مقایسهRedmi Note 12 Pro Plus و Poco F5

برند محبوب شیائومی چند سالیه که با تولید گوشی های مختلف از اقتصادی تا پرچمدار و گیمینگ راه خودشو تو بازار جهانی و بین کاربرای مختلف باز کرده و تقریبا متناسب با هر بودجه ای که دارین چند تا انتخاب پیش روی شما میذاره. امسال دو تا از گوشی های میان رده و قاتل پرچمدار شیائومی یعنی Note 12 Pro Plus و Poco F5 در کنار امکانات خوب و معقول خودشون قیمت پایین تری در مقایسه با گزینه های سایر برند های بازار مثل سامسونگ دارن. پس اگه به دنبال خرید یه گوشی قوی ولی نه چندان گرون برای کارهای روزانه و بازی کردن هستین؛ با مقایسه Redmi Note 12 Pro Plus و Poco F5 شیائومی همراه موبونیوز باشین تا ببینیم کدوم گوشی نسبتا بالارده شیائومی برای شما مناسب تره.

 

مقایسه Redmi Note 12 Pro Plus و Poco F5 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

غیر ممکنه به سراغ گوشی های شیائومی بیاین و به خاطر شکل و ظاهرش نباشه؛ پس همون اول به سراغ مقایسه طراحی و کیفیت ساخت هر دو تا مدل میریم. درب پشتی میان رده گرون قیمت Note 12 Pro Plus از شیشه مات با کیفیت با یه روکش صیقلی ساخته شده که ظاهر جذابی داره؛ از اون طرف دوربین های پشتی گوشی در یه جزیره جمع و جور در بالای گوشی قرار دارن که از این نظر میراث گوشی های شیائومی رو به دوش میکشن.
توی ساخت فریم گوشی از آلومینیوم استفاده شده که باعث بالا رفتن وزن گوشی میشه، اما به دلیل انحنای جزئی دور تا دور گوشی توی دست گرفتنش زیاد سخت نیست. جلوی گوشی از شیشه مقاوم ساخته شده و دوربین سلفی توی ناچ حفره ای زیر نمایشگر قرار گرفته. برای محافظت از جلوی نمایشگر و درب پشتی از لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش داره.

طراحی نوت 12 پرو پلاس

از اون طرف گوشی پوکو F5 از طراحی گوشی های میان رده و اقتصادی استفاده کرده که به نظرم خیلی جالب نیست. توی ساخت درب پشتی و فریم گوشی از پلاستیک براق استفاده شده که حالت شیشه ای داره، اما به راحتی لکه و کثیفی رو به خودش جذب میکنه و ممکنه براتون آزار دهنده باشه. دوربین های پشتی گوشی با چیدمان بدون جزیره و با یه برآمدگی کوچیک رو قاب پشتی سوار شدن و این یه جورایی سنت شکنی توی این گوشی به حساب میاد. برای محافظت از نمایشگر گوشی از یه لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش از خودش نشون میده اما به نظرم برای راحتی کار از یه قاب محافظ و گلس استفاده کنین.

طراحی پوکو F5
اسکنر اثر انگشت توی هر دو تا مدل با کلید پاور گوشی ادغام شده که سرعت و کارای خوبی رو بهتون میده و میشه بهش اعتماد کرد. توی هر دو تا گوشی از گواهی محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب IP53 استفاده شده؛ اما اینجا بگم هیچکدوم از گوشی ها ضد آب نیستن و اگه از دستتون توی آب بیفتن، فاتحشون خونده است. در حالت کلی اگه بخوایم دو تا گوشی رو با هم مقایسه کنیم؛ نماینده میان رده نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی به علت استفاده از فریم فلزی و درب شیشه ای جذابیت و استحکام بیشتری در مقایسه با پوکو داره و از لحاظ کیفیت ساخت به نسبت گوشی رقیب برتری داره، البته اگه خوش دست و راحت بودن گوشی برای شما از کیفیت ساخت مهم تره، حتما برید سراغ گوشی پوکو F5.

