گوگل نام قابلیت Nearby Share را تغییر میدهد

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران دنیای اندروید با آن دست و پنجه نرم میکنند ارسال و دریافت فایل بصورت آفلاین است. برای مثال شما قصد دارید تعدادی عکس یا فایل های حجیم را برای دوستان خود ارسال کنید، مشکل از آن جایی شروع میشود که اگر دوست شما کاربر گوشی های شیائومی باشد برنامه ای که بصورت پیشفرض برای انتقال فایل روی گوشی وی نصب شده است ShareMe است. بنابراین شما اگر کاربر گوشی های سامسونگ باشید ابتدا می‌بایست این برنامه را روی گوشی خود نصب کرده تا بتوانید عملیات انتقال را انجام دهید که اینکار با دردسرهای زیادی همراه است. بهترین روشی که نیاز به نصب هیچ برنامه ثانویه ای ندارد و روی تمام گوشی های اندرویدی وجود دارد در سال 2020 توسط گوگل با نام Nearby Share ارائه شده که از طریق آن شما میتوانید فایل های خود را بین تمام دستگاه های اندرویدی و حتی ویندوز جا به جا کنید. طبق شایعات جدید، به نظر میرسد گوگل قصد دارد بزودی نام قابلیت Quick Share را که فقط مختص به گوشی های شرکت سامسونگ است با Nearby Share جایگزین کند و در گوشی های اندرویدی یک سیستم انتقال دیتا یکپارچه ایجاد کند.

قابلیت Nearby Share چه کاربردی دارد؟

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی که گوگل طی سالهای اخیر به سیستم عامل اندروید افزوده است امکان به اشتراک گذاری فایل از طریق ترکیب 3 تکنولوژی بلوتوث، وای‌فای و لوکیشن دستگاه های اندرویدی است. گوگل این ویژگی را در سال 2020 با عنوان رقیب ایردراپ (AirDrop) اپل در اختیار کاربران قرار داد تا همانند آیفونی ها بتوانند طعم ارسال فایل بین دستگاه ها را با سرعت بالا بچشند. حال غول تکنولوژی طی اقدامی زیرکانه اقدام به تغییر نام این ویژگی کرده تا بتواند توجه کاربرانی که تا به حال از آن استفاده نکرده اند را به خود جلب کند. البته گوگل خلاقیتی در این زمینه به خرج نداده است و گفته میشود نام جایگزین انتخابی در واقع همان Quick Share گوشی های سامسونگ بوده که اوایل سال 2020 در اختیار کاربران محصولات غول کره‌ای قرار گرفته است. در واقع میتوان گفت درحال حاضر Nearby Share در تمام دستگاه های اندرویدی وجود دارد و تنها قرار است نام و جلوه بصری آن تغییر کند.قابلیت Nearby Share چه کاربردی دارد؟

گوگل به چه دلیل اسم Nearby Share را تغییر داد؟

بنا به گزارش یکی از توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی؛ به نظر میرسد در جدیدترین نسخه فروشگاه گوگل پلی نام بخش Nearby Share به Quick Share تغییر کرده است و کاربر پس از دریافت این نسخه با اولین ورود پیغامی با عنوان تغییر نام این ویژگی کاربردی مواجه میشود. علاوه بر جایگزینی نام جدید، آیکون نوار اعلان آن نیز دستخوش تغییراتی شده تا کاربران هنگام استفاده از آن کاملا تغییر ایجاد شده را لمس کنند. البته میتوان گفت این تصمیم منطقی گوگل دیگر سردرگمی کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ درباره استفاده از Quick Share را برطرف میکند و ارسال فایل بین دستگاه های اندرویدی و حتی با سیستم عامل ویندوز بصورت یکپارچه در دسترس همگان قرار میگیرد. بنابراین درآینده نزدیک Quick Share سامسونگ که عملکردی مشابه ایردراپ اپل دارد با سرویس Nearby Share گوگل ادغام خواهد شد.

تغییرات چه زمانی اعمال میشوند؟

گفته میشود تغییرات مذکور فعلا فقط برای کاربران نسخه بتا فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار گرفته است و طی هفته های آتی گوگل این ویژگی را با شکل و شمایل جدید در اختیار تمامی کاربران اندرویدی و ویندوزی قرار میدهد. آیا تابحال از قابلیت Nearby Share استفاده کرده اید؟ به نظر شما گوگل میتواند با این تغییر نام ایردراپ اپل را به چالش بکشد؟

نویسنده : پارسا دولتی
تاریخ انتشار 7 ماه پیش
تعداد نظرات : 15
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
SeyedMehdi

برای من این تغییر رخ داد! وقتی میخواستم به گوشی همکارم ک شیائومیه از طریق nearby فایلی بفرستم نوشت که “از این به بعد تغییر کرده و…” اما نتونستم فایل رو بفرستم چون اصلا پیداش نمیکرد! باید برای طرف مقابل هم اپدیت بشه؟ و نمیشه از quick به nearby فرستاد؟

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
tahamousavi

زحمت کشیده.
شهرداری منطقه ما هم اسم کوچه ثریا روبه الهه تغییر داده که بیشتر بهش بخوره…

۰۳ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl.ae

گوگل

۱۳ دی ۱۴۰۲
Nope

من خودم شیا دارم ولی خدایی اپ سامی خیلی بهتر از شیاست

۰۹ دی ۱۴۰۲
shahab-021

خدا کنه زودتر تغییر بده
تا انتقال اطلاعات از گوشی بین آیفون و اندروید هم تغییر کنه
خسته شدیم

۰۸ دی ۱۴۰۲
Mhch8877

خوب،بد،جالب…

۰۶ دی ۱۴۰۲
Dr.a.black

مثل سیستم اپل بشه ک عالی میشه

۰۵ دی ۱۴۰۲
Nurse

من هم استفاده ندارم ولی اگر یکپارچه بشه خوبه

۰۴ دی ۱۴۰۲
mms2099

ب شخصه تا حالا ازش استفاده نکردم

۰۴ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

خوبه

۰۳ دی ۱۴۰۲
Mahayd24

اسم جدیده بهتره

۰۳ دی ۱۴۰۲
alirza.amiry

mamnoon

۰۳ دی ۱۴۰۲
Soheil1386

خیلی قابلیت مزخرفیه. خیلی از اوقات فایل رو به صورت ناقص و خراب انتقال میده و کلی وقتمونو هدر میده😒😒😒😒

۰۳ دی ۱۴۰۲
Soheil1386

خیلی قابلیت مزخرفیه. خیلی از اوقات فایل رو به صورت ناقص و خراب انتقال میده و کلی وقتمونو هدر میده

۰۳ دی ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه آفرین

۰۳ دی ۱۴۰۲