بررسی مشخصات گوشی Moto E32s موتورولا

گوشی های اقتصادی اکثرا برای مصارف معمولی و روزمره استفاده میشن و باید با یه قیمت مناسب، عملکرد کلی خوبی داشته باشند. به همین خاطر تا جای ممکن از بخش طراحی و کیفیت ساخت زده میشه تا قیمت گوشی اقتصادی تر بشه. برند قدیمی موتورولا هم با آگاهی بر این موضوع سعی کرده که تا جای ممکن در حد برندهای پیشرو، به طراحی، ظاهر و خوش دست بودن گوشی های خودش اهمیت بده و یه گوشی خوشگل و خوش ساخت تحویل مخاطب ها بده. گوشی موتورولا موتو E32s یکی از جدیدترین گوشی های اقتصادی موتورولاس که به تازگی با قیمت حدودی 5 میلیون تومان وارد بازار ایران شده و قصد داره با گوشی های اقتصادی دیگه این بازه مثل سامسونگ A04s و شیائومی ردمی 10a رقابت کنه و اگر تا انتهای بررسی گوشی Motorola Moto E32s همراه موبونیوز باشید، میتونید ببینید که گوشی Moto E32s از این رقابت سربلند بیرون میاد یا نه؟

 

بررسی طراحی موتورولا Moto E32s

طراحی جاییه که گوشی e32s واقعا عملکرد خوب و راضی کننده ای داره و هم از لحاظ کیفیت ساخت و هم از لحاظ طراحی عملکرد بسیار خوبی داره. گوشی با یه طراحی تخت و براق ساخته شده که حس گوشی های میان رده رو منتقل میکنه و موقع در دست گرفتن به خاطر وزن نسبتا کمتر به سایر رقبا (حدود 185 گرم) و متریال مناسب حس خوبی به شما میده و خیلی مثل گوشی های اقتصادی دیگه به نظر نمیرسه. قاب پشتی از پلاستیک پلیمری ساخته شده و یه روکش صیقلی به شکل شیشه روی اون قرار گرفته. طراحی براق و جذاب این بخش با یه حالت جذابی نور رو منعکس میکنه ولی این نوع جنس بدنه باعث شده خیلی راحت کثیف بشه و یا خط خش روش بیفته و برای مراقبت بیشتر بهتره از یه قاب استفاده کنید.

بررسی طراحی موتورولا Moto E32s

جزیره دوربین مثل باقی گوشی های میان رده موتورولا کار شده و از یه بخش مستطیلی پلاستیکی با یه برآمدگی نسبتا کم که سه تا لنز اصلی و یه فلش LED رو توی خودش جا داده تشکیل شده. بغل این بخش هم نوشته AI Camera دیده میشه. وسط گوشی لوگو موتو قرار گرفته و پایین قاب پشتی لوگوی Motorola به چشم میخوره. به نسبت گوشی های دیگه قطر و وزن کمتری داره و به خاطر نوع ساختار بدنه که به صورت تخت ساخته شده به نسبت گوشی خوش ساخت و با کیفیتی شده و در استفاده طولانی مدت خیلی دستتون رو اذیت نمیکنه و حس ارزون و چیپ بودن به شما نمیده.

فریم تخت با یه خمیدگی خیلی کم ساخته شده تا گریپ بهتری توی دست داشته باشه و از جنس پلاستیک مات ساخته شده تا یه تضاد جالبی با قسمت پشتی داشته باشه. روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه که حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و عملکرد به نسبت دقیقی داره اما به خاطر پردازنده خیلی سریع نیست. سمت چپ درگاه سیم کارت دیده میشه که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. بالای گوشی یه جک 3.5 میلیمتری صدا جا خوش کرده و لبه پایینی تک اسپیکر گوشی، پورت تایپ سی و یه میکروفون قرار گرفته.

صفحه نمایش هم به نسبت گوشی های دیگه طراحی بهتری داره و با اینکه از یه طراحی با حاشیه خیلی کمتر استفاده نمیکنه ولی قرار گرفتن دوربین سلفی توی یه پانچ هول به جای ناچ قطره ای باعث شده ظاهر گوشی جذاب تر بشه. یه نکته مثبت دیگه در بحث کیفیت ساخت استفاده از گواهی IP52 برای این گوشیه که باعث میشه تا حدودی در مقابل پاشیدن ذرات آب و گرد و غبار مقاوم باشه و باعث میشه به نسبت گوشی های دیگه بازه اقتصادی در این بخش هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ کیفیت ساخت، یه پله بالاتر باشه.

