هر آنچه که باید در مورد بیمه سرقت گوشی بدانید!

امروزه، استفاده از گوشی موبایل به جزئی جدانشدنی از زندگی شخصی و کاری ما تبدیل شده. با این وجود، افزایش روزافزون آمار سرقت گوشی، نگرانی‌های زیادی را برای محافظت از این لوازم کاربردی و گران قیمت پیش آورده است. یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که می‌توانید در این زمینه بردارید، تهیه بیمه سرقت موبایل است که انواع مختلفی دارد و توسط شرکت‌های معروف بیمه گزار ارائه می‌شود. بسته به نوع بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید می‌توانید بخش زیادی از خسارت یا قسمت مشخصی از را جبران کنید. پس در این مقاله با موبونیوز همراه باشید تا با انواع بیمه سرقت گوشی و بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده آن آشنا شویم.

 

انواع بیمه سرقت موبایل

بیمه سرقت موبایل معمولا به دو نوع تقسیم می‌شود؛ سرقت گوشی با شکست حرز و سرقت گوشی بدون شکست حرز. بنابراین هنگام تهیه بیمه سرقت گوشی، لازم است ببینید بیمه‌نامه چه نوع سرقتی را تحت پوشش قرار می‌دهد. بدیهی است بیمه‌ای که هر دو نوع را پوشش بدهد، گزینه بهتری به حساب می‌آید. با وجود این خیلی از شرکت‌ها فقط بیمه سرقت با شکست حرز را ارائه می‌دهند. اما شکست حرز چیست و این بیمه چه فایده‌ای برای ما دارد؟ در ادامه در مورد این بیمه‌ها به طور مفصل صحبت می کنیم.

 

بیمه سرقت گوشی با شکست حرز

سرقت گوشی با شکست حرز به این معناست که سارق برای دزدیدن گوشی، مانعی را از سر راه برداشته باشد یا از مانعی عبور کرده باشد. مثلا اگر سارق برای سرقت گوشی از منزل، خودرو یا محل کار شما پنجره یا قفل در را شکسته باشد، از دیوار پریده باشد یا خرابی به بار آورده باشد، این حادثه مشمول سرقت با شکست حرز می‌شود. بیمه‌گزاری که تحت پوشش این نوع بیمه باشد، می‌تواند از شرکت مربوطه خسارت سرقت گوشی خود را دریافت کند. در این صورت، برای دریافت خسارت از شرکت بیمه به تأیید مراجع قضایی و انتظامی نیاز است. برای برخورداری از خسارت سرقت گوشی با شکست حرز باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • سارق برای سرقت گوشی از دیوار یا نرده‌بان بالا رفته باشد یا از طریق پشت بام وارد محل سرقت شده باشد.
  • سارق برای دسترسی به گوشی، موانع سر راه از جمله دیوار یا درب را خراب کرده باشد.
  • سارق به قصد دسترسی به گوشی، قفل درب را با ابزار متفرقه از جمله کلید تقلبی باز کرده باشد.
  • سارق برای ورود به محل سرقت، صاحب گوشی یا افراد حاضر در محل را تهدید کرده باشد. 

بیمه سرقت گوشی با شکست حرز

توجه کنید که سرقت با شکست حرز تنها زمانی مورد قبول است که اقدامات امنیتی لازم را برای خانه یا خودروی خود انجام داده باشید. هرگونه سرقت گوشی ناشی از بی‌احتیاطی شما، مشمول بیمه سرقت گوشی با شکست حرز نمی‌شود. مثلا اگر گوشی خود را در خودرو جا گذاشته باشید و یادتان برود درب ماشین را قفل کنید، در صورت دزدیده شدن گوشی‌تان شرکت بیمه خسارت را برعهده نمی‌گیرد!

 

بیمه سرقت گوشی با زورگیری و خفت گیری

متأسفانه امروزه بیشتر سرقت‌های گوشی موبایل در قالب زورگیری، خفت‌گیری و قاپ‌زنی انجام می‌شوند و بیمه‌ای که این نوع سرقت را پوشش بدهد معمولا با نام بیمه سرقت گوشی بدون شکست حرز شناخته می‌شود. یعنی سارق بدون جلب توجه و به صورت ناگهانی یا با استفاده از تهدید و سلاح سرد، گوشی را به اجبار از شخص می‌دزدد. طرح‌های کمتری شامل این نوع بیمه سرقت گوشی می‌شوند و نیازمند شرایط خاصی نیز هستند. برای مثال، سرقت ناشی از دعوا یا سرقت در امانت مشمول بیمه نمی‌شود.

 

بهترین شرکت های ارائه دهنده بیمه سرقت گوشی

شرکت‌های ارائه دهنده بیمه سرقت گوشی با ارائه انواع طرح‌ها و خدمات مختلف، به کاربران این امکان را می‌دهند تا بتوانند خسارات مالی ناشی از حوادث ناگواری مثل سرقت را تا حدی جبران کنند. هر یک از این شرکت‌ها شرایط و درصد فرانشیز مختص به خود را دارند و شما می‌توانید مطابق با بودجه و شرایط خود، شرکت بیمه مدنظرتان را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از عقد بیمه‌نامه، شرایط بیمه هر شرکت را با دقت مطالعه کنید. 

بهترین شرکت های ارائه دهنده بیمه سرقت گوشی

در مورد درصد فرانشیز هم باید گفت که این اصطلاح بیمه‌ای به معنای درصدی از خسارت است که توسط شرکت بیمه‌گذار تعیین می‌شود.

