مقایسه Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ

سامسونگ و شیائومی دو تا از برندهای جا افتاده و شناس توی بازار موبایل ایران هستن که بگی نگی امتحانشون رو پس دادن و میشه گفت، احتمال اینکه گوشی بد بدن بیرون خیلی کمه. دو مدل قاتل پرچمدار Poco F5 Pro شیائومی و S23 FE سامسونگ اینجان تا حسابی دل کاربرا رو ببرن؛ پس اگه قصد دارین یه گوشی بالاتر از میان رده ولی نه پرچمدار خیلی گرون بخرین، با مقایسه Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ همراه موبونیوز باشین تا ببینیم کدوم یکی از این گوشی ها میتونه مناسب نیاز شما باشه.

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ

اول مقاله رو با مقایسه طراحی هر دو تا گوشی سامسونگ و شیائومی شروع میکنیم. پنل پشتی قاتل پرچمدار مقرون به صرفه Poco F5 Pro شیائومی از شیشه با کیفیت و فریم کناری از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده که مقاومت خوبی داره؛ اما از اون طرف کثیفی و گرد و غبار رو به خودش جذب میکنه. برای جلوی گوشی از شیشه و یه لایه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده که محافظت خوبی در برابر ضربه و خط و خش داره.

طراحی POCO F5 PRO شیائومی

در مقابل S23 FE سامسونگ به تقلید از پرچمدار های سری S23 طراحی تکراری امسال این برند رو به دوش میکشه؛ پنل پشتی این گوشی از جنس شیشه با کیفیت ساخته شده و فریم گوشی هم فلزی هست تا حس دست گرفتن یه گوشی پرچمدار رو بهتون منتقل کنه. پنل جلویی نمایشگر گوشی سامسونگ از شیشه ساخته شده و برای محافظت از این بخش گوشی و همچنین پنل پشتی از گوریلا گلس 5 استفاده شده که در برابر ضربه و خط و خش تا حدودی مقاومه. اسکنر اثر انگشت توی هر دو تا مدل به زیر نمایشگر منتقل شده که کیفیت و سرعت بالای داره و در حد عالی کار رو براتون در میاره.

طراحی S23 FE سامسونگ

نماینده سامسونگ به دلیل استفاده از فریم فلزی حدودا ۳۰ گرم وزن بیشتری از رقیب داره و به ۲۱۰ گرم رسیده اما از اون طرف به دلیل طراحی جذاب بدنه و حاشیه های منحنی فریم گوشی توی دست گرفتنش زیاد اذیتتون نمیکنه. هر دو گوشی استاندارد محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار رو دارن، ولی S23 FE سامسونگ از گواهی IP68 استفاده میکنه و میتونین راحت گوشی را تا عمق ۱/۵ متری هم زیر آب ببرین و مشکلی براش پیش نمیاد. در حالت کلی اگه بخوایم دو تا گوشی رو توی بخش طراحی و کیفیت ساخت با هم مقایسه کنیم؛ قاتل پرچمدار سامسونگ طراحی جذاب تری داره و از همه مهمتر ضد آبه و همین باعث میشه امتیاز این بخش رو دریافت کنه.

 

مقایسه نمایشگر Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ

نماینده قاتل پرچمدار پوکو از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی OLED ساخته شده که توانایی نمایش بیش از ۶۸ میلیارد رنگ رو داره و رزولوشن تصویر بالای ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل رو براتون نمایش میده. نرخ بروز رسانی صفحه این گوشی ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده و از استانداردهای تصویر Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی میکنه. این گوشی نرخ بروز رسانی هوشمند پیشرفته ای مانند سایر پرچمدارهای بازار نداره و تنها میتونه بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز جابجا بشه.
نمایشگر پوکو F5 PRO بیشتر از ۸۷/۵ درصد از پنل جلویی گوشی رو به خودش اختصاص داده و میشه گفت کمترین حاشیه نمایشگر رو در مقایسه با رقبا داره. نمایشگر این گوشی توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت معمولی و بالای ۱۰۰۰ نیت در حالت خودکار رو داره، این روشنایی به ادعای چینی ها در حالت حداکثری تا ۱۴۰۰ نیت هم زیاد میشه. به همین دلیل میتونین از این گوشی در محیط های باز و زیر نور خورشید هم استفاده کنین و تصاویر بدون تاری و افت کیفیت نشون داده میشن.

