مقایسه گوشی Poco M5s و Redmi Note 12 4G شیائومی

برند محبوب شیائومی از ابتدا استراتژی سود کم روی فروش هر محصول ولی فروش در تعداد بالا رو مد نظر داشته و گوشی های این برند در کنار اسامی عجیب و غریبشون، امکانات و ویژگی های مناسبی با توجه به قیمتشون دارند. در بازه قیمتی گوشی های میان رده اقتصادی، دو گوشی پرفروش و محبوب از این برند یعنی Redmi Note 12 4G و شیائومی Poco M5s پیدا میشند و با توجه به قیمت نزدیکی که دارند، ما رو ترغیب کردند تا به مقایسه بین این دو مدل داشته باشیم و  ببینیم کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره. پس اگر دنبال خرید یه گوشی میان رده اقتصادی با کیفیت از برند شیائومی هستین و هنوز تصمیم قطعی در مورد گوشی مورد نظرتون نگرفتید؛ با مقایسه شیائومی Poco M5s با Redmi Note 12 4g همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت شیائومی Poco M5s با Redmi Note 12 4G

گوشی های شیائومی ظاهر عجیب و غریبی دارن ولی از اون طرف مثل جعبه مداد رنگی هستن که تقریبا هر مدل سه چهار تا رنگ باحال و جذاب داره و معمولا طراحی متفاوتی نسبت به سایر برندها دارن؛ شایدم به همین دلیل هست که اکثر مردم اینقدر گوشی های شیائومی رو دوست دارن، پس اولین بخش رو با طراحی و کیفیت ساخت هر دو تا مدل شروع میکنیم. جنس و فریم گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G از پلاستیک براق ساخته شده و برای نمایشگر هم شیشه به کار رفته؛ از اون طرف شیائومی Poco M5s هم با همین ترکیب مشابه و با فریم و بدنه پلاستیکی ساخته شده و برای پنل جلوی نمایشگر هم از شیشه استفاده شده که از این نظر، تمامی گوشی های میان رده بازار معمولا از همین طراحی استفاده میکنن.

طراحی Redmi Note 12 4G
یه نکته جالب در مورد شیائومی Poco M5s وجود داره که اولش فک میکنین این گوشی ردمی نوت ۱۰ هست؛ چون از نظر ظاهری شباهت زیادی با هم دارن و به نظرم، شیائومی برای طراحی این گوشی خلاقیت زیادی به خرج نداده. نحوه چینش دوربین ها پشتی پوکو M5s به شکل جزیره ای هستن و چهار تا دوربین و فلش LED در جزیره تنهایی باریک و عمودی گوشی به سر می برند و در کنار حاشیه مشکی با لوگو سری پوکو قرار گرفتن که زیبایی خاصی به گوشی میده؛ در مقابل، میان رده اقتصادی ردمی نوت ۱۲ هم از همون چیدمان جزیره ای اما عریض تر از پوکو استفاده میکنه که دوربین های پشتی و فلش LED رو توی خودش جا داده و از این نظر تفاوتی با هم دیگه ندارن و میتونین بر اساس سلیقتون یکی از دو تا مدل رو انتخاب کنین.
توی قسمت سمت راست فریم هر دو تا گوشی، به ترتیب کلید های تنظیم صدا و پاور قرار داره که به عنوان حسگر اثر انگشت سریع استفاده میشه. خشاب سیم کارت و مموری شیائومی Poco M5s در سمت چپ فریم قرار گرفته که قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و مموری رو با هم داره؛ در مقابل، خشاب سیم کارت ردمی نوت ۱۲ در بخش پایینی فریم گوشی و کنار پورت شارژر، جک صدا و میکروفون قرار داره. هر دو تا مدل گوشی از سنسور مادون قرمز (IR Blaster) پشتیبانی میکنن که میشه گفت توی اکثر گوشی های میان رده و اقتصادی سری ردمی و پوکو هم وجود داره که از این نظر فرقی با هم ندارن.
هر دو تا گوشی ردمی و پوکو هنوزم از جک ۳/۵ میلیمتری صدا پشتیبانی میکنن که برای ردمی نوت ۱۲ در بخش بالایی گوشی و توی شیائومی Poco M5s در قسمت پایین گوشی و کنار پورت شارژ قرار گرفته و میشه گفت، هنوزم میتونین از هندزفری های سیمی قدیمی خودتون برای مکالمه و آهنگ گوش دادن استفاده کنین.

