نقد و بررسی مشخصات گوشی OnePlus 10 Pro

بررسی مشخصات گوشی وان پلاس 10 پرو

اگه تا به حال تجربه کار کردن با گوشی های کمپانی وان پلاس رو نداشتید باید بهتون بگیم که برند OnePlus همیشه خوش حس ترین و جذاب ترین گوشی های اندرویدی رو تولید و روانه بازار میکنه! در این مطلب قصد داریم به بررسی جدیدترین پرچمدار کمپانی وان پلاس یعنی OnePlus 10 pro بپردازیم. پس اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار خفن با استایل متفاوت و قیمت پایین تر نسبت به رقبا رو دارید تا آخر این مطلب با موبونیوز همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت وان پلاس 10 پرو

وان پلاس 10 پرو یک گوشی خوش ساخت و خوش دسته که میتونه انتظارات شما رو برآورده کنه اما نباید در بخش طراحی از لحاظ خوش دست بودن نباید انتظار خارق العاده ای از گوشی ها داشته باشید. فریم پشت گوشی از شیشه ساخته شده و با گوریلا گلس 5 محافظت میشه که طبق گفته کمپانی در برابر خط و خش مقاومه. استایل قرار گرفتن دوربین ها مشابه سامسونگ S21 Ultra طراحی شده که از سمت فریم کناری به سمت مرکز قاب پشتی کشیده شده و  3 لنز دوربین به همراه یک فلش داخل فریم فلزی قرار گرفتن، همچنین در قاب پشتی لوگو OnePlus به شکل براق دیده میشه. پنل پشتی به شکل مات طراحی شده که کیفیت ساخت خیلی خوبی داره و حس خوبی رو منتقل میکنه.

فریم دور گوشی ساخته شده از جنس آلومینیوم با کیفیته. زیر گوشی درگاه Type C، اسپیکر و خشاب سیمکارت مشاهده میشه که همزمان دوتا سیمکارت رو پشتیبانی میکنه. در وان پلاس 10 پرو درگاهی برای حافظه میکرو SD تعبیه نشده و از حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنه.

لبه سمت راست گوشی دکمه پاور، دکمه قرار دادن روی حالت سایلنت و ویبره قرار گرفته. سمت چپ گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا مشاهده میشه.

پنل جلوی گوشی مجهز به نمایشگر Edge که خمیدگی کمی داره. دوربین سلفی داخل یک پانچ هول ریز بالای نمایشگر سمت چپ قرار گرفته. طبق معمول بالای نمایشگر هم اسپیکر مکالمه رو مشاهده می کنیم. صفحه نمایش از تمامی جهت ها حاشیه بسیار کمی داره.

در بخش طراحی نمیشه ایراد خاصی از وان پلاس 10 پرو گرفت و تنها میشه گفت استایل قرار گرفتن دوربین ها شاید زیاد جذاب نباشه که اون هم سلیقه ایه. در کل با گواهی IP68، طراحی زیبا، خوش دست و خوش ساخت نمره قابل قبولی رو در بخش طراحی به خودش اختصاص میده.

بررسی نمایشگر OnePlus 10 pro

وان پلاس 10 پرو مجهز به یک صفحه نمایش Fluid AMOLED با رزولوشن 1440×3216 و نرخ تازه سازی 120 هرتزی که نگاه کردن به صفحه نمایش رو جذاب و دلپذیر میکنه و نمیشه ایراد خاصی رو به نمایشگر نسبت داد. در مقایسه با پرچمدارهای سامسونگ روشنایی کمتر و در مقایسه با آیفون روشنایی بیشتر و بهتری داره. نرخ تازه سازی رو میتونید به صورت دستی بر روی 120 هرتز قرار بدید. همچنین مجهز به قابلیت آداپتیو که فرکانس صفحه نمایش رو به صورت اتومات بین مقدارهای مختلف جابجا میکنه. کیفیت صفحه نمایش رو از داخل تنظیمات میتونید بر روی 2 حالت +FHD یا +QHD قرار بدید که در حالت Quad HD باتری بیشتری مصرف میشه اما کیفیت بهتری رو در اختیار شما قرار میذاره.

گوشی OnePlus 10 pro در طراحی صفحه نمایش واقعا خوب عمل کرده و با رزولوشن عالی، نرخ تازه سازی 120 هرتزی و حاشیه های خیلی کم امتیاز خوبی رو در این بخش دریافت میکنه.

