نقد و بررسی مشخصات گوشی Nothing phone 1

طراحی گوشی Nothing Phone 1، خاص و متفاوت

طراحی، تفاوت اصلی این گوشی با بقیه گوشی هاست البته توی یه بخشش. پشت گوشی Transparency داره (شفافه) و می تونی توی گوشی رو ببینی!

900 تا LED دور دوربین و یدونه اونور موازی دوربین قرار داره، گرد دور وایرلس شارژ و یدونه خط زیرش و یدونه نقطه هم داره که 900 تا LED رو تشکیل میدن. این چراغ ها توی مدل های مختلف می تونه روشن بشه. این که می تونی توی گوشی رو ببینی حس خیلی جذابی داره. یدونه نقطه بغل داره موقعی که ویدیو ریکورد می کنی قرمز میشه و چشمک میزنه. فلش، سنسورهاش، میکروفون و پیچ هایی که بسته شده رو می تونید ببینید. یه نوشته Nothing و یه سری نوشته های دیگه هم پشت گوشی وجود داره.

قاب پشتی شیشه ایه و گوریلاگلس 5 داره. محافظت خیلی خفن و جذاب زیادی نداره. میشه گفت جای اثر انگشت هم خیلی زیاد روش می مونه و کثیف میشه. باید یه قاب شفاف بندازه که نور ال ای دی ها رو نتونه از بین ببره.

دوتا لنز هم بالا سمت چپ زیر هم دیده میشن که فقط لنزها بیرون زدگی دارن که بیرون زدگیشون هم معقوله. دور تا دور گوشی آلومینیومه. زیر گوشی درگاه Type-C، میکروفون، اسپیکر و خشاب سیم کارته که از دوتا سیم کارت پشتیبانی می کنه و خبری از مموری کارت نیست. لبه سمت راست دکمه پاور و بالای گوشی یه میکروفون دیگه دیده میشه. لبه سمت چپ هم دوتا دکمه کم و زیاد کردن صدا وجود داره. چندتا خط پلاستیکی هم داره که برای آنتن دهی بهتر تعبیه شده.

پنل جلویی یه نمایشگر تخت و تر تمیز رو بهتون میده که دور تا دور نمایشگر رنده. تقریبا 85 86 درصد پنل نمایشگره. دوربین سلفی توی پانچ هول بالا سمت چپ دیده میشه. اسپیکر مکالمه هم بالای گوشی وجود داره.

مجموعا پکیج طراحی شما رو یاد آیفون میندازه. یه طراحی تختی که شکلش خیلی شبیه آیفون و اگه از زاویه بغل که یکم نمایشگر معلومه ببینیش می گی آیفونه. توی قسمت پشت هم ترتیب لنزهاش مثل آیفون 12 که زیر همدیگه بودنه ولی واقعا حس جذابی داره. گواهی IP53 داره که ضد پاشش آبه و خبری از IP68 نیست.

گوریلاگلس 5 هم روی نمایشگره که از نظر مقاومت معمولی رو به خوبه. از نظر IP معمولیه و از نظر جنس، متریال، ساخت، خلاقیت، جذابیت و کیفیت واقعا معرکه اس اگه نگید: “کپی آیفونه، من دوست ندارم”.

LED گوشی Nothing Phone 1، بخش جدید

این بخش جدیده و می خوام راجع به ال ای دی هاش صحبت کنم. این 900 تا LED که اینجاست سوال های مختلفی رو برای مخاطب ایجاد می کنه. اولا این که به چه دردی می خوره؟ زنگ که می خوره رینگتون های مختلف رو می تونید براش تنظیم کنید که حالت های مختلف بزنه. موزیکی که دوست دارید رو بهش میدید و میاد شبیه بیت آهنگ، LED ها رو روشن خاموش می کنه.

سوال بعدی که به وجود میاره اینه که نوتیفیکشن ها رو چیکار می کنه؟ برای اون فقط یه چیزی پشت گوشی پایینش نشون میده. باگ قضیه اینه که معلوم نمیشه نوتیفیکشنی که اومده برای چیه. میس کاله، کسی توی واتساپ پیام داده، کسی اس ام اس داده، توی تلگرام پیام داده یا چی. چراغ نوتیفیکشنی که تو همه گوشی ها وجود داره رنگ داره و شما این مفهوم رو می دونید که آبی بود تلگرام، سبز بود واتساپ، قرمز بود میس کال. این گوشی رو نمی تونی راجع بهش بفهمی که نوتیفیکشتن برای چیه و یکی از باگ هایی که این گوشی داره همین قضیه اس. حتما باید برگردونید و از طریق نمایشگر ببینید که نوتیفیکشنی که اومده برای چیه. فقط چراغش چشمک میزنه تا بفهمید که یه نوتیفیکشنی دارید.

