مقایسه Motorola Edge 40 و Poco X6 Pro شیائومی

با رونمایی از گوشی Poco X6 pro در اوایل سال 2024، خیلی از کاربرها اون رو با گوشی‌های مشابه‌ش مقایسه می‌کنن تا ببینن ارزش خرید داره یا نه؟ یکی از رقبای جدی برای این گوشی، موتورولا Edge 40 هست که تقریباً هم‌قیمت با X6 pro بوده ولی از نظر امکانات، سخت‌افزار، ظاهر و دوربین تفاوت‌های زیادی داره. هر کدوم از این دو گوشی در پارامترهایی که گفتیم، برتری‌هایی دارن و با توجه به اینکه برای شما کدوم پارامتر مهم‌تره، می‌تونید از ببن شون انتخاب و خرید کنید. بنابراین تا انتهای مقایسه Motorola Edge 40 و Poco X6 Pro شیائومی همراه موبونیوز باشید تا ببینیم کدومشون گوشی مناسب‌تریه؟

 

مقایسه Motorola Edge 40 و Poco X6 Pro شیائومی از نظر ظاهری و ساختار بدنه

وقتی دو گوشی رو کنار هم قرار بدید، از نظر ظاهری و ساختار بدنه تفاوت‌های زیادی مشاهده می کنید. اما اگه بخوایم کمی فنی بررسی کنیم باید بگیم که گوشی پوکو X6 pro از نظر وزن، گوشی سنگین‌تریه و حدود 20 گرم بیشتر از Edge 40 موتورولا وزن داره (190 در برابر 170). اما این دو گوشی از نظر طول و عرض تفاوت خیلی زیادی ندارن و دلیل اصلی سنگین‌تر بودن پوکو X6 pro سخت‌افزارها و دوربین به کار رفته در این گوشیه. خوبه بدونید که ضخامت پوکو X6 pro معادل 8.3 میلی‌متره و این در حالیه که موتورولا Edge 40 فقط 7.6 میلی‌متر ضخامت داره و همین موضوع روی وزن گوشی‌ها تاثیر گذاشته.

مقایسه طراحی موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

کمپانی موتورولا برای انتخاب رنگ‌های گوشی Edge 40 خلاقیت خوبی به خرج داده و این مدل گوشی رو با 4 رنگ سبز، آبی، مشکی و سرخابی روانه بازار کرده. این در حالیه که پوکو X6 pro در سه رنگ مشکی، خاکستری و زرد تولید شده. به وضوح مشخصه که موتورولا در این زمینه حوصله بیشتری به خرج داده.

از سوی دیگه باید به جنس بدنه هر دو گوشی هم اشاره کرد؛ موتورولا Edge 40 با بدنه پلاستیکی و فریم آلومینیومی تولید شده اما روکشی از چرم مصنوعی روی قاب پشتی این گوشی کشیده شده تا حس بهتری به کاربر انتقال بده و لیز نخوره. در طرف مقابل گوشی Poco X6 pro هم بدنه و فریمی از جنس پلاستیک داره و فقط قاب پشت نسخه زرد رنگ این گوشی با روکش چرم مصنوعی پوشونده شده و دو مدل دیگه همون پلاستیک هستن. یه نکته خیلی مهم درباره بدنه این دو گوشی، گواهینامه‌هایی هست که دریافت کردن. موتورولا Edge 40 تونسته گواهی IP68 رو دریافت کنه که یعنی می‌تونه تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاره و کاملاً ضدآبه. اما پوکو X6 pro‌ ضدآب نیست و فقط تونسته گواهینامه IP54 رو بگیره که یعنی دربرابر قطرات باران و گرد و خاک مقاومت داره.

به طور کلی، به نظر میرسه موتورولا Edge 40 از نظر وزن، ضخامت، رنگ‌بندی و مقاومت در برابر آب و خط و خش، امتیاز بالاتری به نسبت پوکو X6 Pro کسب می‌کنه و اگه ظاهر و وزن گوشی براتون خیلی مهم باشه قطعاً موتورولا Edge 40 رو انتخاب می‌کنید.

