بررسی گوشی Oppo A78 4G

اوپو با گوشی OPPO A78 4G، رقیب تازه‌ای برای گوشی‌های میان‌رده و خوش‌قیمت در تیرماه ۱۴۰۲ وارد بازار کرد. این شرکت چینی، سال به سال جایگاه خودشو توی صنعت گوشی‌های هوشمند، محکم‌تر می‌کنه. مدل A78 از محصولات خوب و قابل‌توجه این شرکته که به‌راحتی می‌تونه با گوشی‌های برندهای دیگه در این رنج قیمت رقابت کنه و حتی توی بعضی موارد مثل کیفیت صفحه نمایش، از اونا جلو بزنه. گوشی A78 4G اوپو با قیمتی حدود ۲۰۰ دلاری در بازارهای جهانی عرضه شده و یک گزینه‌ی مناسب و اقتصادی به شمار می‌آد. توی این مقاله می‌خوایم ببینیم گوشی میان‌رده شرکت اوپو چه ویژگی‌ها و امکاناتی داره و آیا ارزش خرید داره یا خیر؟ پس با مقاله بررسی گوشی Oppo A78 4G با موبونیوز همراه باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی OPPO A78 4G

در نگاه اول به گوشی OPPO A78 4G، گوشی بسیار ظریف با ضخامت ۷.۹۹ میلی‌متر می‌بینیم که فقط ۱۸۰ گرم وزن داره. طراحی فریم و پنل پشتی هم کاملا تخته و این ویژگی‌ها از گوشی A78 4G اوپو گوشی خوش‌‌دستی می‌سازه. قاب پشتی از جنس پلاستیکه و زیر نور مستقیم، انعکاس طرح الماس‌مانندی داره و همین طرح زیبایی خاصی به گوشی بخشیده. این گوشی در دو رنگ سبز آکوا و مشکی عرضه شده. جزیره دوربین استفاده شده به صورت دو دایره مجزا کار شده که باعث جذابیت این گوشی و نسبتا خاص شدن اون میشه.
روی فریم راست، دکمه‌های پاور و ولوم قرار گرفته و شیار کارت حافظه و نانو سیم کارت روی فریم چپ تعبیه شده. روی فریم پایین هم میکروفون، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، پورت تایپ سی و اسپیکر به چشم می‌خوره. گوشی OPPO A78 4G، گواهی مقاومت IP54 داره و انتظار می‌ره در برابر پاشش خفیف مایعات دووم بیاره. حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفته که دقت خوبی داره، اما طبعا سرعت حسگرهایی که بیرون از صفحه نمایش تعبیه می‌شن رو نداره. در مجموع کیفیت ساخت گوشی به عنوان یک میان رده اقتصادی مناسبه و با خوش دست بودن و ظاهر زیبایی که داره میتونه نظر اکثر افراد به خصوص جوانان و نوجوانان رو به خودش جلب کنه.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی OPPO A78 4G

 

بررسی صفحه نمایش گوشی OPPO A78

صفحه نمایش گوشی OPPO A78 4G از نقاط قوت این گوشی هست که برای این رنج قیمتی، کیفیت عالی‌ای داره. صفحه نمایش این گوشی، متشکل از پنل ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هست و تراکم پیکسلی خوبی ارائه می‌ده. حاشیه صفحه نمایش در پایین صفحه کمی زیاده، اما به طور کلی نمایشگر ۸۵.۲ درصد از پنل جلویی گوشی رو به خودش اختصاص داده. صفحه نمایش امولد گوشی A78 4G اوپو، زاویه دید خوب و رنگ‌های زنده و کنتراست قابل‌توجهی داره که با توجه به رنج قیمتیش، عالی عمل می‌کنه. همچنین نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی، تجربه‌ای روون براتون به ارمغان میاره.
روشنایی ۴۳۰ نیتی صفحه نمایش، برای استفاده بیرون از خونه مناسبه و به طور کلی دو حالت کالیبره، حالت‌های محافظت از چشم و البته کالیبره دستی در اختیارتون می‌ذاره. حالت کالیبره دستی برای این هست که خودتون میزان گرمی و سردی رنگ های نمایش داده شده رو انتخاب کنید.

