بررسی مشخصات گوشی Nokia G11 Plus

نوکیا این روزها نهایت تلاشش رو برای حفظ جایگاهش توی بازار گوشی های اقتصادی و میان رده اقتصادی بدون سر و صدا به کار گرفته و اگه خیلی در قید و بند ظاهر نباشین و اون حس نوستالژی و وفاداری رو به برند Nokia داشته باشید، انتخاب های نسبتا معقولی رو در اختیارتون قرار میده. این کمپانی دو تا گوشی میان رده و اقتصادی G21 و G11 رو اوایل سال 2022 وارد بازار کرد و بعد از چند ماه، تصمیم گرفت این دوتا گوشی رو با هم ادغام کنه و یه گوشی اقتصادی جدید ازش دربیاره! Nokia G11 Plus یه گوشی کاملا اقتصادیه که تو حدود قیمتی 4 میلیون تومن (زمستان 1401) قرار داره. این گوشی ترکیبی از ویژگی های دو مدل قبلی رو در کنار پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت یدک می‌کشه اما تو رقابت با گوشی های اقتصادی سامسونگ و شیائومی، کار سختی در پیش رو داره. با بررسی مشخصات گوشی Nokia G11 Plus همراه موبونیوز باشید.

 

طراحی و کیفیت ساخت نوکیا G11 Plus؛ خداحافظی در اوج

نوکیا جی11 پلاس یه گوشی کاملا اقتصادیه، پس ازش توقع یه بدنه کاملا پلاستیکی با کیفیت معمولی ولی نه چندان خوب رو میتونیم داشته باشیم. البته به نظر میرسه کلا تیم طراحی شرکت های تولید کننده خیلی وقته تو اوج خداحافظی کرده و بیشترین اثرش رو تو گوشی های اقتصادی میبینیم. Nokia G11 Plus تو بخش طراحی نه تنها پیشرفتی نسبت به برادراش یعنی G11 و Nokia G21 نداشته، بلکه شاهد یه عقب گرد اساسی هم هستیم. قاب پشتی به تبعیت از G11 از جنس پلاستیک ساخته شده و طراحی مات داره. رو قاب پشتی یه سری تکسچرهای ظریف میبینیم که به خوبی از لیز خوردن گوشی توی دست جلوگیری می کنن. دو تا دوربین و یه فلش تو یه قاب مستطیل شکل گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی زیر همدیگه قرار گرفته. این قاب مستطیل شکل بیرون زدگی خیلی کمی داره و بر خلاف G11 مات طراحی شده تا احتمال کثیف شدنش کمتر بشه. نوکیا تصمیم گرفته برای Nokia G11 Plus از حسگر اثر انگشت تو قاب پشتی استفاده کنه. هر چقدر هم که عملکرد و سرعت این حسگر اثر انگشت خوب باشه، باز هم حس خوبی رو بهتون منتقل نمیکنه. اسپیکر این گوشی هم از زیر گوشی به قاب پشتی کوچ کرده و پایین قاب پشتی دیده میشه. در نهایت، طراحی قاب پشتی با لوگوی براق Nokia که وسط قاب قرار گرفته، تکمیل میشه.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت نوکیا G11 Plus

دور تا دور گوشی رو فریم پلاستیکی مات در بر گرفته. سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره. زیر گوشی درگاه تایپ سی و میکروفون رو میبینیم. سمت چپ گوشی هم از خشاب سیم کارت میزبانی می کنه. خشاب سیم کارت نوکیا G11 Plus از دو سیم کارت و رم میکرو به طور همزمان پشتیبانی می کنه و میتونین با خیال راحت، هم دو تا سیم کارت فعال روی این گوشی داشته باشین، هم حافظه رو با رم میکرو تا 512 گیگ ارتقا بدین. بالای گوشی هم جک 3.5 میلی متری صدا در کنار میکروفون دوم قرار داره تا جابجایی موقعیت اسپیکر از زیر گوشی به قاب پشتی رو تا حدودی جبران کنه.

بررسی بدنه گوشی نوکیا جی 11 پلاس

برسیم به پنل جلویی Nokia G11 Plus، جایی که یه نمایشگر با حاشیه های زیاد، به خصوص از پایین نظرتون رو به خودش جلب می کنه. دوربین سلفی  تو یه ناچ قطره ای بالای نمایشگر قرار گرفته. اسپیکر مکالمه هم یه کم بالاتر از دوربین تو لبه فریم بالایی دیده میشه. نوکیا امضای خودش رو به پنل جلویی G11 Plus هم اضافه کرده و لوگوی NOKIA رو تو حاشیه پایین نمایشگر میبینیم.

