بررسی مشخصات گوشی Nokia C30

نوکیا بعد از کامبک عجیب و جالب به دنیای گوشی موبایل که البته موفق هم نبود، تصمیم گرفت روی یه جایگاه ویژه تو بازار گوشی های اقتصادی سرمایه گذاری کنه تا بتونه محبوبیتش رو دوباره به دست بیاره. نوکیا C30 هم یکی از همین گوشی های اقتصادیه که تابستان 2021 معرفی و وارد بازار شد. تو این مقاله قراره با مشخصات کلی Nokia C30 بیشتر آشنا بشیم.

بدنه کاملا پلاستیکی، اولین چیزیه که تو بخش طراحی میشه از همه گوشی های اقتصادی انتظار داشت. نوکیا C30 هم از این قاعده مستثنی نیست و یه گوشی بزرگه که بدنه پلاستیکی داره. قاب پشتی یکسره است و میشه به راحتی با یه تقه کوچیک بازش کرد. البته نیاز به باز کردن قاب پیدا می کنید، چرا که دو تا جای سیم کارت و یک جای رم میکرو زیر قاب پشتی قرار دارن و حس اولین گوشی های هوشمند سامسونگ رو بهتون القا میکنن.

تو قاب پشتی حسگر اثر انگشت رو می‌بینیم که بالاش دو تا سنسور دوربین تو یه قاب دایره شکل در وسط قرار گرفتن. حسگر اثر انگشت عملکرد خوبی داره و سریع گوشی باز میشه. اسپیکر هم تو قاب پشتی دیده میشه. سمت راست گوشی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا و زیر گوشی درگاه MicroUSB و میکروفون قرار گرفتن. سمت چپ گوشی خالیه و بالای گوشی هم جک 3.5 میلیمتری صدا رو داریم. در کل تو بخش طراحی با یه گوشی بزرگ و با کیفیت ساخت قابل قبول به عنوان یه گوشی اقتصادی طرفیم.

نوکیا C30 نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 900P داره. صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های زیاد. دوربین سلفی هم تو یه ناچ بزرگ بالای نمایشگر دیده میشه. کیفیت صفحه نمایش تو این بازه قیمتی خیلی خوبه و با توجه به ابعاد بزرگش میتونه انتخاب مناسبی برای تماشای فیلم باشه.

نوکیا C30 دو تا دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یه سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی داره. دوربین سلفی هم یه سنسور 5 مگاپیکسلی داره. قابلیت فیلمبرداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه روی هر دو دوربین اصلی و سلفی وجود داره. عملکرد دوربین Nokia C30 با توجه به اینکه با یه گوشی کاملا اقتصادی طرفیم، قابل قبوله و تو شرایط نوری خوب کارتون رو راه میندازه، ولی توقع زیادی ازش نداشته باشین.

بخش پردازش و نرم افزار، جاییه که واقعا نباید توقعی از عملکردش تو بازه قیمتی اقتصادی داشته باشیم. نوکیا C30 از پردازنده UNISOC SC9863A استفاده میکنه و در سه نسخه با 2/3 گیگابایت و 32/64 گیگابایت رم و حافظه داخلی وارد بازار شده. تو بخش نرم افزار هم اندروید 11 نسخه GO رو میبینیم که نسخه سبکی از اندروید به حساب میاد و در کنار سرعت خوب، قابلیت های شخصی سازی محدود و قابل قبولی داره. نوکیا تا دو سال پشتیبانی نرم افزاری کامل از این گوشی خواهد داشت که خبر خوبیه و خیالتون رو بابت به روز بودن گوشی راحت می‌کنه. در کل عملکرد پردازشی Nokia C30 قابل قبوله؛ برای بازی کردن اصلا روش حساب باز نکنین ولی از پس کارهای روزمره بر میاد و کار رو در میاره.

از هرآنچه بگذریم، سخن باتری خوش تر است، جایی که باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی میتونه تا سه روز تو استفاده معمولی شارژدهی کنه و تو این بازه قیمتی، این عدد خیلی جذاب و وسوسه برانگیزه. البته شارژ شدن این گوشی هم داستان خودش رو داره، چرا که این گوشی درگاه تایپ سی نداره و از فست شارژ هم پشتیبانی نمیکنه که تو این بازه قیمتی طبیعیه و نمیشه بهش خرده گرفت. یه آداپتور 10 واتی توی جعبه داریم که فول شارژ شدن باتری با این شارژر نزدیک به سه ساعت زمان می‌بره ولی بازدهی بالای این باتری حجیم ارزش صبر کردن برای شارژ شدنش رو داره.

اسپیکر Nokia C30 هم یه اسپیکر مونو با کیفیت کاملا معمولیه، نه بلندی خفنی داره و نه خیلی با کیفیته.