به جز نوتیفیکشن ها و زنگ خوردن ها دیگه چه استفاده ای داره؟ موقعی که گوشی رو می زنید به شارژ، خط پایینی پشت گوشی نشون میده که داره پر میشه و بعد از چند ثانیه خاموش میشه. دوباره یه تکونش بدید روشن میشه و نشون میده که چند درصد شارژ شده.

قابلیت دیگه ای هم که داره اینه که وقتی با دستیار گوگل صحبت می کنی، اکولایزر صدای تو رو می ندازه روی خط پشتی پایین گوشی و می تونی ببینی. یه استفاده دیگه هم داره که توی بخش دوربین بهتون میگم.

سوال اینجاست که آیا ال ای دی ها باتری هم مصرف می کنه؟ نه، در اون حدی که محسوس باشه نه. گوشی رو بذاری یه گوشه بری بیای، مثلا یه ساعت دو ساعت به حال خودش رهاش کنی دو سه درصد شارژش کم میشه که مثل بقیه گوشی هاست. خیلی تاثیری روی باتری نداره. چون LED می بینیم، سوال بعدی پیش میاد که آیا این ال ای دی ها زیاد روشن باشن داغ می کنن؟ نه داغ نمی کنن چون زیاد روشن نیستن و اصلا ال ای دی خیلی هم گرما تولید نمی کنه. در مجموع برای سلامتی گوشی خیلی ضرری نداره. سوال دیگه که پیش میاد اینه که آقا این ال ای دی ها میشه یکی از بینشون خاموش بشه، بسوزه یا رنگ عوض کنه؟ احتمالش خیلی کمه ولی خوب هست. بازم میگم خیلی احتمالش کمه همین الان یه سری جاهاش وجود داره که رنگ یه سری از ال ای دی ها با بقیه جاها فرق داره. حالا باید ببینیم که توی طولانی مدت براش مشکلی پیش میاد یا نه.

تمام سوالاتی که راجع به این LED ها بود رو گفتم. چندتا نکته می خوام بگم. اول این که من خودم شخصا موقعی که گوشی رو می خوام بذارم روی میز جوری میذارم که نمایشگر گوشی رو به بالاست. حالا این ال ای دی هایی که پشت گوشیه پس به چه دردی می خوره؟ عملا هیچی! مگر این که گوشی رو خریدید، پشت گوشی رو، رو به بالا بذارید. حالا وقتی این جوری گوشی رو روی میز بذارید چون صفحه گوشی صیقلیه احتمال لیز خوردنش وجود داره و این میتونه خطرناک باشه. شاید هم یه سری ها پشت گوشی رو رو به بالا بذارن که این جوری این گوشی می تونه به کارشون بیاد.

مسئله بعدی اینه که آیا طراحی این گوشی به نسبت گوشی های امروزی خلاقیت محسوب میشه؟ به نظر من بله. حتی اگه به کار هم نیاد حس جالب و جذابی داره و یه فرقی با یه سری از گوشی هایی که دیگه هیچ فرقی با هم ندارن، داره.

درمورد LED ناتینگ فون هر چیزی که لازم بود رو بهتون گفتم.

صفحه نمایش گوشی Nothing Phone 1

نمایشگر ناتینگ فون OLED و یک میلیارد رنگ که +HDR10 رو پشتیبانی می کنه و رفرش ریتش 120 هرتزه که حداکثر روشنایی 1200 نیت داره. این صفحه نمایش کیفیت 1080 داره و اندازه اش 6.55 اینچه. تمام اطلاعاتش رو گفتم!

صفحه نمایش Nothing Phone واقعا حس خوبی داره. عملکرد، روشنایی، کنتراست و عمق رنگ مشکی خوبی داره. روشناییش واقعا خوبه 1200 نیت جواب کار رو میده. به عددش کاری ندارم ولی زیر نور مستقیم قشنگ جواب میده. میشه گفت که یکی از صفحه نمایش هایی که کار رو براتون در میاره.