 

مقایسه Redmi Note 12 Pro Plus و Poco F5 از نظر نمایشگر

میرسیم به بخش نمایشگر؛ جایی که میان رده Note 12 Pro Plus از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی از جنس OLED استفاده کرده که توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل روی بهتون میده. این نمایشگر نرخ بالای بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی رو داره که میتونین بین دو حالت حداکثری ۱۲۰ و کم مصرف ۶۰ هرتز به دلخواه تنظیم کنین. در کنار همه اینها نمایشگر گوشی به نسبت مدل سال گذشته نوت ۱۱ پرو پلاس پیشرفت های زیادی کرده و از استانداردهای تصویری Dolby Vision و + HDR10 هم پشتیبانی میکنه.
نمایشگر میان رده نوت ۱۲ پرو پلاس بیشتر از ۸۷ درصد پنل جلویی گوشی رو در اختیار داره و تنها یک نوار نازکی از حاشیه مشکی رو داریم که واقعا زیاد توی چشم نمیاد. توی تست های مختلف نمایشگر این گوشی میتونه روشنایی متغیر ۵۰۰ تا ۹۰۰ نیت رو در حالت خودکار تولید کنه که به ادعای سازندگان تا ۱۰۰۰ نیت در حالت حداکثری هم میرسه. به همین جهت میتونین از این گوشی توی محیط های باز و حتی زیر نور شدید خورشید هم استفاده کنین و مشکلی براتون پیش نمیاد.

نمایشگر نوت 12 پرو پلاس

از اون طرف نماینده قاتل پرچمدار Poco F5 به یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی امولد مجهز شده که رزولوشن تصویر ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو نمایش میده و میشه گفت کیفیت مناسبی داره. این نمایشگر نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی، عمق رنگ ۱۲ بیتی و نرخ بازخورد لمسی تا ۲۴۰ هرتز در حین بازی و استانداردهای تصویر Dolby Vision و +HDR10 داره که میتونین محتوای استریم شده از آمازون، نتفلیکس و یوتیوب رو با کیفیت بالا مشاهده کنین.
قاتل پرچمدار پوکو حاشیه نمایشگر پایینی در مقایسه با رقبا داره و بیشتر از ۸۹ درصد جلوی گوشی در اختیار نمایشگره و مابقی رو حاشیه های نازک مشکی پوشوندن. نمایشگر این گوشی توانایی تولید روشنایی تا ۴۷۰ نیت در حالت عادی و ۹۶۳ نیت در حالت خودکار رو داره که بر اساس ادعای چینی ها در حالت حداکثری تا ۱۰۰۰ نیت هم میرسه. از این جهت میتونین نماینده قاتل پرچمدار پوکو رو توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم به راحتی استفاده کنین.

نمایشگر پوکو F5
در حالت کلی هر دو نماینده شیائومی و پوکو روشنایی و نرخ بروز رسانی یکسانی دارند و در مجموع تفاوت خیلی زیادی بین دو گوشی نیست، البته به خاطر عمق رنگ و نرخ بازخورد لمسی نسبتا بیشتر گوشی پوکو، امتیاز این بخش به این گوشی میرسه.

 

مقایسه قدرت پردازشی Redmi Note 12 Pro Plus و Poco F5

توی بخش پردازشی میان گوشی redmi note 12 pro plus به تراشه مدیاتک Dimensity 1080 مجهز شده که معماری ۶ نانومتری داره و توان پردازشی و گرافیکی مناسبی رو در اختیارتون میذاره. این تراشه از ۸ هسته پردازشی شامل ۲ هسته اصلی با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۶ هسته پشتیبان کم مصرف ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 ساخته شده که با کمک پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بخش پردازشی این گوشی رو تشکیل میدن.

در مقابل قاتل پرچمدار پوکو از تراشه بهینه و کم مصرف Snapdragon 7 Plus Gen 2 با معماری ۴ نانومتری استفاده میکنه که به نسبت اسنپدراگون ۷ نسل ۲ عملکرد و کارایی بسیاری بالایی رو از خودش نشون میده. این تراشه قدرتمند دارای ۸ هسته پردازشی از جمله ۱ هسته اصلی ۲/۹۱ گیگاهرتزی Cortex-X2، در کنار ۳ هسته ۲/۴۹ گیگاهرتزی Cortex-A710 و ۴ هسته کم مصرف ۱/۸ گیگاهرتزی Cortex-A510 تشکیل شده که با همکاری پردازنده گرافیکی Adreno 725 بخش پردازشی این دستگاه رو هدایت میکنن.