مشخصات باتری و شارژدهی وان پلاس مدل 10 پرو

وان پلاس 10 پرو نقص تمامی گوشی های پرچمدار از لحاظ باتری رو رفع کرده. با تجهیز به یک باتری 5000 میلی آمپری در استفاده های سنگین روزانه عملکرد خوبی رو از خودش نشون میده. مثلا یک ساعت بازی Call of Duty تنها 10 12 درصد از شارژ باتری رو استفاده میکنه که عملکرد خوب و راضی کننده ای رو ارائه میده.

کمپانی وان پلاس به همراه گوشی یک شارژر فست شارژ با ظرفیت 80 وات قرار داده در صورتی که سایر کمپانی ها پرچمدارهای خودشون رو بدون شارژر عرضه میکنن. این شارژر قابلیت فول شارژ کردن گوشی در مدت زمان 40 دقیقه رو داره. 10 پرو وان پلاس هم از نظر ظرفیت باتری و هم از لحاظ شارژدهی رقبای اندرویدی خودش رو پشت سر میذاره. همچنین از وایرلس فست شارژ 50 واتی هم پشتیبانی میکنه و در مقایسه با MagSafe اپل با 15 وات توان برتری کامل رو به خودش اختصاص میده و میشه گفت که باتری نقطه قوت این گوشی به حساب میاد. تو پک گوشی کابل تایپ سی معروف قرمز وان پلاس هم وجود داره و با استفاده از قابلیت Reverse wireless charging هم میتونید هندزفری یا سایر گجت هاتون رو در صورت لزوم با خود گوشی شارژ کنید.

امنیت و حسگر اثر انگشت 10 پرو وان پلاس

وان پلاس مدل 10 پرو مجهز به سیستم اثر انگشت اپتیکال که زیر نمایشگر قرار گرفته و عملکرد خوب و سریعی داره اما بعضی مواقع با لگ و باگ همراهه که طبیعیه و همه گوشی ها یه ذره مشکل رو دارن و نمیشه ایراد خاصی بهش گرفت. همچنین سیستم تشخیص چهره دو بعدی اون عملکرد خوب و قابل قبولی رو ارائه میده.

بررسی عملکرد دوربین One Plus 10 pro

نوبت میرسه به بررسی دوربین وان پلاس 10 پرو که توسط کمپانی Hasselblad ساخته شده. در سری های قبلی وان پلاس هم در بخش دوربین با این کمپانی سوئدی همکاری شده بود اما طبق انتظارات پیش نرفت و انقدری که میگفتن خفنه و اینا، در نیومد. در کل میشه گفت که عملکرد عکاسی خوبی داره و دوربین این گوشی میتونه با پرچمدارهای سامسونگ و شیائومی رقابت کنه اما در بررسی دقیق تر و حساس تر، قادر به رقابت پایاپای با سایر پرچمداران نیست و با اختلاف کمی ازشون پایین تره. اما میتونه عکس های خوب و قابل قبولی رو به ثبت برسونه.

سنسور دوربین اصلی وان پلاس 10 پرو

دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 48 مگاپیکسلی که عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنه. در تصاویر گرفته شده در حالت واید اعوجاج تصویر به خوبی قابل مشاهده س، اما در حالت اولترا واید اعوجاج تصویر کمتر دیده میشه که یکم عجیب و غیر عادیه.

یه جز مشکل موجود در عکس های واید، سایر تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی شارپنس، وایت بالانس و روشنایی خیلی خوبی دارند. عکاسی در حالت شب هم خوب و قابل قبوله. در کل در بخش دوربین عملکرد خوب و قابل قبولی رو ارائه میده که میتونه نیازهای شما رو برآورده کنه.

سنسور دوربین اولترا واید

وان پلاس 10 پرو مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی اولترا واید که عملکرد واقعا خوبی داره و تصاویر اولترا واید خیلی خوبی رو ثبت میکنه.

سنسور تله فوتو

این گوشی مجهز به یک سنسور تله فوتو 3 برابری شده که عملکرد معمولی و خوبی رو از خودش نشون میده و در مقایسه با سایر پرچم دارها زوم 100 برابری، عکاسی ماکرو و یک سری آپشن ها رو نداره. اما میتونه در حالت های مختلف تصاویر خوب و قابل قبولی رو به ثبت برسونه و حس دوربین پرچم دار رو کامل منتقل میکنه.

