نقد و بررسی مودم نزتک مدل 77C

خیلی از افراد توی ایران به خاطر دسترسی بهتر و سرعت بیشتر ازاینترنت همراه استفاده میکنن که میشه گفت با تمام خوبی هاش دوتا چالش داره. اول این که اگه گوشیتون زنگ بخوره، اینترنت قطع میشه. دوم این که اگه بخواید اینترنت رو Share کنید باتری گوشی بیشتر مصرف میشه و عمر مفیدش کم میشه. حالا راهکار چیه؟ جواب استفاده از مودم های همراهه. قراره یه مدل از مودم های همراه واقعا خوب یعنی NZT-77C رو بهتون معرفی کنم. پس اگه میخواید یه مودم همراه که جمع و جور، خوش ساخت و باکیفیته بخرید، برای بررسی مودم نزتک مدل 77C همراه موبونیوز باشید.

طراحی مودم نزتک مدل NZT-77C

توی مودم های همراه چند تا عمل مهم وجود داره. اولین و مهم ترین اون طراحیه. چرا؟ چون مودم همراهه و از اسمش مشخصه که باید قابل حمل و نقل باشه. طراحی مودم77C  شرکت نزتک جمع و جور و کوچیکه و برای همین راحت گوشه ی کیفیتون جا میشه. الان که تابستونه نه ولی توی زمستون گوشه ی جیب کت و کاپشنتون جا میشه و حمل و نقلش خیلی راحته. طراحیش خیلی کوچولو و خوبه و کیفیت ساختش هم واقعا مطلوبه.

اگه بخوام اجزای طراحیش رو براتون شرح بدم توی پنل جلویی یه قسمت مشکی داره. سه تا آیکون خیلی ساده که باتری، وای فای و آنتن رو نمایش میده. اون بالا لوگوی 4G رو میبینید که LTE داره و یدونه دکمه ی پاور جلوی دستگاه وجود داره که وقتی نگهش دارید مودم خاموش و روشن میشه.

زیر گوشی یدونه درگاه USB Micro قرار داره که کاش Type-c بود! جلوتر توی بخش باتری راجع بهش توضیح میدم. چیز دیگه ای دور تا دور گوشی نیست. پشت گوشی هم یه قاب پلاستیکیه که خیلی راحت با ناخن باز میشه. وقتی قاب رو بردارید دسترسی به باتری 2100 میلی آمپر ساعتی دارید که وقتی اون رو بردارید زیرش درگاه سیم کارت و Micro USB رو می بینید که میتونید تا 32 گیگابایت حافظه بهش اضافه کنید. یدونه شیار داره که برای ریست فکتوریه منظورم همون سوراخه اس که میزنید و ریست میشه.

خوبی این مودم اینه که آنلاکه. یعنی سیم کارت تمام اپراتورهایی که داخل ایران وجود داره رو میتونید بندازید داخل مودم و از اینترنتشون استفاده کنید. توی تعداد زیادی از مودم ها میبینیم که چون با یه سری از اپراتورها قرارداد دارن، فقط سیم کارت یدونه ازاپراتورها رو پشتیبانی میکنن ولی این مودم هم آنلاکه و هم رجیستر شده اس و میتونید با خیال راحت هر سیم کارتی که داشتید رو استفاده کنید. درباره ی سرعت اون باید بگم که تا 50 مگابیت سرعت آپلودشه و 150 مگابیت سرعت دانلود داره. نکته اینجاست که بسته به لوکیشنی که هستید و آنتن دهی سیم کارتتون سرعت رو دریافت می کنید.

چون داره اینترنت رو از سیم کارت میگیره این اتفاق میفته. توی استدیوی ما سرعتی حدود 20 مگابیت داشت و میشه گفت سرعتی که تست کردیم استیبل بین 15 تا 20 مگابیت بود که راضی کننده اس. تعداد کاربرانی که همزمان میتونن بهش وصل بشن 10 تا کاربر به صورت همزمانه . شما حساب کن اگه میخواستی گوشیت رو  Hotspotکنی و 10 نفر به اون وصل بشن. یه داستانی میشد! مثلا سه نفر به گوشیت وصلن و گوشیت زنگ میخورد و یکهو اینترنت قطع میشد. باید میگفتید پاشید جمع کنید! این اتفاقیه که برای هات اسپات کردن اینترنت گوشی میفته. حالا که ده تا کاربر رو میتونه همزمان به خودش وصل کنه، با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه میتونه دیتا رو از طریق وای فای که داره انتقال بده. پس میشه نتیجه گرفت که از نظر کوالیتی و کیفیتی که اینترنت مودم نزتک 77C میتونه بهتون بده هم از نظر سرعت و هم از نظر تعداد کاربر توی بازه ی قیمتی خودش قابل قبول و خوبه.