تست بازی نوت 12 پرو پلاس
بر اساس تست های انجام شده در بنچمارک های مختلف و معتبر اینترنتی تراشه Snapdragon 7 Plus Gen 2 قاتل پرچمدار پوکو در بخش تک هسته ای تا ۶۶ درصد و در بخش چند هسته ای تا ۷۰ درصد عملکرد و بازدهی باتری در مقایسه با تراشه مدیاتک Dimensity 1080 داره و دلیل قاتل پرچمدار بودن گوشی پوکو اینجا مشخص میشه.
توی بحث گیمینگ قاتل پرچمدار پوکو از پس بازی های سنگین مثل کال اف دیوتی موبایل، Genshin Impact،PUBG و Fortnite به راحتی برمیاد و میتونین این بازی های رو با کیفیت Ultra و نرخ فریم بالا اجرا کنین. در مقابل میان رده نوت ۱۲ پرو پلاس توی استفاده های طولانی و بازی کردن داغ میشه و عملکردش پایین میاد و به نظرم برای یه تجربه خالی از لگ، گرافیک بازی رو توی حالت Medium و یا high بذارین تا فریم بیشتری بهتون بده.

تست بازی F5
هر دو گوشی با ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت و دو ترکیب رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و بدون درگاه کارت حافظه به بازار عرضه میشن که میتونین به سلیقه خودتون هر کدوم رو خواستین بخرین. در حالت کلی تراشه Poco F5 تا دو برابر قدرت بیشتری در مقایسه با Note 12 Pro Plus از خودش نشون میده و حتی گرمای کمتری رو در موقع استفاده تولید میکنه و پایداری عملکرد بیشتری داره و به نظرم امتیاز بخش پردازشی به نماینده Poco F5 میرسه.

 

مقایسه باتری Redmi Note 12 Pro Plus و Poco F5

هر دو تا نماینده میان رده Note 12 Pro Plus و قاتل پرچمدار Poco F5 یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری دارن که توی کاربری روزانه و ترکیبی شارژدهی بالایی رو در اختیارتون میذاره. باتری ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس تا ۸۸ ساعت در حالت استندبای بهتون جواب میده که با یه بار شارژ کامل میتونین تا ۲۵ ساعت برای تماس، ۸ ساعت برای وب گردی، ۱۳ ساعت برای تماشای ویدیو و یا حدود ۷ ساعت بازی کردن روش حساب کنین.

در مقابل نماینده قاتل پرچمدار پوکو در حالت استندبای تا ۱۱۸ ساعت بهتون جواب میده که در مقایسه با ردمی تا ۳۰ ساعت بیشتر میتونین روش حساب کنین. پس از هر بار فول شارژ شدن باتری امکان برقراری تماس با ۲۹ ساعت، وب گردی تا ۱۰ ساعت، تماشای ویدیو تا ۱۳ ساعت و بازی کردن تا ۸ ساعت وجود داره که از این نظر شارژدهی بهتری رو نسبت به رقیب بهتون میده.

باتری نوت 12 پرو پلاس
باتری میان رده Note 12 Pro Plus با آداپتور قدرتمند ۱۲۰ واتی توی کمتر از ۱۵ دقیقه تا ۸۱ درصد شارژ میشه و فول شارژ شدنش کمتر از ۲۳ دقیقه زمان میبره. در مقابل قاتل پرچمدار پوکو با آداپتور ۶۷ واتی درون جعبه توی مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۳ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ شدن باتری حدود ۴۷ دقیقه زمان نیاز دارین.
اگه بخوایم توی بخش باتری دو تا گوشی رو با هم مقایسه کنیم قاتل پرچمدار پوکو شارژدهی بیشتری داره، اما از اون طرف نوت ۱۲ پرو پلاس با داشتن آداپتور ۱۲۰ واتی تا دو برابر سریع تر شارژ میشه و کمی انتخاب گوشی بهتر سخت میشه، گوشی پوکو تعادل بهتری بین سرعت شارژ و شارژدهی داره و گوشی مناسب تری برای اکثریت به حساب میاد، اما گوشی ردمی با داشتن شارژر فوق سریع، در مدت زمان کوتاه تری میتونه آماده به کار بشه، پس برای افرادی که خیلی در طول روز با گوشی کار میکنن میتونه گزینه بهتری باشه.

