بررسی مشخصات گوشی Moto G52 موتورولا

موتورولا برندیه که درسته تو بازار ایران خیلی فروش بالایی نداره اما یه حس احترامی مثل نوکیا به خاطر گوشی های قدیمیش بین کاربرای حرفه ای بهش وجود داره. این حس احترام باعث میشه حتی اگه در نهایت خریدارها دنبال خرید گوشی سامسونگ و شیائومی (به خاطر فراوانی قطعات و لوازم جانبیشون) برن بازم یه نیم نگاهی به گوشی های موتورولا بندازن! موتورولا موتو جی 52 یه گوشی میان رده اقتصادیه که با چند ماه تاخیر بالاخره اواخر مهر 1401 وارد بازار ایران شده و در حال حاضر قیمت نزدیک به 6 میلیون تومان داره. در ادامه با بررسی مشخصات motorola moto g52 میگیم که آیا همچنان فقط باید احترام این برند با سابقه رو حفظ کنید یا واقعا g52 میتونه جز گزینه های پیشنهادی برای خرید گوشی میان رده باشه. با بررسی گوشی Moto G52 موتورولا همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی گوشی Motorola Moto G52

طراحی گوشی موتو g52 تقریبا خیلی ساده و در عین حال مدرنه. استفاده از متریال با کیفیت مناسب باعث شده موقع دست گرفتن و استفاده، حس خوبی بهتون بده. قسمت پشتی از پلاستیک طرح شیشه استفاده شده که مثل شیشه براقه. به خاطر همین موضوع خط و خش روش میفته و رد اثر انگشت هم باقی میمونه و بهتره که برای محافظت بهتر از یه قاب استفاده کنید. کناره های گوشی طراحی خمیده داره تا گوشی خوش دست تر بشه. سه سنسور دوربین در کنار یه فلش LED تو یه بیضی گوشه سمت چپ قسمت پشتی قرار گرفته و ظاهر نسبتا ساده ای داره. یه حرف M برند موتورولا وسط گوشی و اسم Motorola پایین این قسمت قرار داره و خبر خاص دیگه ای نیست در این قسمت.

بررسی طراحی گوشی Motorola Moto G52

فریم میانی هم از پلاستیک ساخته شده ولی ظاهری شبیه به فلز داره که تو نگاه اولیه کمی گول زننده است. لبه سمت راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره که به عنوان حسگر اثر انگشت استفاده میشه و دقت و سرعتش مناسبه و لگ و دیرکرد خاصی نداره.

لبه سمت راست درگاه سیم کارت رو میبینیم که به صورت هیبریدیه و میشه از دو سیم کارت همزمان یا یه سیم کارت و یه میکرو اس دی استفاده کرد. لبه پایینی کمی شلوغه و اسپیکر، درگاه Type-C، میکروفون و جک 3.5 میلی متری صدا تو این بخش قرار گرفته. لبه بالای گوشی هم یه میکروفون دیگه به همراه اسپیکر دوم دیده میشه.

طراحی گوشی موتورولا موتو جی 52 مشکی

تو ساخت این گوشی از گواهی IP52 هم استفاده شده که تا حدودی در مقابل ذرات گرد و غبار و پاشیدن ذرات آب به گوشی مقاومه.

در کل موتورولا تو طراحی و ساخت گوشی موتو جی 52 سعی کرده تا جای ممکن چیزی کم نذاره و با یه طراحی ساده در عین حال خوش دست طرفیم که تو استفاده طولانی مدت به خاطر وزن نسبتا کمش (169 گرم) اذیتتون نمیکنه و با توجه به قیمتش عملکرد خیلی خوبی برای این بخش داره.

مشخصات صفحه نمایش Moto G52 موتورولا

گوشی Moto G52 از یه نمایشگر امولد با رزولوشن 1080 ساخته شده که اندازه نمایشگر 6.6 اینچه و رفرش ریت 90 هرتزی داره. استفاده از پنل امولد برای این بازه اقتصادی، اتفاق خوبی به حساب میاد و اینجا هم عملکردش خوب بوده و رنگ های مشکی واضح تر و سایر رنگ ها زنده تر دیده میشن. طراحی خوب و مدرن صفحه در کنار قرار گرفتن دوربین سلفی در یه پانچ هول وسط صفحه و حاشیه کم (حدود 86.9 درصد) باعث شده یه تجربه خوب از این بخش داشته باشید و اگر زیاد با گوشی ویدئو می بینید این گوشی جواب نیازتون رو میده. روشنایی صفحه هم نه خیلی بالاست و نه خیلی پایینه و میشه گفت تقریبا وسطه و هم تو محیط بیرون و هم محیط داخلی جوابه.

