نقد و بررسی هندزفری بلوتوث Nothing Ear 1

چند وقت پیش Nothing Phone رو بررسی کردیم و خیلی ازش استقبال شد، حالا بریم سراغ هدفون ناتینگ ایر ببینیم که ارزش خرید داره یا نه. اگه قصد خرید هندزفری تو رنج 3 میلیون تومن دارید پیشنهاد میکنم این ویدیو را تا آخر ببینید. احتمالاً میتونه یکی از گزینه های شما باشه و شاید هم کلا از انتخاب هاتون کنار بره. با بررسی هدفون Nothing Ear 1 همراه موبونیوز باشید.

طراحی Nothing Ear 1

اول بریم سراغ بخش طراحی جایی که همونطور که توی گوشی این برند هم دیدیم اینجا هم هست، نکته جذاب اینه که این هدفون زودتر از گوشی معرفی و وارد بازار شد. بررسی بخش طراحی رو در دو قسمت انجام میدیم؛ بخش اول بخش کیس اونه که یک کیس بزرگه که تو جیب جا نمیشه و یکی از نقاط ضعفش همینه. استحکام و مقاومت کیس معمولیه. خیلی کیس مستحکم و خفنی نیست و به دلیل بزرگ بودن درب و باز و بسته شدن زیاد لولا احتمال اینکه درش بشکنه بالاست. کیس بزرگیه که بعضی از قسمت هاش خیلی بزرگه و جنسش از شیشه و Transparent یا همون شفافه. داخل کیس دیده میشه و مگنت های نسبتاً قوی ­ای هم  داره که حتی تو تکان های شدید هم هدفون ها خیلی به سختی ازش بیرون میفتن. در کل کیس این هدفون کاملاً معمولی و بزرگه.

حالا در بخش بعدی بریم سراغ بررسی خود گوشی های هدفون که واقعاً طراحی جذابی داره و هرچقدر کیس طراحی نامناسبی داشت در عوض خود هدفون ها باحال و با نمک و راحت و سبک طراحی شدن. به وسیله طراحی زیبا و سه تا سری سیلیکونی مختلف، خیلی خفن و راحت و شیک میتونین ازش استفاده بکنین. مزیت تنوع سری ها اینه که میتونین متناسب با سایز و اندازه گوشتون به راحتی ازش استفاده کنین و خیلی خوب و چفت توی گوشتون بمونه. همچنین تو گوش خیلی خوب و سبک و راحته و میتونم بگم که طراحی شفاف و ترنسپرنتش اون رو بانمک کرده و شما میتونید اجزای داخلی اون مثل میکروفون ها و چسب های اطرافش، بردها و باتریش رو ببینید. بیرون زدگی شاسی پایینی خیلی بلند نیست که اون رو خاص و متفاوت میکنه. همچنین این هدفون گواهی IPX4 رو هم داره که ضد پاشش آب هست و میتونین با اون ورزش بکنید و در صورت تماس عرق با هدفون مشکلی بوجود نمیاد. در بخش طراحی خود هدفون با توجه به وزن سبک و راحتی اون انتخاب خوب و مناسبی میتونه باشه البته به شرطی که با سری های سیلیکونی هدفون مشکلی نداشته باشین.

کیفیت صدا هدفون Nothing Ear

بخش اصلی در بررسی هر هدفون، صدای هدفونه، پس بریم سراغ کیفیت صدا و ببینیم این هدفون چند مرده حلاجه. نکته اول اینکه قابلیت Noise Canceling داره که میتونه گزینه مناسبی باشده. اگر بخوام در مورد کیفیت صداش نظر بدم، باتوجه به قیمت جهانی این هدفون که 99 دلاره واقعاً کیفیت صدای خوبی داره و میتونید یه بیس خوبی ازش بگیرید اگرچه در حد عالی نیست. همچنین یک تریبل خوب بهتون میده که این گزینه هم در حد عالی نیست. اما در مجموع صدای Mid خوبی داره که واقعا میشه باهاش حال کرد و حس خوبی از گوش دادن موسیقی با این هدفون بگیرید. اما خب باید گفت که در کل این هدفون در حد عالی نیست و به دلیل قیمت 99 دلاری اون هم نمیشه از این گزینه انتظار بیشتری داشت.