بررسی صفحه نمایش گوشی OPPO A78 

دوربین جلویی، روی گوشه بالایی سمت چپ صفحه نمایش تعبیه شده که این مدل طراحی رو کمتر در گوشی‌های ۲۰۲۳ دیدیم و دیگه زیاد توی گوشی‌های جدید به چشم نمی‌خوره. محافظ گوریلا گلس ۵ روی نمایشگر استفاده شده که خیالتون رو از بابت افتادن‌ خراش و آسیب‌های صفحه راحت‌تر می‌کنه. در مجموع نمایشگر این گوشی برای استفاده روزمره و تا حدودی تماشای محتواهای ویدیوی با کیفیت مناسبه و عملکرد قابل قبولی رو از خودش به نمایش میگذاره.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم‌افزاری گوشی OPPO A78 4G

خیلی از گوشی‌های موجود در این رنج قیمت مجهز به پردازنده اسنپ دراگون هستند و گوشی OPPO A78 4G هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی دارای پردازنده Snapdragon 680 4G و رم ۸ گیگابایتی هست. اسنپ دراگون ۶۸۰ فورجی، پردازنده ۸ هسته ای هست که 4 هسته با سرعت ۲.۴ گیگاهرتزی و 4 هسته با سرعت 1.9 گیگاهرتزی داره. ترکیب این پردازنده با تراشه گرافیکی adreno 610، باعث می‌شه این گوشی از پس اجرای انواع بازی‌‌ها و کارهای گرافیکی بربیاد. ظرفیت بالای رم در نظر گرفته شده از نقاط قوت گوشی A78 4G اوپو محسوب می‌شه و تجربه روون و سرعت خوبی رو در کارهای مولتی تسک ارائه می‌ده. این گوشی در دو نسخه با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی موجوده.
با گوشی OPPO A78 4G می‌تونید بازی‌های سنگین رو با کیفیت مدیوم اجرا کنید. برای مثال بازی Call of Duty موبایل به صورت پیش فرض با کیفیت و نرخ به‌روزرسانی مدیوم اجرا می‌شه. البته شما می‌تونید از تنظیمات بازی کیفیت و نرخ به‌روز‌رسانی رو بالاتر ببرید. که باعث میشه مقداری لگ و باگ در بازی پیش بیاد. به طور کلی سخت افزار این گوشی عملکرد قابل قبولی در زمینه اجرای بازی‌ها داره و روی حالت low و medium عملکرد روونی داره، اما اگر جزئیات گرافیکی خیلی بالایی بخواید، باید قید روان‌بودن بازی رو بزنید.
گوشی OPPO A78 4G با اندروید ۱۳ و ‌‌‌سیستم عامل ColorOS 13.1 مخصوص اوپو عرضه می‌شه که نسخه پایداری به حساب می‌آد. این رابط کاربری در گوشی های وان پلاس هم دیده میشه و میتونه یک تجربه مناسب با امکانات شخصی سازی مناسب به شما بده و با توجه به سابقه این رابط کاربری باگ و مشکلات به نسبت کمی هم داره. به گفته شرکت اوپو، این گوشی تا یک سال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و تا ۳ سال به‌روزرسانی های امنیتی رو دریافت می‌کنه.
گوشی اوپو A78 در زمینه اتصال، از شبکه بی‌سیم Wi-Fi 5 و البته شبکه 4G پشتیبانی می‌کنه. نسخه 5G این گوشی هم در بازار موجوده که تفاوت‌هایی با این مدل داره. همچنین نسخه بلوتوث گوشی A78 4G اوپو، Bluetooth 5.0 هست که پایداری نسخه بلوتوث گوشی‌های جدید دیگه رو نداره، اما همچنان برای این رنج قیمت قابل قبوله. این گوشی مجهز به OTG هست که به صورت دیفالت غیرفعاله. اگر قصد استفاده از OTG دارید، لازمه از بخش تنظیمات فعالش کنید.

