بررسی مشخصات گوشی Oppo Find N2 Flip

سامسونگ داشت تو بازار گوشی های تاشو پادشاهی می کرد که ناگهان با رقیب جدیدی از یه برند چینی که یهو مسیرش رو از بازار چین به بازار جهانی تغییر داده، سورپرایز شد. کمپانی OPPO بعد از معرفی دو نسل از گوشی های تاشوی خودش تو بازار چین و بازخوردهای خوبی که گرفت، اولین گوشی Flip خودش رو برای بازار جهانی معرفی کرده. قراره در ادامه با مشخصات گوشی اوپو Find N2 Flip آشنا بشیم. یه رقیب قدر برای سامسونگ Z Flip 4 و برادر OPPO Find N2 که آذرماه 1401 معرفی شده و تو بخش طراحی و باتری به راحتی Z Flip 4 رو به چالش می کشه. با بررسی مشخصات گوشی Oppo Find N2 Flip همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت OPPO Find N2 Flip؛ خوش ساخت و بهینه

تو بخش طراحی، بدون شک با یکی از خوش ساخت و خوش دست ترین گوشی های تاشو موجود در بازار طرفیم. اوپو بین گوشی های تاشویی که تا الان معرفی شده کلی گشته و دقیقا روی نقطه ضعف هایی که توی بخش طراحیشون وجود داره، دست گذاشته تا این باگ ها رو تا حد ممکن کمرنگ کنه.

بررسی طراحی گوشی OPPO Find N2 Flip

قاب پشتی از جنس شیشه ساخته شده و اوپو دو رنگ جذاب برای این گوشی در نظر گرفته. OPPO Find N2 Flip یه رنگ (Moonlit Purple) داره. این رنگ یه بنفش خیلی ملایم با طراحی براقه که جلوه زیبا و شادی داره. اگه طرفدار رنگ های روشن و طراحی براق نباشین، اوپو به فکرتون بوده و یه نسخه با رنگ مشکی مات (Astral Black) هم وارد بازار کرده. بابت جذب اثر انگشت هم خیلی نگران نباشین؛ چون قاب پشتی تو  هر دو تا رنگ اثر انگشت رو به خودش جذب نمی کنه، مگر اینکه دستتون خیلی چرب باشه.

در کنار رنگ های جذاب، یه نمایشگر بزرگ 3.26 اینچی همون اول کار تو قسمت بالایی قاب پشتی گوشی اوپو Find N2 Flip نظرتون رو به خودش جلب می کنه که با گوریلا گلس 5 محافظت میشه. این نمایشگر بزرگ کلی امکانات کاربردی داره که تو بخش نمایشگر بیشتر در موردش صحبت می کنیم. دو تا دوربین و یه فلش هم با بیرون زدگی نسبتا کم در کنار این نمایشگر بزرگ تو قاب پشتی قرار گرفته. لوگوی OPPO در کنار لوگوی Hasselblad تو قسمت پایینی قاب پشتی دیده میشه که خبر از همکاری مشترک این دو برند تو بخش دوربین میده.

دور تا دور این گوشی جذاب رو یه فریم آلومینیومی با طراحی مات در بر گرفته. سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره. حسگر اثر انگشت OPPO Find N2 Flip هم با دکمه پاور ادغام شده و عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون میده.

زیر گوشی حسابی شلوغه و اسپیکر، درگاه تایپ سی، میکروفون و خشاب سیم کارت رو اینجا پیدا می کنین. خشاب سیم کارت اوپو Find N2 Flip از دو تا سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می کنه و همونطور که انتظار داریم، خبری از پشتیبانی از رم میکرو برای افزایش حافظه نیست. سمت چپ گوشی شلوغی زیر گوشی رو جبران کرده و خالی مونده. بالای گوشی هم یه میکروفون دیگه و سنسور مادون قرمز دیده میشه.