نوکیا خیلی برای طراحی گوشی های اقتصادیش زمان و انرژی صرف نمی کنه. یا حداقل تو دو سه سال گذشته، طراحی جذابی بین گوشی های اقتصادی نوکیا به چشممون نخورده. البته این کم توجهی به طراحی باعث نشده نوکیا تو بخش های دیگه از گوشی غافل بشه که در ادامه در موردش صحبت میکنیم. Nokia G11 Plus تو بخش طراحی در برابر رقباش واقعا حرفی برای گفتن نداره و حتی سامسونگ A04s از نظر طراحی گزینه مدرن تر و زیباتری از این گوشی به حساب میاد. خبری از گواهی IP برای مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار و گوریلا گلس برای محافظت از پنل جلویی این گوشی نیست و حتما خریدن یه قاب برای این گوشی رو توی برنامه‌تون قرار بدین. خبر خوب اینجاست که نوکیا یه گلس محافظ به طور پیشفرض روی پنل جلویی G11 Plus نصب کرده و کارتون رو بابت نصب گلس راحت کرده.

 

کیفیت نمایشگر نوکیا G11 Plus؛ رنگ طبیعی، روشنایی کم

نوکیا برای G11 پلاس یه نمایشگر 6.53 اینچی از نوع IPS LCD در نظر گرفته. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 720 در 1600 پیکسلی داره و رفرش ریت 90 هرتزی باعث میشه تجربه کاربری روان و خوبی رو باهاش داشته باشین. نمایشگر این گوشی میتونه رنگ ها رو طبیعی و جذاب به نمایش بذاره و با وجود استفاده از پنل LCD، رنگ مشکی عمق خوبی داره و نظرتون رو به خودش جلب میکنه. روشنایی نمایشگر واقعا تعریفی نیست و تو فضای باز یا محیط هایی که نور بسیار زیادی داره، نمیتونین راحت با گوشی کار کنین و ببینین روی نمایشگر داره چی میگذره. به طور کلی صفحه نمایش G11 Plus تو این بازه قیمتی راضیتون می‌کنه و کیفیت قابل اتکایی داره اما خیلی هم فوق العاده نیست.

مشخصات نمایشگر نوکیا G11 Plus

 

عملکرد باتری Nokia G11 Plus؛ شارژدهی قابل قبول

نوکیا جی 11 پلاس، از قانون نانوشته گوشی های اقتصادی پیروی می کنه و وظیفه تامین انرژی این گوشی به عهده یه باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت گذاشته شده. باتری این گوشی عملکرد شارژدهی قابل قبولی رو از خودش نشون میده و تو استفاده معمولی، با یکم بازی کردن و گشت و گذار تو یوتیوب، میتونه یک روز کامل شارژدهی کنه. پردازنده این گوشی خیلی برای باتری بهینه نشده و همین موضوع باعث میشه نتونین روی استفاده طولانی و سنگین از این گوشی تو یک روز حساب باز کنین و شاید هم با داغ شدن باتری تو استفاده های طولانی و سنگین مواجه بشین.

تو بخش شارژ شدن هم اتفاق خیلی خاصی رقم نخورده و نوکیا G11 پلاس از شارژ 10 واتی پشتیبانی می کنه و خبری از فست شارژ نیست! کاش یکی به نوکیا بگه که رقباش دیگه حداقل از شارژ 18 واتی پشتیبانی می کنن، یه تجدید نظری تو این زمینه داشته باش لطفا!

فول شارژ شدن باتری Nokia G11 Plus تقریبا 2 ساعت و نیم تا سه ساعت زمان میبره. این تایم واقعا طولانیه و اگه عجله داشته باشین، اذیتتون می کنه. مگر اینکه همیشه یه پاور بانک توی جیبتون داشته باشین.

خبر خوش اینجاست که نوکیا هنوز تصمیمی برای حذف شارژر از جعبه گوشی هاش نگرفته و همچنان یه آداپتور 10 واتی و یه کابل Type-C توی جعبه نوکیا G11 Plus پیدا می کنین.

 

بررسی عملکرد دوربین نوکیا G11 Plus؛ کار راه انداز

یکی از بزرگترین تفاوت های این گوشی با G11 رو تو بخش دوربین پیدا می‌کنین. جایی که نوکیا تصمیم گرفته لنز ماکرو فانتزی رو از این گوشی حذف کنه و Nokia G11 Plus با دو دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق وارد بازار شده.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از تکنولوژی کواد بایر استفاده می کنه و عکس ها به طور پیشفرض 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشه. عکس های دوربین اصلی نوکیا جی 11 پلاس کیفیت کاملا معمولی داره. رنگ ها در اکثر مواقع طبیعی ثبت میشه ولی ممکنه تو شرایط خاص یکم تناژ سرد پیدا کنه. جزئیات و شارپنس عکس ها خوبه و اگه میخواین جزئیات بیشتری رو توی عکس ها ببینین، میتونین دوربین رو روی حالت 50 مگاپیکسلی قرار بدین.

