معرفی بیمه آب خوردگی گوشی موبایل

اولین چیزی که موقع خیس شدن گوشی بهتون پیشنهاد می‌کنن، گذاشتن موبایل تو برنجه؛ به این صورت که میگن گوشی رو داخل یه ظرف پر برنج بندازین و از سوختن نجاتش بدین. این روش شاید برای کشیدن رطوبت گوشی مناسب باشه، اما نمی‌تونه جلوی آسیب زدن خیسی به قطعات داخلی رو بگیره و اکثر مواقع جواب نمیده. مخصوصا وقتی یه پرچمدار گرون قیمت دارین، قطعا دلتون نمی‌خواد سرنوشتش رو به برنج بسپرین!

یکی از راه‌های ایمن‌تری که می‌تونه اطمینان خاطری برای خراب شدن گوشی تو این شرایط باشه، بیمه آب دیدگی گوشیه. از اونجایی که این روزا در هر لحظه و هر مکانی گوشی همراهمونه و نمیشه از خودمون جداش کنیم، پس بهتره با بیمه کردنش میزان خسارت به بار اومده ناشی از افتادنش داخل آب رو خیلی کمتر کنیم. در این مقاله موبونیوز میخوایم به معرفی بیمه آب خوردگی گوشی و شرکت‌هایی که این بیمه رو تحت پوشش قرار میدن بپردازیم.

 

بیمه آب دیدگی گوشی موبایل

با بالا رفتن قیمت گوشی از معمولی و میان‌رده گرفته تا پرچم‌دارها، حساسیت کاربرها هم در مراقبت از گوشی‌شون بالاتر رفت. طوری که دیگه نمیشه با یک کاور و گلس خیالمون از بابت امنیت گوشیمون راحت باشه. همین شد که بعضی از شرکت‌های بیمه طی چند سال اخیر سعی کردن تا گوشی‌های نو و کارکرده رو هم تحت پوشش خودشون قرار بدن. بیمه‌‌های گوشی مواردی از قبیل نوسانات برق (القا الکتریکی)، ضربه خوردگی، شکستن تاچ و ال سی دی، آتش سوزی، سرقت و … رو شامل میشن که آبدیدگی و نم‌زدگی گوشی هم یکی از این موارده.

بیمه آب دیدگی گوشی موبایل

اگرچه تعدادی از گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده از استانداردهای محافظتی قوی برخوردارن و ضد آب هستن، اما اکثر گوشی‌ها در مقابله با رطوبت و آب حفاظتی ندارن و خطر سوختنشون در تماس با آب زیاده؛ ضمن اینکه استاندارد‌های محافظتی پرچم‌دارها هم زمانی که گوشی تو عمق زیادی از آب بیفته و یا مدت زمانی بیشتری در تماس با آب باشه، پاسخگو نیست. اینجاست که میتونید با بیمه آب دیدگی گوشی، از موبایلتون در هر شرایطی محافظت کنید و هنگام بروز حادثه و خسارت، به تنهایی مجبور به پرداخت کامل هزینه‌های تعمیرش نباشین.

 

بهترین شرکت ارائه دهنده بیمه خیس شدن گوشی کدام است؟

گاهی اوقات گرفتن عکس‌های لب ساحل، داخل استخر و یا آبشار و رودخونه میتونه خیلی جذاب و خاطره انگیز باشه، اما یه لحظه غفلت و افتادن گوشی در آب میتونه اون لحظه رو براتون غم‌انگیز کنه. وقتی که دستمون خیسه و یا روی جاهای خیس قدم برمیداریم، احتمال افتادن گوشی از دستمون بالاست و خب بهتره گوشی همراهمون نباشه. اما بنا به هر دلیلی ممکنه مجبور باشیم گوشی رو با خودمون همراه داشته باشیم. در این شرایط بهترین راه حل اینه که از قبل گوشیتون رو بیمه آب خوردگی کرده باشین و از بابت خیس شدنش نگران نباشین. شرکت‌های بیمه زیادی وجود دارند که میتونین گوشیتون رو باهاشون بیمه کنین، اما همه‌ی اون‌ها شامل بیمه آب دیدگی گوشی نمیشن و بیشتر بیمه سرقت گوشی رو پوشش میدن. به همین دلیل سعی کردیم در ادامه به معرفی شرکت‌هایی بپردازیم که بیمه‌اشون، خیس شدن گوشی رو هم تحت پوشش قرار بده.