مشخصات بدنه گوشی تاشو find n2 flip اوپو

برسیم به پنل جلویی OPPO Find N2 Flip، جایی که از یه نمایشگر 6.8 اینچی کشیده و جذاب با حاشیه های کم میزبانی می کنه. دوربین سلفی هم بالای نمایشگر تو یه پانچ هول تقریبا بزرگ قرار گرفته ولی خیلی آزار دهنده نیست. اسپیکر مکالمه هم بالای دوربین و چسبیده به فریم بالایی گوشی قرار داره.

 

بررسی بدنه تاشو گوشی اوپو find n2 flip

اوپو تو بخش طراحی یک حرکت خیلی جذاب زده که میشه اثر مثبتش رو به خوبی تو عملکرد گوشی و تجربه کاربری دید. لولاهای این گوشی باز طراحی شده تا بتونین با اون فاصله بین دو قسمت بالا و پایین گوشی نزدیک لولا که روی Z Flip 4 سامسونگ خیلی محسوس بود، خداحافظی کنین. OPPO تونسته لولاهای این گوشی و برادرش OPPO Find N2 رو جوری طراحی کنه که وقتی گوشی بسته میشه، حالت یکدستی داشته باشه. جذابیت این باز طراحی به همینجا ختم نمیشه و اوپو تونسته میزان فرو رفتگی نمایشگر تو محدوده لولا رو هم تا حد زیادی کاهش بده که حسابی روی تجربه کاربریتون اثر میذاره و باید کلی زیر نور گوشی رو تکون بدین تا شاید اون فرورفتگی رو پیدا کنین. همچنین میتونین لولا ها  رو بین زاویه 35 تا 115 درجه تنظیم کنین که بهتون این امکان رو میده تا تو زوایای مختلف از گوشی استفاده کنین یا تجربه کاربری بهتری موقع گشت و گذار تو گوشی یا حتی شرکت در جلسات آنلاین داشته باشین.

اوپو تو بخش طراحی عملکرد خیلی خوبی رو از خودش نشون داده و تونسته یه پرچمدار واقعی تحویل بازار بده. کیفیت ساخت عالی، لولاهای قابل اتکا با مقاومت بالاتر، نمایشگر بزرگ و کاربردی تو قاب پشتی از نقاط قوت OPPO Find N2 Flip به حساب میان. بر خلاف Samsung Z Flip 4، خبری از گواهی IP برای مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار روی این گوشی نیست، اما نمایشگر قاب پشتی با گوریلا گلس 5 محافظت میشه تا خیالتون بابت خط و خش افتادن قاب پشتی راحت باشه.

 

مشخصات نمایشگر گوشی اوپو Find N2 Flip

پنل جلویی یه نمایشگر 6.8 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2520 و رفرش ریت 120 هرتزی رو تو خودش جای داده. این نمایشگر از HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی میکنه تا یه تجربه جذاب از تماشای ویدئو یا گشت و گذار تو محیط OPPO Find N2 Flip براتون رقم بزنه. همچنین فناوری LTPO  تو این نمایشگر باعث میشه که نرخ تازه سازی صفحه نمایش OPPO Find N2 Flip با توجه به استفاده بین 1 تا 120 هرتز سوئیچ کنه. این نمایشگر کیفیت خیلی خوبی داره و از نظر روشنایی هم امتیاز خیلی خوبی رو دریافت میکنه. حداکثر روشنایی صفحه نمایش داخلی میتونه به 1200 نیت برسه که عدد خوبیه و میتونین بدون هیچگونه دغدغه ای با این گوشی تو فضای باز کار کنین.