طراحی Poco M5s
حسگر اثر انگشت برای هر دو مدل پوکو M5s و ردمی نوت ۱۲ شیائومی میهمان کلید پاور شده که سرعت و عملکرد مناسبی رو بهتون میده. حاشیه نمایشگر توی هر دو تا گوشی زیاد نیست و بیشتر از ۸۵ درصد پنل جلویی گوشی به نمایشگر اختصاص داده شده که در مقایسه با مدل های میان رده و اقتصادی سامسونگ طراحی بروزتری داره. برای محافظت از نمایشگر هر دو تا مدل از لایه گوریلا گلس 3 استفاده شده که مقاومت مناسبی در مقابل ضربات و خط و خش داره. اما به نظرم، برای محکم کاری هم که شده از یه گلس هم استفاده کنین تا خیالتون از بابت همه چی راحت باشه.
هر دو تا گوشی Redmi Note 12 4G و شیائومی Poco M5s تنها گواهی محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش مایعات (گواهی IP53) رو دارند و به هیچ عنوان ضد آب نیستن؛ پس اگه به هر دلیلی گوشی توی آب افتاد دیگه باید فاتحشو بخونین چون هم گارانتی قبول نمیکنه و هم هزینه تعمیر زیادی روی دستتون میذاره. از نظر وزنی ردمی نوت ۱۲ حدود ۵ گرم از پوکو سنگین تره که اصلا به چشم نمیاد؛ از اون طرف، به دلیل یه انحنای کوچیک دور تا دور بدنه پوکو خوش دست تره و توی استفاده طولانی مدت خیلی به مچتون فشار نمیاره. در کل توی بخش طراحی و کیفیت ساخت بدنه، هر دو گوشی گزینه های خوبی با توجه به قیمت به حساب میان و با توجه به سلیقتون میتونید سراغ هر کدوم از این گوشی ها برید، اما گوشی ردمی طراحی جدیدتر و به روزتری داره. البته با وجود لبه های تخت ممکنه در طولانی مدت کمی استفاده از گوشی اذیت کننده باشه.

 

مقایسه صفحه نمایش شیائومی Poco M5s و Redmi Note 12 4G

میان رده اقتصادی شیائومی Redmi Note 12 4G از یه نمایشگر امولد ۶/۶۷ اینچی استفاده میکنه که نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی داره و رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو به شما نمایش میده. ردمی نوت 12 به عنوان یک گوشی با نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی، هیچ آپشنی برای پشتیبانی HDR نداره که به نظرم برای یه گوشی میان رده ارزون قیمت طبیعیه و نمیشه انتظار عملکرد مشابه با گوشی های قاتل پرچمدار رو ازش داشته باشیم.

نمایشگر Redmi Note 12 4G
نور نمایشگر در دو حالت معمولی و خودکار روشنایی ۴۷۴ تا ۷۰۰ نیتی رو بهتون میده که در حالت حداکثری تا ۱۲۰۰ نیت هم میتونه زیاد بشه؛ از این نظر، ردمی نوت ۱۲ گزینه مناسبی برای استفاده زیر نور خورشید و محیط های باز هست که کیفیت رنگ و تصویر مناسبی رو به نمایش میزاره.
در طرف مقابل میان رده اقتصادی پوکو M5s یه پنل ۶/۴۳ اینچی با نرخ بروز رسانی ۶۰ هرتزی داره که رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را بهتون نمایش میده. اینجا پوکو با این که به عنوان یه میان رده اقتصادی تولید شده اما نرخ بروز رسانی پایین ۶۰ هرتزی داره که در مقابل نرخ ۱۲۰ هرتزی ردمی واقعا حرفی برای گفتن نداره! این گوشی روشناییی متغیر ۴۵۰ تا ۷۰۰ نیتی رو تولید میکنه که در حالت حداکثری به ۱۱۰۰ نیت هم میرسه. از این نظر، هر دو تا گوشی روشنایی بالایی دارن که برای استفاده توی محیط های باز و زیر نور خورشید عملکرد مناسبی رو ارائه میکنن و تصاویر با کیفیت خوبی نمایش داده میشن. در کل توی بخش نمایشگر ردمی نوت ۱۲ به دلیل داشتن نرخ بروز رسانی بیشتر در مقایسه با پوکو و همچنین اندازه بزرگتر نمایشگر و ارائه روشنایی بیشتر در محیط های روشن با اختلاف نسبت به حریفش، امتیاز این بخش رو از آن خودش میکنه.