نمایشگر POCO F5 PRO شیائومی

در مقابل گوشی S23 FE سامسونگ از یه نمایشگر ۶/۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X استفاده میکنه که که قابلیت نمایش رزولوشن بالای تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل رو داره. نماینده پرچمدار سامسونگ از نرخ بروزرسانی متغیر ۱۲۰ هرتزی و استاندارد تصویر +HDR10 پشتیبانی میکنه. نمایشگر گوشی بیشتر از ۸۳ درصد جلوی گوشی رو اشغال کرده و مابقی رو حاشیه های نازک مشکی پوشونده و حاشیه زیادی به نسبت گوشی رقیب داره.
نمایشگر S23 FE سامسونگ توانایی نمایش روشنایی متغیر ۴۵۱ نیت در حالت عادی و تا ۹۸۵ نیت در حالت خودکار رو داره که به ادعای شرکت سازنده در حالت حداکثری میتونه روشنایی بالای ۱۴۵۰ نیت رو هم تولید کنه. از این نظر نماینده سامسونگ رو میشه تو محیط های باز و زیر نور شدید خورشید به راحتی استفاده کنین و هیچ مشکلی توی نمایش تصاویر نداره.

نمایشگر S23 FE سامسونگ

در حالت کلی دو تا گوشی تو بخش نمایشگر تفاوت های جزئی با هم دارند؛ اما نماینده شیائومی به دلیل داشتن نمایشگر بزرگتر با رزولوشن و جزئیات بیشتر با حاشیه کمتر و همچنین پشتیبانی از استانداردهای تصویر Dolby Vision و +HDR10 برتری بیشتری در مقابل رقیب کره ای داره. حتی با وجود اینکه روشنایی Galaxy S23 FE سامسونگ ۵۰ نیت بیشتر از شیائومی هست ولی بازم قاتل پرچمدار چینی ها نمایشگر با کیفیتی داره که نمیشه به راحتی از کنارش گذشت و به همین دلیل امتیاز بخش نمایشگر به پوکو F5 PRO میرسه.

 

مقایسه قدرت پردازشی Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ

شیائومی در نماینده قاتل پرچمدار خود تراشه قدرتمند کوالکام Snapdragon 8+ Gen 1 رو به کار گرفته که قدرت پردازشی و گرافیکی بالایی رو در مقابل رقبا به نمایش میذاره. این تراشه معماری ۴ نانومتری داره که شامل ترکیب ۸ هسته از جمله ۱ هسته قدرتمند ۳/۰ گیگاهرتزی Cortex-X2 در کنار ۳ هسته ۲/۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و ۴ هسته کم مصرف ۱/۸ گیگاهرتزی Cortex-A510 هستند و برای بخش گرافیکی از تراشه Adreno 730 استفاده شده که عملکرد مناسبی رو داره.
از اون طرف نماینده سامسونگ در دو نسخه گلوبال با تراشه Exynos 2200 و نسخه آمریکای شمالی Snapdragon 8 Gen 1 به بازار عرضه شده که هر دو معماری ۴ نانومتری دارن و از نظر پردازشی عملکرد مشابهی رو ارائه میدن. تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در نسخه گلوبال S23 FE سامسونگ دارای ۸ هسته پردازشی از جمله ۱ هسته اصلی ۲/۸ گیگاهرتزی Cortex-X2 در کنار ۳ هسته ۲/۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و ۴ هسته کم مصرف ۱/۸ گیگاهرتزی Cortex-A510 هستند و تراشه گرافیکی Xclipse 920 رو هم در کنارش یدک میکشه.