پردازنده نزتک مدل NZT-77C

مودم NZT-77C یدونه پردازنده ی مدیاتک داره. داستان پردازنده ی مدیاتک برای مودم متفاوت از پردازنده ی مدیاتک گوشیه. میشه گفت که از نظر پردازشی این گجت قویه. زیر همون باتری هم که بهتون گفتم مشخصات مودم وجود داره. این که User و Pass اون چیه و چجوری میتونید بهش وصل بشید، چجوری میشه کانفینگش کنید. تمام این اطلاعات اون جا هست که میتونید جزئیاتش رو ببینید.

باتری نزتک مدل NZT-77C

این مدل مودم naztech یه باتری با ظرفیت 2100 میلی آمپر ساعت داره که همونطور که بهتون گفتم بسته به استفاده ی خودتون بین 4 تا 6 ساعت میتونه شارژدهی داشته باشه. اگه زیاد استفاده کنید احتمال داره که این 4 ساعت کمتر بشه و اگه از اون کم استفاده کنید احتمال داره که کل روز رو بتونید ازش استفاده کنید. برای شارژدهی تعداد کاربرهایی که بهش وصل میشن و میزان استفاده ای که دارید مهمه. اگه بدون استراحت خودتون خودتون و بقیه افراد هم به این مودم وصل بشید و یا این که کل روز ازش استفاده کنید، طبیعتا بین همون 4 تا 6 ساعت رو میتونه شارژدهی داشته باشه.

با توجه به این که میکرو یو اس بیه شارژ شدنش یه ذره داستانه. تقریبا 2 تا 2.30 ساعت طول میکشه که فول شارژ شه. بعد از شارژ شدنش میتونید چهار پنج ساعت باهاش کار کنید. یه نکته ای بگم این که معمولا مودم های همراه هر چقدر که دستگاه بیش تری بهش وصل بشه شروع به داغ شدن میکنه. باید بدونید که داغ شدن مودم های همراه هم مثل گوشی ها طبیعیه. ولی از یه جایی به بعد نباید بیشتر از اون حد داغ بشه. این مودم هم وقتی که تقریبا سه چهار نفر بهش وصل میشن، میتونه بدون داغ شدن بیش از حد کارش رو انجام بده. من تجربه ی استفاده ی بیشتر از چهار نفر از این مودم رو ندارم ولی نکته ای که وجود داره اینه که درباره ی داغ شدن این مودم با اتفاقی مواجه نشدم.

جمع بندی

اول از همه بهتون بگم که مودم های نزتک رو میتونید با سه سال گارانتی هایپرسل بخرید. نکته ای که راجع به گارانتی وجود داره اینه که تمام قطعات مودم نزتک (از باتری تا چیپست) توی بازار در دسترسه. پس گارانتیش اصولیه. نکته ی دوم خدمات نرم افزاریه که وقتی به صفحه ی آپارات هایپرسل برید، تمام تنظیمات و داستان هایی که احتمالا ندونید و یا بهش بر بخورید رو بهتون آموزش میدن. پس مودم های نزتک رو میتونید آنلاک شده، رجیستر شده و با سه سال گارانتی هایپرسل از فروشگاه های مختلف بخرید.

طراحی یه مودم همراه (چون گجتیه که احتمالا هر روز همراهتونه) باید کوچولو و جذاب باشه و علاوه بر این باید کیفیت ساخت بالایی داشته باشه تا عمر مفید کنه. پس مودم همراه 77C نزتک این مرحله رو پاس میکنه. سرعتی که پشتیبانی میکنه هم مهمه که برای این مدل تا 50 مگابیت سرعت آپلود و 150 مگابیت سرعت دانلوده. تقریبا همه ی باندهای فرکانسی هم پشتیبانی میکنه که از این بابت هم قبول میشه. آنلاک و ریجستر بودنش هم نکته ی مهمی بین مودم های همراه سیم کارت خوره. اگه بخوام متناسب با طراحیش یه نقطه ضعف بگم باتریشه که میتونست یه مقدار بهتر باشه و از اون طرف درگاه USB-C که به جای Micro USB الان داشته باشه. ولی باید در نظر بگیرید که توی مودم های دیگه ی این بازه ی قیمتی هم این چالش رو می بینیم. اگه بخواید این چالش رو نداشته باشید باید برید سراغ مدل های بالاتر که طبیعتا گرون ترم هستن.