 

مشخصات صفحه نمایش Motorola Moto E32s

صفحه نمایش 6.5 اینچی این گوشی از یه پنل IPS LCD با رزولوشن 720 استفاده میکنه که تقریبا برای بازه گوشی خیلی نکته خاصی نداره و یه تجربه بدون مشکل اما با بعضی کاستی ها رو میده. مثلا به خاطر رزولوشن کم آیکون بعضی برنامه ها رنگ و رو رفته به نظر میرسه و امکان پخش ویدیو بالاتر از کیفیت 720 ندارید. یا به خاطر روشنایی نسبتا کم 500 نیتی توی محیط روشن و بیرون از خونه در کنار زاویه دید محدود به خاطر LCD بودن نمایشگر خیلی تجربه خوبی به شما نمیده. البته تمامی این موارد برای یه نمایشگر در این بازه طبیعیه و نقطه ضعف به حساب نمیاد. ترکیب رنگ موقع تماشای ویدیو مناسبه و تقریبا مشکل خاصی نداره.

مشخصات صفحه نمایش Motorola Moto E32s

یه نکته مثبت در این بخش استفاده از رفرش ریت 90 هرتزی که باعث میشه تجربه کار با گوشی روون تر باشه و به دستورهای شما پاسخ سریعتری بده. البته به خاطر ضعیف بودن پردازنده ممکنه بعضی وقت ها یه گیری ببینید که به خاطر این موضوعه و خیلی تقصیر نمایشگر نیست. رفرش ریت علاوه بر دو حالت 60 و 90 هرتزی یه مود خودکار هم داره که با توجه به استفاده شما از گوشی رفرش ریت رو تغییر میده و به مصرف بهینه باتری کمک میکنه.

طراحی خوب نمایشگر با حاشیه مناسب و یه ظاهر مدرن در کنار جزئیات مناسب و رفرش ریت 90 هرتزی باعث میشه نمایشگر این گوشی یه تجربه خیلی خوب در مقایسه با باقی گوشی های بازه اقتصادی به شما بده.

 

مشخصات باتری موتورولا Moto E32s

تو این بخش خیلی نکته مثبت یا ضعف خاصی دیده نمیشه و تقریبا تمامی استانداردهای یه گوشی اقتصادی رعایت شده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی و روزمره میتونه به راحتی یک روز به شما شارژدهی کنه و اگه رفرش ریت رو همیشه روی 60 قرار بدید گوشی E32s تا دو روز هم میتونه شما رو همراهی کنه.

سرعت شارژ تقریبا مثل باقی گوشی ها خیلی خوب نیست و با استفاده از آداپتور 10 واتی داخل جعبه حدود 2.5 تا 3 ساعت شارژ کامل دستگاه طول میکشه. البته این گوشی از آداپتور 15 واتی هم پشتیبانی میکنه که باید جدا تهیه کنید و با استفاده از اون کمی سرعت شارژ بهبود پیدا میکنه.

 

بررسی عملکرد دوربین موتورولا Moto E32s

سه تا دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی و دو عدد 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق برای گوشی موتو E32s استفاده شده که به نسبت عملکرد خوبی در روشنایی خوب به شما میدن و عملکرد مناسبی نسبت به گوشی های دیگه بازه اقتصادی به خصوص در بخش دوربین سلفی داره. لنز اصلی توی نور روز عکس های با جزئیات و ترکیب رنگ خوبی میگیره ولی در محیط های داخلی و با کم شدن نور دینامیک رنج و وایت بالانس به هم میریزه و عکس ها جزئیات خودشون رو کمی از دست میدن و رنگ ها بی روح میشن. توی شب عکس های نرم با جزئیات کم و رنگ های اور اکسپوز شده ثبت میکنه و اگه یه منبع نور توی عکس ها نباشه تقریبا چیز خاصی مشخص نیست. حالت نایت مود هم خیلی کمک خاصی به بهبود اوضاع نمیکنه.

