مقایسه Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G شیائومی

شیائومی سال ۲۰۲۳ رو با خبر عرضه گوشی های سری ردمی نوت ۱۳ به پایان رسوند. دو تا میان رده Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G با یه سری تفاوت های اندک سخت افزاری و ظاهری به بازار ایران وارد شدن که انتخاب بین شون رو برای ما سخت میکنه. روی همین حساب اگه به دنبال خرید گوشی های میان رده جدید شیائومی هستین توی این مقایسه موبونیوز با ما همراه باشید تا به مقایسه Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G بپردازیم و زیر و بم هر دو تا گوشی رو در بیاریم.

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت ۱۳ پرو ۵جی و پرو پلاس

اکثر میان رده های شیائومی در حد خودشون شکل و ظاهر جذابی دارن که توجه هر کسی رو جلب میکنه. درب پشتی نوت ۱۳ پرو پلاس در دو مدل روکش سیلیکون پلیمری توی رنگ فیوژن بنفش و لایه شیشه ای در رنگ های سفید و مشکی به بازار عرضه شده که هر دو تاشون جذابیت خیره کننده ای دارن. ولی از اون طرف به راحتی کثیفی و لکه رو جذب میکنن که موقع استفاده یکم آزار دهنده میشه. دوربین های پشتی گوشی برخلاف پارسال با چیدمان بدون جزیره و در کنار فلش دوتایی، روی درب پشتی گوشی سوار شدن و لوگوی ردمی در کنار لنزها خودنمایی میکنه. توی ساخت فریم گوشی از فلز استفاده شده که مقاومت خوبی داره؛ از اون طرف بخش جلویی گوشی از جنس شیشه ساخته شده و دوربین سلفی هم توی ناچ حفره ای زیر نمایشگر قرار گرفتن.

طراحی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی
طراحی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نشان داده که در این مدل خبری از جزیره دوربین نیست و لنزها با چیدمان حرفه‌ای تری کنار هم قرار گرفته‌اند

در مقابل، توی ساخت درب پشتی میان رده Redmi Note 13 Pro 5G از شیشه با کیفیت استفاده شده که برخلاف ظاهر زیبا و جذاب همچنان لک و کثیفی رو به خودش جذب میکنه. از اون طرف دوربین های سه گانه ردمی نوت ۱۳ توی یه جزیره مستطیلی جمع و جور با ظاهر کاشی مانند روی درب پشتی گوشی قرار گرفتن.
توی ساخت فریم گوشی از پلاستیک با کیفیت استفاده شده که با درب پشتی همخوانی داره. از اون طرف بخش جلویی نیز از شیشه ساخته شده و دوربین سلفی هم در زیر نمایشگر خودنمایی میکنه.

طراحی ردمی نوت ۱۳ پرو 5Gبرای محافظت از نمایشگر هر دو تا گوشی از یه لایه گوریلا گلس ویکتوس (victus) استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش از خودش نشون میده ولی بازم برای اطمینان خاطر یه قاب و گلس تهیه کنین. توی هر دو تا نماینده میان رده شیائومی اسکنر اثر انگشت اپتیکال به زیر نمایشگر منتقل شده که سرعت و کارایی بالایی داره. هر دو گوشی گواهی محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب رو دارن؛ ولی نوت ۱۳ پرو پلاس از گواهی IP68 پشتیبانی میکنه تا بتونین گوشی رو تا عمق ۱/۵ متری هم زیر آب ببرین و مشکلی براش پیش نیاد. به طور کلی مقایسه Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G تو بخش طراحی نشون میده که نسخه پرو پلاس طراحی جذاب تر و بهتری رو در مقایسه با رقیبش پیاده سازی کرده و از اون طرف ضد آب هم هست و روی این حساب امتیاز بخش طراحی و کیفیت ساخت رو دریافت میکنه.