نمایشگر شیائومی Poco M5s

 

مقایسه قدرت پردازشی و سخت افزار شیائومی Poco M5s با Redmi Note 12 4G

گوشی ردمی نوت ۱۲ از جدیدترین تراشه میان رده کوالکام توی سال ۲۰۲۳ یعنی Snapdragon 685 استفاده میکنه که در مقایسه با تراشه های مدیاتک هم رده خودش عملکرد و کارایی مناسبی رو توی کارهای روزانه و ترکیبی بهتون میده؛ این تراشه با معماری ۶ نانومتری از ۸ هسته پردازشی شامل ۴ هسته ۲/۸ گیگاهرتزی Cortex-A73 و ۴ هسته ۱/۹ گیگاهرتزی Cortex-A53 تشکیل شدن که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 610 بخش پردازشی این گوشی رو تشکیل میدن. در مقابل گوشی Poco M5s مجهز به تراشه مدیاتک Helio G95 هست که معماری ۱۲ نانومتری داره و از نظر زمانی زودتر از تراشه کوالکام به بازار عرضه شده، این تراشه دارای هشت هسته شامل دو هسته اصلی با فرکانس ۲/۰۵ گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته پشتیبان ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 هست و پردازنده Mali-G76 MC4 هم برای بخش پردازش گرافیکی این دستگاه به کار گرفته شده.

تراشه Redmi Note 12 4G
بر اساس تست های انجام شده در بنچمارک های مختلف تراشه پوکو توی پردازش های بخش تک هسته ای تا ۳۶ درصد و توی بخش چند هسته ای تا ۱۵ درصد عملکرد بهتر و قوی تری نسبت به شیائومی Redmi Note 12 4G داره که به نظرم، با توجه به عمر سه ساله تراشه مدیاتک Helio G95 در مقایسه با رقیب یه کم عجیب به نظر میرسه. اما از اونجایی که بیشتر بازی ها و برنامه های نیمه سنگین و سنگین با تراشه های کوالکام سازگاری بیشتری دارند؛ به همین دلیلم میشه گفت، ردمی نوت ۱۲ توی برنامه ها و بازی های جدید عملکرد بهتری و سرعت پردازشی و گرافیکی بالاتری در مقایسه با پوکو داره و میتونین حتی بازی های جدید رو با تنظیمات متوسط و فریم بالا اجرا کنین. در اجرای برنامه های سنگین و بازی ها هم گوشی پوکو گرمای بیشتری تولید میکنه و بیشتر داغ میشه.
هر دو تا گوشی در استفاده های روزانه و ترکیبی عملکرد مناسبی دارند؛ اما همونجور که توی بخش نمایشگر گفتیم، پوکو نرخ بروز رسانی ۶۰ هرتزی داره که برای یک گوشی میان رده توی سال ۲۰۲۳ عدد کمیه و هم رده های خودش حداقل تا ۹۰ هرتز رو دیگه دارن حالا چه برسه به ردمی نوت ۱۲ که نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی با قابلیت سوییچ کردن بین ۶۰ و ۱۲۰ رو داره. توی بخش گیمینگ ردمی نوت ۱۲ با یه اختلاف جزئی، عملکرد بالاتری رو نسبت به شیائومی Poco M5s داره که با حتی یک میلیون قیمت بالاتر بازم ارزش خرید بیشتری رو داره! پس اگر موبایل گیمر هستین و بین این دو تا مدل سردرگم شدین، قطعا به سراغ ردمی نوت ۱۲ برین که تراشه جدیدتری داره و توی بازی های نیمه سنگین و سنگین کارایی و عملکرد بالاتری رو بهتون ارائه میده.