بررسی عملکرد دوربین موتورولا Moto E32s

دوربین ماکرو تقریبا فایده خاصی نداره و عکس های اون جزئیات کم و رنگ های بی روحی داره. لنز تشخیص عمق خیلی عملکرد مناسبی توی تشخیص سوژه ها نداره و هم جزئیات از دست میره و هم به خوبی فوکوس نمیکنه و به درستی پس زمینه رو محو نمیکنه.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عکس های با جزئیات مناسب و رنگ پوست طبیعی ثبت میکنه. اما باز هم عکس ها اور اکسپوز میشن و نسبت نور پس زمینه به سوژه خیلی خوب نیست.

هر دو دوربین سلفی و اصلی میتونن با کیفیت 1080 و 30 فریم فیلمبرداری کنن که دیتیل مناسبی در فیلم ها دیده میشه و میشه گفت کیفیت مناسبی داره. از لرزشگیر خبری نیست و اگه در حال حرکت ویدیو بگیرید خیلی فیلم های جالبی در نمیاد.

 

عملکرد پردازشی گوشی موتورولا موتو E32s

از تراشه مدیاتک هلیو G37 برای گوشی استفاده شده که تقریبا توی بازه اقتصادی زیاد دیده میشه و توی دو نسخه با رم و حافظه 3/32 و 4/64 گیگی عرضه میشه و از کارت حافظه جانبی مجزا تا 1 ترابایت پشتیبانی میکنه تا خیالتون بابت فضای ذخیره سازی راحت باشه. عملکرد ضعیف و کند چیزیه که در بیشتر گوشی های اقتصادی دیده میشه و حتی در استفاده معمولی از برنامه های سنگین کند شدن و لگ زدن دیده میشه. موقع مولتی تسک بین دوتا برنامه سنگین باز لگ میزنه و کمی تجربه گوشی در این بخش اذیت کننده است که با توجه به قیمت نمیشه خیلی ایرادی بهش گرفت.

به خاطر همین ضعف پردازشی خیلی مناسب بازی نیست و نهایت بتونه بازی های سبکی مثل Subway Surfers رو اجرا کنه که اون هم مقداری موقع بارگذاری بازی باید منتظر بمونید، اما تجربه به نسبت مناسبی به شما میده. اصلا سراغ بازی های مثل کالاف دیوتی و یا Pubg نرید که کرش و هنگ کردن های ممتد منتظر شماست! البته بعد از استفاده از برنامه ها و بازی ها خیلی داغ نمیکنه که شاید به خاطر قدرت پردازشی کمی باشه که داره و عملا اتفاقی توی گوشی نمیفته که بخواد دما بالا بره!

چون گوشی های اقتصادی بیشتر برای استفاده معمولی مثل وبگردی و چرخیدن توی شبکه های اجتماعی استفاده میشن یه رابط کاربری سبک و بدون مزاحمت میتونه باعث بهبود تجربه شما موقع استفاده از گوشی بشه، موتورولا هم به رسم گوشی های دیگه خودش از اندروید 12 خام برای این گوشی استفاده کرده که نه برنامه تبلیغاتی و یا برنامه های اضافی از پیش نصب شده روی اون دیده میشه و نه امکانات شخصی سازی و مخصوص بدون کاربرد که باعث کند شدن گوشی بشه و فشار زیادی به پردازنده نسبتا ضعیف این گوشی وارد بشه.

 

بررسی اسپیکر موتورولا Moto E32s

تک اسپیکر گوشی بلندی متوسطی داره و خیلی کیفیت و تفکیک صدای مناسبی نداره و با افزایش صدا بالاتر از 80 درصد و یا صداهای خیلی ریز نویز دیده میشه و بهتره با کمک جک 3.5 میلیمتری قرار گرفته از هندزفری با هدفون سیم دار خودتون استفاده کنید.

 

