشون میده. این CPU دارای 4 هسته 1.82 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A510، سه هسته 2.52 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A710 و یک هسته 2.8 گیگاهرتزی از نوع Cortex-X2 هست و با معماری 4 نانومتری ساخته شده. قدرتمند بودن پردازنده و 120 هرتزی بودن نمایشگر باعث شده تا همه چیز روان به نظر برسه و در قسمت‌های مختلف لگ یا باگی دیده نشه. این پردازنده می‌تونه به سادگی بازی‌های سنگین رو اجرا کنه و پرفورمنس خوب خودش رو حتی بعد از چند ساعت تا حد زیادی حفظ کنه.

مقایسه پردازنده Poco X6 Pro و S23 FE

شیائومی هم برای پردازنده Poco X6 Pro سراغ یکی از محصولات برند مدیاتک رفته. دایمنسیتی 8300 اولترا با معماری 4 نانومتری وظیفه پردازش رو در پوکو بر عهده داره و به خوبی از پس وظیفش بر میاد. این پردازنده به 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A510، سه هسته 3.2 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A715 و یک هسته 3.35 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A715 مجهز شده و قدرت فوق العاده‌ای داره. گوشی‌های پوکو معمولا در بخش پردازشی عملکرد خوبی دارن و همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرها به شمار می‌رفتن و X6 Pro هم این روند رو ادامه داده. گوشی در اجرای هیچ بازی کم نمیاره و پرفورمنس عالیشو برای ساعت‌ها حفظ می‌کنه.

در تست‌های مختلفی که انجام شده پردازنده اگزینوس 2200 در بخش تک هسته‌ای عملکرد بهتری رو از خودش نشون داد در حالی که پردازنده دایمنسیتی 8300 اولترا در بخش چند هسته‌ای موفق‌تر ظاهر شد.

از نظر حافظه داخلی، Poco X6 Pro در دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده و از 8 یا 12 گیگابایت رم هم پشتیبانی می‌کنه. S23 FE تنها از 8 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کنه و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی داره. به غیر از مقدار، در نوع حافظه داخلی و رم این دو گوشی هم تفاوت دیده میشه و Poco X6 Pro در هر دو سریع‌تره.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Poco X6 Pro و S23 FE

رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI بر روی S23 FE هم سوار شده که مبتنی بر اندروید 13 طراحی شده. محیط این رابط کاربری در مجموع بسیار خوب و روانه و امکانات شخصی سازی مناسبی هم در اون قرار داده شده. یعنی از نقاط قوت این رابط کاربری، پشتیبانی از حالت DeX که محیط گوشی شما رو شبیه به محیط ویندوز می‌کنه. علاوه بر اون سامسونگ وعده داده تا 4 سال آپدیت اندروید و تا 5 سال آپدیت‌های امنیتی برای اس 23 اف ای ارائه بده.

پوکو ایکس 6 پرو یکی از اولین گوشی‌هایی هست که با رابط کاربری جدید شیائومی یعنی Hyper OS عرضه میشه. لگ‌های این رابط کاربری نسبت به MIUI کمتره و در مجموع عملکرد روان‌تری رو از خودش نشون میده.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Poco X6 Pro و S23 FE

در بخش سخت افزار رقابت دو گوشی بسیار نزدیکه اما در نهایت به خاطر عملکرد بهتر پردازنده و سرعت بالاتر حافظه و رم باید پوکو ایکس 6 پرو رو انتخاب کنیم. در بخش نرم افزار و رابط کاربری سامسونگ به خاطر ضمانت 4 سال آپدیت مزیت بزرگی محسوب میشه و در کل میشه گفت One UI بهتر و سبک‌تر از Hyper OS هست و در اون با لگ‌ها و باگ‌های کمتری مواجه میشین.

 

مقایسه اسپیکر Poco X6 Pro و S23 FE

هر دو گوشی به دو اسپیکر استریو مجهز شدن که در اون اسپیکر اصلی در پایین گوشی قرار داره و بلندگوی مکالمه نقش اسپیکر دوم رو بازی می‌کنه. هر دو بلندی و کیفیت صدای بسیار خوبی رو به کاربر ارائه میدن اما باید گفت که S23 FE این کار رو بهتر انجام میده و همچنین تعادل بیشتری بین دو اسپیکر اون وجود داره.