فقط یه ایراد داره اونم اینه که رفرش ریتش آداپتیو نیست یعنی نمایشگرش LTPO نیست و همین باعث میشه که بین 60 و 120 سوییچ کنه که دیگه خیلی هم اهمیتی نداره که متناسب با فعالیت شما این کار رو کنه.

یه مقداری هم به نسبت گوشی های این لول قیمتی توی بازار ایران حاشیه هاش زیاده تره که جلوتر توی بخش جمع بندی میگم که ایراد محسوب نمیشه. بخش صفحه نمایشش یه تیک خیلی خوب میگیره.

باتری گوشی Nothing Phone 1

یه باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت توی این گوشی می بینیم که عملکرد شارژدهیش واقعا خوبه. یک ساعت کالاف دیوتی بازی کردن حدود 10 12 درصد از شارژش رو کم میکنه که معمولی و می تونید یه روز کامل رو باهاش کار کنید. در روز 6 7 ساعت اسکرین تایم بهتون میده. یعنی می تونید تقریبا 10 12 ساعت با گوشی کار کنید و همچنان شارژ داشته باشه.

نکته دیگه ای که وجود داره اینه که توی باکسش که خیلی ظریفه، آداپتور نیست ولی از آداپتور 33 واتی پشتیبانی می کنه که باید جداگانه خریداری کنید. سرعت شارژش هم جوابه یعنی توی نیم ساعت 50 60 درصد شارژ میشه. پس تا یک ساعت یک ساعت و ده دقیقه گوشی فول شارژ میشه. از وایرلس شارژ 15 واتی هم پشتیبانی میکنه.

در کل پکیج شارژ و باتریش یه چیز خیلی خوبیه. نه خیلی اون جوری که به وجد بیاید و نه خیلی هم ضعیفه.

امنیت گوشی ناتینگ فون 1

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگره. خیلی جالب و بانمکه که وقتی گوشی قفله یه دایره دورش میندازه. کار براتون راحت تره چون از Always on Display استفاده میکنه و نشون میده که کجا محل باز شدن قفله.

وقتی هم که روی اون میزنید، خیلی سریع نمایشگر رو باز می کنه. سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم طبیعتا داره و خیلی بهش نمی پردازیم.

حسگر اثر انگشت گوشی ناتینگ فون

دوربین گوشی Nothing Phone 1

دوتا لنز 50 مگاپیکسلی یکی اصلی و یکی اولترا واید داره. می تونم بگم دوربین این گوشی یه چیز معمولیه. عکس که می گیری، یه عکس معمولی می گیری که توی بازه قیمتی جهانی خودش جواب میده.

عکس هایی می بینید که یه میزان شارپی خوب، وایت بالانس درست دارن و دیتیل رو هم تا حد زیادی به خوبی نشون میدن. چندتا ایراد اصلی داره. اگه نور کم باشه، عکس ها نویزی میشن و می تونید نویز رو توی تصاویر پیدا کنید.

اگه بخواید از سوژه های در حال حرکت عکس بگیرید، به خاطر سرعت شاترش دستتون خیلی باز نیست و نمی تونه یه تصویر درست بهتون بده.

سوژه اگه در حال حرکت باشه احتمالا عکسی که می گیرید تار میشه. سنسور اصلی برای بازه قیمتی خودش یه عملکرد معمولی داره. بعضی اوقات خوبه و بعضی اوقات بده.

اولترا واید

سنسور 50 مگاپیکسلی اولترا واید هم داره که بازم افت کیفیت داریم. بازم میگم که اتفاق خارق العاده و خیلی خفنی توی دوربین این گوشی نمیفته. یه دوربین معمولی بهتون میده که کارتون رو کامل راه میندازه. قابلیت فیلمبرداری 4K با فریم ریت 30 هم داره که ویدیوهایی هم که می گیره مثل همون نکاتی که راجع به لنزهاش گفتم.

پکیج دوربین های اصلیش رو اگه بخوام جمع بندی کنم، می تونم این جوری بگم که یه دوربینی داری که کار رو در میاره ولی اگه دوربین اولویتتون باشه، توی هر بازه قیمتی که وارد ایران بشه این گوشی نمی تونه به دردتون بخوره.

گوشی ناتینگ فون

 

دوربین سلفی

یه سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی داریم که عکس های سلفی هم دقیقا همون جورین شاید یه ذره بهتر باشن. عکس های سلفی خوب و باکیفیتی می تونید بگیرید.