بررسی عملکرد دوربین نوکیا G11 Plus

سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی بیشتر جنبه تزیینی داره و عملا کار خاصی براتون انجام نمیده.

دوربین سلفی سنسور 8 مگاپیکسلی داره و عملکرد نسبتا خوبی از خودش نشون میده. عکس هایی که با دوربین سلفی نوکیا G11 Plus ثبت میشن جزئیات معمولی و روشنایی و شارپنس خوبی دارن و رنگ هایی طبیعی رو میتونین ازش انتظار داشته باشین. البته اگه خیلی روی جزئیات حساسیت دارین، توصیه می کنیم که روی عکس ها زوم نکنین.

تو بخش فیلمبرداری؛ دوربین اصلی نوکیا جی 11 پلاس قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 با 30 فریم بر ثانیه داره. دوربین سلفی هم میتونه 1080 با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه.

کیفیت ویدئوهایی که با دوربین اصلی ثبت میشه، واقعا تعریفی نیست. ویدئو ها لرزش خیلی زیادی دارن و جزئیات و رنگ ها چنگی به دل نمیزنه. دوربین سلفی تو بخش فیلمبرداری یکم شرایطش بهتره و رنگ هایی طبیعی و نسبتا خوبی رو ازش میبینیم. ولی به طور کلی خیلی حساب خاصی روی ویدئو ها باز نکنین.

نوکیا تو بخش دوربین اتفاقی خاصی رو رقم نزده و دو تا دوربین با عملکرد کاملا معمولی و حتی یکم ضعیف تر از انتظار روی این گوشی قرار داده. اگه دوربین خیلی براتون مهمه، Nokia G11 Plus  قطعا نمی تونه بهترین انتخابتون تو این بازه قیمتی باشه.

 

عملکرد پردازشی و سخت افزار Nokia G11 Plus

نوکیا امور پردازشی G11 پلاس رو به پردازنده اقتصادی Unisoc T606 واگذار کرده. این پردازنده اقتصادی با اینکه از یه برند کمتر شناخته شده و نسبتا تازه کار تو بازار چیپست هاست، ولی قیمت مناسب ترش و عملکرد نسبتا قابل قبولی که از خودش نشون داده، باعث شده که اکثر سازنده ها این پردازنده رو برای گوشی های اقتصادیشون در نظر بگیرن. نوکیا جی 11 پلاس تو سه نسخه با 3 /4 گیگ رم و 32/64 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. Unisoc T606 روی این گوشی عملکرد پردازشی نسبتا خوبی رو از خودش نشون میده و تجربه کاربری متعادل و خوبی رو باهاش خواهید داشت. ولی اگه به بازی کردن با گوشی فکر می کنین، بهتره تو انتخاب این گوشی تجدید نظر کنین. این گوشی شاید بتونه از پس اجرا بازی های سبک بر بیاد ولی باید انتظار لگ و باگ موقع بازی کردن یا داغ شدن رو داشته باشین.

 

نرم افزار و رابط کاربری نوکیا G11 پلاس؛ ساده و به روز

یکی از ویژگی هایی که گوشی های نوکیا رو تبدیل به انتخابی دوست داشتنی می کنه، بخش رابط کاربری و نرم افزار این گوشی هاست. نوکیا G11 پلاس با نسخه بسیار سبک و ساده اندروید 13 وارد بازار شده. رابط کاربری این گوشی محیطی کاملا ساده و نزدیک به اندروید خام داره و قابلیت های شخصی سازی نسبتا خوب و کار راه اندازی رو در اختیارتون قرار میده. محیط کاربری روان و خوب این گوشی حس خیلی خوبی رو با خودش به همراه داره و اگه خیلی بهش فشار نیارید، لگ و باگ خاصی هم توش پیدا نمیشه. نوکیا طبق روال همیشگی قول داده تا سه سال آپدیت های امنیتی برای Nokia G11 Plus منتشر کنه. همچنین نوکیا جی11 پلاس قراره رنگ اندروید 14 رو هم به خودش ببینه.