بررسی سخت افزار Moto G52

از تراشه اسنپدراگون 680 تو این گوشی استفاده شده که تقریبا برای این بازه قیمتی عملکرد سخت افزاری مناسبی داره و بیشتر برای مصرف بهتر انرژی بهینه شده. از دو تنوع رم 4 و 6 گیگ و یه تنوع 128 گیگابایتی برای حافظه ذخیره سازی این گوشی استفاده شده. در کاربری عادی که هیچ مشکل و ایرادی دیده نمیشه. تو مولتی تسک معمولی و باز کردن هم زمان 5 6 تا اپ هم هیچ مشکلی پیش نمیاد و راحت می تونید ازش استفاده کنید، رفرش ریت 90 هرتزی استفاده شده هم باعث میشه خیلی تجربه روون تری از این بخش داشته باشید. می تونید بازی هم بکنید، ولی انتظار  کیفیت خیلی بالایی رو نداشته باشید. تو بازی PUBG رو کیفیت مدیوم و فریم متوسط کمی تجربه بعد چند دقیقه اذیت کننده میشد و لگ باگ میگرفت و با کمتر کردن کیفیت بازی وضعیت بهتر میشه. تو بازی های کالاف و Apex هم به همین صورته، روی جزئیات کم و فریم متوسط می تونید بازی رو بدون مشکل و لگ تجربه کنید.

مشخصات باتری موتورولا موتو جی 52

بخشی که عملکرد خوبی مثل بقیه گوشی های این بازه داشته همین عملکرد باتریه. استفاده از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی باعث شده شارژدهی خوبی پیدا کنه و در کنار اون وزن گوشی هم خیلی بالا نیست که نکته بسیار مثبتی برای این گوشی حساب میشه. سخت افزار با مصرف انرژی کم و حجم بالای باتری حدود 8 تا 9 ساعت شارژدهی برای استفاده مداوم کاربری عادی مثل چک کردن شبکه های اجتماعی، پیغام دادن و ویدئو دیدن به شما میده و در حالت استفاده معمولی هم حدود یه روز دووم میاره. با استفاده از شارژ 30 واتی قرار گرفته تو جعبه، صفر تا 50 درصد توی نیم ساعت شارژ میشه و فول شارژ شدن هم حدود 1 ساعت و 20 دقیقه طول میکشه که عدد خوبی به حساب میاد. شارژدهی خوب و سرعت شارژ مناسب باعث شدن گوشی موتو G52 عملکرد خوبی تو بخش باتری نشون بده.

بررسی دوربین Motorola Moto G52

پکیج دوربین موتورولا موتو جی 52 از سه تا سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده. عکس های سنسور اصلی متناسب با بازه قیمتی خودشه و رنگ ها رو تقریبا شبیه به واقعیت نشون میده و مثل دوربین بقیه گوشی ها بیش از حد رنگ ها رو دستکاری نمیکنه و رنگ های نرمی به شما میده. کنتراست عکس ها هم کمی بالاست و سایه ها کمی غیرواقعی میشن. تو عکس های سنسور اولترا واید، اعوجاج و بهم ریختگی توی عکس ها دیده میشه و کیفیت نسبت به سنسور اصلی کمی تغییر می کنه. عکس های ماکرویی که با این گوشی ثبت میشن تقریبا خوبن و میشه با وقت گذاشتن عکس های خوبی گرفت اما در کل از لنز ماکرو هم نمیشه توقع زیادی داشت. عکس های پرتره رنگ های خیلی طبیعی (به خصوص برای رنگ بدن نمیده) ولی دیتیل عکس ها مناسبه.