 

مقایسه Note 12 Pro Plus و Poco F5 از نظر دوربین

نماینده میان رده Note 12 Pro Plus از ترکیب دوربین های سه تایی شامل یه دوربین قدرتمند ۲۰۰ مگاپیکسلی واید با یک لنز ۲۴ میلیمتری و گشودگی دیافراگم f/1.7، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه. دوربین اصلی این گوشی توانایی توانایی فیلمبرداری با وضوح 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین فیلمبرداری آهسته تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت 720p رو در اختیارتون میذاره.


در مقابل قاتل پرچمدار Poco F5 هم دوربین های سه گانه از جمله یه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.8، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی داره. دوربین اصلی نماینده پوکو قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K تا ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین 1080p تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه رو بهتون میده که برای یه گوشی قاتل پرچمدار مناسبه و انتظار زیادی ازش نداریم.

 

عملکرد دوربین واید Note 12 Pro Plus و Poco F5

عکاسی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی نوت ۱۲ پرو پلاس واقعا هیجان انگیزه و تصاویر با کیفیت خیلی عالی و با جزئیات تقریبا کامل ثبت میشن و خبری از افت کیفیت و آبرنگی شدن تصاویر نداریم. حتی اگه از دوربین اصلی توی محیط باز هم استفاده کنین بازم خروجی عکس با کیفیت و بدون نویز و تاری تحویلتون میده. در حالت عادی تصاویر با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل ذخیره میشن که گزینه ۲۰۰ مگاپیکسلی کیفیت عکس روی تا حد زیادی ارتقا میده حجم هر عکس به ۴۰ تا ۵۰ مگابایت میرسه.
در مقابل عکس های ثبت شده با دوربین واید ۶۴ مگاپیکسلی قاتل پرچمدار Poco F5 در شرایط نوری مناسب کیفیت و وضوح خوبی رو بهتون میده و جزئیات محیط و سوژه ها به طور کامل ثبت میشن. از اون طرف اگه توی محیط های باز و زیر نور خورشید عکس بگیرین ممکنه کیفیت عکسهاتون پایین بیاد و نویز زیادی روش بیفته.

 

عملکرد دوربین اولترا واید Note 12 Pro Plus و Poco F5

دوربین اولترا واید میان رده Note 12 Pro Plus کیفیت خوبی داره و توی شرایط نوری مناسب عکس های خوبی را رو براتون ثبت میکنه و محدوده داینامیک و کنتراست محیط رعایت میشه و رنگ پوست و سوژه ها هم بدون دستکاری خاصی ثبت میشن.
برای دوربین اولترا واید پوکو هم شرایط به همین شکله و اگه نور محیط خوب باشه عکس های با کیفیتی براتون ثبت میکنه، ولی اگه توی محیط باز و یا زیر نور شدید خورشید عکس برداری کنین؛ عکس هایی پر از نویز و تار رو ثبت میکنه که اصلا هم جذاب نیستن. دوربین ماکرو توی هر دو تا گوشی جنبه نمایشی داره و زیاد روش حساب باز نمیکنم.

 

عملکرد دوربین سلفی Note 12 Pro Plus و Poco F5

هر دو تا گوشی برای دوربین سلفی از یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.5 استفاده میکنن که قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر 1080p و ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو بهتون میده. تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی هر دو تا نماینده ردمی و پوکو تفاوتی با هم ندارن و میشه گفت توی شرایط نوری مناسب عکس های خوش رنگ و لعابی رو تحویلتون میدن. از اون طرف اگه توی محیط باز و زیر نور خورشید باشین بازم همون وضعیت ناجور پیش میاد و عکساتون با نویز و تار ثبت میشن.