 

مقایسه طراحی فریم و پنل جلویی

نوبت به مقایسه فریم، چیدمان دوربین‌ها و پنل جلوی دو گوشی رسید. فریم هر دو گوشی از جنس پلاستیک بوده ولی به دلیل انحنای بیشتری که گوشی موتورولا Edge 40 در گوشه‌ها داره، فریمش خیلی کوچیک‌تر به نظر می‌رسه. موتورولا در طراحی اکثر گوشی‌هاش از این الگو استفاده کرده و به نوعی، انحنای گوشه‌ها و طراحی عضلانی گوشی، امضای این شرکت محسوب میشه.

مقایسه پنل جلویی موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

در سمت راست هر دو گوشی، کلیدهای پاور و ولوم قرار داده شده، در سمت چپ چیزی نیست، در پایین میکروفن، اسپیکر، پورت شارژ و شیار سیم کارت قرار داده شده و در قسمت بالای هر دو گوشی اسپیکر دوم وجود داره. با این تفاوت که پوکو X6 Pro سنسور مادون قرمز رو هم در یالای گوشی جاسازی کرده.

اما در قسمت جلوی این دو گوشی، شاهد تفاوت‌های زیادی هستیم. همینطور که از نام موتورولا Edge 40 مشخصه، این مدل در دسته موبایل‌های با گوشه‌های منحنی قرار می‌گیره و نمایشگرش لبه‌های گرد داره ولی پوکو X6 Pro به شکل استاندارد طراحی شده و پنل جلویی کاملا تخت ساخته شده. دوربین سلفی هر دو گوشی زیر نمایشگر (پانچ هول) قرار داده شده و تماسی با فریم بالا نداره.

به طور کلی، اگه طرفدار گوشی‌های سبک Edge یا لبه منحنی هستید، گوشی موتورولا جذابیت ظاهری خوبی داره اما اگه گوشی با طراحی فریم و پنل معمولی و ترند روز دوست دارید، پوکو X6 Pro مدرن‌تره.

مقایسه طراحی و چیدمان دوربین‌ها

با توجه به اینکه گوشی موتورولا Edge 40 با دو لنز ولی پوکو X6 Pro با سه دوربین تولید شدن، طراحی و چیدمان دوربین‌هاشونم با هم فرق می‌کنه. کمپانی موتورولا در قاب پشتی Edge 40 یه برآمدگی مربع شکل به شکل عضلانی روی بدنه ایجاد کرده و دو لنز دوربین بزرگ به همراه دو مدل فلاش در این مربع جا داده.

در طرف مقابل، کمپانی پوکو به سبک همیشگی خودش، دوربین‌ها رو در یه محوطه مستطیل شکل در بالای بدنه قرار داده این مستطیل و لنز دوربین‌ها به شکل خاصی از بدنه بیرون زدن. دوربین‌های سه‌گانه و فلاش این گوشی به شکل مربعی چیده شدن.

چیدمان دوربین‌های دو گوشی کاملاً با هم فرق داره و هرکس با توجه به سلیقه می‌تونه بگه کدوم مدل طراحی رو بیشتر دوست داره. بنابراین در این زمینه نمیشه هیچکدوم از گوشی‌ها رو برتر از اون یکی دونست.

 

مقایسه موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro از نظر صفحه نمایش

دو گوشی از نظر صفحه نمایش هم تفاوت‌های بنیادی با هم دارن. شرکت موتورولا برای Edge 40 از نمایشگر 6.55 اینچی از نوع P-OLED استفاده کرده. این در حالیه که نمایشگر 6.67 اینچی گوشی پوکو X6 Pro از نوع AMOLED هست. برای ساخت پنل‌های P-OLED از پلاستیک و برای AMOLED‌ از شیشه استفاده شده و هرکدوم امتیازات خودشونو دارن. مثلا نمایشگرهای P-OLED بادوام‌تر، منعطف‌تر و زاویه دید بهتری داره ولی نمایشگرهای AMOLED ارزون‌تر، کم‌مصرف‌تر و بازتولید رنگ بیشتری دارن.