از جمله تفاوت‌هایی که ممکنه پیش بیاد، تعداد و نوع آیتم‌هاییه که شرکت مربوطه در رابطه با گوشیتون پوشش میده و به نحوی پشتیبانیش میکنه. در مرحله بعد مواردی مثل نرخ بیمه، فرانشیز بیمه، اعتبار شرکت، درصد جبران خسارت، پرداخت به موقع هزینه و … وجود داره که یک شرکت خوب رو از بقیه‌ی شرکت‌های بیمه مجزا میکنه. البته بیشتر شرکت‌های بیمه شرایطشون مشابه به همه؛ مثلا همه‌‌شون مواردی که شامل گارانتی میشه رو تحت پوشش قرار نمیدن. در ادامه به معرفی بهترین شرکت‌های بیمه که بیمه آب خوردگی گوشی هم شاملشون میشه پرداختیم.

 

بیمه سامان

بیمه سامان یکی از معتبرترین شرکت‌های حال حاضر کشورمونه که از سال 83 فعالیت خودش رو شروع کرده. این شرکت گوشی‌های موبایل رو در مواردی از قبیل سرقت، آتش سوزی، نوسانات برق و … تحت پوشش قرار میده که بیمه آبدیدگی هم یکی از این موارده. شما میتوانید با بالا بردن سقف تعهدات در زمان بیمه کردن گوشیتون، هنگام بروز خسارت مبلغ کمتری رو از جیب خودتون هزینه کنید. البته در زمان بیمه کردن گوشیتون حواستون باشه که برخی موارد همچون صدمات وارده به لوازم جانبی، صدمات ناشی از تعمیرات نامناسب و مشکلات نرم افزاری و رجیستری، خرابی اثر انگشت و خش خوردگی شامل بیمه نمیشه. در ادامه تمام مواردی که بیمه سامان تحت پوشش قرار میده عبارتند از:

  • آب خوردگی
  • سرقت گوشی
  • نوسانات ولتاژ برق
  • شکست به دلیل ضربه
  • بلایای طبیعی
  • آتش سوزی
  • انفجار

بیمه سامان طرح‌های متفاوتی رو برای گوشی داره که دو طرح زیسا مکس با فرانشیز 10 درصد و زیسا پرو با فرانشیز 30 درصد، آب خوردگی گوشی رو تحت پوشش قرار میدن. منظور از فرانشیز 10 درصد اینه که شما فقط ملزم به پرداخت 10 درصد از خسارت وارده به گوشی هستین و بقیه‌اش توسط بیمه مربوطه پرداخت میشه.

 

بیمه پارسیان

بیمه پارسیان هم یکی دیگه از شرکت‌های بیمه موبایله که خسارت ناشی از آبدیدگی و خیس شدن گوشی رو تحت پوشش قرار میده. این شرکت هم تعرفه‌های بیمه متنوعی داره که یکی از اون‌ها طرح بیمه VIP هست که در صورت بهره مندی ازش، خدمات تعمیر و تعویض قطعات در محل مشتری انجام میگیره. این بیمه هم مواردی که شامل گارانتی میشه یا مواردی از قبیل لوازم جانبی و مصرفی مثل کاور، لنز دوربین، اسپیکر، شارژر و … رو تحت پوشش قرار نمیده. از اونجایی که بیمه‌ها معمولا به صورت پکیجی ارائه میشن، لازمه بدونین که کل مواردی که بیمه پارسیان شاملشون میشه از قرار زیرن:

  • آبخوردگی و نفوذ مایعات
  • شکستگی صفحه نمایش بر اثر ضربه
  • نوسانات ولتاژ برق
  • سرقت کلی با تائید وقوع سرقت توسط مراجع انتظامی و قضایی
  • آتشسوزی
  • بلایای طبیعی

بیمه پارسیان دارای سه طرح برنز، نقره‌ای و طلایی است که هر سه مورد، آبخوردگی گوشی رو تحت پوشش قرار میدن و فرانشیزشون 35 درصده.

 

بیمه رازی

شرکت رازی هم یکی دیگه از شرکت‌های بیمه است که گوشی‌های موبایل رو تحت پوشش قرار میده. طرح‌های متفاوتی توسط بیمه رازی برای گوشی در نظر گرفته شده که شامل 4 طرح با پوشش‌های متفاوت از سرقت گوشی گرفته تا ضربه، آتشسوزی، نوسان قیمت و تعمیر و تعویض قطعاته. در دو طرح از بیمه رازی، آبدیدگی گوشی هم شامل بیمه میشه که جبران خسارتی تا 85 درصد از ارزش گوشی رو به عهده میگیره. نکته قابل توجه بیمه رازی اینه که صرفا گوشی‌های آکبند رو بیمه میکنه. در ادامه تمامی مواردی که بیمه رازی تحت پوشش قرار میده عبارتند از:

  • آبدیدگی و نفوذ مایعات، نم زدگی
  • پوشش سرقت به هر علت
  • نوسان قیمت موبایل
  • تعمیر ناشی از حادثه
  • تعویض ناشی از حادثه
  • آتش سوزی، سوختن ناشی از نوسانات برق شهری
  • ضربه، سقوط، از بلندی و افتادن زیر چرخ های وسایل نقلیه

بیمه رازی با توجه به نوع خسارتی که به گوشی وارد شده، از 30 درصد تا سقف 85 درصد از ارزش گوشی شما رو برای جبران خسارت پرداخت میکنه.