در مورد کیفیت صدا سایز درایور خیلی مهمه. سایز درایورهایی که Nothing ear دارن 11.6 میلیمتره که بد نیست ولی خوبم نیست. قابلیت Noise Canceling هم که داره اون هم تو این بازه قیمتی یک نکته مثبت به حساب میاد. قابلیت نویز کنسلینگ این هدفون حول و حوش نصف یا دو سوم ایرپاد پرو هست. یعنی فرکانس های پایین مثل صدای کولر رو میتونه کنسل بکنه ولی اگه فرکانس نویزها بالا باشه، بخش از اون صداها رو میشنوید. وقتی که قابلیت Noise Canceling رو فعال میکنید صدای “شششش” شنیده میشه که به همین خاطر نمیشه گفت که این قابلیتش به ایرپاد پروی اپل میرسه. ولی همین قابلیت نکته مثبتیه. نکته جذاب اینه که Noise Canceling خیلی توی تجربه گوش دادن موزیک بهتون کمک میکنه ولی تو تجربه گوش دادن پادکست خیلی بهتون کمک میکنه یعنی اگه شما به موزیک گوش بدین قابلیت Noise Canceling چه فعال باشه چه غیرفعال تأثیرش رو متوجه نمیشید. ولی وقتی که در حین گوش دادن به پادکست این قابلیت فعال باشه، کارایی اون رو احساس میکنید و تجربه بهتری در اختیارتون میذاره.

کیفیت مکالمه Nothing Ear

پس در مورد کیفیت صداش میتونم بگم که صدای مناسب و رو به خوبی داره اما در حد عالی نیست که با توجه به قیمت جهانی اون منطقیه. از کیفیت گوش دادن موسیقی که بگذریم میرسیم به کیفیت مکالمه که یه تجربه معمولی بهتون میده. یعنی اونقدر خفن نیست که پشت موتور سیکلت مکالمه بکنید و صداتون خیلی عالی به طرف مقابل برسه البته در حد فاجعه هم نیست. یه کیفیت خوب رو به بالا توی مکالمه داره که توی مکالمه هم میکروفون هاش کارتون رو راه میندازن.

اپلیکیشن هدفون ناتینگ ایر 1

میرسیم به بخش ویژگی هایی که این ایرپاد در اختیارمون میذاره. اول اینکه یک اپلیکیشن داره که میتونین روی Android و IOS نصبش کنید. این اپلیکیشن دو بخش داره که یکی مربوط به صدای اونه که میتونید Noise Canceling رو فعال یا غیرفعال کنید یا روی Transparency Mode بذارید. حالت دیگه ای هم داره که شما میتونید قابلیت Noise Canceling رو روی حالت Light یا Maximum قرار بدین. این دو حالت یک تفاوت ریزی با هم دارن، البته خیلی تفاوت فاحش و عجیب و غریبی نیست. همچنین یک بخش دیگه مربوط به اکولایزره که میتونید از این گزینه اکولایزرهای مختلفی رو روی صدا اعمال کنید؛ بیس بیشتر، تریبل بیشتر، صدای خواننده یا بالانسی که خودش بهتون ارائه میده. تو این منو اکولایزر رو نمیتونین به صورت دستی تغییر دهید و تعیین کنید.