 

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G

توی بخش صفحه نمایش میان رده Redmi Note 13 Pro Plus به یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی امولد مجهز شده که رزولوشن تصویر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل و توانایی نمایش بیش از ۶۸ میلیارد رنگ رو داره. نمایشگر این گوشی از نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه که میتونین بین دو تا حالت معمولی ۶۰ هرتزی و حداکثری ۱۲۰ هرتزی یه حالت رو به دلخواه تنظیم کنید. در کنار نرخ بالای بروزرسانی این گوشی قابلیت های دالبی ویژن و +HDR10 رو داریم که میتونین با این حساب محتوای استریم رو با کیفیت بالای تماشا کنین. نمایشگر میان رده Redmi Note 13 Pro Plus نزدیک به ۹۰ درصد فضای جلویی گوشی در اختیار داره که در مقایسه با رقبا و مدل های سال گذشته خودش از حاشیه نمایشگر کمتری استفاده کرده. بر اساس تست های معتبر اینترنتی نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت عادی و حداکثر ۱۲۰۰ نیت در حالت خودکار رو داره. بر اساس ادعای چینی ها نمایشگر این گوشی در حالت حداکثری تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی تولید میکنه که با این حساب گزینه ایده آلی برای استفاده توی محیط های باز و زیر نور خورشید محسوب میشه.

نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاساز اون طرف Redmi Note 13 Pro 5G هم مثل رقیب خودش از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی استفاده کرده که رزولوشن تصویر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل داره و میتونه ۶۸ میلیارد رنگ رو براتون نمایش بده. نمایشگر میان رده شیائومی نرخ بالای بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی با قابلیت سوییچ بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی داره و از اون طرف از استاندارد های تصویر دالبی ویژن، +HDR10 و عمق رنگ ۱۲ بیت پشتیبانی میکنه. روی این حساب میتونین توی نمایشگر ردمی محتوای استریم ببینین و یا بازی های مورد علاقتون رو انجام بدین که همه جوره کار رو براتون در میاره. نمایشگر میان رده ردمی نوت 13 پرو 5G نزدیک به ۹۰ درصد قسمت جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده و تنها ۱۰ درصد حاشیه نمایشگر داریم که در مقایسه با اکثر گوشی های میان رده حاشیه نمایشگر کمتری داره. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سازنده، نمایشگر این گوشی هم میتونه توی حالت حداکثری تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی تولید کنه و از این نظر با نسخه پرو پلاس شباهت داره.

نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو 5Gدر حالت کلی نمایشگر هر دو تا گوشی کیفیت بسیار بالایی دارن و از استاندارد های تصویر دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی میکنن که مقایسه رو یکم سخت میکنه. به عنوان جمع‌بندی این بخش میشه گفت هر دو مدل به عنوان میان‌رده نمایشگرهای خوبی در اختیار ما گذاشتن.

 

عملکرد سخت افزار Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G

توی بخش سخت افزاری گوشی Redmi Note 13 Pro Plus از تراشه جدید و قدرتمند مدیاتک Dimensity 7200 Ultra استفاده کرده که معماری ۴ نانومتری داره و توی کاربری روزانه و ترکیبی عملکرد خوبی رو از خودش نشون میده. این تراشه از مجموعه ۸ هسته پردازشی شامل ۲ هسته اصلی ۲/۸ گیگاهرتزی Cortex-A715 در کنار ۶ هسته پشتیبان ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 و پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC ساخته شده که قدرت پردازشی مناسبی در مقایسه با نسل قبل داره.
از اون طرف Redmi Note 13 Pro 5G به تراشه جدید Snapdragon 7s Gen 2 با معماری ۴ نانومتری مجهز شده که در مقایسه با نسل قبلی قدرت پردازشی بالاتر و مصرف باتری کمتری داره. این تراشه از ۸ هسته پردازشی از جمله ۴ هسته اصلی ۲/۴۰ گیگاهرتزی Cortex-A78 در کنار ۴ هسته کم مصرف ۱/۹۵ گیگاهرتزی Cortex-A55 ساخته شده و برای بخش گرافیکی روی کمک پردازنده Adreno 710 حساب باز میکنه. براساس نتایج تست های منتشر شده از پنچمارک های مختلف تراشه مدیاتک Dimensity 7200 Ultra توی بخش تک هسته تا ۹ درصد عملکرد بهتری داره، اما در مقابل توی بخش چند هسته تراشه اسنپدراگون تا ۱۱ درصد کارایی بهتری رو در مقابل رقیب از خودش نشون میده.