دوربین پوکو F5
عکاسی و فیلمبرداری با دوربین اصلی نوت ۱۲ پرو پلاس هم توی شب و هم روز کیفیت بالاتری رو در مقایسه با قاتل پرچمدار Poco F5 داره که اینو مدیون دوربین قدرتمند ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی هستیم. از اون طرف دوربین های سلفی هر دو تا گوشی توی عکس برداری و فیلم برداری در شب کیفیت چندان جالبی ندارن و علیرغم تلاش های زیاد و افکت های مختلف بازم روی عکس هاتون یه نویز محدود رو دارین. در حالت کلی اگر بخوایم حساب کنیم میان رده نوت ۱۲ پرو پلاس در مقابل رقیب خودش پکیج دوربین بهتری رو بهتون میده و به نظرم امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Redmi Note 12 Pro Plus و Poco F5

میان رده Note 12 Pro Plus با اندروید ۱۲ و پوسته MIUI 13 به بازار جهانی عرضه شده که در مقایسه با سال های گذشته رابط کاربریش ارتقا پیدا کرده. در مقابل نماینده قاتل پرچمدار Poco F5 شش ماه دیرتر از رقیب خودش وارد بازار شده و از اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 ویژه دستگاه های پوکو استفاده میکنه.

نرم افزار نوت 12 پرو پلاس
شیائومی معمولا برای اکثر گوشی های خودش وعده آپدیت یک ساله رو میده که در این صورت میان رده گرون قیمت Note 12 Pro Plus آپدیت اندروید ۱۳ رو دریافت میکنه. اما برای سال ۲۰۲۴ تضمینی وجود نداره و باید با همین وضعیت کنار بیاین. از اون طرف قاتل پرچمدار پوکو از چند ماه پیش رابط کاربری HyperOS رو دریافت کرده و حالا کاربرا میتونن از امکانات بروز رسانی نرم افزاری شیائومی از جمله لاک اسکرین سفارشی و نوار ابزار پیشرفته و بهینه شدن مصرف باتری استفاده کنن.

نرم افزار F5
در حالت کلی دو تا گوشی محیط کاربری روون و بدون باگ رو در اختیارتون میذارن؛ اما از اون طرف توی نماینده پوکو به دلیل استفاده از نسخه اندروید جدیدتر و امکان ارتقا به رابط کاربری HyperOS برتری بیشتری رو در مقایسه با میان رده ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از خودش نشون میده و به نظرم امتیاز بخش نرم افزاری به Poco F5 میرسه.

 

مقایسه اسپیکر Redmi Note 12 Pro Plus و Poco F5

توی بخش اسپیکر نماینده میان رده Note 12 Pro Plus و شبه پرچمدار Poco F5 هر کدوم به دو تا اسپیکر استریو مجهز شدن که در بالای فریم گوشی کنار سنسور مادون قرمز و پایین فریم کنار پورت شارژ قرار داره. از نظر کیفیت صدای خروجی هر دو تا گوشی کار رو براتون درمیاره و میتونین به راحتی از تماشای فیلم و سریال مورد علاقتون لذت ببرین. هر دو تا نماینده ردمی و پوکو همچنان از جک صدا پشتیبانی میکنن.

اسپیکر نوت 12 پرو پلاس
از اون طرف اگه سمت هندزفری های بلوتوثی برین هم ضرر نمیکنین؛ چون هر دو تا گوشی از بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی میکنن که سرعت اتصال بالا و تاخیر کمی داره و در حد عالی کار رو براتون درمیاره. در حالت کلی توی بخش اسپیکر عملکرد هر دو تا گوشی فرقی با هم نداره و میتونین به سلیقه خودتون یه مدل رو انتخاب کنین.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