نمایشگر قاب پشتی OPPO Find N2 Flip هم یه پنل 3.26 اینچی امولد با رزولوشن 720P و رفرش ریت 120 هرتزیه که با وجود رزولوشن پایینش، همچنان کیفیت و روشنایی خیلی خوبی داره. نمایشگر بیرونی این گوشی رو میتونین به روشهای مختلف کاستوم کنین و براتون امکان دسترسی به یه سری ویجت ها و ابزارهای کاربردی رو فراهم می کنه. همچنین میتونین با استفاده ازش با دوربین اصلی هم عکس های سلفی ثبت کنین یا اگه دارین از کسی فیلم یا عکس می گیرین، بهش یه پیش نمایش زنده از فیلم یا عکسی که داره ثبت میشه نشون بدین. امکان دیدن نوتیفیکیشن ها و پاسخ دادن به اونها هم وجود داره، البته پاسخ دادن محدود به یه سری پیام که از قبل تو تنظیمات آماده کردین و ایموجی ها میشه که بازم کاربردی به حساب میاد.

 

مشخصات باتری و شارژدهی اوپو Find N2 Flip؛ با ظرفیت!

تو بخش باتری اوپو قراره شما رو به وجد بیاره. چرا که  OPPO Find N2 Flip به یه باتری دو گانه با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت مجهز شده؛ یعنی حدود 600 میلی آمپر بیشتر از Z Flip 4 سامسونگ. ظرفیت بیشتر باتری اثر کاملا مستقیمی روی شارژدهی این گوشی داشته و OPPO Find N2 Flip میتونه با یک بار فول شارژ شدن و مصرف معمولی رو به سنگین، یک روز کامل شارژدهی کنه.

تو بخش شارژ شدن هم این گوشی عملکرد خوبی رو از خودش به نمایش میذاره. OPPO Find N2 Flip از فست شارژ 44 واتی پشتیبانی می کنه و این باتری تو کمتر از 1 ساعت فول شارژ میشه. خبری از پشتیبانی از شارژ وایرلس روی این گوشی نیست، اما خبر خوب اینجاست که یه آداپتور 67 واتی همراه با یه کابل Type-C هم توی جعبه این گوشی پیدا می کنین و نیازی به خرید شارژر نخواهید داشت.

 

بررسی عملکرد دوربین OPPO Find N2 Flip؛ خیلی معمولی!

تو بخش دوربین، همکاری کمپانی Hassleblad و OPPO اولین چیزیه که توجه ها رو به خودش جلب می کنه. اوپو تو قاب پشتی OPPO Find N2 Flip دو تا دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی اولترا واید قرار داده و خبری از سنسورهای ماکرو یا تله فوتو روی این گوشی نیست.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از سنسور سونی IMX 890 استفاده می کنه و عکس ها به طور پیشفرض 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشه. خروجی عکس های دوربین اصلی OPPO Find N2 Flip کیفیت خیلی خوبی داره و با رنگ هایی کاملا طبیعی و جزئیات خیلی خوب تو شرایط نوری معمولی و کم طرفیم. عکس ها تو حالت شب هم کیفیت خوبی دارن و Auto Night Mode کارش رو تو بهبود جزئیات به خوبی انجام میده.

دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی هم تو شرایط نوری خوب عملکرد خوبی از خودش نشون میده. با رنگ هایی طبیعی طرفیم و عکس ها جزئیات خوبی دارن. ولی تو محیط های تاریک و شب ممکنه اون عملکردی که ازش انتظار داریم رو نبینیم و جزئیات یکم حالت آبرنگی پیدا کنن.

دوربین سلفی هم یه سنسور 32 مگاپیکسلی داره که کیفیت خوبی داره و میتونین رو کیفیت تصویر برای شرکت در جلسات آنلاین هم حساب باز کنین. نمایشگر بزرگ پشت گوشی قطعا شما رو وسوسه می کنه تا به دوربین سلفی این گوشی خیانت کنین و عکس ها و فیلم های سلفی خودتون رو با دوربین پشت ثبت کنین. اما خیالتون راحت، وقتی دوربین پشت رو روی حالت سلفی قرار بدین، کیفیت ویدئوها و عکس ها با دوربین سلفی تفاوت محسوسی نداره و فقط یکم کنتراست رنگ ها بیشتر میشه و زاویه دید بیشتری رو میتونه در اختیارتون قرار بده.