تست بازی POCO F5 PRO شیائومی

بر اساس تست های انجام شده بنچمارک های مختلف و معتبر تراشه کوالکام Snapdragon 8+ Gen 1 بکار گرفته شده در نماینده شیائومی در بخش های مختلف تک هسته ای تا ۶ درصد و چند هسته ای ۱۴ درصد عملکرد بهتری به نسبت تراشه Snapdragon 8 Gen 1 داره؛ از اون طرف در مقایسه با تراشه Exynos 2200 سامسونگ تا ۱۲ درصد در بخش تک هسته ای و ۲۵ درصد در بخش چند هسته ای میرسه که برتری واضح پردازشی تراشه گوشی پوکو F5 پرو شیائومی رو در مقابل نماینده کره ای ها نشون میده.
تو اجرای برنامه ها و بازی های سنگین و نیمه سنگین تراشه پوکو با اختلاف جزئی عملکرد بهتری رو در مقایسه با هر دو مدل تراشه نماینده سامسونگ داره؛ متاسفانه برخلاف انتظارمون تراشه های بکار گرفته شده در هر دو مدل S23 FE سامسونگ دمای زیادی رو در هنگام استفاده تولید می کنند و افت عملکرد بالایی رو در زمان استفاده از خودشون نشون میدن. با این اوصاف اگه برای گیم زدن به سراغ قاتل پرچمدار سامسونگ اومدین بهتره بازی های جدید رو با تنظیمات medium اجرا کنین تا هم فریم بالاتری رو بهتون بده و به گوشی هم کمتر فشار بیاد.

تست بازی S23 FE سامسونگ

نماینده سامسونگ با دو ظرفیت حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت به بازار عرضه شده و امکان استفاده از کارت حافظه رو نداره؛ در مقابل نماینده پوکو از ترکیب حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایت استفاده کرده و مثل رقب درگاه کارت حافظه نداره. با یه حساب سرانگشتی قاتل پرچمدار Poco F5 Pro شیائومی توی بخش سخت افزاری با تراشه قوی تری عملکرد بهتری رو داره و به لطف داشتن ظرفیت رم بالاتر گزینه مناسبی برای اجرای بازی ها و برنامه های سنگین محسوب میشه و به نظرم امتیاز این بخش به پوکو F5 PRO میرسه.

 

مقایسه باتری Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ

در بخش باتری Poco F5 Pro شیائومی به یه باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که شارژدهی مناسبی رو توی استفاده های روزانه و ترکیبی در اختیارتون میذاره؛ باتری نماینده پوکو در حالت استندبای تا ۹۹ ساعت بهتون جواب میده که در حد خودش مناسبه و میتونین تا ۳۰ ساعت برای تماس، ۱۳ ساعت وبگردی و ۲۰ ساعت پخش ویدیو روش حساب باز کنین. قاتل پرچمدار شیائومی با آداپتور ۶۷ واتی داخل جعبه گوشی در مدت نیم ساعت تا ۸۶ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ شدن باتری دستگاه به ۴۸ دقیقه زمان نیاز دارین.

باتری POCO F5 PRO شیائومی

از اون طرف، سامسونگ برای Galaxy S23 FE از یه باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که عملکرد مناسبی و شارژدهی بالایی رو توی استفاده معمولی و نیمه سنگین داره. باتری سامسونگ هم در هر دو مدل آمریکای شمالی و گلوبال حول و حوش ۸۵ تا ۹۰ ساعت استندبای رو در اختیارتون میذاره که با این حساب میتونین با باتری نماینده سامسونگ تا ۲۸ ساعت تماس تلفنی داشته باشین، ۷ ساعت وب گردی کنین، تا ۹ ساعت ویدیو تماشا کنین و یا حدود ۵ ساعت بازی کنین. در مقابل نماینده سامسونگ با آداپتور ۲۵ واتی مورد تایید شرکت در مدت نیم ساعت تا ۵۸ درصد شارژ میشه که برای شارژ کامل باتری باید ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه صبر کنین که در مقایسه با رقیب سرعت شارژ بسیار پایینی رو داره.