دوربین سلفی

دوربین سلفی مجهز به یک سنسور 32 مگاپیکسلی که عملکرد واقعا خوبی داره و عکس های با کیفیتی ثبت میکنه. تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی شارپنس و عمق رنگ خوبی دارن، رنگ ها به خوبی نمایش داده میشن و حتی میتونه از S22 Ultra و iPhone 13 pro max تصاویر سلفی بهتری ثبت کنه و تنها ایرادی که میتونیم اون رو بیان کنیم اینه که قابلیت فیلمبرداری 4k با دوربین سلفی رو نداره و فقط به صورت 1080p فیلم برداری میکنه.

فیلمبرداری

در بخش فیلمبرداری میتونیم به قابلیت فیلم برداری با کیفیت 8k و 24 فریم بر ثانیه، 4k و 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه اشاره کنیم که قابلیت فیلمبرداری 1080 تا 240 فریم بر ثانیه رو هم داره و میشه گفت در بخش فیلم برداری عملکرد خوبی رو از خودش نشون میده.

مشخصات سخت افزار و پردازنده وان پلاس مدل 10 پرو

وان پلاس 10 پرو مجهز به پردازنده Snapdragon 8 Gen1 که در دو نسخه 256 گیگ رم 12 (رنگ سبز) و 128 گیگ رم 8 (رنگ مشکی) عرضه شده و از 5G هم پشتیبانی می کنه. تمام بازی ها رو می تونید با بالاترین فریم ریت و کوالیتی بالای تصویر، بدون کوچکترین لگ و باگ اجرا کنید و از بازی کردن لذت ببرید. بعد از چند ساعت بازی کردن دمای گوشی مقداری بالا میره که خیلی زیاد نیست و طبیعیه!

مشخصات نرم افزاری و رابط کاربری OnePlus 10 pro

OnePlus 10 pro مجهز به Oxygen OS 11 که بر روی اندروید 11 پیاده سازی شده. این رابط کاربری روان ترین، بهترین و جذاب ترین رابط کاربری گوشی های اندروید که تا به حال عرضه شده. قابلیت های کاربردی و شخصی سازی های متنوع و جذابی رو ارائه میده و حس بسیار خوبی رو به شما منتقل میکنه.

بررسی کیفیت اسپیکر وان پلاس 10 پرو

بلندی صدا متوسط رو به خوبه و کیفیت صدا خیلی تعریفی نیست و میشه گفت که قابلیت رقابت با سایر پرچمدارها رو تو بخش اسپیکر نداره. موقع بازی کردن هم تفکیک صدای چپ و راست خوبی نداره و نمیشه صدای پا رو به خوبی تشخیص داد.

جمع بندی

در بخش جمع بندی میتونیم بگیم که OnePlus 10 Pro در تمامی بخش ها ویژگی یک پرچمدار رو داره. در بخش طراحی کیفیت ساخت و طراحی خوبی داره. در ساخت پنل پشت گوشی از گوریلا گلس 5 استفاده شده که یک نقطه ضعف به حساب میاد و میتونست مثل اس 22 پلاس از گوریلا گلس وکتوس استفاده کنه ولی مشکل خیلی مهمی نیست چون معمولا قاب رو گوشی قرار می گیره. وان پلاس در بخش صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد خوبی داشته. در بخش باتری عملکرد عالی ارائه میده و نسبت به بقیه پرچمدارها بهتر عمل کرده اما از آیفون 13 پرو مکس ضعیف تره (که البته اختلاف قیمتی زیادی هم داره). از نظر عملکرد دوربین هم کیفیت خوب و قابل قبولی داره و میتونه انتظارات شما رو برآورده کنه اما نتونسته رنک 1 تا 3 دگزومارک رو به خودش اختصاص بده و خیلی دوربین خفت با قابلیت خارق العاده نیست ولی کار رو به بهترین شکل براتون در میاره. در ساخت وان پلاس 10 پرو از پردازنده Snapdragon 8 Gen1 استفاده شده که آخرین نسخه ارائه شده اسنپدراگونه. در بخش اسپیکر خوب عمل نکرده. اما با رابط کاربری فوق العاده Oxygen OS 11 شما رو عاشق و وفادار اندروید میکنه! اگه گوشی آیفون دارید و میخواید بیاد سمت اندروید، وان پلاس یکی از بهترین گزینه هاست.