تو بخش فیلمبرداری، دوربین اصلی OPPO Find N2 Flip قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 فریم بر ثانیه داره و اگه قصد دارین با 60 فریم یا بیشتر فیلمبرداری کنین، باید به کیفیت 1080 رضایت بدین. کیفیت ویدئوهای دوربین اصلی نظرتون رو به خودش جلب می کنه. رو این دوربین خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست، ولی لرزشگیر دیجیتال کارش رو به خوبی انجام میده و خروجی ویدئوهایی با لرزش کنترل شده، روشنایی خوب، جزییات خیلی خوب و رنگ های کاملا طبیعی رو در اختیارتون قرار میده. دوربین اولترا واید هم میتونه 1080 با 30/60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه. رنگ ها تو ویدئو هایی که با دوربین اولترا واید ثبت می کنین، یکم تناژ سرد پیدا می کنن ولی همچنان جزئیات خوبی رو براتون ثبت میکنه.

دوربین سلفی هم فقط میتونه 1080 با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه و ویدئو های دوربین سلفی کیفیت قابل قبولی دارن.

اوپو تو بخش دوربین تلاش کرده یه مجموعه هم رده با رقبای خودش ارائه بده، ولی به نظر میرسه حاصل همکاری مشترک این کمپانی با هاسلبلاد نتونسته OPPO Find N2 Flip رو به یه رقیب قدر برای Samsung Z Flip 4 تو بخش دوربین تبدیل کنه. مجموعه دوربین های OPPO Find N2 Flip خروجی قابل قبولی رو در اختیارتون قرار میدن، ولی اگه دوربین بین گوشی های تاشو براتون تو اولویت قرار داره، این گوشی تو اولویت سوم به بعد قرار می گیره و میتونین انتخاب های بهتری مثل سامسونگ Z Flip 4 یا حتی Huawei P50 Pocket (با اینکه عمری ازش گذشته!) داشته باشین.

 

عملکرد پردازشی OPPO Find N2 Flip؛ به روز و پر قدرت

اوپو Find N2 Flip اولین گوشی تاشوی Flip تو بازار های جهانیه که با پردازنده پرچمدار اسنپدراگون وارد بازار نشده و OPPO تصمیم گرفته از پردازنده پرچمدار مدیاتک برای این گوشی استفاده کنه. وظیفه مدیریت امور پردازشی OPPO Find N2 Flip  به پردازنده 4 نانومتری پرچمدار مدیاتک Dimensity 9000+ در سه نسخه با 256/512 گیگ حافظه داخلی و 8/12/16 گیگ رم سپرده شده که این گوشی رو تبدیل به یه گوشی گیمر پسند هم میکنه! این پردازنده به طور اختصاصی برای این گوشی بهینه شده تا بتونین از گشت و گذار تو محیط گوشی و اجرای بازی های سنگین بدون لگ و باگ نهایت لذت رو ببرین. این پردازنده ممکنه تو بنچمارک ها و امتیازات به همتای خودش از اسنپدراگون نرسه، ولی در عمل بدون شک رقابت پایاپایی داره و هیچی از رقیبش کم نداره. حرارت گوشی موقع اجرای بازی های سنگین کمی بالا میره ولی این گرما نه تنها اذیت کننده نیست، بلکه بازی ها همچنان با قدرت و بدون افت فریم به اجرا شدن ادامه میدن.