مقایسه نمایشگر موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

نمایشگر هر دو گوشی از فناوری HDR10+ پشیبانی می‌کنن تا رنگ‌ها با بالاترین کیفیت تولید و نمایش داده بشن. نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) نمایشگرهای دو گوشی با هم فرق داره؛ نمایشگر اج 40 نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی داره ولی نمایشگر ایکس 6 پرو نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی رو پشتیبانی می‌کنه و این یعنی برای اجرای بازی‌های سنگین و سریع، نمایشگر Edge 40 عملکرد بهتری ارائه میده.

اما حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی پوکو بهتر از موتورولاست. موتورولا Edge 40 نهایتاً می‌تونه تا 1200 نیت روشنایی در اختیار شما قرار بده ولی پوکو X6 Pro از 500 تا 1800 نیت روشنایی داره که برای کار کردن با گوشی در زیر نور مسقیم خورشید بهتره. از طرف دیگه باید به رزولوشن نمایشگرهای دو گوشی هم اشاره کنیم. وضوح یا رزولوشن نمایشگر گوشی موتورولا 1080 در 2400 پیکسله ولی وضوح نمایشگر گوشی پوکو 1220 در 2712 پیکسله که تفاوت معناداری با هم دارن.

بنابراین اگه اندازه نمایشگر براتون مهمه و دوست دارید حداکثر روشنایی بالا و رزولوشن خوبی هم داشته باشه، گوشی پوکو X6 Pro انتخاب بهتریه. ولی اگه اهل بازی های سریع هستید و رفرش ریت نمایشگر براتون اهمیت داره، اج ۴۰ امکانات بهتری در اختیارتون قرار میده.

 

مقایسه موتورولا Edge 40 و Poco X6 Pro از نظر باتری

هر دو گوشی از نظر باتری و سرعت شارژ نقاط قوت خوبی دارن. به عنوان مثال گوشی موتورولا Edge 40 به باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که با یه بار شارژ کردنش حداقل یک روز کامل می‌تونید از گوشی استفاده کنید. این باتری با شارژر 68 واتی شارژ میشه و به تکنولوژی شارژ سریع هم مجهز شده. اما می‌تونید باتری این گوشی رو از طریق شارژرهای بی‌سیم هم شارژ کنید.

مقایسه باتری موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

در طرف مقابل، گوشی پوکو X6 Pro قرار داره که باتریش 5000 میلی‌آمپر ساعتیه. طبق بررسی‌هایی که روی سرعت شارژ این باتری انجام شده، شما می‌تونید با استفاده از شارژهای 67 واتی که به همراه این گوشی عرضه میشه، در کمتر از 45 دقیقه، باتری رو از 0 تا 100 درصد شارژ‌ کنید. برخلاف گوشی موتورولا Edge 40، این گوشی پوکو به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز نیست.

بنابراین، اگه شارژدهی باتری گوشی براتون مهمه، گوشی پوکو X6 Pro‌ موقع بازی و وب گردی بیشتر دووم میاره و انتخاب مناسب تریه اما اگه سرعت شارژ و قابلیت شارژ بی‌سیم براتون اهمیت داره، گوشی موتورولا Edge 40 براتونه بهتره.

 

مقایسه موتورولا Edge 40 و شیائومی Poco X6 Pro از نظر دوربین

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه دو گوشی رسیدیم. دوربین‌ها می‌تونن به طور مستقیم روی انتخاب گوشی تاثیر بذارن. همونطور که قبل از این گفتیم، گوشی موتورولا Edge 40 با دو دوربین و گوشی پوکو X6 Pro با سه دوربین تولید شدن و تا همینجای کار، موتورولا یه لنز کمتر از پوکو داره.