آیا Motorola Moto E32s ارزش خرید دارد؟

صفحه نمایش با جزئیات مناسب و رفرش ریت 90 هرتزی باعث میشه تجربه گوشی کمی روون باشه ولی دارا یودن پردازنده نسبتا ضعیف باعث شده نتونه یه تجربه خیلی خوبی رو بده و اکثر مواقع باید با کند بودن و گیر کردن ها کنار بیاید ولی به نسبت قیمت کار رو در میاره. البته شارژدهی بسیار خوب و سرعت شارژ قابل قبول باعث میشه این گوشی یه همراه مناسب برای استفاده روزمره باشه و وسط روز شما رو لنگ نذاره. دوربین عملکرد خیلی درخشانی نداره اما میتونه عکس های به نسبت خوبی در شرایط نوری مناسب بگیره و دوربین سلفی هم به نسبت رقبای دیگه میتونه تا حدودی شما رو غافلگیر کنه، البته لنز های فرعی خیلی به درد بخور نیستند. مهمترین نکته مثبت و برگ برنده این گوشی طراحی اونه که با استفاده از یه ظاهر خوشگل و یه بدنه با کیفیت ساخت بالاتر از بازه خودش تا حدودی سعی میکنه بعضی ضعف ها و کم و کاستی ها رو پوشش بده. البته با توجه به قیمت 5 میلیون تومانی این گوشی برای نسخه با رم و حافظه 4/64 گیگابایتی به نسبت رقبای دیگه اش تو لیست قیمت گوشی بازار مثل شیائومی Redmi 10A و یا سامسونگ A04s تقریبا قیمت یکسانی داره ولی رفرش ریت 90 هرتزی، داشتن حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور، دوربین با کیفیت نسبتا بهتر به خصوص دوربین سلفی و رابط کاربری اندروید خام و سبک در کنار یه طراحی خیلی خیلی بهتر و با کیفیت تر میتونه باعث برتری این گوشی بشه، البته عملکرد پردازشی از این دو گوشی ضعیف تره و کمی میتونه شما رو اذیت کنه ولی اگه دوست دارید یه گوشی خوش دست و با امکانات مناسب و یه رابط کاربری تمیز و قیمت مناسب داشته باشید، خرید گوشی موتورولا Moto E32s  هم میتونه یه گزینه مناسب برای شما باشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 11 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 59
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

pouria 0011

از لحاظ شارژدهی از لحاظ کیفیت از لحاظ ساختش واقعا عالیه پا به پای میان رده ها میاد من همیشه گوشی موتورولا می گیرم خیلی گوشی های محکمی هستن حرف ندارن

۱۰ مهر ۱۴۰۲
pouria 0011

گوشی فوق العاده زیبای هست کیفیتش عالیه طراحیش بی نظیره گوشی محکمی هست موتورولا برند قدیمی هس

۱۰ مهر ۱۴۰۲
alireza72

سلام تو این مدل مثل بعضی از مدل های موتورولا مشکلی تو نصب v..p..n و برنامه های دیگه داره یا نه؟

۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    pouria 0011

    گوشی خیلی شیکو محکم هست ضد آبه پا به پای میان رده ها میاد کیفیتش عالیه طراحیش بی نظیره صفحش پاندا گلس هست خیلی محکم هست من چند بار تو سرکارم افتاد هیچیش نشد دوربین عالیه گوشی خیلی خوشگلی هست باکلاسه

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
Hamed endaru

من پرو مکس ۱۳داشتم شیامی هم داشتم به نظر من به جز سریsسامسونگ یه پیچش به تمام گوشیها میرزه اپل ۱۳باید جلوش زانو بزنه موتورلا سلطان گوشیهاس

۲۷ مرداد ۱۴۰۲
alirza.amiry

tarahi ghadimi

۱۲ خرداد ۱۴۰۲
tahamousavi

باتوجه به این افزایش قیمتها، باید گفت کار موتورولا عالی بوده…

۰۴ خرداد ۱۴۰۲
A.L.I

به به موتورولا

۰۳ خرداد ۱۴۰۲
ALI ZAREI

ارزش خرید پایین

۰۳ خرداد ۱۴۰۲
Mohammad#dark#love

یکی از ملاک های خرید گوشی واسه من دوربینه که این گوشی خیلی بدردم نمیخوره

۰۲ خرداد ۱۴۰۲
majid_kh

اوکیه

۰۲ خرداد ۱۴۰۲
shahab-021

موتورولا داره خودشو‌ میکشه بالا
رنگ بندی جالبی هم داره

۰۲ خرداد ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

بد نیست 🖖🏻

۰۲ خرداد ۱۴۰۲
Yeganeh rezaei

باحاله

۰۱ خرداد ۱۴۰۲
godrati

رنگ جالبی داره

۰۱ خرداد ۱۴۰۲
Madi11

بد نیست اما شیائومی و سامسونگ مطمئن ترن

۰۱ خرداد ۱۴۰۲
Amin3581

با توجه به قیمتش نباید انتظار بالایی داشته باشیم برند شیایومی را ترجیح می دهم

۰۱ خرداد ۱۴۰۲