کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی Nothing Phone 2

گوشی ناتینگ‌فون 2 (Nothing Phone 2) هفدهم جولای 2023 (26 تیر 1402) به بازار عرضه شد. این گوشی از امکانات بهتر و پیشرفته‌تری نسبت به نسخه اولیه خودش برخورداره و اشتباهات معماری و طراحی داخلی اون از جمله پنل های LED قاب پشتی و نحوه تعویض باتری اصلاح شده. گوشی Nothing Phone 2 به پردازنده اسنپ‌دراگون +8 نسل یک مجهز شده که با توجه به حافظه ذخیره‌سازی از رم 8 یا 12 گیگ استفاده می‌کنه. با بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی Nothing Phone 2 از کانال JerryRigEverything همراه موبونیوز باشید.

کالبد شکافی گوشی Nothing Phone 2

Nothing Phone 2

ظرفیت باتری این گوشی 4700 میلی‌آمپره و وزن اون 201.2 گرم هست که در مقایسه با رقبای خودش مثل گوشی پیکسل 7 جای تعجبی نداره. این گوشی به اندروید 13 و رابط‌ کاربری Nothing OS 2.0.2a ارتقا داده شده و بر خلاف گوشی Nothing Phone 1 که از گواهی IP53 برخوردار بود، پرچمدار جدید به گواهی IP54 مجهز شده. البته در حد همون قطره های آب مقاوم خواهد بود اونم به مدت 10 دقیقه، ولی اگه بخواید ببریدش زیر آب و عکس بگیرید همون موقع باید فاتحه‌اش رو بخونید. قاب پشتی Nothing Phone 2

طبق معمول همیشه برای باز کردن قاب پشتی گوشی‌ها باید بهشون حرارت بدیم و با استفاده از ابزار مخصوص و اهرم پلاستیکی اون قاب رو بلند کنیم. به طور کلی Nothing Phone 2 هم از لحاظ مشخصات فنی و هم طراحی پنل های LED پشتی از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار بوده. طبق گفته زک نلسون (کارشناس کانال JerryRigEverything) این گوشی از مقاومت کلی بیشتری برخورداره و تعمیر اون خیلی آسون‌تر شده.

گوشی ناتینگ فون۲

بعد از جدا کردن قاب پشتی گوشی که به فناوری turtle-shell مجهز شده، میشه فهمید که باتری این گوشی در نسل جدید به برچسب های مخصوص جداسازی مجهز شده که پیش‌تر در گوشی S23 FE سامسونگ و Poco F5 Pro شیائومی دیده بودیم.

پنل های LED گوشی nothing phone 2

از طرفی دیگه پنل های LED یکپارچه پشت این دستگاه به معماری همانند لگوسازی طراحی شدن و در صورتی که یکی‌شون خراب بشه می‌تونه برای بقیه‌شون دردسر ایجاد کنه. اما با توجه به آپدیت های جدید کاربران می‌تونن با استفاده از درآوردن قاب پشتی با سلیقه خودشون اون رو شخصی‌سازی کنند.

باتری Nothing Phone 2

نلسون همچنین معتقد بود فناوری جدید پنل و قاب پشتی (pillowed glass) می‌تونه در استفاده طولانی مدت دردسر ساز بشه و بشکنه. اون تایید کرد به دلیل فاصله خیلی کم صفحه‌نمایش و قاب پشتی نسبت به لبه کناری فریم اصلی به خصوص نازکی آن، احتمال شکستن، ترک برداشتن و خراب شدن اون در استفاده دراز مدت وجود داره.

دوربین Nothing Phone 2

 

امتیاز نهایی؟

اما درنهایت گوشی Nothing Phone 2 امتیاز قابل قبولی رو از زک نلسون می‌گیره و در مقایسه با نسل قبلی خودش، از لحاظ تعمیرپذیری بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده. اما در مقایسه با رقبای خودش یعنی گوشی هایی مثل پیکسل 7 و گلکسی S23 Fe (حتی نسل قبلی اون) هنوز راه زیادی داره و به نظر میرسه به دلیل وجود LED های پشت گوشی باید به دنبال طراحی و معماری اساسی باشند. گوشی های Nothing از طراحی قاب پشتی خاصی برخوردار هستن که در گوشی های دیگه، خصوصاً برند های اپل، سامسونگ و شیائومی چنین طراحی جسورانه و البته چشم‌نوازی که به راحتی هر چه تمام‌تر در اختیار سیستم نوتیفیکیشن (اعلانات) باشه و کاربران بتونن اون رو شخصی‌سازی کنن، دیده نمیشه.
نظر شما چیه؟ به نظرتون Nothing Phone 2 با توجه به تعمیرپذیری نسبتاً محدودی که داره، از ارزش خرید بالایی برخورداره؟ به نظرتون کاربران به خاطر طراحی چشم‌نواز LED های پنل پشتی، امتیاز تعمیرپذیری این گوشی رو نادیده می‌گیرن؟ برای خرید گوشی در بازار ایران به نظرتون طراحی اولویت بیشتری داره یا کارایی و تعمیرپذیری یه گوشی موبایل؟

نویسنده : تیم تولید محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 8 ماه پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 21
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
arsalansh

خیلی پیشرفت کرده در مقایسه با نسل قبلی خودش . یک گوشی پرچمدار با قیمت مناسب هست و به نظر من به جز طراحی ، سخت افزار ، دوربین و رابط کاربریش هم نقطه قوتش هستند و ارزش خرید بالایی داره .

۲۰ دی ۱۴۰۲