باتری S23 FE سامسونگ

سامسونگ در کنار عملکرد شارژدهی ضعیف و سرعت شارژ پایین خودش حتی آداپتور رو هم داخل جعبه نداره که با این حساب باید 500 تا 800 هزار تومان برای خریدش هزینه کنین که قیمت تمام شده گوشی رو بالاتر میبره. در حالت کلی اگه بخوایم حساب کنیم Poco F5 Pro شیائومی در بخش شارژدهی و سرعت شارژ تا ۱ و نیم برابر بهتر از سامسونگ عمل کرده و اگر آداپتور داخل جعبه رو هم بهش اضافه کنیم همه جوره امتیاز این بخش به نماینده شیائومی میرسه.

 

مقایسه عملکرد دوربین Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ

نماینده پوکو از ترکیب دوربین های سه تایی شامل یه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.8، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه. دوربین اصلی این گوشی توانایی فیلم برداری با وضوح بالای 8K و ۲۴ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره که میشه گفت به عنوان یه قاتل پرچمدار واقعا آدمو مجذوب خودش میکنه.
عکس های ثبت شده با دوربین اصلی نماینده شیائومی کیفیت و وضوح بالای داره و جزئیات تصویر خوش رنگ و لعاب هستن و محدوده داینامیکی و کنتراست تصویر در حد تعادل رعایت میشه. دوربین اصلی در حالت زوم دو برابری یه نویز محدود روی تصاویر میندازه ولی بازم اونجوری نیست که جزئیات و رنگ ها به هم بخوره و آبرنگی بشه؛ حتی در حالتی که با دوربین اصلی توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم عکسبرداری کنین بازم افت کیفیت زیاد به چشم نمیاد. توی دوربین اولترا واید کیفیت تصاویر در حد معمولیه و معمولا تصاویر با نویز بالا، افت کیفیت و سایه و بدون جزئیات ثبت میشن. دوربین ماکرو هم در آخر تاثیر زیادی تو کار نداره و به نظرم توی گوشی قاتل پرچمدار بهتر بود از تله فوتو استفاده میشد که حداقل یه برتری در مقابل میان رده ها بازار داشته باشه.

دوربین POCO F5 PRO شیائومی

از اون طرف توی نماینده سامسونگ از مجموعه سه تایی دوربین شامل یه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.8، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم سه برابری و یه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 به کار گرفته شده.
کیفیت عکس برداری با دوربین اصلی گوشی S23 FE سامسونگ واقعا عالیه و کیفیت و نوردهی بالای دارن و جزئیات محیط و سوژه ها با دقت بالا ثبت میشن و رنگ پوست کاملا طبیعیه؛ به نظرم این دوربین اون قدر با کیفیته که نیازی نداره از افکت های زیبا سازی رایج در شیائومی استفاده کنه. از اون طرف دوربین حتی در محیط های باز و زیر نور خورشید هم کیفیت و کارایی خودشو حفظ میکنه و تصاویر با همون کیفیت و روشنایی مورد نظر ثبت میشن و حتی کنتراست و محدوده داینامیکی هم بدون تغییر هستن.

توی قاتل پرچمدار سامسونگ خبری از دوربین ماکرو نیست و جاشو به دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی داده که میتونین تا سه برابر روی سوژه های دور زوم کنین بدون اینکه کیفیت تصویر افت کنه و از این جهت گزینه مناسبی برای عکاسی پرتره محسوب میشه. دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی هم کیفیت عکاسی مناسبی رو داره و توی شرایط نوری خوب تصاویر با کیفیتی رو براتون ثبت میکنه، اما وقتی نور اوکی نباشه و یا زیر نور خورشید برین ممکنه کیفیت تصویر پایین بیاد و چند تا نویز هم رو عکستون بیفته.

