تاریخ عرضه One UI 7.0 چه زمانی است؟

در اواخر سال گذشته، گوگل از اولین نسخه‌ دمو اندروید 15 رونمایی کرد. سیستم عاملی که تاکنون در قالب دو نسخه بتا برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان منتشر شده است و کاربران عادی باید تا پاییز امسال برای دسترسی به نسخه نهایی و پایدار اندروید 15 صبور باشند. سامسونگ با ارائه رابط کاربری One UI 6.1 بر بستر اندروید 14 نشان داد که می تواند حرف های قابل توجهی برای کاربران اندرویدی داشته باشد؛ حرف هایی که از اوایل ماه قبل با انتشار زمزمه هایی درباره تمرکز سامسونگ برای کار روی One UI 7.0 بیشتر از سال قبل خواهد بود.

 

One UI 7.0 پاییز 2024 می آید یا اوایل زمستان 2025؟

رابط کاربری One UI 7.0 به همراه نسخه نهایی اندروید 15 عرضه می شود و اکثر گوشی ها و تبلت های سامسونگ که در دو سال اخیر معرفی شده اند؛ این نسخه از One UI را در کنار اندروید 15 دریافت می کنند؛ اما چه زمانی می توانیم انتظار داشته باشیم که One UI 7.0 عرضه شود؟
اگر سامسونگ روند انتشار One UI 6.0 و One UI 5.0 را در مورد جدیدترین نسخه از رابط کاربری اش رعایت کند، احتمالا در نیمه دوم اکتبر 2024 (اواخر مهر یا اوایل آبان 1403)، One UI 7.0 برای گوشی های سامسونگ در دسترس خواهد بود. اگرچه سامسونگ هر ساله روند انتشار One UI را سریع تر از سال قبل پیش می برد؛ اما امسال احتمالا به دلیل اتلاف وقت برای سازگار کردن One UI 6.1 با دستگاه های واجد شرایط دریافت این رابط کاربری، One UI 7.0 را کمی دیرتر از بازه زمانی هر ساله منتشر خواهد کرد.

رابط کاربری One UI 6.1 روی گوشی S25 Ultra

زمان بر بودن انتشار One UI 6.1 تا حد زیادی به پیاده سازی قابلیت های هوش مصنوعی Galaxy AI در این رابط کاربری مربوط است؛ موضوعی که اگر سامسونگ آن را برای One UI 7.0 و اندروید 15 هم تکرار کند، احتمالا تا اواخر نوامبر (اواخر آبان و اوایل آذر) نیز این رابط کاربری منتشر نمی شود.

 

One UI 7.0 یک نسخه بتا خواهد داشت

سامسونگ معمولا هر ساله و پیش از انتشار نسخه رسمی، یک نسخه بتا از رابط کاربری خود را برای کاربران عادی معرفی می کند. سال گذشته و در اوایل شهریور ماه، نسخه بتا One UI 6.0 برای گوشی S23 منتشر شد. با این وجود، تضمینی وجود ندارد که امسال نیز، سامسونگ نسخه بتا رابط کاربری One UI 7.0 را در همین بازه زمانی در اختیار کاربران قرار دهد. در واقع، ممکن است امسال این روند کمی با تاخیر روبرو شود که علت اصلی آن، احتمالا اضافه شدن قابلیت های Galaxy AI در One UI 7.0 خواهد بود.

اندروید 15 انبوهی از قابلیت های مختلف مانند قابلیت ضبط صفحه نمایش به صورت محدود، شارژ وایرلس به کمک فناوری NFC، امکان اتصال ماهواره ای و قابلیت Sandbox را در اختیار کاربران قرار می دهد. آپدیت‌های اندروید 15 در مقایسه با اندروید 14، کنترل بهتری را روی دستگاه های دارای این نسخه در اختیار کاربران قرار می دهد. ترکیب قابلیت های این اندروید و ویژگی هایی که به لطف هوش مصنوعی سامسونگ و One UI 7.0 ایجاد می شوند، می توانند گوشی های سامسونگ را از اقتصادی و میان رده گرفته تا پرچمداران، به یکی از پر فروش ترین مدل ها در بازار تبدیل کنند.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

سلام

۰۱ تیر ۱۴۰۳