 

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری اوپو Find N2 Flip

اوپو Find N2 Flip با رابط کاربری اختصاصی وان پلاس برای بازار چین، یعنی Color OS 13 بر پایه اندروید 13، البته با اعمال یه سری تغییرات برای بازار جهانی،  وارد بازار شده. از دیدن اسم وان پلاس تعجب نکنین، چرا که OPPO و Oneplus مدتی هست که با هم ادغام شدن و گوشی های جدید اوپو با رابط کاربری دوست داشتنی وان پلاس وارد بازار میشن. رابط کاربری OPPO Find N2 Flip به خوبی برای این گوشی تاشو بهینه شده و تقریبا همه امکاناتی رو که سامسونگ برای استفاده از Z Flip ارائه میده، با یه سری انیمیشن جذاب و سرعت بهتر روی این گوشی ارائه میده. یه منوی اختصاصی برای گیمرها هم روی این رابط کاربری دیده میشه که یه سری گزینه کاربردی برای بهینه سازی عملکرد سیستم موقع استفاده های سنگین یا بازی کردن در اختیارتون میذاره.

اوپو تو بخش بروزرسانی نرم افزاری این گوشی گل کاشته. OPPO Find N2 Flip قراره تا 4 سال بروزرسانی نرم افزاری و 5 سال بروزرسانی امنیتی دریافت کنه که اون 4 سال بروزرسانی رابط کاربری شامل 3 تا آپدیت اندروید میشه!

 

کیفیت صدای اسپیکر OPPO Find N2 Flip

اوپو Find N2 Flip از اسپیکر استریو برای پخش صدا استفاده می کنه و  صدا از اسپیکر زیر گوشی و اسپیکر مکالمه به طور همزمان پخش میشه. اسپیکر ها کیفیت صدای خوب و بلندی خوبی دارن. خیلیامون با اینکه چند ساله از خداحافظی گوشی های هوشمند با جک 3.5 میلی متری صدا میگذره، هنوز بهش عادت نکردیم. اوپو هم تلاشی برای برگردوندن این روش برای خروجی صدا نکرده، به جاش این گوشی به بلوتوث نسخه 5.3 مجهز شده که امکان وصل شدن به اسپیکر و پخش صدا با بهترین کیفیت ممکن براتون فراهم میکنه.

 

بررسی ارزش خرید Oppo Find N2 Flip

اوپو قدم اول تو عرضه گوشی های تاشو برای بازار جهانی رو خیلی محکم برداشته و OPPO Find N2 Flip یه گوشی پرچمدار Foldable تمام عیار به حساب میاد و رقیب می طلبه. OPPO Find N2 Flip یه مجموعه کامل از سخت افزار قوی با پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت، طراحی وسوسه انگیز و باتری عالی رو در اختیارتون قرار میده. اوپو به خوبی از پس همپوشانی و برطرف کردن یه سری ایراداتی که کاربران از Samsung Z Flip 4 یا حتی موتورولا Razer می گرفتن، به خصوص تو بخش طراحی لولا و فرورفتگی نمایشگر داخلی، بر اومده تا تو دست گرفتن این گوشی بتونه براتون تجربه لذت بخش تری رو رقم بزنه. اما این بهبود تو بخش طراحی باعث شده اوپو قید بحث گواهی IP رو بزنه و نمیشه روی مقاومت این گوشی در برابر پاشش آب یا گرد و غبار حساب چندانی باز کرد. البته یه قاب بامپر طور هم توی جعبه قرار داره که کمک میکنه یکم مقاومت بدنه بیشتر بشه. اگه دنبال یه گوشی تاشو و تو جیب برو می گردین که برای استفاده روزمره با شارژدهی باتری خوب و یه پکیج دوربین کار راه انداز همراهیتون کنه و از بازی کردن و تماشای فیلم تو یه نمایشگر قد کشیده لذت می برین، OPPO Find N2 Flip میتونه یه همراه جمع و جور و دوست داشتنی برای جیبتون باشه!

اینم در نظر داشته باشید گوشی های تاشو در ایران خیلی پرفروش نیستن و فروششون محدوده. حالا گوشی اوپو هم که در حالت عادی وارداتش محدودتره و احتمالا اگه گوشی Oppo Find N2 Flip وارد ایران بشه هم قیمتش نجومی خواهد بود و بعیده تو لیست قیمت گوشی بازار تو طولانی مدت حضور داشته باشه.