دوربین S23 FE سامسونگ

نماینده شیائومی به یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.5 مجهز شده که توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080p و با ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی پوکو کیفیت مناسبی دارن و تقریبا جزئیات محیط رو بدون دستکاری ثبت میکنن. در مقابل نماینده سامسونگ از یه دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 استفاده کرده که توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 4K و سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی این گوشی کیفیت بالایی داره و محدوده داینامیکی، رنگ های محیط و کنتراست تصویر رعایت میشه.
دوربین های پشتی و سلفی نماینده پرچمدار سامسونگ توی شب کیفیت فیلمبرداری و عکسبرداری مناسبی رو در اختیارتون میذارن و حتی با وجود نور کم محیط ها افت کیفیت زیاد نیست و به زحمت نویز روی عکساتون میفته. در مقابل دوربین های اصلی شیائومی توی عکسبرداری و فیلمبرداری در حد سامسونگ هستن ولی دوربین سلفی شیائومی توی شب چندان تعریفی نداره. در حالت کلی اگه بخوایم دو تا گوشی رو توی کفه ترازو بذاریم؛ امتیاز بخش دوربین با یه مقداری اختلاف کم به گوشی S23 FE سامسونگ میرسه که کیفیت فیلمبرداری و عکسبرداری بالاتری رو در مقابل رقیب از خودش نشون میده.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ

توی بخش نرم افزاری قاتل پرچمدار شیائومی با حدود 5 ماه عرضه زودتر در مقایسه با رقیب کره ای با اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی پوکو MIUI 14 به بازار عرضه شده؛ به استناد ادعای چینی ها رابط کاربری این گوشی عملکرد بهتری در مقایسه با گوشی های نسل قبلی داره و باگ های نرم افزاری تا حدودی رفع شدن و تقریبا میشه بهش اعتماد کرد.
در مقابل S23 FE سامسونگ با اندروید نسخه ۱۳ و پوسته One UI 5.1 به بازار عرضه شده که به لطف بروز رسانی های منظم و رفع مشکلات نرم افزاری حالا در جایگاه بهترین رابط کاربری در بین گوشی های اندرویدی قرار داره که تجربه تقریبا بدون لگ و باگ رو در اختیارتون میذاره.

نرم افزار S23 FE سامسونگ

بر اساس سیاست سامسونگ تمامی گوشی های ۲۰۲۳ بین ۲ تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۶ سال آپدیت امنیتی دارن که در این حالت Galaxy S23 FE تا سال ۲۰۲۷ به اندروید ۱۷ بروز رسانی میشه که به نظرم خیلی هم عالیه. از اون طرف شیائومی هنوز برنامه ای برای آپدیت اندروید ۱۴ برای پوکو F5 PRO اعلام نکرده و معلوم نیست این گوشی آیا بروزرسانی HyperOS رو دریافت میکنه و یا باید با همین وضعیت ادامه بدیم! در حالت کلی نماینده پرچمدار سامسونگ با داشتن پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی طولانی مدت و رابط کاربری روون و بدون لگ و باگ امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه اسپیکر Poco F5 Pro و S23 FE سامسونگ