نکته ای که توی عکس هاش رعایت نمیشه، تنظیم دقیق اکسپوژره. داینامیک رنج و اکسپوژرش یه مقداری ایراد داره. خیلی هم شارپی خفنی بهتون نمیده. ولی در نهایت کارتون رو راه میندازه.

کادر ویدیوهای سلفی نه خیلی بسته اس و نه خیلی بازه. وایت بالانسش درسته. داینامیک رنج، اکسپوژر و تنظیم نورسنجیش یه مقداری ایراد داره.

از دوربین سلفی جواب کار رو می گیرید ولی نباید خیلی ازش توقع داشته باشید.

سخت افزار گوشی Nothing Phone 1

موقعی که قیمت این گوشی رو توی ایران می بینید با توجه به قیمتش، احساس می کنید که گوشی پرچمداره ولی اینطور نیست. اسنپدراگون +778G داره که یه پردازنده میان رده رو به بالاس. از نظر عدد و رقمی و روی کاغذ گوشی پرچمداری به حساب نمیاد. اصلا ناتینگ نمی خواسته این اتفاق براش بیفته.

عملکرد پردازشی توی بازی های سنگین خوب و روون ولی توقع خیلی زیادی نباید داشته باشید. قطعا اندازه سری 8 اسنپدراگون عملکرد توی پایداری نمیده. گوشی یه مقدار داغ می کنه و دماش تا 42 43 درجه می تونه بالا بره اما بازم اینجوریه که توی بازی های سنگین و انجام کارهای سنگین راضی نگهتون میداره.

وقتی این داستان رو میذاری کنار UFS 3.1 می بینی که می تونه خیالت از عملکرد پردازشی توی بلند مدت هم راحت باشه چون مموری خوبی هم داره. در مجموع پردازنده اش هم کار راه انداز و خوبه. یعنی توی لول خوبی از اجرای کارهای سخت افزاری قرارت میده.

وقتی این تراشه رو میذاری کنار رابط کاربری Nothing OS متوجه میشی که اسنپدراگون +778G عالیه! انقدر محیط کاربری این گوشی روون، تمیز و سریعه که آدم کیف می کنه.

نرم افزار و رابط کاربری Nothing Phone

یه چیزی رو توی پرانتز بگم. بنیان گذار ناتینگ فون همون بنیان گذار وان پلاسه. کسی که وان پلاس رو وارد بازی کرد و Oxygen OS رو بهمون داد، الان رفته Nothing OS رو بهمون میده. یه رابط کاربری فوق العاده تمیز و خوشگل که بیشترین حس رو به اندروید خالص داره و می تونید واقعا از کار کردن باهاش کیف کنید.

از نظر منوها، شخصی سازی، روون بودن، طراحی آیکون ها، طراحی المان ها و برای تمام بخش هاش انیمیشن داره که در عین ناباوری رابط کاربری سنگین نمیشه.

به جرات می تونم بگم متفاوت ترین حسی که از اندروید می تونید بگیرید رو Nothing OS می تونه بهتون بده. البته به جز اندروید خالص که برای خود پیکسله و کاری بهش نداریم. واقعا رابط کاربری نرم و روونه که روی خودش قابلیت های شخصی سازی مختلفی داره.

احتمالش خیلی زیاده که برای شخصی سازی قابلیت های مختلفی بهش اضافه بشه. احتمالش وجود داره که برای همین ال ای دی ها یه آپدیت بده بگه آقا اگه یه قسمت روشن شد برای واتساپ و یه قسمت دیگه روشن شد برای فلانه. از این دست آپدیت ها می تونه بهش اضافه بشه ولی خودش انقدر روونه که حرف نداره.

عملکرد اسپیکر گوشی ناتینگ فون 1

این گوشی اسپیکر استریو داره و صدا از هر دوتا اسپیکر میاد. عملکرد اسپیکرش خیلی تعریفی نیست. چرا؟ چون اسپیکری که بالای گوشی وجود داره کیفیت و کوالیتی خوبی نداره. تفکیک خیلی خوبی بهتون نمیده. کیفیتش واقعا خوب نیست. بلندی صداش واقعا خوبه. وقتی میگم واقعا خوب نیست این جوری نیست که قابل استفاده نباشه. منظورم اینه توی این لول قیمتی صدای تمیزتر و بهتری می تونید پیدا کنید و اسپیکر این گوشی به نسبت رقباش ضعیف تره.