تست بازی گوشی Poco M5s
گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G با ترکیب رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی و ترکیب حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت بیش از ۶ انتخاب مختلف رو در اختیارتون میذاره تا با توجه به بودجه و نیازتون هر نسخه ای رو که دوست داشتین بخرین؛ این در حالی هست که پوکو با همین ترکیب رم و حافظه تنها ۴ مدل رو در اختیارتون میذاره. در کنار تمامی این قضایا، توی هر دو تا گوشی امکان استفاده از کارت حافظه تا ظرفیت ۱ ترابایت هم وجود داره که فضای ذخیره سازی بیشتری رو در اختیارتون میذاره.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری شیائومی Poco M5s با Redmi Note 12 4G

میان رده اقتصادی شیائومی Redmi Note 12 4G با جدیدترین نسخه اندروید ۱۳ و رابط کاربری کاربری اختصاصی MIUI به بازار عرضه شده که امکانات شخصی سازی مناسب و طراحی ظاهری مناسبی داره؛ در مقابل، پوکو M5s با ۶ ماه عمر بیشتر نسبت به رقیب، به صورت پیش فرض از اندروید ۱۲ استفاده میکنه که فقط عرضه اندروید 13 براش فعلا تایید شده و برخلاف گوشی رقیب فعلا خبری از اندروید 14 نیست. دو تا گوشی در بخش نرم افزاری تفاوت محسوسی با هم ندارند و به دلیل استفاده از MIUI میتونید با هر دو گوشی یک تجربه کاربری مناسب و با امکانات شخصی سازی قابل قبولی رو داشته باشید.

نرم افزار Poco M5s
براساس آخرین اطلاعات به دسته آمده، شیائومی توی سال ۲۰۲۳ تقریبا برای اکثر گوشی های میان رده و پرچمدار خودش بروزرسانی رابط کاربری HyperOS رو عرضه میکنه که شیائومی Redmi Note 12 4G هم در بین این گوشی ها قرار داره. اما در مقابل شیائومی Poco M5s هنوزم یه پله عقب تر از ردمی با اندروید ۱۲ تو بازار وجود داره که در صورت اعلام بروزرسانی شیائومی برای این گوشی تازه اندروید ۱۳ رو دریافت میکنه. به نظرم توی بخش نرم افزاری شیائومی Redmi Note 12 4G به دلیل داشتن اندروید بالاتر و احتمال دریافت آپدیت رابط کاربری HyperOS امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه عملکرد باتری شیائومی Poco M5s با Redmi Note 12 4G

هر دو مدل گوشی ردمی و پوکو از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنن که میشه گفت، این ظرفیت باتری برای اکثر گوشی های میان رده و اقتصادی شیائومی و برندهای دیگه هم استفاده میشه. باتری شیائومی Redmi Note 12 4G تا ۱۱۷ ساعت در حالت استندبای جواب میده که میتونین تا ۳۶ ساعت تماس صوتی داشته باشین، ۱۳ ساعت توی نت بچرخین و یا ۳۰ ساعت به سره فیلم ببینین. در اون طرف، باتری پوکو M5s هم توی حالت استندبای تا ۱۳۲ ساعت هم دووم میاره که تا ۳۶ ساعت مکالمه، ۱۶ ساعت وب گردی یا ۱۷ ساعت فیلم دیدن هم جواب میده.