بررسی دوربین Motorola Moto G52

سنسور دوربین سلفی 13 مگاپیکسله که میشه عکس های مناسبی رو باهاش ثبت کرد. فقط رنگ صورت رو کمی مات و غیر واقعی میکنه. فیلمبرداری با کیفیت 1080 با 30 فریم انجام میشه که خیلی کیفیتش بد نیست اما کنتراست تصویر رو کمی بالا میبره.

بخش دوربین هم مثل قدرت سخت افزاری تو این بازه قیمتی خیلی حرف خاصی نداره و مثل بقیه گوشی های اقتصادی میشه گفته که متوسطه، ممکنه تو بعضی شرایط نوری و کمی ور رفتن بتونید عکس های خوبی بگیرید ولی در مجموع مثل بقیه رقبا با یه پکیج دوربین متوسط طرف هستیم.

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری moto g52

این بخشیه که گوشی موتو جی 52 عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون داده. استفاده از اندروید 12 و رابط کاربری خود موتو که بسیار شبیه به گوشی های پیکسل و اندروید خامه، یه تجربه خیلی سبک و راحت رو به شما میده. موتورولا قول یک سال آپدیت نرم افزاری و سه سال آپدیت امنیتی رو برای این گوشی داده که خیلی امیدوار یا ناامید کننده نیست. امکانات شخصی سازی مناسبه و برنامه های به درد نخور هم روش خیلی نصب نشده و اون مواردی که روش هست می تونید به راحتی پاکشون کنید. در مجموع رابط کاربری در کنار رفرش ریت 90 هرتزی یه تجربه ساده و خوب رو به شما میده و اگه از رابط کاربری های شلوغ و ناکارآمد بعضی برند ها خسته شدید، موتو G52 کاملا راضیتون میکنه.

عملکرد اسپیکر موتورولا جی 52

اسپیکر استریو به همراه قابلیت صدای دالبی اتموس امکاناتیه که خیلی تو گوشی های اقتصادی استفاده نمیشه و جز نکات مثبت این گوشی به حساب میاد. اسپیکر بلندی صدای خوبی داره و کیفیتش میشه گفت متوسط رو به خوبه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم اینجا میبینیم و باعث شده پکیج صدا کامل بشه.

عملکرد اسپیکر موتورولا جی 52

ارزش خرید گوشی موتورولا Moto G52

از لحاظ کیفیت ساخت، باتری، صفحه نمایش و رابط کاربری سبک و جدید گوشی موتورولا موتو G52 عملکرد خیلی خوبه داره و از دوربین و سخت افزار مناسب و قابل قبولی هم برای این گوشی استفاده شده، اما با توجه به اینکه تو بازار ایران موجودی خودش و لوازم جانبیش کمه و قیمت motorola moto g52 با کانفیگ رم و حافظه 6/128 گیگ فعلا حدود 6 میلیون تومنه، به نسبت رقباش کمی قیمتش بالاتره و کمی ارزش خریدش پایین تر میاد. اما با همین قیمت هم جوری نیست که اصلا ارزش خرید نداشته باشه. شاید اگه یه مقداری قیمتش پایین تر بیاد و لوازم جانبیش تو بازار بیشتر بشه کم کم بشه این گوشی رو جز پیشنهادی خرید مطرح کرد اما در شرایط فعلی جز 3 تا گزینه اول خرید بازه قیمتی خودش نیست.

مقایسه موتورولا موتو جی 52 با Redmi Note 11

صفحه نمایش گوشی نوت 11 شیائومی روشنایی بیشتری داره و یه کوچولو هم قدرت پردازشی بهتری داره. در مقابل رابط کاربری موتو جی 52 چون سبک تره و نسخه جدیدتره اندروید روش استفاده شده و آپدیت نرم افزاری جدیدتری میگیره نسبت به نوت 11 برتری رو تو این بخش بهش میده و یه ذره عملکرد پکیج دوربینش بهتره. تو کانفیگ مشابه 6/128 ردمی نوت 11 با قیمت حدودی 5.2 میلیون تومن به حدود 6 میلیون موتو جی 52 گزینه اقتصادی تری هم به حساب میاد. با توجه به عملکرد کلی، میشه گفت خرید گوشی شیائومی Redmi Note 11 به واسطه فراوانی لوازم جانبی، ارزش خرید بیشتری تو بازار ایران در این بازه داره.