هیچ کدوم از دو گوشی به جک 3.5 میلی‌متری مجهز نیستن و به جای اون می‌تونید از یک رابط یا بلوتوث برای اتصال اسپیکر اکسترنال یا هندزفری به گوشی استفاده کنید.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

سعی کردیم که این دو گوشی محبوب رو در بخش‌های مختلف با هم مقایسه کنیم. گوشی Poco X6 Pro با رم و حافظه 12 و 512 گیگ قیمتی حدود 18.2 میلیون تومان (فروردین 1403) در ایران داره و S23 Fe سامسونگ هم با رم و حافظه کمتر (8/256) حدود 25 میلیونه. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و اختلاف قیمت این مدل‌ها، باید گفت که اگه نمایشگر خوب می‌خواین و فست شارژ گوشی براتون مهمه بهتره سراغ پوکو برین؛ چون با صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت و پردازنده قدرتمندی که داره ارزش خرید بالاتری نسبت به رقیبش داره. اما اگر براتون دوربین در اولویت قرار داره و می‌خواین یه گوشی دستتون بگیرین که ظاهر پرچم‌دار داشته باشه و همچنان شما رو در بخش نمایشگر و پردازنده راضی نگه داره، اس ۲۳ اف ای این کار رو براتون می‌کنه.

مقایسه مشخصات s23 fe با poco x6 pro

Samsung Galaxy S23 FE
Xiaomi Poco X6 Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, October 04

StatusAvailable. Released 2023, October 05

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیMint, Cream, Graphite, Purple, Indigo, Tangerine

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back (Gorilla Glass 5), aluminum frame

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions158 x 76.5 x 8.2 mm (6.22 x 3.01 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~83.2% screen-to-body ratio)

نوعDynamic AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 1450 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired, PD2.0, 50% in 30 min Wirless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 4500 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, 24mm (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.4, 75mm (telephoto), PDAF, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide)

ویدئو8K@24fps, 4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 10 MP, f/2.4, 26mm (wide)

ویدئوYes

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotNo

ChipsetExynos 2200 (4 nm) - InternationalQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm) - USA

CPUOcta-core (1x2.8 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510) - InternationalOcta-core (1x3.00 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.80 GHz Cortex-A510) - USA

GPUXclipse 920 - InternationalAdreno 730 - USA

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing Samsung DeX

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (Dual SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66 - International

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioUnspecified

USBUSB Type-C, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

سایر

SAR0.80 W/kg (head) 0.72 W/kg (body)

رنگ بندی

Price59,999

SAR EU0.76 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-S711B, SM-S711B/DS, SM-S711U1, SM-S711U, SM-S711W, SM-S7110

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

نویسنده : پویا علیمی
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 12
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein_sh

پوکو ایکس 6 پرو

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
AF CODM -_- ULTRA -_-

داداش قیمت سام ۲۵ تومنه ولی پوکو ۱۸ تومن!

حتما یه گوشی ۲۵ تومنی از شیائومی خب بهتر از سامه
ولی بیشتر اوقات گوشی های سام دوربین بهتری دارن

۲۸ فروردین ۱۴۰۳
Navashi

یه سوال داشتم یکم خارج از بحث هم هست ولی میخواستم بپرسم این a55 برای خرید بهتره یا s23fe یا صبر کنیم برای 24fe ممنون میشم راهنمایی بکنید

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    AF CODM -_- ULTRA -_-

    سلام
    برای s24 fe صبر کن
    چند تا چیز راجع بهش شنیدم و خیلی عالیه

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    AF CODM -_- ULTRA -_-

    سلام
    برای s24 fe صبر کن
    چند تا چیز راجع بهش شنیدم و خیلی عالیه.

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

مقایسه خوب و بجایی بود من خودم بین همین دوتا گوشی مونده بودم ک s23 fe رو انتخاب کردم و از یک ماه گذشته تا الان واقعا مشکل خاصی به غیر از باتری رو توی این گوشی ندیدم و واقعا گوشی با کیفیت و تر و تمیزیه

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

اگه پردانزده براتون مهمه و گیم=پوکو
اگه عکاسی و متریال و پشتیباتی نرم افزاری طولانی تر مهمه= سام

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

طراحی هردو خوب برنده سام
صفحه نمایش هردو خوب برنده پوکو
باتری اگه شارژ بی سیم و معکوس برات مهم نباشه قطعا پوکو وگرنه سام هم بد نیست
پردازنده هردو خوب
دوربین برنده کامل سام
نرم افزار هردو خوب
در مجموع خیلی فرق زیادی ندارن با هم

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقایسه واقعا خوبی بود

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

هردو گوشیای واقعا خوبی هستن

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Hossein_sh

و البته اگ دوربین برات در اولویت نباشه..

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Hossein_sh

پوکو بهتره.. البته اگ سامسونگی نباشه

۲۷ فروردین ۱۴۰۳