امیدوارم که از خوندن نقد و بررسی مودم نزتک مدل 77C لذت برده باشید.

سوالات متداول
(2 سوال)
مهم ترین نقطه فوت مودم همراه نزتک چیست؟

باتری 2100 میلی آمپری این مودم توانایی نگهداری شارژ 4 تا 6 ساعت را دارد که این مقدار برای مودم های همراه مناسب به نظر می رسد.

مودم همراه نزتک به چند دستگاه به صورت همزمان متصل می شود؟

مودم همراه نزتک به صورت همزمان به 4 دستگاه متصل می شود بدون اینکه داغ کند.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۸ تیر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 253
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

golpa1402

اصلا نخرید باطری هاش فاسد و معیوبه .من این مودم رو خرید کردم ، بعد 1سال با استفاده صحیح از باطری ، باطری از کار افتاد. مجبور شدم یه باطری دیگه بخرم از نمایندگی و حتی هزینه پستی رو هم دوبرابر نرخ معمول پست ازم گرفتند. باطریش رو هم هیچ جا ندارن و فقط باید از نمایندگی بخرید.
نمایندگی تخصص فنی نداره و فقط یه شرکت بازرگانیه واسه همین رو خدمات پس از فروش و گارانتیش اصلا حساب نکنید. هیچ جای کشور هم نمایندگی شعبه نداره و فقط یه شعبه در تهران داره.
و پشتیبانیش بسیار بد و ضعیفه . باطری جدید که ازشون خریدم بعد دو ماه باد کرد بعدش فهمیدم همه باطری های این مودم که این شرکت داره عرضه می کنه فاسد و معیوبه .

۲۶ خرداد ۱۴۰۲
Jeivan97

بعد از حدود یک ماه الان با سیم کارت های ایرانسل و همراه اول وصل نمیشه به اینترنت
و APN رو نمیشه عوضش کرد و اپراتور اشتباه رو انتخاب میکنه
واقعا کلافه شدم چیکار کنم؟

۲۱ مهر ۱۴۰۱
e.maziar

به نظرم وقتی گوشی ها دوسیم کارت هستن و قابلیت هات اسپات هم دارن، این مودم ها کارایی ندارن و هزینه اضافه هستن

۰۸ مرداد ۱۴۰۱
tahamousavi

مودم به این خوبی، آخه چرا 2100 میلی آمپرساعت؟
حالا این به کنار، چرا دو ساعت و نیم باید واسه شارژشدن این میزان کم صبر کرد؟

۲۵ تیر ۱۴۰۱
    anti.gen

    به نظر من هم بزرگترین نقطه ضعفش همینه👍

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
amirohn

ای بد نی

۲۲ تیر ۱۴۰۱
A.L.I

طراحی جمع و جور خوبی داره

۲۲ تیر ۱۴۰۱
ALI ZAREI

خیلی کاربردی هستش

۲۲ تیر ۱۴۰۱
Farziin

عالی تر از عالی🔥🔥
[موبوگای]

۲۱ تیر ۱۴۰۱
ALI ZAREI

چقدر باحال و کوچولو

۲۱ تیر ۱۴۰۱
AliValinejad

برند نزتک خیلی برند خوبیه توی مودم های همراه یه شرکت قوی امریکایی

۲۱ تیر ۱۴۰۱
Pouriya

مودم خوشگلیه

۲۰ تیر ۱۴۰۱
HamidReza625

خوبه بعد نیست

۱۹ تیر ۱۴۰۱
amirreza 99

واقعا ی مودم خوب احتیاج داشتم برای همراهم🤩

۱۹ تیر ۱۴۰۱
m.h_1998

خیلی عالیه همینجور پرقدرت ادامه بده

۱۹ تیر ۱۴۰۱
Riast

راهنمای خوب

۱۸ تیر ۱۴۰۱
Ebrahim 017

بنظر من باوجود گوشی ضروری نیست مگر اینکه شرایط خاصی باشه بخای بین چن نفر اینترنت اشتراک بزاری بدون اینکه باطریت زود خالی شه

۱۸ تیر ۱۴۰۱
Sina_samipour

عالیه

۱۸ تیر ۱۴۰۱
Sina_samipour

عالی

۱۸ تیر ۱۴۰۱
Alireza01

🔥

۱۸ تیر ۱۴۰۱