 

بررسی دوربین گوشی OPPO A78

دوربین پشتی دو لنز داره که شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f1.8 و لنز فرعی ۲ مگاپیکسلی با f۲.4 برای عمق‌دهی به عکس می‌شه. به طور کلی کیفیت عکس‌های گوشی OPPO A78 4G در نور طبیعی خیلی خوب با طیف رنگی قابل قبول هست. دوربین این گوشی حالت HD داره که به شما اجازه می‌ده عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی بگیرید، اما طبیعتا تصویر نهایی چندان تفاوتی با عکس های ۵۰ پیکسلی نداره. حالت عکسبرداری در شب هم عملکرد خوبی داره و جزئیات عکس رو به صورت قابل‌توجهی بالا می‌بره.
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی گوشی OPPO A78 4G، کیفیت قابل‌قبولی رو در این رنج قیمتی ارائه می‌ده. عکس‌های دوربین جلو زیر نور طبیعی، جزئیات قابل‌توجه اما طیف رنگی ضعیفی دارند و این کیفیت در داخل خونه یا محیط داخلی کاهش پیدا می‌کنه. البته باز هم این مورد نمی‌تونه نقطه ضعف باشه چون دوربین‌های جلویی گوشی‌های این رنج قیمت، کیفیت مشابهی دارن. این گوشی به شما اجازه استفاده از حالت عکسبرداری در شب برای دوربین جلو رو می‌ده که کیفیت عکسش رو تا حدی بهتر می‌کنه. اگر دکمه شاتر رو نگه دارید، حالت بیوتی مد فعال می‌شه که گزینه‌ها و فیلترهای مختلفی در اختیارتون می‌ذاره.
کیفیت فیلمبرداری گوشی A78 4G اوپو درخور رنج قیمتش هست و کیفیت متوسطی داره. با هر دو دوربین فیلمبرداری full HD امکان‌پذیره (ویدیوهای ۱۰۸۰ با فریم ریت ۳۰)، اما ویدئوهای ضبط‌ شده از دوربین جلو تعریفی ندارن. در  مجموع بخش دوربین عملکرد متوسطی داره و نمیتونید به عنوان یک گوشی مناسب عکاسی به گوشی A78 اوپو نگاه کنید.

 

بررسی عملکرد باتری گوشی OPPO A78 4G

یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در گوشی OPPO A78 4G تعبیه شده که با بهینه‌سازی های خود گوشی، می‌تونید یک سری کارها رو انجام بدید تا مدت‌زمان بیشتری از گوشی استفاده کنید. باتری در استفاده های معمولی و روزمره حدود یک روز به شما شارژدهی میکنه. فناوری SUPERVOOC اوپو در این گوشی هم به کار رفته و باعث می‌شه تا باتری خیلی سریع شارژ بشه و همچنین طول عمر باتری بالاتر بره. سرعت شارژ باتری گوشی A78 4G اوپو به حدی هست که زیر یک ساعت کامل شارژ می‌شه. شارژر ۶۷ واتی این گوشی همچنین مجهز به فناوری پاور دلیوریه و به ادعای اوپو، باتری خالی رو در عرض نیم ساعت، تا ۷۶ درصد، شارژ می‌کنه. این گوشی قابلیتی داره که اگر شب یادتون بره گوشی رو از شارژ بکشید، باتری آسیب چندانی نمی‌بینه و مناسب افرادی هست که دائما گوشی رو توی شارژ نگه می‌دارن.

 

بررسی کیفیت صدای گوشی OPPO A78

گوشی A78 4G اوپو یک میکروفون در لبه پایینی داره که کیفیت قابل‌قبولی داره. البته بعضی از رقبای این مدل، مجهز به دو میکروفون هستند که شاید بشه این مورد رو نقطه ضعف گوشی OPPO A78 4G در نظر گرفت. خبری از نویز کنسلینگ و امکانات ویژه برای تماس نیست، اما انتظار زیادی در این زمینه از این رنج قیمت نمی‌ره و این مسئله نقطه ضعف محسوب نمی‌شه.
گوشی OPPO A78 4G مجهز به دو اسپیکر، یکی در لبه پایینی و یکی دیگه مخصوص تماس‌های تلفنی در بالای گوشی هست. صدای استریویی اسپیکر این گوشی، قدرتمند و با ولوم بسیار بالاست و به طور کلی کیفیت صدای خیلی خوبی رو ارائه می‌ده. گوشی اوپو A78 یک حالت ویژه داره و ولوم رو تا ۳۰۰٪ بالا می‌بره که البته با نویز همراهه.