 

بیمه دیگارد

این بیمه تحت پوشش بیمه معلم هست که توسط کارگزاری بیمه لند با مجوز رسمی از بیمه مرکزی عرضه شده. بیمه دیگارد شامل سه طرح سبز، نارنجی و آبیه که برای گوشی‌های نو و کارکرده قابل استفاده است. همه شرایط اعم از پوشش‌ها، جبران خسارت‌ها و مدت زمان بیمه در هر سه طرح دیگارد مشابه به هم هستن و همه‌‌شون آبخوردگی گوشی رو تحت پوشش قرار میدن؛ تفاوتشون صرفا در قیمت گوشی شما و میزان جبران خسارتشونه. مواردی که هر سه طرح دیگارد شامل حالشون میشه عبارتند از:

  • آب خوردگی
  • سرقت موبایل
  • شکستگی lcd
  • آتش‌سوزی موبایل
  • نوسانات برقی
  • حوادث طبیعی

سقف قیمت گوشی‌هایی که بیمه دیگارد تحت پوشش قرار میده، 85 میلیون تومانه. همچنین اگر بالفرض ارزش گوشی شما بیشتر از 50 میلیون تومان باشه، میبایست طرح آبی دیگارد رو انتخاب کنین که در صورت بروز حادثه، تا سقف 85 میلیون تومان جبران خسارت میکنه.

 

بیمه معلم

بیمه معلم غیر از اینکه بیمه موبایل دیگارد رو تحت پوشش خودش قرار داده، سرویس دیگری تحت عنوان “بیمه دیجیتال من” هم برای بیمه کردن گوشی‌های موبایل در نظر گرفته. فرانشیز این بیمه 35 درصده که حتما بایستی اطلاعات کامل خودتون رو در سایت مربوطه وارد کنین و تائیدیه پرداخت و مدارک بیمه نامه رو دریافت کنین. در غیر این صورت فرانشیزی حداقل 75 درصدی براتون محاسبه میشه. در صورت بروز حادثه، گوشی تا حد امکان تعمیر میشه، وگرنه با تایید شرکت پارس رسانه که با بیمه معلم کار میکنه، قطعاتش تعویض میشن. در ادامه مواردی که سرویس دیجیتال من بیمه‌ی معلم تحت پوشش قرار میده رو ذکر کردیم:

  • آبخوردگی و نفوذ مایعات
  • شکستگی بر اثر ضربه
  • نوسانات ولتاژ برق
  • سرقت با شکست حرز
  • بلایای طبیعی
  • آتشسوزی

همونطور که میبیند، آبخوردگی و یا خیس شدن گوشی نیز تحت پوشش این بیمه قرار داره.

 

چرا خرید بیمه آب خوردگی گوشی از نظر موبونیوز ضروری است؟

زمانی که گوشی خیس میشه، تقریبا هیچ کار خاصی برای نجاتش نمیشه کرد و حتی اگه در سریع‌ترین زمان ممکن هم اون رو به نزدیکترین تعمیراتی موبایل برسونین، باز هم آب کار خودشو میکنه و خسارت‌های جبران ناپذیری به گوشی وارد میکنه. از اونجایی که تمام قطعات داخل گوشی به آب و رطوبت حساسن، تقریبا میشه گفت هر خسارتی از سوختن صفحه نمایش گرفته تا از کار افتادن لنز دوربین، چیپست گوشی، میکروفون و سوکت‌ها ممکنه برای گوشی پیش بیاد. اینجاست که بیمه آبخوردگی موبایل تبدیل به امری ضروری میشه. هر چند در این مقاله تمرکز اصلی ما روی بیمه آبخوردگی گوشی بود، اما موارد دیگه‌ای که این بیمه‌ها تحت پوشش قرار میدن هم بسیار مهم هستن. یعنی ممکنه گوشی شما دچار آبدیدگی، آتشسوزی و یا بلایای طبیعی نشه، اما خب بیمه سرقت و یا بیمه شکستگی ال سی دی مواردی هستن که خیلی به دردتون میخورن. در ضمن همونطور که میدونیم امروزه قیمت گوشی‌ها سرسام آور شده و حقیقتا خرید گوشی جایگزین ممکنه برامون سخت باشه. با این اوصاف بهتره که با یه هزینه کم و مقرون به صرفه، گوشیمون رو بیمه کنیم و از مقدار خساراتی که شامل گارانتی نمیشن و ممکنه براش پیش بیاد کم کنیم.

نویسنده : ابراهیم ابراهیم پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید