امکانات جدید رابط کاربری One UI 5 سامسونگ

سامسونگ برداشت خودش از نسخه اندروید 13 رو در جدیدترین گردهمایی تولیدکنندگان سامسونگ با عنوان One UI 5 معرفی کرد که نسخه بتای وان یو آی 5 هم در هفته های آتی برای پرچمداران برند سامسونگ یعنی گوشی های سری s22 و Z Flip 4 و Z fold 4 منتشر میشه. موارد اضافه شده شامل قابلیت شخصی سازی بیشتر صفحه لاک اسکرین و امکان اضافه کردن تصاویر ویدئویی، ویجت های هوشمند، حالت Modes، تماس متنی Bixby، استخراج متون از عکس در برنامه گالری سامسونگ، دستگاه های متصل شده و بخش امنیت اشتراک گذاریه که میتونه جذاب باشه. با موبونیوز برای بررسی بیشتر امکانات جدید رابط کاربری One UI 5 همراه باشید.

شخصی سازی صفحه Lock Screen

از اولین موارد رونمایی شده به طراحی جدید برای شخصی سازی صفحه قفل گوشی میشه اشاره کرد که به شما اجازه شخصی سازی عکس پس زمینه، نوع و ظاهر ساعت و رنگ بندی اون رو میده. امکان جذاب دیگه که مهم ترین ویژگی اضافه شده به این بخش محسوب میشه امکان اضافه کردن ویدئو های کوتاه به عنوان عکس پس زمینه اس که امکان شخصی سازی و جذاب تر کردن هر چه بیشتر صفحه لاک اسکرین رو در اختیار کاربرها قرار میده.

امکان شخصی سازی بیشتر در لاک اسکرین one ui 5

ویجت های هوشمند

امکان جدید دیگه پیشنهاد هوشمند ویجت ها بر اساس استفاده روزانه شما از اپلیکیشن های گوشیه که به شما اجازه میده با سرعت بیشتر و دسترسی راحت تری صفحه هوم گوشی رو متناسب با نیازهای خودتون شخصی سازی کنید. این سیستم هوشمند سازی منحصر به ویجت ها نشده و با توجه به استفاده شما از گوشی پیشنهاد هایی برای انجام خودکار بعضی تسک های تکراری به شما میده.

بخش پیشنهاد هوشمند ویجت در one ui 5

حالت Modes

این حالت مانند بخش فوکوس مد که چند وقت پیش در iOS 15 به گوشی های آیفون اضافه شده عمل میکنه و به شما اجازه میده بعضی اپ ها یا قابلیت ها رو برای موارد خاصی مانند حالت خواب یا کار شخصی سازی کنید و به راحتی بین اونها سوییچ کنید. مثلا زمانی که سرکار هستید و نمی خواین اعلان های اپ ها مزاحم تمرکزتون نشه اونارو تا زمانی که این حالت فعاله به شما نشون نده.

مود های مختلف در رابط کاربری جدید سامسونگ

حالت mode در رابط کاربری سامسونگ one ui 5

تماس متنی Bixby

قابلیت جدید معرفی شده تماس متنی Bixby سامسونگه که در جواب به برنامه تماس متنی گوگل ساخته شده و فعلا فقط در کره جنوبی امکان استفاده ازش وجود داره و به زودی نسخه انگلیسی اون هم در بقیه نقاط دنیا ارائه میشه (البته احتمالا در کشور ما زیاد کاربرد نداشته باشه).

این قابلیت برای افرادی ساخته شده که حال و حوصله تلفن جواب دادن ندارن و میخوان که با متن جواب تلفن رو بدن و به این صورته که وقتی کسی با شما تماس بگیره، شما به جای پاسخ دادن گوشی این امکان رو دارید که جواب خودتون رو به صورت متن بنویسید و بیکسبی سامسونگ جواب شما رو به صورت زنده برای طرف مقابل میخونه و جواب اونها رو هم به صورت متنی برای شما ارسال میکنه.

استخراج متن از عکس ها

بعد از اینکه اپل و گوگل قابلیت استخراج متن رو از عکس ها فراهم کردن حالا سامسونگ هم دست به کار شده و این قابلیت رو به سامسونگ گالری خودش اضافه کرده تا به راحتی متون موجود در بعضی عکس ها رو کپی و به اشتراک بزارید.

دستگاه های متصل شده

منو جدیدی با عنوان های دستگاه های متصل شده به One Ui اضافه شده که شما میتونید دستگاه های متصل به گوشی خودتون مثل گلکسی بادز رو در این بخش مشاهده و کنترل کنید. تمامی قابلیت های ارتباطی با دستگاه های دیگه مانند Link to Windows، Samsung Dex، Smart Things و Smart View در این بخش جمع آوری شدن و شما به راحتی میتونید از این قابلیت ها استفاده کنید.

بخش امنیت و اشتراک گذاری فایل های شخصی

زمانی که می خواین تعدادی عکس یا فایل رو با شخص دیگه ای به اشتراک بزارید یک اعلان جدید اضافه شده به One UI 5 اینه که اگر اطلاعات شخصی مهم مانند شماره شناسنامه، رمز یا شماره کارت تو این فایل یا عکس ها وجود داشته باشه به شما اطلاع میده و شما رو از موضوع مطلع میکنه که برای حفظ اطلاعات و حریم شخصی قابلیت بسیار مفیدی میتونه باشه.

این قابلیت ها فعلا در مرحله تست و بتا قرار دارن و بعد از عرضه برای سری های پرچمدار سامسونگ باید ببینم که کدوم از این قابلیت های به بقیه گوشی های سامسونگ راه پیدا میکنن.

یکی از نقاط مثبت و دلابل ارزش خرید گوشی سامسونگ در بازار، رابط کاربری روون و کم لگ و باگ گوشی های سامسونگ در مقایسه با گوشی های شیائومیه و به نظر میرسه samsung سعی در تقویت هر چه سریعتر این مزیت و  رقابت بیشتر با اپله. به نظرتون کدوم قابلیت one ui 5 کاربردی تر بود؟ و جای چه قابلیتی در آپدیت جدید رابط کاربری سامسونگ خالیه؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۴ مهر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 71
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

HAKIM ZYCH

رابط کاربری فقط اپل بی دردسر
ولی کو پولش مهدی🖤

۲۵ مرداد ۱۴۰۲
SM.M

پیشرفته خوبی داشته

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
Nurse

جالب بود

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
anto.s1382

سلام به تیم موبونیوز ….
بچه ها دمتون گرم ..

فقط از مهدی جانم میخوام که در رابطه با قابلیت های
one ui 5 یه نقد و بررسی دقیق ضبط کنه …

من گوشیم m33 5g هست، نسخه هند، تقریبا دو هفته ای هست که اندروید ۱۳ و وان‌یو‌آی ۵ رو دریافت کردم. ممنون میشم تا هر چه زودتر یه ویدیو برای قابلیت های این نسخه جدید ضبط کنید و پر کنید …..

مرسی .. 😁

۲۵ آذر ۱۴۰۱
Queen 2007

من گرفتمش 😍

۲۱ آذر ۱۴۰۱
    Nurse

    آفرین 👍

    ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mrprofessor

عالیه

۱۸ آذر ۱۴۰۱
tahashafi2021

تنها چیزی که منو اذیت میکنه پالت رنگیشه
اصلا ایکون های قشنگی ارائه نمیده

۲۰ آبان ۱۴۰۱
Mahdi2005

Nice 👌🤩❤️❤️

۱۴ آبان ۱۴۰۱
ali15000

امروز گرفتم اندورید ۱۳ رو فرق خاصی نکرده قابلیت تشخیص متن توی گالری بد نیست

۰۹ آبان ۱۴۰۱
    ali15000

    البته کمی شکل ایکون ها هم عوض شده در کل کسی نداشته باشه ضرر نمیکنه

    ۰۹ آبان ۱۴۰۱
Soheil1386

مهدی کجاییییییییی😔😔😔😔😔

۰۸ آبان ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۳۰ مهر ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۳۰ مهر ۱۴۰۱
Mobi

جز صفحه قفل همه چیزش همون one ui 4 هستش

۳۰ مهر ۱۴۰۱
alireza

سلام
One ui 5 اومد و ما هنوز از ۳ استفاده میکنیم و با این وضع بازار تا چند سال آینده هم از ۳ استفاده خواهیم کرد

۳۰ مهر ۱۴۰۱
Ali asghar Afzali

رابط کاربری سنگینی هست ولی بهینه ترین و پر امکانات ترین رابط کاربری بین اندرویدی ها هست

۲۹ مهر ۱۴۰۱
Mohammad1402

به نظر من رابط کاربری سامسونگ همیشه خوب عمل کرده و
خیلی رابط کاربری خوشگل و تر و تمیزی داره.

۲۸ مهر ۱۴۰۱
MAHDI13

بدی بدی خوبی

۲۷ مهر ۱۴۰۱
PUNISHER1988

خوبه

۲۷ مهر ۱۴۰۱
A.L.I

کپی از رو دست آیفون

۲۷ مهر ۱۴۰۱
    ABOLFAZL.M..

    احمق اون شیائمی هست که از آیفون کپی میکنه

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
ALI ZAREI

چیز زیادی اضافه نکرده

۲۷ مهر ۱۴۰۱