 

آیا گوشی OPPO A78 4G اوپو ارزش خرید داره؟

گوشی اوپو A78 گوشی میان‌رده‌ اقتصادی هست که در رنج قیمتی خودش که در حال حاضر حدود ۸ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 گیگی هست، ویژگی‌های خوبی ارائه می‌ده. صفحه نمایش امولد با رفرش ریت 90 هرتزی، طول عمر بالای باتری و همچنین شارژ بسیار سریع، خوش‌دست‌بودن و طراحی زیبا و دوربین اصلی خوب و قابل قبول از نقاط مثبت این گوشی محسوب می‌شن. با وجود این، مواردی هست که ممکنه برای شما نکات منفی باشه. برای مثال اگر زیاد اهل سلفی‌گرفتن یا تماس تصویری باشید، دوربین جلوی گوشی OPPO A78 4G ممکنه ناامیدتون کنه. همین‌طور اگر شبکه 5G براتون اهمیت داره، این گوشی براتون مناسب نیست. قدیمی بودن گوشی و پشتیبانی کم نرم افزاری و همچنین کمبود لوازم جانبی عرضه شده برای این گوشی هم جزو نکاتیه که ممکنه در خرید شما تاثیر گذار باشه.
روی‌هم‌رفته، اگر دنبال یک گوشی با طراحی زیبا و خوش دست و همچنین نمایشگر مناسب هستید گوشی اوپو A78 4G شاید بتونه نظر شما رو جلب کنه اما با وجود گوشی هایی مثل گوشی Redmi Note 12 4G شیائومی و همچنین گوشی A24 سامسونگ شاید خرید این گوشی خیلی منطقی نباشه و خیلی ارزش خرید بالایی با توجه به قیمتش نداره.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 38
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mehrad_2121

سلام و عرض ادب از کجا متوجه شدین گوشی نویز کنسلینگ نداره؟ و سوال کلی اینکه وقتی یه گوشی میخوایم بخریم از کجا متوجه بشیم نویز کنسلینگ داره یا نه؟ چون این ویژگی که گفتین توی هیچ جای مشخصات گوشی نوشته نشده بود و من فقط توی سایت شما اونو خوندم

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
Naeimgholami12

عالییی…مناسب.. رنگ هاشم عالی. ..قمیت خوب

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
Naeimgholami12

عالییی…مناسب..

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
shahab-021

حالل خیلی زیبا و خوش ساخت هم نیستا
معمولیه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Ali4781

بد نیست

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
iman

به عنوان یه گوشی میان‌رده‌ اقتصادی به نظرم خوبه و ارزش داره و طراحی اش هم خوبه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
ImanMoradi

رنگ سبز و آبی اش خیلی خوشگله

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Naeimgholami12

به نسبت قمتش خوبه ..ارزش خرید داره ..

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Naeimgholami12

به نسبت قمتش خوبه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Naeimgholami12

عالییی،

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
ALi.f.y1384

یکی بخواد گوشی چینی بخره میره سمت شیائومی

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
    Naeimgholami12

    عالییی

    ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
ALi.f.y1384

کلا با گوشی های چینی به غیر از شیائمی موافق نیستم اعتمادی بهشون نیست

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Mojtaba2083

یکی بخواد گوشی چینی بخره میره سمت شیائومی

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Ali_76ha

چین و اجناس چینی دنیارو به تسخیر خودشون دراوردن. :/

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
mohammad.mohsen

کلا با گوشی های چینی به غیر از شیائمی موافق نیستم اعتمادی بهشون نیست

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Navidi11

بنظرم گوشی اپو میتونه تو ایران خوب جواب بده چون قیمتش به نصبت خوبه امکاناتش خوبه

۰۶ بهمن ۱۴۰۲