مقایسه دوربین موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

اما کار به همینجا ختم نمیشه و کیفیت لنزها برای عکاسی و فیلمبرداری هم مهمه.

 

مقایسه دوربین‌های اصلی

دوربین اصلی موتورولا Edge 40 لنز 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.4 داره و دوربین اصلی پوکو X6 Pro لنز 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 داره. این دوربین در هر دو گوشی به دو تکنولوژی PDAF و OIS مجهز شدن. تکنولوژی PDAF‌ میتونه فوکوس دوربین رو به طور خودکار روی سوژه اصلی فیکس کنه و تکنولوژی OIS برای جلوگیری از لرزش دست و تار شدن عکس‌ها کاربرد داره.

با دوربین هر دو گوشی می‌تونید عکس‌های پرتره با کیفیتی بگیرید و پس‌زمینه رو بوکه (تار) کنید. اما حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری دیگه‌ای هم دارن که میشه به حالت تایم لپس، عکاسی در شب، حالت Pro، حالت پانوراما و … اشاره کرد. برای فیلمبرداری هم دوربین اصلی هر دو گوشی کیفیت 4K در اختیار شما قرار میدن و می‌تونید فیلم‌های اسلوموشن هم بگیرید. کیفیت فیلم‌برداری اسلوموشن دوربین اصلی موتورولا Edge 40 معادل 1080p/120fps هست و این در حالیه که پوکو X6 pro کیفیت 1080p/960fps رو در اختیار شما قرار میده که کیفیت خیلی بهتریه.

 

مقایسه دوربین‌های فرعی 

هر دو گوشی برای عکاسی فوق عریض،‌ لنز اختصاصی در نظر گرفتن. گوشی موتورولا لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و گوشی پوکو لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 رو برای این بخش انتخاب کرده. این دوربین در هر دو گوشی عملکرد خوبی داره ولی باید اشاره کنیم که موتورولا برای این لنز هم از تکنولوژی AF استفاده کرده تا بتونه تار شدن عکس بخاطر لرزش دست کاربرها رو به میزان قابل توجهی کاهش بده. کیفیت عکاسی در شب با این دوربین اولترا واید در هر دو گوشی خیلی خوب نیست و نویزهایی روی عکس دیده میشه. با این دوربین بهتره از طبیعت در روشنایی روز عکاسی کنید.

مقایسه دوربین موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Proکمپانی پوکو برای عکاسی ماکرو، لنز 2 مگاپیکسلی روی گوشی X6 Pro قرار داده. این لنز روی گوشی موتورولا وجود نداره و با فوکوس 4x دوربین اصلی باید به این قابلیت دست پیدا کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که لنز ماکرو کم کاربردترین لنز در گوشی‌ها محسوب میشه و کمتر پیش میاد که یه کاربر از این لنز برای عکاسی استفاده کنه.

 

مقایسه دوربین سلفی 

دوربین های سلفی این دو گوشی با هم تفاوت زیادی دارن! موتورولا برای دوربین سلفی گوشی Edge 40 از لنز 32 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K پشتیبانی از فناوری HDR‌ استفاده کرده تا عکس و فیلم‌های دوربین سلفی، چیزی کمتر از دوربین اصلی نداشته باشه. اما در طرف مقابل لنز 16 مگاپیکسلی دوربین سلفی گوشی X6 Pro قرار داره که کیفیت عکاسیش به طور قابل توجهی کمتر از دوربین اصلی گوشیه و قابلیت فیلمبرداری 4K هم نداره.

به طور کلی، گرچه لنز اصلی دوربین پوکو X6 Pro کیفیت عددی بالاتری نسبت به لنز اصلی دوربین موتورولا Edge 40 داره اما در عمل، کیفیت دوربین اصلی دو گوشی در یک سطحه. در زمینه عکاسی اولترا واید و عکاسی با دوربین سلفی هم گوشی موتورولا Edge 40 کیفیت بهتری در اختیار شما قرار میده.