باتری Redmi Note 12 4G
با آداپتور ۳۳ واتی داخل جعبه ردمی نوت ۱۲ در مدت نیم ساعت باتری گوشی تا ۵۵ درصد شارژ میشه که برای فول شارژ شدن باتری ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان لازم داره؛ از اون طرف نماینده پوکو هم آداپتور فست شارژ ۳۳ واتی رو داره که باتری گوشی رو توی نیم ساعت تا ۵۳ درصد شارژ میکنه و برای فول شارژ شدن باتری به ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه زمان نیاز دارین که در مقایسه با ردمی نوت ۱۲ سرعت شارژ شدن پایین تری داره که یه جورایی به تراشه قدیمی پوکو هم مربوط میشه. گوشی Poco M5s از قابلیت شارژ معکوس با سیم هم استفاده میکنه که ممکنه برای برخی از افراد کاربردی به شمار بیاد.
شیائومی برخلاف رقبای خودش مثل سامسونگ که شارژر رو از توی جعبه گوشی ها برمیدارند به هیچ عنوان خرج اضافی روی دست شما نمیذاره که برای خرید آداپتور دچار مشکل بشین. از نظر بحث سرعت شارژ و شارژدهی ردمی نوت ۱۲ برتری قابل ملاحظه ای نسبت به پوکو نداره و با مقداری اختلاف در این بخش برتری رو به دست میاره.

 

مقایسه عملکرد دوربین شیائومی Poco M5s با Redmi Note 12 4G

شیائومی Redmi Note 12 4G برای دوربین های پشتی گوشی از یه مجموعه سه تایی شامل یه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید به عنوان دوربین اصلی، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره که برای یه گوشی میان رده ارزان قیمت مناسبه و نمیشه انتظار بالایی ازش داشته باشیم. اما در مقابلش شیائومی Poco M5s چون قدیمی تره از مجموعه دوربین های چهارتایی از جمله دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید اصلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یه دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو بهتون میده که به نظرم یه سر و گردن بالاتر از ردمی نوت 12 هست.

دوربین Redmi Note 12 4G
عکاسی با دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ کیفیت و نوردهی مناسبی داره و جزئیات و رنگ ها تقریبا خوب از آب در میان، اما از اون طرف توی محیط های باز و زیر نور خورشید شرایط فرق میکنه و گاهی اوقات توی ثبت جزئیات و رنگ ها مشکل داره میشه و روی عکس نویز های شدیدی میفته. از اون طرف، میان رده شیائومی پوکو M5s کیفیت عکس برداری بالاتری داره و میشه گفت توی شرایط نوری مناسب عکس های جذابی رو ثبت میکنه که جزئیات دقیق و رنگ مناسبی داره و کنتراست تصویر به خوبی رعایت میشه؛ اما حتی دوربین های با کیفیت پوکو هم توی محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید عملکردش افت میکنه و تصاویر با نویز ثبت میشن که به نظرم چندان جالب نیست!
برای دوربین سلفی شیائومی Redmi Note 12 4G از یه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید استفاده شده که قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو بهتون ارائه میده. از اون طرف، پوکو M5s هم یه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی داره که امکان فیلمبرداری با وضوح 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره که میشه گفت توی دوربین سلفی تفاوتی با هم دیگه ندارن. عکس برداری با دوربین سلفی در هر دو مدل ردمی نوت ۱۲ و نماینده پوکو، کیفیت و رنگ خوبی داره و محدوده داینامیک و کنتراست هم در حد انتظار رعایت میشه که برای دو تا گوشی میان رده اقتصادی زیاد بدم نیست و کار رو براتون درمیاره.

دوربین Poco M5s
دوربین های پشتی شیائومی Poco M5s توی فیلمبرداری و عکسبرداری در شب کیفیت بهتری نسبت به ردمی نوت ۱۲ دارن، اما برای دوربین سلفی با هم فرقی ندارن و معمولا تصاویر با نویز و تاری ثبت میشن؛ در کل توی این بخش به نظرم دوربین Poco M5s عملکرد بهتری نسبت به ردمی نوت ۱۲ داره و فیلمبرداری با وضوح تصویر 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه رو نمیشه توی هر گوشی میان رده ارزون قیمتی پیدا کرد. پس اگه تا حدودی به عکاسی با گوشی علاقه مند هستین و بودجه محدودی دارین، بین این دو تا مدل از گوشی ها سراغ پوکو M5s برین که کیفیت عکس برداری و فیلم برداری بهتری در مقایسه با ردمی نوت ۱۲ بهتون میده.