 

کیفیت صدای اسپیکر نوکیا G11 Plus؛ معمولی

نوکیا G11 Plus، درست مثل تمامی رقبای موجود تو این بازه قیمتی، از یه اسپیکر برای پخش صدا استفاده می کنه. البته این اسپیکر تو قاب پشتی قرار گرفته و این موضوع باعث میشه اگه گوشی رو به پشت روی میز یا جایی بذارین، صداش تا حدودی خفه بشه. اسپیکر Nokia G11 Plus کیفیت صدای کاملا معمولی داره و برای مکالمه کارتون رو راه میندازه. ولی برای گوش دادن به موسیقی بهتره که روش حساب باز نکنین. بلندی صدای اسپیکر هم با توجه به اینکه خروجی صدای کوچیکی داره و تو قاب پشتی قرار گرفته، خیلی رضایت بخش نیست. البته ضعف اسپیکر با جک 3.5 میلی متری هدفونی که بالای گوشی قرار گرفته تا حدودی جبران شده و میتونین به راحتی از هدفون یا هندزفری استفاده کنین. نوکیا یه هندزفری هم تو جعبه این گوشی قرار داده تا حجت رو بابت خدمات به مشتری در حق رقباش تمام کنه! درسته که هندزفری کیفیت فوق العاده ای نداره، ولی همین بودنش، خیلی بهتر از نبودنشه.

 

آیا Nokia G11 Plus ارزش خرید داره؟

نوکیا G11 Plus یه گوشی کاملا اقتصادی به حساب میاد. البته اتفاقات عجیب این روزها باعث شده که قیمت گوشی های اقتصادی وارد بازه های قیمتی گرونتری بشن و پایه قیمتی بالاتر از 3.5 میلیون تومن رو براشون ببینیم. قیمت Nokia G11 Plus تو بازار ایران تو بازه قیمتی حدودا 3.5 تا 4 میلیون تومن قرار داره و این گوشی تو این بازه قیمتی واقعا چیز خاصی برای ارائه دادن نداره. تو بخش باتری و عملکرد پردازشی با ارفاق پا به پای رقباش تو این بازه قیمتی پیش میره و تو بخش دوربین نمیشه ازش انتظار خاصی داشت. اگه از نوکیا خاطرات خوبی دارید و خیلی در قید و بند ظاهر و مقایسه امکانات با رقبا نیستین، نوکیا G11 Plus به عنوان یه گوشی خارج از اولویت، ممکنه بتونه نظرتون رو به خودش جلب کنه. ولی به طور کلی، خرید این گوشی واقعا توجیه اقتصادی نداره.

 

مقایسه گوشی سامسونگ A04s و Nokia G11 Plus

این دو گوشی از لحاظ قیمتی رقابت تنگاتنگی با همدیگه دارن، ولی سامسونگ A04s با اختلاف میتونه برنده این مقایسه باشه. نوکیا G11 Plus محیط کاربری ساده و روان رو در اختیارتون قرار میده، ولی طراحی جدیدتر و بروز، عملکرد خوب دوربین تو این بازه قیمتی، وجود سنسور دوربین ماکرو و شارژدهی خیلی خوب باتری، بخشی از ویژگی هایی هستند که Samsung A04s رو تبدیل به انتخاب بهتری تو این بازه قیمتی می کنن. در کل هم بازار نشون داده که فروش گوشی های سری A سامسونگ چند برابر گوشی های برند نوکیاس و احتمالا لوازم جانبی و پشتیبانی بیشتری رو هم با انتخاب سامسونگ در اختیار خواهید داشت.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۹ بهمن, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 52
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahdi2005

Good 👍😊

۳۰ بهمن ۱۴۰۱
Nurse

بسیار عالی منتظر نقدهای جدیدتون هستیم.

۱۹ بهمن ۱۴۰۱
tahamousavi

نوکیا پیش من ابهت داشت. با این گوشیاش داره خودشو سبک می‌کنه…

۱۳ بهمن ۱۴۰۱
shahab-021

نوکیا نمیخاد قبول کنه که دوره‌اش به سر رسیده

۱۳ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیوهات و برگشتت و بازگشت فعالیتت هستیم.

۱۲ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیوهات و برگشتت و بازگشت فعالیتت هستیم.

۱۲ بهمن ۱۴۰۱
mms2099

نوکیا همیشه جذابه

۱۲ بهمن ۱۴۰۱
Ez7

ok

۱۲ بهمن ۱۴۰۱
Md.r

چ فایده وقتی قدیمی ترین ظاهر رو داره اثر انگشت پشت گوشی واقعا ظاهرو زشت میکنه

۱۱ بهمن ۱۴۰۱
afsheen

توی این رنج قیمتی گزینه های بهتری هست

۱۱ بهمن ۱۴۰۱
Soheil1386

نوکیا دل بکن دیگه 😂😂😂😂
ال جی رفت تو هم اخرش میری

۱۰ بهمن ۱۴۰۱
Soheil1386

نوکیا دل بکن دیگه 😂😂😂😂

۱۰ بهمن ۱۴۰۱