تست بازی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
تست بازی ردمی نوت ۱۳ پرو نشان داده که اسنپدراگون 7s نسل ۲ در پردازش‌های چندهسته‌ای عملکرد بهتری از مدیاتک ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس دارد

از لحاظ پردازشی و گرافیکی هر دو تا گوشی پا به پای همدیگه رقابت میکنن و برتری زیادی نسبت به هم ندارن. توی اجرای برنامه های گیمینگ و اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین تراشه مدیاتک افت عملکرد جزئی داره و گرمای بیشتری تولید میکنه که به نظرم زیاد جالب نیست. از اون طرف تراشه اسنپدراگون پایداری ۹۹ درصدی داره و حتی توی اجرای بازی های جدید مثل پابجی، کالاف موبایل و فورتنایت کم نمیاره و میتونین این بازی ها رو با کیفیت و فریم بالا اجرا کنین. نماینده میان رده ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس توی ظرفیت های حافظه داخلی ۲۵۶ و رم ۸ تا ۱۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت و حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت به بازار عرضه شده که میتونین به سلیقه خودتون یه مدل رو انتخاب کنین. از اون طرف نماینده میان رده Redmi Note 13 Pro 5G با یه تغییر کوچیک از حافظه پایین تر ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت هم پشتیبانی میکنه.

متاسفانه هر دو تا گوشی درگاه کارت حافظه ندارن و باید با همون حافظه داخلی گوشی یه جوری بسازین و واسه همین به نظرم ظرفیت حافظه ۵۱۲ گیگابایت انتخاب منطقی تری هست. در حالت کلی اگر بخوایم حساب کنیم تراشه مدیاتک Dimensity 7200 Ultra میان رده نوت ۱۳ پرو پلاس اگرچه روی کاغذ عملکرد بهتری داره ولی اکثر کاربران ایرانی شیائومی رو بیشتر برای گیم زدن میخرن که با این حساب تراشه اسنپدراگون میان رده نوت ۱۳ پرو 5G کنترل دمای بیشتر و پایداری مناسبی رو در مقابل رقیب داره و امتیاز این بخش پردازشی رو دریافت میکنه.

 

مقایسه باتری Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G

توی بخش باتری میان رده Redmi Note 13 Pro Plus از یه باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که توی استفاده های روزانه تا بیشتر از یه روز هم بهتون جواب میده. باتری ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در حالت استندبای تا ۹۹ ساعت هم دووم میاره که روی این حساب با هر بار فول شارژ شدن باتری میتونین تا ۲۵ ساعت زنگ بزنین، ۹ ساعت وب گردی کنین، ۱۲ ساعت ویدیو ببینین و یا بیشتر از ۷ ساعت کامل بازی کنین.

در مقابل میان رده Redmi Note 13 Pro 5G به یه باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری مجهز شده که شارژدهی و کارای مناسبی توی استفاده های روزانه و ترکیبی در اختیارتون میذاره. باتری این گوشی در حالت استندبای تا ۹۰ ساعت هم بهتون جواب میده که با این تفاسیر میتونین برای ۲۶ ساعت زنگ زدن، ۹ ساعت گشت و گذار در اینترنت، تا ۱۲ ساعت فیلم دیدن و ۶ ساعت بازی کردن روش حساب کنین.

مقایسه باتری ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس و ردمی نوت ۱۳ پرو ۵جی
باتری ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با آداپتور ۱۲۰ واتی داخل جعبه، توی یه ربع تا ۷۰ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ شدن تنها باید ۲۰ دقیقه صبر کنین که واقعا در حد خودش عالیه. از اون طرف باتری میان رده Redmi Note 13 Pro 5G با آداپتور ۶۷ واتی در عرض نیم ساعت به ۸۳ درصد میرسه که فول شارژ شدن باتری فقط ۴۲ دقیقه طول میکشه. توی بحث شارژدهی هر دو تا گوشی تفاوت زیادی باهم ندارن ولی از اون طرف Redmi Note 13 Pro Plus با داشتن آداپتور ۱۲۰ واتی تا دو برابر سریع تر از رقیب شارژ میشه و امتیاز بخش باتری رو دریافت میکنه.