محتویات جعبه گوشی Nokia C30 شامل یه آداپتور 10 وات و یه کابل MicroUSB میشه.

نوکیا C30 در حال حاضر تو بازار ایران تو بازه قیمتی 2.7 تا 3.4 میلیون قرار داره و در دسته گوشی های پایین رده اقتصادی قرار می‌گیره. این گوشی میتونه برای پدربزرگ، مادربزرگ ها و کسانی که خیلی از گوشی استفاده نمیکنن و نهایت کارشون با گوشی چک کردن پیام و سر زدن به شبکه های اجتماعیه، انتخاب خوبی باشه. صفحه نمایش Nokia C30 یکی دیگه از نقاط قوت این گوشی به حساب میاد. ولی اصلا روی عملکرد پردازشی و دوربین این گوشی با توجه به بازه قیمتی حساب باز نکنین.

مقایسه گوشی Nokia C30 و سامسونگ A03S

هر دو گوشی تقریبا همزمان با هم معرفی شدن. تو بخش طراحی، پردازش و دوربین برتری با سامسونگ A03s میشه، a03s از فست شارژ 15 واتی هم پشتیبانی میکنه (در مقابل شارژر 10 واتی نوکیا C30) که یکی دیگه از برتری هاش به نسبت نوکیا C30 به حساب میاد. ولی اگه دنبال یه گوشی با شارژدهی بهتر و نمایشگر بزرگ تر هستین، نوکیا C30 میتونه یکی از انتخابهاتون باشه.

خرید گوشی nokia c30
نقاط قوت
صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
شارژدهی خوب
نقاط ضعف
عملکرد پردازشی ضعیف
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۵ تیر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 36
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ali_2003

من این گوشی رو خریدم و ازش راضی هستم ربطی هم به سن ندارند بستگی به چه منظوری بخری
البته در معایب وزن سنگین گفته نشد و برای استفاده از این گوشی حتما باید جیب بزرگی داشته باشید اینارو هم در نظر داشته باشید
با تشکر:)

۰۹ شهریور ۱۴۰۲
Abaszx0g9bvxbm. Dc njbc vbb

رفقا بین دو راهی گیر کردم ممنون میشم راهنماییم کنید.
بین گوشی نوکیا c30 با ردمیa2+
کدوم رو پیشنهاد میکنید
باتری نوکیاعه وسوسم میکنه
اینم بگم برای گوشی دوم در نظر بگیرید چون کار انچنان سنگینی با گوشی ندارم

۳۱ مرداد ۱۴۰۲
anti.gen

فقط واسه کسی خوبه که میخواد از نوکیای ساده کوچ کنه به نوکیای اندرویدی

۰۵ دی ۱۴۰۱
Mahayd24

۶ و ۸ اینچچچ
باتری چی میگههه

۰۱ آبان ۱۴۰۱
mohammad756

عالییی

۲۵ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

دوربین ضعیف)) :

۲۹ تیر ۱۴۰۱
Hossein mbk

نوکیا هنوز جای پیشرفت زیادی داره، هنوز عقب

۲۹ تیر ۱۴۰۱
Hossein mbk

3 روز شارژ نگه میداره

۲۹ تیر ۱۴۰۱
Hossein mbk

صفحه نمایشش بزرگ و کیفیت مطلوبی داره

۲۹ تیر ۱۴۰۱
Hossein mbk

پردازنده ضعیف

۲۹ تیر ۱۴۰۱
afsheen

فقط در حد کارهای سبک و گوشی دوم جوابگوئه. با این رنج قیمتی هم نمیشه بیشتر از این ازش انتظارش داشت

۲۸ تیر ۱۴۰۱
A.L.I

اوه اوه اوه
باتری رو بییییییییین

۲۷ تیر ۱۴۰۱
ALI ZAREI

ی پردازنده بسییاااااااار بد و اعصاب خورد کن

۲۷ تیر ۱۴۰۱
smart_aoi

من نوکیا رو قبول دارم اینجور گوشی هاش برای افرادی که کار صنعتی دارن خیلی خوبه

۲۷ تیر ۱۴۰۱
godrati

ارزش خریدنداره

۲۷ تیر ۱۴۰۱
XerXeS97

نمیدونم چرا هس می کنم نوکیا های جدید اصلا ارزش خرید ندارن 😕
خوب صفحه نمایش این گوشیه فرقه خاصی با بقیه رقبا نداره ولی حالا چرا زدین نقطه وقت نمیدونم 🤷
باتری ۶۰۰۰ خوبی داره ولی شارژر ۱۰W داره
A03s ارزش خرید بیشتری نسبت بهش داره
Realme C11 رو هم نسبت به این گوشی ترجیه میدم چون دوربین بهتری داره قیمت کمتری هم داره

۲۶ تیر ۱۴۰۱