بخش دیگه ای که توی اپلیکیشن هست مربوط به تاچ هدفون هست که میتونید گزینه های خودتون رو اعمال کنید. یکی از خوبی های این هدفون اینه که بالا / پایین کردن روی هدفون میتونه صدا رو کم و زیاد کنه که ایرپاد پرو هم این قابلیت رو نداره. مثلا شما اگه یه بار کاملاً دستتون رو روی اون نگه دارید میتونید بین قابلیت Noise Canceling یا Transparency تغییر حالت بدین و اگر دوتا ضربه بزنید Pause/Play میشه و اگر دو تا بکشین میتونین صدا رو کم و زیاد بکنین و حالت دیگه ای هم که داره با زدن سه ضربه میره رو موسیقی بعدی. سه تا ضربه به سمت چپ هم به موسیقی قبلی بر می گرده. برای راحتی کار خودتون میتونید از این میانبرها استفاده کنین.

مشکل اتصال!

یک نکته که لازمه بدونین اینه که بعضی وقت ها متصل شدن این هدفون ایراد پیدا میکنه؛ مثلاً بعضی وقت ها ممکنه که فقط هدفون سمت راست متصل بشه و هدفون سمت چپ وصل نشه. به همین خاطر دوباره باید از اول فرایند متصل شدن رو طی بکنید. شاید حدود ده درصد مواقع برای استفاده از این هدفون با مشکل اتصال مواجه بشین. این مسئله رو باید بهش توجه بکنید البته وقتی که وصل بشه دیگه اذیت کننده نیست و برد مناسب و قابل قبولی داره و تا  10 15  متر میتونین از گوشیتون فاصله بگیرین و همچنان صدا رو بشنوید.

شارژدهی هندزفری Nothing Ear

اما بخش آخر مربوط به باتری هست. تو این هدفون باید بهتون بگم که از Type-c پشتیبانی میکنه و تقریباً دو ساعت تا دو ساعت و نیم طول میکشه که کل باکس و دو تا هدفون شارژ بشه. در مجموع اگه Noise Canceling فعال باشه حدود  24 ساعت یا یک روز کامل رو میتونید ازش استفاده کنید و اگه Noise Canceling غیر فعال باشه میتونین 7 تا 10 ساعت بیشتر ازش استفاده کنین. از وایرلس شارژ هم پشتیبانی میکنه که خیلی سریع وصل میشه و شارژ میشه. تقریباً اگه یک ربع اون رو وصل کنین در مجموع حدود دو ساعت بهتون شارژ میده که قابلیت خوبیه. در کل تو بخش باتری و شارژ شدن با پشتیبانی از فست شارژ و وایرلس شارژ، تقریباً هدفون کاملیه اما وقتی اون رو کنار Samsung Galaxy Buds2 بزارید؛ هر هدفون اون حدود 10 ساعت بهتون شارژ میده و این برند هر هدفونش حدود 5 تا 6 ساعت شارژدهی داره. یعنی یک سری رقیب داره که قیمتشون بالاتره و به تبع کیفیت و شارژدهی اونا از این مدل بالاتره.

آیا هدفون Nothing Ear 1 ارزش خرید داره؟

در جمع بندی بخش طراحی میتونم بگم که کیس مقداری بزرگه و به راحتی توی جیب جا نمیشه ولی یه طراحی خاص و متفاوت داره اما خود گوشی ها سبک و راحت و جذابن و از لحاظ طراحی میشه گفت که خوب عمل کرده. تو بخش صدا با توجه به قیمت 99 دلاری اون که متأسفانه تو ایران قیمت اون بالاتر و حدود 3 میلیون تومانه (در هنگام ضبط ویدئو 5 میلیون بود که قیمتش پایین اومده). کیفیت صدای این محصول به قیمت جهانی اون می ارزه ولی به قیمت بازار داخلی ایران ارزش خریدش کمتر میشه. البته باید گفت همش مربوط به ایران نمیشه و این هدفون رو خود کمپانی Nothing هم خیلی عرضه سنگینی نکرده و موقعی که به سایتش برین میبینید که ناموجوده و یک بازار سیاه براش شکل گرفته. یه بخشی از این قیمت بالاترش به خاطره اینه که تو سطح جهانی هم خیلی راحت گیر نمیاد و در نتیجه قیمت بازارش مقداری از قیمت اعلامی 99 دلاری خود کمپانی بالاتره.