 

مقایسه دوربین Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G

مجموعه دوربین های پشتی میان رده جذاب Redmi Note 13 Pro Plus شامل یه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی پانوراما و لرزش گیر اپتیکال، یه دوربین واید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستن که به صورت چیدمان بدون جزیره ای روی درب پشتی گوشی قرار گرفتن. دوربین اصلی میان رده شیائومی نوت 13 پرو پلاس قابلیت فیلمبرداری با وضوح بالای 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری Full HD تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره.
از اون طرف توی میان رده Redmi Note 13 Pro 5G هم دوربین های پشتی با همین ترتیب و مشخصات ولی با چیدمان جزیره ای آیفون طوری روی درب پشتی گوشی سوار شدن. توی بحث فیلمبرداری دوربین اصلی این گوشی مثل رقیب توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره که برای یه گوشی میان رده مناسبه و انتظارمون رو برآورده میکنه.

 

عملکرد دوربین واید اصلی

تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی میان رده Redmi Note 13 Pro Plus کیفیت و نوردهی مناسبی دارن و محدوده داینامیک و کنتراست در حد تعادل رعایت میشه. دوربین اصلی گوشی تصاویر رو در حالت پیش فرض ۱۲/۵ مگاپیکسلی ثبت میکنه که میتونین به دلخواه حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی رو استفاده کنین ولی از اون طرف جزئیات تصویر نرم و آبرنگی میشن. متاسفانه دوربین واید ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس توانایی زیادی توی تشخیص رنگ ها نداره و بیشتر یه تن سرخابی رو نمایش میده؛ این مشکل جایی بدتر میشه که توی ثبت سوژه های فردی رنگ پوست به سمت رنگ صورتی متمایل میشه که اصلا جالب نیست و عکس مصنوعی از آب در میاد.

دوربین شیائومی نوت ۱۳ پرو پلاس

دوربین واید این گوشی مثل اکثر گوشی های میان رده سامسونگ تمایل به نوردهی بیش از حد داره که توی محیط های باز و زیر نور خورشید نه تنها کمکی به ما نمیکنه بلکه عکس های بیش از حد روشن و با نویز ثبت میکنه. در مقابل عکس های گرفته شده با دوربین واید میان رده Redmi Note 13 Pro 5G توی شرایط نوری مناسب کیفیت و وضوح خوبی داره و جزئیات محیط و سوژه های فردی با دقت ثبت میشه. توی محیط باز و زیر نور خورشید دوربین واید عکس های فوق العاده، دارای جزئیات زیاد و محدوده داینامیک بالا رو ثبت میکنه و رنگ سوژه های فردی و حتی برگ های درخت و گل و گیاه بدون هیچگونه دستکاری هستن.

 

عملکرد دوربین اولترا واید

توی دوربین اولترا واید، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس عکس های معمولی با جزئیات کم و وضوح پایین رو ثبت میکنه که به نظرم چندان جالب نیست؛ ولی از اون طرف محدوده داینامیک و رنگ های محیط و سوژه ها با دوربین اصلی گوشی همخوانی داره. متاسفانه دوربین اولترا واید توی فضای باز و زیر نور خورشید عکس های بی کیفیت با حاشیه های بنفش رنگ ثبت میکنه که حتی توی پردازش نهایی هم مشکل به طور کامل رفع نمیشه.
عکس های ثبت شده با دوربین اولترا واید Redmi Note 13 Pro 5G کیفیت و نوردهی مناسبی رو دارند، ولی به دلیل قدیمی بودن سنسور اولترا واید اکثر تصاویر در محیط اتاق و حتی محیط های باز و زیر نور خورشید جزئیات مناسبی ندارند و محدوده داینامیک هم چندان تعریفی نداره. از اون طرف کنتراست تصویر و رنگ ها هنوزم هم زیاد دستکاری نمیشن و میشه گفت عملکرد این دوربین در حد خودش کار رو براتون انجام میده.

 

عملکرد دوربین ماکرو

دوربین ماکرو میان رده Redmi Note 13 Pro Plus وضعیت چندان جالبی نداره و حتی در مقایسه با نوت ۱۳ پرو پلاس هم پیشرفت چندانی نکرده و عکس های بی کیفیت و بدون جزئیات رو ثبت میکنه. به نظرم دوربین ماکرو نوت ۱۳ پرو پلاس بیشتر جنبه نمایشی داره و میتونین برای عکس های ماکرو از زوم ۲ و ۴ برابر دوربین اصلی استفاده کنین که عملکرد بهتری و وضوح بیشتری رو بهتون میده و عکس ها رو کمتر دستکاری میکنه.
از اون طرف دوربین ماکرو میان رده Redmi Note 13 Pro 5G توی شرایط نوری مناسب عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنه، اما به دلیل رزولوشن پایین ۲ مگاپیکسلی معمولا جزئیات محیط و سوژه ها بسیار محدود هستند.