مقایسه Motorola Moto G52 با A23 سامسونگ

صفحه نمایش امولد موتو جی 52 کیفیت بهتری داره، عملکرد سخت افزاری با اینکه تراشه یکی استفاده شده کمی بهتره و عملکرد باتری هم تقریبا یکیه فقط کمی سرعت شارژش بیشتره. سامسونگ a23 تو طراحی کمی ضعیف تر عمل میکنه و ظاهر نسبتا قدیمی تری داره اما عملکرد دوربینش کمی بهتره و لرزشگیر اپتیکالش برای فیلمبرداری کمی کیفیت این بخش رو بهتر میکنه. تو کانفیگ 6/128 گیگ، a23 سامسونگ با قیمت حدودی 6.3 میلیون تومن نسبت به 6 میلیون تومن موتو g52 کمی گرون تره ولی خوب سامسونگ مزیت فراوانی لوازم جانبی و احتمالا فروش راحت تر در آینده رو داره. بخوایم منصفانه نگاه کنیم motorola g52 در مجموع عملکرد بهتری داره اما این برتری اونقدری معنادار نیست که ارزش خریدش از a23 تو بازار ایران بیشتر باشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۱ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 56
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Tahas

یکم پول بزارید m33 بخرید از نطر سخت افزار که اگزینوس 1280 داره که روی a53،a33هستش داره و از این بهتره.
دوربینش هم بهتره.
فقط ضعفش اینکه تو جعبش شارژر نداره و فقط کابل داره

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
omid_ab-80

سلام و وقت بخیر
با توجه به قیمت حدودا 6500 شدن ردمی نوت 11 نسخه رم 6 , آیا الان ارزش خرید این گوشی بیشتر از قبل نیست؟
بین خرید این دو گوشی کدوم رو پیشنهاد میکنید با بودجه 6 میلیون
ممنون

۰۲ بهمن ۱۴۰۱
reza10

سلام..آیا حاشیه صفحه نمایشش از ردمی نوت ۱۱ بیشتره یا کمتر؟

۰۲ دی ۱۴۰۱
Alip98

این گوشی میتونه با رقیباش رقابت کنه در همه بخش‌ها عملکرد خوبی داره و ارزش خرید خوبی هم داره اما توی بازار راحت گیر نمیاد

۲۲ آذر ۱۴۰۱
Mahdi2005

مقاله مفید 👌👌

۰۶ آذر ۱۴۰۱
Aliasgharshayesteh

برند موتورولا چیز دیگه ای هست..وقتی این مدل را دستتون میگیری مردم احساس گوشی گرون قیمت را میدهد.مگر نفری که وارد باشه..ولی این مدل بسیار خوب و روان و دارای کیفیت هست..

۲۸ آبان ۱۴۰۱
Jalaloddin7

روی کاغذ گوشی خوبیه با قیمت کمی پایین تر ارزش خرید داره، البته با نگاه ب بازار هند تولید شده و در اینترنت هم قیمت روپیه داده بودن و بررسی ها بیشتر هندی بود.برای تنوعی که در ایران وجود ندارد قابل توصیه هست، البته برند آبرو دار و با شخصیت با اون لوگوی فوق العاده ای که داره و همیشه در مباحث تجاری مورد نظر و مقاله.

۲۶ آبان ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۱۹ آبان ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۱۹ آبان ۱۴۰۱
Mahayd24

سخت افزار یکم بهتر مثل اسنپ ۶۹۵ و آپدیت اندروید ۲ سال داشت ارزش خریدش خیلی بالاتر میرفت

۱۷ آبان ۱۴۰۱
tahamousavi

این بازه قیمتی دیگه خیلی گوشی های زیادی توش بررسی شد و ما هم فهمیدیم که ردمی نوت ۱۱ بیشترین ارزش خرید و داره و بس. لطفا یکم گوشی های موجود در بازه های قیمتی دیگه رو هم بررسی کنید. ممنون.

۱۶ آبان ۱۴۰۱
Ez7

ok

۱۴ آبان ۱۴۰۱
A.L.I

از طراحیش تا حدی خوشم اومد

۱۴ آبان ۱۴۰۱
ALI ZAREI

جدیدا چرا گوشی هایی ک بررسی میکنی ارزش خرید پایینی دارن؟؟؟؟؟؟

۱۴ آبان ۱۴۰۱