 

مقایسه عملکرد اسپیکر شیائومی Poco M5s با Redmi Note 12 4G

توی بخش اسپیکر پوکو M5s از دو تا اسپیکر استریو استفاده میکنه که در بالا و پایین فریم گوشی قرار گرفتن؛ اما در مقابل شیائومی Redmi Note 12 4G به یه دونه اسپیکر در پایین گوشی بسنده کرده که از این نظر، پوکو کیفیت صدا خروجی بالاتری در مقایسه با رقیب خودش بهتون میده که قطعا تجربه دلچسبی میتونه باشه.

اسپیکر Poco M5s

توی هر دو تا گوشی از جک ۳/۵ میلیمتری صدا استفاده شده که توی ردمی در بالای گوشی و توی پوکو در قسمت پایین گوشی و در کنار پورت شارژ قرار داره؛ از این نظر هر دو تا مدل امکان استفاده از هندزفری های سیمی قدیمی رو دارن که اگه خیلی اهل آهنگ گوش دادن باشین واقعا کارتون رو راه میندازه. در کل توی بخش اسپیکر، گوشی پوکو به دلیل داشتن دو تا بلندگو کیفیت و وضوح صدای بهتری در مقایسه با ردمی نوت ۱۲ داره.

 

جمع بندی؛ کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

دو تا نماینده میان رده اقتصادی ردمی و پوکو توی نسخه های با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و ۴ تا ۶ گیگابایت رم اختلاف قیمت ۸۰۰ تا یک میلیون تومانی دارن و اینجا این سوال پیش میاد که خب الان کدوم مدل ارزش خرید بالاتری داره؟ نماینده پوکو توی بخش های دوربین (پشتیبانی از وضوح تصویر 4K و کیفیت عکس برداری بالای دوربین پشتی) و داشتن اسپیکر استریو قوی برتری قابل ملاحظه ای نسبت به حریفش داره؛ اما از اون طرف، شیائومی Redmi Note 12 4G سرعت شارژ و شارژ دهی بالاتر ، صفحه نمایشگر با کیفیت تر (پشتیبانی از نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی)، عملکرد سخت افزاری (اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین) و پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی بالاتری رو در مقایسه با گوشی پوکو داره.
در کل اگر کیفیت ساخت و طراحی بدنه مناسب، دوربین بهتر و بلندگو های قوی تر براتون اولویت بالاتری داره به سراغ پوکو M5s برین که در کنار امکانات مناسب قیمت یک تا دو میلیون کمتری رو هم داره؛ اما از اون طرف، اگه به دنبال یک تجربه گیمینگ مناسب، نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی طولانی و شارژدهی بالای باتری هستین، پس جای درستی اومدین چون شیائومی Redmi Note 12 4G همه اون چیزیه که از یه گوشی میان رده ارزون قیمت انتظار داریم! حالا که تا آخر این مقایسه با ما همراه بودین، به نظرتون کدوم یکی از میان رده های اقتصادی جذاب ردمی نوت ۱۲ و پوکو M5s ارزش خرید بالاتری در مقابل اون یکی داره؟

مقایسه مشخصات poco m5s با redmi note 12 4g

thumb مقایسه گوشی Poco M5s و Redmi Note 12 4G شیائومی
Xiaomi Poco M5s
thumb مقایسه گوشی Poco M5s و Redmi Note 12 4G شیائومی
Xiaomi Redmi Note 12 4G
تاریخ عرضه

Announced2022, September 05

StatusAvailable. Released 2022, September 06

Announced2023, March 23

StatusAvailable. Released 2023, March 30

مشخصات بدنه

رنگ بندیGray, Blue, White

SIMIP53, dust and splash resistant

Build

Weight178.8 g (6.31 oz)

Dimensions160.5 x 74.5 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

رنگ بندیOnyx Gray, Mint Green, Ice Blue

SIMIP53, dust and splash resistant

Build

Weight183.5 g (6.49 oz)

Dimensions165.7 x 76 x 7.9 mm (6.52 x 2.99 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~409 ppi density)