مقایسه Motorola Edge 40 و Poco X6 Pro شیائومی از نظر پردازش و نرم افزار

در مقایسه سخت‌افزاری دو گوشی به نتایج جالبی دست پیدا کردیم. موتورولا از چیست 6 نانومتری مدیاتک Dimensity 8020 برای گوشی Edge 40 استفاده کرده ولی پوکو چیپست 4 نانومتری مدیاتک Dimensity 8300 Ultra رو برای پوکو X6 Pro در نظر گرفته. همینطور که از شماره مدل دو چیپست مشخصه، پردازنده X6 Pro جدیدتر از پردازنده گوشی موتورولاست بنابراین طبیعتاً باید عملکرد پردازشی بهتری هم ارائه بده.

مقایسه قدرت پردازشی موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

در زیر امتیازات کسب شده توسط هرکدوم از پردازنده‌ها آورده شده:

سایت AnTuTu 10:

  • چیپست Dimensity 8020: امتیاز 758585
  • چیپست Dimensity 8300 Ultra: امتیاز 1549153

سایت Geekbench 6:

  • چیپست Dimensity 8020: امتیاز 3709
  • چیپست Dimensity 8300 Ultra: امتیاز 4844

بنابراین به طور کلی، پردازنده گوشی پوکو X6 Pro از نظر سرعت و عملکرد پردازشی، کیفیت بهتری در اختیار شما قرار میده اما این موضوع رو هم باید در نظر داشته باشید که هر دو پردازنده، جزو پردازنده‌های میانرده به حساب میان و نمی‌تونید انتظار داشته باشید که مثل چیپست‌های رده‌بالا، برای اجرای سریع برنامه‌ها و بازی‌ها، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشن.

خوبه به این نکته هم اشاره کنیم که گوشی موتورولا Edge 40 در دو مدل 8 گیگابایتی با حافظه داخلی‌های 128 و 256 گیگابایت عرضه شده ولی پوکو X6 Pro دو مدل 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت و یه مدل 8 گیگابایتی با 256GB‌ حافظه داخلی داره. بنابراین از نظر تنوع و برتری رم، میشه پوکو X6 پرو رو بهتر دونست.

مقایسه خرید موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

به طور کلی، گوشی پوکو X6 Pro‌ به خاطر اینکه جدیدتر از موتورولا Edge 40 هست، پردازنده جدیدتری هم داره و البته با رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 512GB قطعاً توجه خیلی از کاربرها رو به سمت خودش جلب میکنه. این موضوع زمانی جذاب‌تر میشه که بدونید هیچکدوم از این دو گوشی قابلیت اضافه کردن حافظه ندارن و نمی‌تونید حافظه‌شونو ارتقاء بدید.

 

مقایسه عملکرد نرم‌افزاری موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

برای گوشی موتورولا Edge 40 از سیستم عامل اندروید 13 استفاده شده و کاربرها می‌تونن اون رو به اندرویدهای بالاتر ارتقاء بدن. اما سیستم عامل پیش‌فرض گوشی پوکو X6 Pro اندروید 14 هست که فعلاً تا زمان رونمایی از اندروید 15 نیازی به ارتقاء دادن نداره. از رابط کاربری شرکت موتورولا برای Edge 40 استفاده شده و رابط کاربری X6 Pro پوسته اختصاصی HyperOS هست که به تازگی معرفی شده و قراره اکوسیستم شیائومی رو روی تمام محصولات این شرکت به وجود بیاره.