قاتل پرچمدار پوکو از دو تا اسپیکر استریو قوی استفاده کرده که در بالای فریم گوشی نزدیک سنسور مادون قرمز و همچنین در پایین فریم گوشی و کنار پورت شارژ قرار داره؛ مجموعه دو تا بلندگوی قوی این گوشی کیفیت صدای خروجی بالایی داره و میشه گفت گزینه مناسبی برای تماشای فیلم و سریال و گیم زدنه. در مقابل نماینده سامسونگ به یه دونه اسپیکر استریو مجهز شده که در پایین فریم گوشی و کنار پورت شارژ و خشاب سیم کارت قرار گرفته و اسپیکر دوم در بالای نمایشگر که به عنوان اسپیکر مکالمه هم استفاده میشه، کیفیت صدای خوبی رو بهتون میده ولی بازم در مقایسه با رقیب زیاد چنگی به دل نمیزنه و خیلی صدای بالانسی رو پخش نمیکنه. توی هر دو نماینده شیائومی و سامسونگ جک ۳/۵ صدا حذف شده و حالا امکان استفاده از هندزفری سیمی وجود نداره.

اسپیکر POCO F5 PRO شیائومی
در حالت کلی اگه بخوایم دوتا نماینده شیائومی و سامسونگ رو با هم دیگه مقایسه کنیم؛ پوکو F5 PRO اسپیکر استریو پرقدرت و با صدای بالانس تری داره و برتری بیشتری در مقایسه با رقیب کره ای داره.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی S23 FE سامسونگ در نسخه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم و گوشی پوکو F5 Pro در نسخه با رم 12 و حافظه 512 گیگابایتی در حدود 1 تا 2 میلیون تومان (با احتساب هزینه خرید آداپتور برای گوشی سامسونگ) اختلاف قیمت دارند. نماینده شیائومی نمایشگر با کیفیت، عملکرد پردازشی و سخت افزاری بالاتر برای اجرای بازی و برنامه های سنگین و نیمه سنگین و تراشه پایدار تر، بلندگوی های با کیفیت تر و سرعت شارژ بیشتر و شارژدهی موثرتری در مقایسه با حریف سامسونگیش داره. از اون طرف، قاتل پرچمدار S23 FE سامسونگ توی بخش های طراحی و کیفیت ساخت بالای بدنه، دوربین های با کیفیت اصلی و دوربین سلفی و پشتیبانی نرم افزاری طولانی برتری خودشو رو در مقابل شیائومی نشون میده.
در حالت کلی اگر موبایل گیمر هستین و میخاین از صبح تا شب گیم بزنین و یه گوشی جون دار با پردازنده قدرتمند، شارژ سریع و باتری قوی و نمایشگر با کیفیت میخاین به سراغ خرید گوشی Poco F5 Pro شیائومی برید که هم حافظه داخلی و رم بیشتری در اختیارتون میزاره و نیازی به خرید آداپتور شارژ هم ندارید. در مقابل اگه به دنبال یه گوشی قوی برای عکاسی هستین که ظاهر جذاب و کیفیت ساخت بالایی داشته باشه و پشتیبانی نرم افزاری طولانی با یه رابط کاربری زیبا و بدون لگ و باگ خاص هم بهتون بده، بهتره به سراغ خرید گوشی S23 FE سامسونگ برید. حالا که به آخر مقاله رسیدیم به نظرتون کدوم یکی از دو نماینده قاتل پرچمدار شیائومی و سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارن؟

مقایسه مشخصات s23 fe با poco f5 pro

Samsung Galaxy S23 FE
Xiaomi Poco F5 Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, October 04

StatusAvailable. Released 2023, October 05

Announced2023, May 09

StatusAvailable. Released 2023, May

مشخصات بدنه

رنگ بندیMint, Cream, Graphite, Purple, Indigo, Tangerine

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back (Gorilla Glass 5), aluminum frame

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions158 x 76.5 x 8.2 mm (6.22 x 3.01 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, White

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back, plastic frame

Weight204 g (7.20 oz)

Dimensions162.8 x 75.4 x 8.6 mm (6.41 x 2.97 x 0.34 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~83.2% screen-to-body ratio)