 

مقایسه گوشی OPPO Find N2 Flip و سامسونگ Z Flip 4

اوپو Find N2 Flip تقریبا 4 ماه بعد از رقیب سامسونگی خودش یعنی Galaxy Z Flip 4 با یه سری بهبود اساسی تو بخش طراحی مثل باز طراحی لولا، کاهش فرورفتگی نمایشگر داخلی و استفاده از نمایشگر بیرونی بزرگتر و تو بخش باتری با ظرفیت باتری خیلی بیشتر و پشتیبانی از فست شارژ 44 واتی در برابر شارژ 25 واتی سامسونگ معرفی شد. OPPO Find N2 Flip تو بخش حافظه داخلی انتخاب مشابهی رو با دو نسخه 256 و 512 گیگ در اختیارتون قرار میده ولی وقتی پای رم میاد داستان قضیه یکم فرق میکنه و این گوشی بهتون امکان انتخاب بین 12 یا حتی 16 گیگ رم رو هم میده (گیمر پسند فرد اعلا) در حالیکه Z Flip 4 فقط با 8 گیگ رم روانه بازار شده. تو بخش کیفیت نمایشگر، کیفیت دوربین ها و کیفیت صدای اسپیکر و همچنین مقاومت در برابر پاشش آب (گواهی IPX8) قطعا سامسونگ Z Flip 4 برنده این مقایسه اس و اگه شارژدهی بیشتر باتری و سرعت شارژ بیشتر، طراحی بهینه تر و پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر براتون اولویت داره، OPPO Find N2 Flip میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه. البته این رو هم باید در نظر داشته باشید تو بازار ایران گوشی سامسونگ انتخاب منطقی تره چون هم لوازم جانبیش بیشتره هم احتمالا برای فروشش بعد یه مدت کار راحت تری خواهید داشت.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۳ فروردین, ۱۴۰۲

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 37
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Don14

عاشق گوشی های اوپو شدم ❤️❤️❤️❤️

۰۵ شهریور ۱۴۰۲
Emran.B1388

گوشی گنگی است😎

۰۲ خرداد ۱۴۰۲
tahamousavi

طراحی ش خیلی خوبه ولی هنوز مونده تا کسی توی طراحی گوشی های تاشو به هواوی پی ۵۰ پاکت برسه…

۲۸ فروردین ۱۴۰۲
alirza.amiry

طراحیشششششش

۲۸ فروردین ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

به سامسونگ نمیرسه

۲۷ فروردین ۱۴۰۲
Amir a.s

آدم رو یاده زد فیلیپ سامسونگ میندازه

۲۶ فروردین ۱۴۰۲
thisabasi

جذب طراحیش شدم 🤩

۲۶ فروردین ۱۴۰۲
majid_kh

به نظرم خوب باشه

۲۶ فروردین ۱۴۰۲
godrati

طراحی خیلی شبیه سامسونگه

۲۵ فروردین ۱۴۰۲
ALI ZAREI

زیاد ارزش خرید نداره

۲۵ فروردین ۱۴۰۲
A.L.I

خیلی جذابه

۲۵ فروردین ۱۴۰۲
Hossein713

دم اوپو گرم خیلی خوب داره پیش میره

۲۵ فروردین ۱۴۰۲
shayan982l

لطفا راهنمای خرید ساعت هوشمند تا ۱.۵میلیون تومن را بزارید

۲۴ فروردین ۱۴۰۲
Arsalan.CR7

به نسبت z flip 2 به روز تر هستش و برتری هوایی داره اما تو ایران گوشی های اوپو دردسر های خودشون رو دارن البته z flip هم برتری های به نسبت این گوشی (دوربین )داره ولی اوپو بهتره اما خب توی ایران مشکلاتی داره

۲۴ فروردین ۱۴۰۲
EminEm 19

چع جذابیتی دارع❤️❤️

۲۴ فروردین ۱۴۰۲