 

مقایسه اسپیکر گوشی موتورولا Edge 40 و پوکو X6 Pro

هر دو گوشی به اسپیکرهای استریو مجهز شدن. در بالا و پایین بدنه هر دو گوشی اسپیکرهایی قرار داده شده که صدایی با حجم و کیفیت بالا تولید کنن. پوکو روی اسپیکرهای گوشی X6 Pro از قابلیت Hi-Res Wireless audio استفاده کرده و موتورولا برای ارتقاء کیفیت و حجم صداهای گوشی Edge 40 دست به دامن شرکت Dolby Atmos‌ شده. اما به طور کلی، نمیشه اسپیکر هیچکدوم از گوشی‌ها رو بهتر از دیگری دونست. تقریباً در یک سطح قرار دارن.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی موتورولا Edge 40 در بازار ایران با قیمت‌ حدودی 17 میلیون تومان (فروردین 1403) به فروش میرسه و گوشی پوکو X6 Pro قیمت حدودی 18 میلیونی داره و از رم 12 و حافطه 512 گیگ بهره‌مند شده. بنابراین از نظر قیمت گوشی می‌تونیم این دو مدل رو همرده حساب کنیم و اگه بخوایم بینشون یکی رو انتخاب کنیم باید به پارامترهای دیگه توجه داشته باشیم. مثلاً اگه دنبال گوشی با نمایشگر منحنی هستین، یا رفرش ریت 144 هرتزی براتون مهمه یا گوشی ضدآب با بدنه سبک می‌خواین، موتورولا Edge 40 از لحاظ ظاهری براتون سنگ تموم گذاشته. اما اگه دنبال گوشی با سخت افزار قوی‌تر و حافظه بیشتر می‌گردین که تو میانرده‌ها بهتون رم 12 گیگ بده، پوکو ایکس 6 پرو با 80 درصد عملکرد پردازشی بهتر و سیستم عامل جدیدتر ارزش خرید بالاتری داره.

مقایسه مشخصات motorola edge 40 با poco x6 pro

Motorola Edge 40
Xiaomi Poco X6 Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, May 04

StatusAvailable. Released 2023, May 04

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیNebula Green, Lunar Blue, Eclipse Black, Viva Magenta

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front, aluminum frame, plastic back or eco leather back

Weight167 g or 171 g (5.89 oz)

Dimensions158.4 x 72 x 7.6 mm (6.24 x 2.83 x 0.30 in)

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

Protection

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~402 ppi density)

Size6.55 inches, 103.6 cm2 (~90.8% screen-to-body ratio)

نوعP-OLED, 144Hz, HDR10+, 1200 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging68W wired 15W wireless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 4400 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینDual : 50 MP, f/1.4, (wide), 1/1.55", 1.0m, multi-directional PDAF, OIS 13 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1.12m, AF

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps, HDR10, gyro-EIS

ویژگیDual-LED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.4, (wide), 0.7m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/120fps

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8020 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.6 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G77 MC9

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13

OSAndroid 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsMoto Ready For support

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, tri-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -24.2 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 98h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 688347 (v9) GeekBench: 3320 (v5.1), 3603 (v6) GFXBench: 33fps (ES 3.1 onscreen)

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$595.00 / 379.00 / 475.64 / 29,890

SAR EU

ModelsXT2303-2

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

arsalansh

از همون اول هم از poco x6 pro با اون دوربین بی کیفیتش خوشم نمیومد .

۱۷ فروردین ۱۴۰۳
Mirhosein1389

مقایسه خوبی بود ولی قطعا poco x6 pro

۱۷ فروردین ۱۴۰۳
Mahdi2494

مقایسه اشتباهات زیادی داره مخصوصاً چند مورد از مشخصات موتورولا اشتباه گفته شده

۱۵ فروردین ۱۴۰۳
mms2099

ب شخصه برند آمریکایی ر ب چینی ترجیح میدم

۱۵ فروردین ۱۴۰۳
shahab-021

پوکو یه سر و گردن بالاتره

۱۵ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

X6Pro خرید منطقی و کاربردی تری هست

۱۵ فروردین ۱۴۰۳
MHH

قطعل پوکو!

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

x6 pro کلی بهتره از موتورولا

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقایسه خوبی بود.

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
alirza.amiry

poco fek konam okey tar bashe be nzazare man

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
MAHDI13

موتورالا دیگه ارزش نداره

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

پوکو اینجا بهتر عمل میکنه

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

پردازنده پوکو با تریلی از روی رقبا رد میشه

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    Mobin.sn

    😂👍

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