Size6.43 inches, 99.8 cm2 (~83.5% screen-to-body ratio)

نوع

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~85.3% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 450 nits (typ), 700 nits (HBM), 1200 nits (peak)

مشخصات باتری

ChargingFast charging 33W, 64% in 30 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging33W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینQuad : 64 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/1.97", 0.7m, PDAF 8 MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro) 2 MP, f/2.4, (depth)

ویدئو

ویژگیHDR

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/2.76", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.5, (wide), 1/3.0"

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (dedicated slot)

ChipsetMediatek Helio G95 (12 nm)

CPUOcta-core (2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G76 MC4

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (dedicated slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 12, MIUI 13

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگو -25.4 LUFS (Very good)

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

Positioning

Infrared portYes

Bluetooth5.0, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )Yes, with A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS

NFCYes

RadioFM radio

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO

Infrared portYes

Bluetooth5.0, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 132h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance

بلندگو -27.9 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 117h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 319219 (v9) GeekBench: 1797 (v5.1), 1341 (v6) GFXBench: 7.5fps (ES 3.1 onscreen)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$244.00

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$181.00 / 219.00 / 200.73

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 7 ماه پیش
تعداد نظرات : 19
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

بازم باید منتظر همون hyper os موند تا نظر داد که کدوم گوشی برتری داره…

۱۴ بهمن ۱۴۰۲
mamadtsein

بهبه

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

باید گوشی نسبت کاری که میکنی بخری الان برتری گوشی ردمی نوت 12توی پردازنده 120 هرتزی بودنش اما پوکو تو بخش هایی یکم قوی تره
انتخاب هر کدوم از گوشی می‌تونه بصرفه باشه

۰۵ بهمن ۱۴۰۲
MAHDY2000

نوت

۲۰ دی ۱۴۰۲
    Hadi2023h

    آره نوت بهتره

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
™Pentagon

نوت

۲۰ دی ۱۴۰۲
Kasra212

شنود دارید چون دقیقا دنبال همین بودم مرسی

۱۹ دی ۱۴۰۲
ali.sh2004

یه بحثی هم که هست اینه که ایا منطقیه یه گوشی با اندروید ۱۲ بگیربم؟؟
بالفرض که اندروید ۱۳ ام بگیره، اما بعدش یه کم عجیب میشخ. خب همین؟

۱۹ دی ۱۴۰۲
alirezanikkhah

عالی ❤️👍👍👍

۱۹ دی ۱۴۰۲
Nope

به نظر من هم جفتشون ارزش خرید بالایی دارن و بستگی به نوع استفادتون میتونید یکی از اینا رو انتخاب کنید

۱۹ دی ۱۴۰۲
Nurse

گوشی من M5s هست؛ پوکو بازی ها رو بهتر اجرا می‌کنه (پردازنده گرافیکی ردمی ضعیفه) و فقط بخاطر مصرف بالاش کمی داغ میشه. با اینکه دوربین خیلی خوبی هم داره ولی اگر جدید بودن براتون ملاکه برید سراغ ردمی.

۱۸ دی ۱۴۰۲
Mobin.sn

Note 12

۱۸ دی ۱۴۰۲
Mhch8877

خیلی دیر این مقاله رو منتشر کردید…

۱۸ دی ۱۴۰۲
SinaRe8596

جفتش سه تاس

۱۸ دی ۱۴۰۲
reza70410026

یعنی الان پوکو هایپر او اس رو دریافت نمیکنه؟
مگه گوشی های شیائومی دو سال آپدیت نداشتن؟

۱۸ دی ۱۴۰۲
Mahayd24

Note 12 خوب نیس ولی خب..

۱۸ دی ۱۴۰۲
ali.sh2004

از نظر ظاهری m5s جدید تره اما خب در نهایت اینکه کدومو بخرید وابسته به اینه که چه انتظاراتی دارید از گوشیتون

۱۸ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

نوت ۱۲ رو انتخاب میکنم من

۱۸ دی ۱۴۰۲
Miksa85M

مقایسه خوبی بود
ممنون

۱۸ دی ۱۴۰۲