نوعDynamic AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 1450 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1440 x 3200 pixels, 20:9 ratio (~526 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 500 nits (typ), 1000 nits (HBM), 1400 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired, PD2.0, 50% in 30 min Wirless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 4500 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, QC3+, 50% in 15 min (advertised) 30W wireless, 50% in 32 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5160 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, 24mm (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.4, 75mm (telephoto), PDAF, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide)

ویدئو8K@24fps, 4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, (wide), 1/2", 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, gyro-EIS

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 10 MP, f/2.4, 26mm (wide)

ویدئوYes

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotNo

ChipsetExynos 2200 (4 nm) - InternationalQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm) - USA

CPUOcta-core (1x2.8 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510) - InternationalOcta-core (1x3.00 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.80 GHz Cortex-A510) - USA

GPUXclipse 920 - InternationalAdreno 730 - USA

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.0 GHz Cortex-X2 & 3x2.5 GHz Cortex-A710 & 4x1.80 GHz Cortex-A510)

GPUAdreno 730

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 13, MIUI 14 for POCO

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing Samsung DeX

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (Dual SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66 - International

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioUnspecified

USBUSB Type-C, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -26.2 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 99h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1057977 (v9) GeekBench: 4001 (v5.1), 4009 (v6) GFXBench: 50fps (ES 3.1 onscreen)

سایر

SAR0.80 W/kg (head) 0.72 W/kg (body)

رنگ بندی

Price59,999

SAR EU0.76 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-S711B, SM-S711B/DS, SM-S711U1, SM-S711U, SM-S711W, SM-S7110

SAR

رنگ بندی

Price$427.96 / 529.00

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 20
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

از همون اول معلوم بود پوکو بهتره…

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

از سامسونگ بخرید تا خیالتون راحت شه

۱۴ بهمن ۱۴۰۲
shahab-021

ارزش خرید از برند سامسونگ‌ بهتره

۱۳ بهمن ۱۴۰۲
mehdi1234

طراحی سامسونگ جذاب تره

۱۲ بهمن ۱۴۰۲
mms2099

قاتل ک هیچی میان رده هم حساب نمیشه

۱۲ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

هر دو گوشی قدرتمند هستن
ولی پوکو یه سرو کله بالاتره

۱۲ بهمن ۱۴۰۲
Pooriya86

باز آخرش بحث برند هستش

۱۲ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

به قول اقا مهدی همیشع سازنده های یه جای گوشیا بد میزارن که اخر سر دل چرکین بری بخری😂😄😄

۱۲ بهمن ۱۴۰۲
!Just trust me

خدایا یه روز برسه شیائومی یه دوربین درست بزاره تو این گوشی ها

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

نمیدانم اما جفتش خوب است

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

برام آپدیت ها مهم نیست سامسونگ هم خوب بود ولی نه وقت بود منتظر این مقاله بودم…‌

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

پوکو بهتره تو طراحی من خودم پوکو رو بیشتر دوست دارم ولی چون هر دو سال گوشیم رو عوض میکنم برام آپدیت ها مهم نیست سامسونگ هم خوب بود ولی نه خیلی

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

پوکو نه دیگ با این قیمت !!

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

پوکو خداییش بهتره

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Xhoo123

پوکو بهتره تو طراحی من خودم پوکو رو بیشتر دوست دارم ولی چون هر دو سال گوشیم رو عوض میکنم برام آپدیت ها مهم نیست سامسونگ هم خوب بود ولی نه خیلی

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

دو گوشی عالی

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

خیلییی وقت بود منتظر این مقاله بودم…‌


به نظرم پوکو بهتره، توی پردازنده و باتری و شارژر و اسپیکر با اختلاف بهتره، در حالی که توی مقاله گفتین دوربینشون با اختلاف کمی سامسونگ بهتره.

‌پس اگه واقعا اختلاف دوربینشون انقدر زیاد نباشه من ترجیح میدم پوکو رو بخرم

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
asa mo

عالی

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Hossein_sh

xiaomi win

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
™Pentagon

Just poco

۱۱ بهمن ۱۴۰۲