 

بیمه سامان

بیمه سامان یکی از معتبرترین شرکت‌های بیمه است که طرح‌های بسیار خوبی را برای بیمه گوشی ارائه می‌دهد. در حال حاضر شما می‌توانید با دو طرح زیسا پرو و زیسا مکس، گوشی خود را بیمه کنید. هر دو طرح بیمه سرقت موبایل بدون شکست حرز و با شکست حرز را پوشش می‌دهند؛ با این تفاوت که با طرح زیسا مکس شما به جای دریافت خسارت می‌توانید یک گوشی نو تا سقف 100 میلیون تومان دریافت کنید. همچنین این طرح‌ها علاوه بر سرقت، خطرات دیگر نظیر شکستن بر اثر ضربه، نوسانات برق، آب‌خوردگی، حوادث طبیعی و آتش‌سوزی را نیز پوشش می‌دهند. برای خرید بیمه سرقت گوشی سامان، بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانید از طریق پورتال مربوطه اقدام کنید.

 

بیمه رازی

شرکت‌های انگشت‌شماری خسارت ناشی از سرقت تجهیزات الکترونیک اعم از گوشی همراه را پوشش می‌دهند که بیمه رازی یکی از آنهاست. این شرکت همواره در قالب طرح‌های به‌صرفه، خدمات خوبی را ارائه داده است. هنوز بخش صدور آنلاین بیمه‌نامه این شرکت فعال نشده است، اما شما به زودی می‌توانید از خدمات آنلاین بیمه رازی بهره‌مند شوید و بدون مراجعه حضوری بتوانید تجهیزات الکترونیک خود نظیر گوشی، تبلت، لپتاپ و از این دسته لوازم را بیمه کنید. در حال حاضر، بیمه تجهیزات الکترونیک زیر مجموعه بیمه مهندسی این شرکت محسوب می‌شود و برای صدور این بیمه‌نامه نیاز است که شرایط عمومی بیمه‌نامه را دارا باشید و با مراجعه حضوری اقدام به دریافت این بیمه کنید. 

 

بیمه ایران

بیمه ایران یکی دیگر از شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده به حساب می‌آید که برای ارائه بیمه موبایل راهکار جالبی را پیش گرفته است. این شرکت با دی‌جی‌ سرویس، یکی از واردکنندگان بزرگ گوشی‌های همراه، همکاری می‌کند و همه گوشی‌های تحت گارانتی دی‌جی سرویس را برای یک سال تحت پوشش بیمه خطرات مختلف مثل سرقت، آب‌خوردگی و آتش‌سوزی قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که این بیمه فقط سرقت گوشی با شکست حرز را شامل می‌شود. اگر گوشی شما دارای گارانتی دی‌جی سرویس است، برای بهره‌مند شدن از خدمات بیمه موبایل ایران، باید حداکثر تا 5 روز پس از حادثه سرقت را به صورت آنلاین یا حضوری به دی‌جی سرویس اعلام کنید. 

 

بیمه معلم

بیمه معلم با بیش از 40 سال سابقه، می‌تواند گزینه‌ای قابل اعتماد برای بیمه موبایل شما باشد. بر خلاف باور عموم، این بیمه مختص کارکنان فرهنگیان نیست و هر کسی می‌تواند تحت پوشش بیمه‌نامه‌های این شرکت دربیاید. بسته به نوع بیمه‌ای که نیاز دارید، می‌توانید به صورت حضوری به شعب بیمه معلم مراجعه کنید یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه ثبت کنید.

 

چرا موبونیوز بیمه سرقت موبایل را ضروری میداند؟

با این تفاسیر شاید از خودتان بپرسید که چرا باید گوشی خود را بیمه کنیم؟ آیا بیمه موبایل تنها راه محافظت از گوشی‌های به سرقت رفته است؟ به دلیل بالا رفتن دلار و افزایش قیمت گوشی، سرقت موبایل به امری عادی تبدیل شده و کار کردن با گوشی در ملا عام به خصوص در کلان شهرها، به امری استرس‌زا تبدیل شده است. همین حالا اگر در حالی که گوشی را در دست گرفته‌اید کنار خیابان بایستید، احتمال خیلی بالایی وجود دارد که در کسری از ثانیه گوشی‌تان را با موتور به سرقت ببرند. در حالی که با بیمه سرقت، می‌توانید با آرامش بیشتری از گوشی خود استفاده کنید و در صورت بروز این حادثه ناخوشایند، تا حدی خسارات را جبران کنید. ​​بیمه سرقت گوشی موبایل به‌خصوص برای گوشی‌های پرچم دار گران‌قیمتی مثل S24 Ultra یا iPhone 13 Pro Max پیشنهاد می‌شود تا در این وضعیت اقتصادی بتوان جایگزینی برای آنها تهیه کرد. در چنین شرایطی انتخاب درست شرکت و طرح بیمه‌نامه نیز اهمیتی ویژه پیدا می‌کند. خوشبختانه بیشتر طرح‌های بیمه موبایل، علاوه بر سرقت، خسارت حوادث دیگر را نیز پوشش می‌دهند. 

آیا تا به حال گوشی همراه خود را بیمه کرده‌اید؟ کدام شرکت بیمه پیشنهاد شماست؟

نویسنده : سارا رمضانی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 5
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
mahdi1333

ممنون از مطلب خوب و کاربردی شما.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
MHH

عالی!

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Emad2953

برای گوشی های گرون و پرچم دار بستگی به شرایطی که هست شاید لازم بشه این بیمه

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

بالاخره دزد با موتور بیاد گوشی رو از دست طرف قاپ بزنه، شامل بیمه میشه یا نه؟!

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

کسی که ۸۰ میلیون پول گوشی میده به نظرم باید این هزینه ی بیمه اش رو هم پرداخت کنه.
ارزششو داره چون اونجوری ضرر زیادی میکنه اگه بزنن ازش،

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