اگر که بخواین قیمت بازار سیاهش رو در نظر بگیرین میتونم بگم که هدفون هایی داریم که الان از این محصول کیفیت صدای بهتری دارن. بنابراین برای انتخاب بهترین هندزفری بلوتوث، هدفون های بهتر از این محصول در بازار موجود هستن ولی با استایل خاص و متفاوت بودن، راحت بودن و فیچرهایی که Nothing Ear 1 بهتون میده میتونه یک گزینه مناسب برای خرید باشه. اگر بخوام یک امتیاز کلی بهش بدم؛ تو بخش طراحی از 10 بهش 9.5 میدم؛ در بخش کیفیت صدا میتونم بهش 8 بدم و توی بخش فیچرهای مختلف 8.5 از 10؛ توی بخش باتری هم 8.5 از 10 و در مجموع یک هدفونیه که اگه به قیمت کمپانی باشه گزینه مناسبیه برای خرید ولی اگر که بالاتر از اون قیمت باشه باید اهل این فضا باشین و خاص بودن اون توجهتون رو جلب کنه که برین سراغ خرید این گزینه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۷ شهریور, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 122
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

ali.sh2004

قیمتش بالاس

۱۰ فروردین ۱۴۰۳
arash09

توجیب جامیشه
زیادم بزرگ نیست
برای خاص پسنداس

۱۴ تیر ۱۴۰۲
Don14

بنظر من خیلی نباید درگیرش بشیم چون انکر لیبرتی ایر 2 پرو مشخصاتش بهتر از اینه این بیشتر برای فردی هست که خود گوشی ناتینگ رو داشته باشه که اینو باهاش ست کنه.

۱۴ اسفند ۱۴۰۱
Soheil1386

خیلی قشنگه

۱۱ اسفند ۱۴۰۱
Iliya najdyar88

با تشکر ممنون

۲۱ آذر ۱۴۰۱
Iliya najdyar88

ممنون عالی بود

۲۱ آذر ۱۴۰۱
anti.gen

طراحی جذابی داره

۱۹ آبان ۱۴۰۱
Mahdi2005

چاکریم داش مهدی ❤️❤️😘

۲۷ مهر ۱۴۰۱
afsheen

اگه میشه هندزفری هایی هم که سری سیلیکونی ندارن بررسی کن. هرچقدر هم که با کیفیت باشن نمیتونم استفاده کنم و مشکل دارم

۱۴ مهر ۱۴۰۱
puya3959

ما ک خریدیم والا بزرگم نیست راحت تو جیب جا میشه فازت چیه

۰۹ مهر ۱۴۰۱
Mehdi84

عالی بود

۳۱ شهریور ۱۴۰۱
behdadz

طراحیش خیلی خاصه و به نظرم چون طراحیش متفاوت تر از بقیه هندزفری هاست نکته قوتشه و اگر قیمتش هم پایین تر بود قطعا ارزش خریدش خیلی بالاتر بود چون الان با قیمتی که توی بازار هست ، خیلی امکانات خفنی نمی ده

۲۷ شهریور ۱۴۰۱
mohammad756

عالیی

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
tahamousavi

نظر من اینه:
یه شروع ناامیدکننده از ناتینگ در زمینه هدفون!

۲۰ شهریور ۱۴۰۱
King_Behrad

یه جوریه

۱۷ شهریور ۱۴۰۱
0250724251

چون برند تازه واردی هست و تجربه ی کافیی هم نداره بدرد نمیخوره
باید ببینیم چند سال بعد چه طور میشه

۱۶ شهریور ۱۴۰۱
Soheil1386

هیچی نیست
به درد نمیخوره

۱۵ شهریور ۱۴۰۱
mehdi1234

طراحی بد

۱۴ شهریور ۱۴۰۱
godrati

واقعا طراحی بدی داره

۱۴ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

چرا واقعا بیشتر روی طراحی کیس ش بیشتر کار نکردن 🤔🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

۱۴ شهریور ۱۴۰۱