گوشی Nothing Phone 1 ارزش خرید داره؟

نکته اولی که باید بهش توجه کنید اینه که این گوشی رو همین الان توی سایتش نمی تونید بخرید! یعنی عرضه جهانی که شد و از طریق سایتش فروخت و بار اولش که وارد بازار شد، دیگه تموم شده. توی سایتش هم نمی فروشه. یه بازار سیاهی توی دنیا داره و عدد 400 یورویی که براش لحاظ شده، نیست. این اتفاق به این دلیله که تعدادش کمه و بازار سیاه درست شده. مثل PS5 که خود سونی الان نمیفروشه و بازار سیاه داره و توی کشورهای مختلف با قیمت های مختلف می بینیمش.

این گوشی هم همون داستانه. اولش که توی بازار ایران اومد 35 میلیون قیمت داشت. الان 27 میلیون قیمت داره. به احتمال زیاد بیاد روی 22 23 میلیون تومن. اگه خیلی بازار بهمون لطف کنه و قیمت دلار افت کنه و زیاد وارد بازار بشه، دیگه احتمالا از 19 20 میلیون تومن دیگه پایین تر نیاد. وقتی بخوابم توی بازه قیمتی 19 20 میلیون تومن به گوشی نگاه کنیم، یه ذره کار برای این گوشی راحت تره.

طراحی این گوشی خاص، جذاب و خوش حسه. واقعا طراحی این گوشی این حس ها رو بهتون میده. حس متفاوت بودنش رو ازش می گیرید. بعضی از گوشی ها یه ترفندهایی میزنن ولی حس خیلی خفن و خارق العاده ای برای شما نداره. ولی حسی که این گوشی بهتون میده جذاب و باحاله.

صفحه نمایشش جوابه، باتریش جوابه، دوربینش جوابه، سخت افزارش جوابه. اسپیکرش خوب نیست. این جواب هایی که میگم یعنی کارتون رو تا حد قابل قبول و خوبی راه میندازه ولی گوشی پرچمدار دستتون نیست.

توقع High Level هر چیزی رو نباید از این گوشی داشته باشید. نه تو بخش صفحه نمایش نه توی بخش باتری، نه دوربین و نه سخت افزارش.

کارتون رو در حد خوب و جوابی با یه حس نرم و روون و متفاوتی راه میندازه. اگه من بخوام یه گوشی اندرویدی بخرم قبلا می گفتم چون حس اندروید خام رو می خوام فقط وان پلاس یا پیکسل می خرم ولی الان دیگه Nothing Phone هم به این قضیه اضافه شده. با گوشی های زیادی در طول سال کار می کنم ولی گوشی که بخوام برای خودم بدونمش، این گوشی هم می تونه جز گزینه ها باشه. حس متفاوت و جالب و جذابی بهتون میده و می تونه کارتون رو راه بندازه. تنها ایرادی که به صورت جدی میشه گرفت اینه که توی بخش دوربین ماکرو، تله فوتو و… خیلی دستتون باز نیست، اسپیکرش هم جواب نیست، پردازنده اش هم یه مقدار داغ می کنه. ایراد دیگه ای نمیشه بهش گرفت. گوشی خاص و جذابه.

اگه بیاد روی 19 20 میلیون تومن ارزش خرید داره ولی خیلی بعیده و ممکنه توی 24 25 میلبون تومن بمونه. توی این بازه Xiaomi 12 و S22 و گوشی های زیادی رو دارید که از نظر مشخصات و عملکرد از این گوشی بهترن ولی قطعا حس این گوشی رو بهتون نمیدن.

از 1 تا 10 چه امتیازی به این گوشی می دید؟ در مجموع چه حسی به گوشی ناتینگ فون دارید؟

سوالات متداول
(2 سوال)
نقاط قوت گوشی ناتینگ فون 1 چیه؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

اگه از قیمت بالای عرضه اولیه تو بازار ایران بگذریم، Nothing Phone 1 یه طراحی خاص بدنه شفاف با چراغ های LED داره که خاصش میکنه. رابط کاربری مخصوص این گوشی هم خیلی جذاب و روونه و این گوشی نمایشگر خوبی هم داره و تو بقیه بخش ها ضعف جدی نداره اما در مقایسه با رقبای هم قیمتی اگه صرف نگاه عملکردی داشته باشیم، شاید خیلی درست نباشه چون این ناتینگ یه گوشی خاصه!