در کل باید بگیم که این گوشی مناسب افرادیه که عاشق موبایل و تکنولوژی هستند چون برند وان پلاس به نسبت با سایر برندها مثل سامسونگ و شیائومی که سهم بازار بیشتری دارند، استایل متفاوتی داره. به این نکته هم توجه داشته باشید که لوازم جانبی، تعمیرات و خدمات برند وان پلاس در ایران سخت تر پیدا میشه اما کیفیت عالی، استایل زیبا و تجربه ای متفاوت از گوشی های اندرویدی رو در اختیار شما قرار میده. اگر قصد خرید گوشی وان پلاس 10 پرو رو دارید امیدواریم این مطلب براتون مفید بوده باشه. اگه تجربه کار با این برند رو دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بذارید.

سوالات متداول
(2 سوال)
چرا گوشی وان پلاس 10 پرو را بخریم؟

اگر به دنبال بهترین رابط کاربری اندروید، سخت افزار قدرتمند و عملکرد مناسب سایر بخش های یک گوشی پرچمدار هستید، oneplus 10 pro می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

معایب گوشی OnePlus 10 Pro چیست؟ چرا این گوشی را نخریم؟

عملکرد ضعیف اسپیکر در کنار کمبود لوازم جانبی و قطعات برای گوشی های وان پلاس در بازار ایران، میتونه باعث بشه سمت خرید وان پلاس 10 پرو نرید.

خرید گوشی oneplus 10 pro
نقاط قوت
سخت افزار قدرتمند
عملکرد باتری و شارژدهی
رابط کاربری خفن و جذاب
نقاط ضعف
عملکرد متوسط اسپیکر
کمبود لوازم جانبی و قطعات
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۸ فروردین, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 150
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

qazal

تو ایران ارزش خرید نداره :(((

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
anti.gen

هرچقدر هم خوب باشه متاسفانه بزرگترین ایرادش پستیبانی ضعیفش توی ایرانه

۰۳ اسفند ۱۴۰۱
Ali Vafayi

سلام وقتتون بخیر، من با برند وان پلاس آشنا نبودم وقتی دیدم عاشقش شدم. واقعا بهترین گوشی هستش

۲۶ دی ۱۴۰۱
Yasinking

خرید گوشی وانپلاس برای من یه خیلی دوست داشتنی ولی خوب پولم نمیرسه

۰۸ آذر ۱۴۰۱
Amin-tj04

ی ذره آدم می‌ترسه بره سمت گوشی وان پلاس . بخاطر کمبود قاب و گلس د یکیشم واسه فروختن که فکر نکنم کسی بخواد بخره . وگرنه هم گوشی کاملیه . هم نسبت ب رقیباش خوش قیمت تره

۲۴ شهریور ۱۴۰۱
alicpa89

عالی بود‌‌
،خسته نباشی

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
alicpa89

عالی بود‌‌،خسته نباشی

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
IlSe

تعاملش با ویندوز چطوره؟
اذیت میکنه یا خوبه؟

۰۹ شهریور ۱۴۰۱
Mani1388

حتی اگه شده بعضیا تو چشم و هم چشمی وام میگیرن میخرن

۲۲ مرداد ۱۴۰۱
amiraliam1

گوشی خوبی یود

۱۳ تیر ۱۴۰۱
Alireza 2010

سلام آقای شجاری من زیاد با موبایل های وان پلاس آشنا نبودم اما با این ویدئو فهمیدم که وان پلاس گوشی های عالی هستند و میتونم بگم واقعاً هم رده سامسونگ و شیائومی هستند ممنونم از ویدئو های عالی تون 🙏🌹🌹

۰۸ تیر ۱۴۰۱
Abolfazli khaan

گوشیه خوشگلیه ولی حیف تو تست مقاومت از وسط نصف شد

۰۵ تیر ۱۴۰۱
Madi11

خرید گوشایی مثل این که کمبود قطعات و لوازم جانبی دارن ریسک بزرگیه
بعد از خسته شدن ازشون هم احتمالا فروششون خیلی سخت باشه

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
pertam

اس ۲۲۲ اولترا بهتره

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    AV

    اون اصلا ده میلیون فرق داره و با اس ۲۲ پلاس باید مقایسه بشه

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
aliqadiri

گوشی خیلی خوبیه که تقریبا تو بیشتر بخش ها خوبه ولی قطعا مشکل کمبود قطعات و لوازم جانبی داره پس خرید 22 اولترا بهتره

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
Ali1400..

به نظر من اس ۲۲ اولترا ازاین بهتره

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    arki1389

    خب این ۲۲ اولترا از این گرون تره الان هم قیمت این اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس هست

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
A.L.I

یکی از معدود گوشی هایی هست ک تو همه بخش ها عالیع

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
ALI ZAREI

سعی کنید خراب نشه چون یکم قطعاتش بد گیر میاد

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