 

عملکرد دوربین سلفی

توی بخش سلفی، هر دو تا گوشی به یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی f/2.4 مجهز شدن که توانایی فیلم برداری با وضوح تصویر 1080p و سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی هر دو تا گوشی توی شرایط نوری محیط عملکرد خوبی داره و کنتراست و محدوده داینامیکی مناسبی رو بهتون میده، ولی از اون طرف اگه توی فضای باز و زیر نور خورشید باشین وضعیت جالبی نداره و معمولا عکس های پر نویز و تاری نصیبتون میشه.

دوربین شیائومی نوت ۱۳ پرو 5Gدوربین های پشتی هر دو تا گوشی توی فیلمبرداری و عکاسی در شب و روز کیفیت مناسبی رو دارن و معمولا توی سوژه های نزدیک عملکرد بهتری بهتون میدن. از اون طرف دوربین های سلفی هر دو میان رده شیائومی توی فیلمبرداری و عکسبرداری در شب کیفیت مطلوبی ندارن و حتی با وجود فیلترهای مختلف در اکثر مواقع نویز و تاری زیادی رو توی عکس هاتون ثبت میکنن.

در حالت کلی مقایسه Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G تو بخش دوربین نشون میده که ردمی نوت ۱۳ ۵جی با وجود داشتن پکیج دوربین یکسان در کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Note 13 Pro Plus و Note 13 Pro 5G

اینجا هر دو نماینده میان رده از آخرین نسخه اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 استفاده میکنن که محیط کاربری روون و بدون باگی رو در اختیارتون میذاره. گوشی های میان رده توی چند سال اخیر به دلیل استفاده از تراشه های ارزون و بی کیفیت تجربه کاربری پر از باگ و افت عملکرد شدیدی داشتن که اکثر کاربران از این موضوع شاکی بودن. اما حالا با لطف تراشه های قدرتمند مدیاتک و اسنپدراگون و ارتقای سخت افزاری رابط کاربری، MIUI پا به پای سامسونگ بهترین تجربه استفاده از گوشی های هوشمند رو در اختیارمون میذاره.

نرم افزار شیائومی نوت ۱۳ پرو پلاسشیائومی توی سیاست جدید خودش در سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام کرده که اکثر گوشی های این برند تا سه سال آپدیت نرم افزاری و تا چهار سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنن. روی این حساب هر دو تا گوشی ردمی نوت ۱۳ در صف کاندیداهای بروزرسانی HyperOS قرار دارن؛ از اون طرف تا سال ۲۰۲۷ هر دو تا گوشی به اندروید ۱۶ هم میرسن. در حالت کلی هر دو تا نماینده ردمی تفاوت زیادی باهم ندارن اما به نظرم برای یه رقابت برابر امتیاز این بخش رو به ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس میدیم.

 

مقایسه اسپیکر Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G

توی بخش اسپیکر میان رده Redmi Note 13 Pro Plus به دو تا بلندگوی استریو مجهز شده که در بالا و پایین فریم گوشی تعبیه شده و صدای با کیفیت دالبی اتموس و بیس مناسب داره. متاسفانه توی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس به دلیل طراحی مینیمال و جمع و جور گوشی جک صدا حذف شده و تنها میتونین از هدفون های بلوتوثی استفاده کنین.