نقاط ضعف گوشی Nothing Phone 1 چیه؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

اگه بخوایم واقع بینانه نگاه کنیم به جز طراحی خاصی بدنه و رابط کاربری، ناتینگ فون هیچ برتری به گوشی های هم رده قیمتی خودش و حتی یه لول قیمتی پایین تر نداره و از نظر عملکرد و امکانات فقط با گوشی های میان رده نزدیک به بالا رده قابل مقایسه اس ولی الان از نظر قیمتی تو لول پرچمداراس!

خرید گوشی nothing phone
نقاط قوت
طراحی خاص و متفاوت
عملکرد پردازشی خوب
نمایشگر با کیفیت
نقاط ضعف
عملکرد نه چندان خوب اسپیکر
سرعت شارژ متوسط
عملکرد متوسط دوربین
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۳ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 348
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Alirez_ã

ببخشید سوال داشتم
بنظر شما میان این گوشیت کدوم ارزش خرید بیشتری داره آنر x9b و پوکو x6 و همین گوشی ناتینگ فون یک کدوم بهتره

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Nikan Ahmadi

سلام من این گوشی رو خریدم و ازش کاملا راضی ام! اگر خواستید بخرید بهتون پیشننهاد میکنم

۰۱ دی ۱۴۰۲
qjj4.5

سلام به موبوبکس
من s21 fe 128 دارم اصلا خوشم نمیاد از شدت داغیش
این ناتیگ خوبه ک گوشیم رو بفروشم اینو بگیریم..
تو ذوقم نمیزنه؟

۲۶ آبان ۱۴۰۲
    Mahayd24

    سلام
    گوشیت رو با 13t Pro یا pixel 7 یا Nothing 2 عوض کن که یه ارتقا باشه نسبت به گوشی قبلیت
    البته که باید قیمت بیشتری رو بپردازی ( زیر ۳۰ )

    ۱۷ آذر ۱۴۰۲
Nimapvp

خوشگله

۱۷ تیر ۱۴۰۲
0._.Alireza0

واقعا گوشی خاص و جالبیه درود فراوان بر کارل پی👌🙌

۱۱ تیر ۱۴۰۲
mehdi127

سلام و درود به تیم خوب موبو
من کاربر ایفون هستم به خاطره شغلم باید یه گوشی اندروید میگرفتم، خیلی سرچ کردم و با توجه به بررسی شما و نظرتون راجبه ناتینگ فون، تصنیم به خرید ناتینگ کردم، یک ماهیی هست خریدم، واقعا رابط کاربری عالی داره، انگار ایفون رو اندروید کرده باشی

سخت افزار
سرعت گوشی فوق العاده است، سنگین ترین بازی ها رو هم روش ریختم روون اجرا میکنه یه لگ ریز شاید بعد چند ساعت بزنه)بازی های سنگین مثل جنشین اینپکت یا کالاف) اما روون و خوبه

باتری
با لینکه حجم باتری کمه اما واقعا یک روز رو جواب میده حتی اگه بازر هم بکنید
سرعت شارز هم حدود همون یک ساعت با شارژر انکر ۳۳ وات

صفحه نمایش

با ایفون ۱۳ که دارم فرق زیادی نداره حتی من رنگ های این رو بیشتر دوست دارم

گلیف
براتون دوروز جذابه

وزن
با اینکه بزرگه و کمی بد دست اما وزنش از ایفون ۱۳ کمتره واسه همین خوبه بنظرم

بلندگو
همونطور که اقای شجری گفتن بده واقعا میتونم بگم بده

رابطه کار بری توپ واقعا توپ و روون

در کل که اگه دنبال گوشی راحت با سرعت بالا و خاص هستید ، این خودشه
اما برای موزیک و دوربین گوشی مناسبی نیست

خلاصه دمتون گرم به خاطره تولید محتوا عالیتون

کیفیت ساخت هم مثل پرچم دارا هست،دوربین به قول اقای شجری جواب هست رو باید بگم نیست

۰۷ تیر ۱۴۰۲
Arash 12345

خیلی دوست دارم بخرمش خیلی سمه

۰۸ خرداد ۱۴۰۲
mehdi mousavii

من برام خيلى مهمه كه به تلويزيون سامسونگ وصل بشه بدون نت ، كسى تجربه داره؟

۰۳ خرداد ۱۴۰۲