نماینده میان رده شیائومی در زمان نگارش این مقاله (بهمن 1402) توی نسخه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم هشت گیگابایت قیمت حدودی 17.5 میلیون تومان داره و قاتل پرچمدار Poco F5 هم با همین ترکیب حافظه ولی با رم 12 تقریبا با قیمت 18 میلیون تومان فروخته میشه. حالا توی جمع بندی این مطلب قراره یه سبک و سنگین کنیم و برتری های هر دو تا گوشی رو کنار هم قرار بدیم تا ارزش خریدشون رو بسنجیم.
میان رده گرون قیمت نوت ۱۲ پرو پلاس توی بخش های طراحی و کیفیت ساخت بدنه، سرعت شارژ و دوربین برتری بیشتری در مقایسه با نماینده پوکو داره. از اون طرف قاتل پرچمدار پوکو با اختلاف قیمت جزئی توی بخش های نمایشگر، عملکرد سخت افزاری و گرافیکی تا ۲ برابر بیشتر توی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین و اندروید بروزتر در مقایسه با ردمی برتری داره.
در حالت کلی اگه عکاس هستین و یه گوشی با دوربین با کیفیت، طراحی جذاب و سرعت شارژ بالا میخواین، به نظرم گوشی Note 12 Pro Plus شیائومی رو خریداری کنین که در کنار قیمت نسبتا کمتر در مقایسه با پوکو یه آداپتور ۱۲۰ واتی هم داخل جعبه گوشی داره. از اون طرف اگه موبایل گیمر هستین و یه گوشی با تراشه قوی تر، نمایشگر با کیفیت و پرنور و رابط کاربری روون میخواین و از همه مهمتر شارژدهی باتری هم براتون اهمیت داره؛ پس بدون معطلی قاتل پرچمدار Poco F5 رو بخرین که فارغ از بدنه پلاستیکی خودش به عنوان یگ گوشی گیمینگ عملکرد بالایی توی بازی کردن بهتون میده. حالا که تا آخر این مقایسه اومدین به نظرتون کدوم یکی از گوشی های Note 12 Pro Plus و Poco F5 ارزش خرید بیشتری دارن؟

مقایسه مشخصات poco f5 با redmi note 12 pro+

Xiaomi Poco F5
Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus
تاریخ عرضه

Announced2023, May 09

StatusAvailable. Released 2023, May

Announced2022, October 27

StatusAvailable. Released 2022, November 01

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, Blue, White

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back, plastic frame

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 7.9 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, Blue, White, Trend edition

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front, glass back, aluminum frame

Weight208.4 g (7.34 oz)

Dimensions162.9 x 76 x 9 mm (6.41 x 2.99 x 0.35 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, Dolby Vision, HDR10+, 120Hz, 500 nits (typ), 1000 nits (peak)

Protection

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~86.8% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 1B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 500 nits (typ), 900 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging67W wired, PD3, QC4, 100% in 46 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging120W wired, PD3.0, 100% in 19 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, (wide), 1/2", 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, 24mm (wide), 1/1.4", 0.56m, PDAF, OIS 8 MP, f/1.9, 119 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7475-AB Snapdragon 7+ Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (1x2.91 GHz Cortex-X2 & 3x2.49 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510)

GPUAdreno 725

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetMediaTek Dimensity 1080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.6 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MC4

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14 for POCO

OSAndroid 12, MIUI 13

ویژگی ها

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 118h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 931174 (v9) GeekBench: 3939 (v5.1), 4348 (v6) GFXBench: 66fps (ES 3.1 onscreen)

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$379.05 / 429.90 / 399.00 / 35,999

SAR EU

Models23049PCD8G

SAR

رنگ بندی

Price$339.00

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

با اینکه موبایل گیمر نیستم ولی پوکو رو ترجیح میدم چون به وضوح تاثیر یک پردازنده قوی رو توی رابط کاربری میشه پیدا کرد…

۲۹ اسفند ۱۴۰۲
arash09

هایپر او است هم آپدیت کردم خیلی خوب شده گوشی

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
arash09

من ۵ ماه پیش Poco F5 گرفتم و تا الان ازش واقعا راضی بودم
دوربینشم بد نیست و واقعا از کیفیتش بدون نمیاد و راضی میکنتون

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

هردوشون گوشی‌های خوبی هستن اما دیگه تقریبا قدیمی شدن…

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Alioxv

جفتشون ارزش خرید بالایی نداره

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
mms2099

پوکو معمولا بهتره

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
alirezanikkhah

در حال حاضر به جای جفت این گوشی ها باید X6Pro خرید

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

فکر میکنم پوکو بهتر باشه

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
HFball

نماینده ردمی بنظرم قیمتش باید پایین تر باشه ولی درکل من باشم پوکو رو به سبب پردازنده خفنش میگیرم

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

ترجیحاً پوکو

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Hossein_sh

پوکو👌

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
majid_kh

هیچکدوم

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

اگه برا گیم میخاید پوکو، اگه برا دوربین میخاید پروپلاس.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

با اختلاف زیاد F5

۲۳ بهمن ۱۴۰۲