اسپیکر شیائومی نوت ۱۳ پرو 5Gاز اون طرف میان رده جذاب Redmi Note 13 Pro 5G هم دو تا بلندگوی استریو مشابه رقیب داره که در بالا و پایین فریم قرار گرفتن و کیفیت صدای خروجی مناسبی رو بهتون میدن. برخلاف رقیب توی این گوشی همچنان جک صدا رو داریم که در بالا فریم گوشی تعبیه شده و امکان اتصال هندزفری های سیمی رو داره. در حالت کلی دو تا گوشی کیفیت صدای خروجی بالایی دارن؛ اما اگه طرفدار هندزفری های سیمی هستین به نظرم امتیاز بخش اسپیکر به Redmi Note 13 Pro 5G میرسه.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

میان رده گرون قیمت Redmi Note 13 Pro Plus توی نسخه حافظه داخلی ۵۱۲ و ۱۲ گیگابایت رم با قیمت حدودی ۲۱ میلیون تومان در بازار موجوده. از اون طرف میان رده Redmi Note 13 Pro 5G با همین ترکیب رم و حافظه با قیمت حدودی ۱۷ میلیون تومان به فروش میرسه که ممکنه افزایش هم داشته باشه. در حالت کلی اگه دنبال یه گوشی مدرن تر با سرعت شارژ بالا و بدنه محکم تر هستین به سراغ ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس برین؛ از اون طرف اگه یه گوشی برای گیم زدن میخواین که دوربین خوبی هم داشته باشه و همزمان بتونین هندزفری سیم هم استفاده کنین بدون معطلی Redmi Note 13 Pro 5G رو بخرید که در کنار امکانات معقول و مناسب قیمت ۳ تا ۴ میلیون کمتر از رقیب داره. حالا که تا آخر این مقایسه با ما همراه بودین بنظرتون کدوم میان رده مدعی شیائومی ارزش خرید بیشتری دارن؟

مقایسه مشخصات redmi note 13 pro+ با redmi note 13 pro 5g

thumb مقایسه Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G شیائومی
Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus
thumb مقایسه Redmi Note 13 Pro Plus و Redmi Note 13 Pro 5G شیائومی
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
تاریخ عرضه

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, White, Violet, Camo Green

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), aluminum frame

Weight204.5 g (7.23 oz)

Dimensions161.4 x 74.2 x 8.9 mm (6.35 x 2.92 x 0.35 in)

رنگ بندیBlack, White, Violet, Blue

SIMDual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight187 g (6.60 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging120W wired, PD3.0, 100% in 19 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, 100% in 44 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5100 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 7200 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core (2x2.8 GHz Cortex-A715 & 6x2.0 GHz Cortex-A510)

GPUMali-G610 MC4

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 512GB 16GB RAM

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz & 4x1.95 GHz)

GPUAdreno 710

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 250 EUR

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 180 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
تعداد نظرات : 14
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
amir_k4m

بنظرم جفتشون عالین! اما نوت 13 پرو فایو جی هم خیلی عالیه! و بنظر من طراحی زیباتری داره فقط نظر خودم هست شاید خیلیا از طراحی پرو پلاس خوششون بیاد سلیقه ای هست! اما ای 55 هم رقیب این 2 بزرگوار هست! اما نوت 13 پرو فایو جی که من تست کردم با ای 55 عکس های با جزئیات تری نصبت به سامسونگ می‌گرفت! که این منو شوک زده کرد!

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
Hossein713

گوشی های بدی نیستن

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Alioxv

تو این رده رقیب زیاد دارند

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

طبیعیه که پرو پلاس بهتر باشه

۰۳ اسفند ۱۴۰۲
arsalansh

به نظر من 13T از جفتشون بهتره مخصوصا از نظر صفحه نمایش و پایداری پردازنده . ۴ سال آپدیت اندروید هم دریافت می کنه تازه IP68 هم داره .

۰۳ اسفند ۱۴۰۲
    Theamir

    از نظر منم s23 ultra از همشون بهتره😂 مرد مومن اخه اینا هم رده نیستن… 13t تقریبا 24 تومنه
    اونور 13pro 5g قیمتش ۱۵۵۰۰ عه حدودا

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
mehdi1234

طراحی زیبایی دارند

۰۳ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

مقایسه خوبی بود

۰۳ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

Pro plus قطعا بهتره ولی گزینه های خیلی بهتری هست
مثل x6 pro و 13t
کلا با سری note حال نمیکنم

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

حافظه ۲۵۶ چرا موجود نمیشه ؟

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

هر دو اوکین

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

هردو گوشی از همه نظر به جز نرم افزار خوبن..

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

دو گوشی عالی توی طراحی شون

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

طراحیشون قشنگه ولی

۰۲ اسفند ۱۴۰۲