شایعات لو رفته از گوشی Motorola Edge Plus (2024)

محصولات برند موتورولا که سال 2014 توسط لنوو خریداری شد تا سال‌ها چنگی به دل نمی‌زد، اما این کمپانی در حال حاضر در حال احیا شدنه. هر دو گوشی Razr Plus و اج پلاس موتورولا که در سال 2023 معرفی شدن بازخورد بسیار خوبی از کاربران گرفتن و عملکرد خوبی داشتن. حضور موتورولا می‌تونه تنوع برندها و گوشی‌های بازار رو بیشتر کنه و همین حالا هم بعضی از گوشی‌های این برند در بازار ایران حضور دارن. موتورولا Edge Plus یکی از سری گوشی‌های این برنده که نسل جدید اون قراره همین امسال عرضه بشه و همین حالا هم شایعات زیادی دربارش وجود داره. در ادامه همه شایعات و اطلاعاتی که درباره این گوشی وجود داره رو مرور می‌کنیم.

 

آیا امسال موتورولا اج پلاس 2024 عرضه میشه؟

اولین نسل اج پلاس در سال 2020 معرفی شد و بعد از اون هم چند نسل دیگه از این گوشی وارد بازار شدن. این اج پلاس 2023 بود که یکی از بهترین گوشی‌های موتورولا در سال‌های اخیر محسوب می‌شد و این سری رو در کانون توجه قرار داد. با اینکه تا الان موتورولا به طور رسمی برنامه‌ای برای معرفی نسل بعد این سری معرفی نکرده، با توجه به موفقیتی که سری اج پلاس بهش دست پیدا کرده واقعا منطقی نیست که نسل جدیدی از اون معرفی نکنه.

تصویر موتورولا اج پلاس 2023

علاوه‌براین به تازگی اطلاعاتی درباره گوشی اج 50 پرو درز کرده. در سال 2023، اج 40 پرو در آمریکا با نام اج پلاس عرضه شد. به این ترتیب می‌تونیم به این نتیجه برسیم که به احتمال خیلی زیاد اج 50 پرو همون اج پلاس 2024 خواهد بود مگر اینکه موتورولا بخواد این روند نامگذاری رو تغییر بده. در نتیجه با احتمال خیلی بالایی میشه گفت که امسال شاهد رونمایی نسل جدید اج پلاس خواهیم بود.

 

تاریخ عرضه Motorola Edge Plus 2024 کیه؟

طبق شایعاتی که از این گوشی درز کرده و با توجه به روال سال‌های قبل، انتظار میره که اج پلاس 2024 هم تو تابستان رونمایی بشه. تاریخ عرضه نسخه‌های قدیمی این گوشی تو سال‌های قبل رو می‌تونین بیینین:

  • موتورولا اج پلاس 2021: 2 سپتامبر 2021
  • موتورولا اج پلاس 2022: 18 آگوست 2022
  • موتورولا اج پلاس 2023: 19 می 2023

همینطور می‌بینید موتورولا نظم خاصی رو برای انتخاب تاریخ معرفی گوشی‌های قبلی این سری رعایت نکرده و به همین خاطر پیشبینی تاریخ دقیق معرفی نسل جدید کار ساده‌ای نیست. با در نظر گرفتن تاریخ معرفی محصولات قبلی میشه فرض کرد که معرفی اج پلاس جدید در بهار یا تابستان امسال اتفاق میفته.

با این حال شواهدی وجود داره که نشون میده رونمایی از اج پلاس در تاریخ سوم آپریل (15 فروردین) اتفاق میفته. موتورولا تایید کرده که در این روز از گوشی اج 50 پرو در هند رونمایی می‌کنه و همونطور که قبلا اشاره کردیم ممکنه همین گوشی با نام اج پلاس در آمریکا معرفی و عرضه بشه.

 

پیش‌بینی‌ها در مورد طراحی گوشی موتورولا Edge Plus 2024

با توجه به موفقیت نسل قبل، منطقیه که موتورولا تغییر چندانی در ظاهر محصول جدیدش ایجاد نکنه و از همون طراحی سال گذشته استفاده کنه. تصاویر رسمی که از Edge 50 Pro منتشر شدن هم حدس ما رو تایید می‌کنن. با این حال به نظر می‌رسه که حداقل یک تغییر اساسی در ظاهر مدل جدید اتفاق افتاده باشه.

مهمترین تغییر ظاهری اج 50 پرو برآمدگی دوربین‌های اونه. برآمدگی دوربین دیگه مثل نسل قبل مستقیما از بدنه خارج نشده و لبه‌های اون با یک شیب مقعر به بدنه دستگاه متصل میشن. این شیوه طراحی، ظاهر یکدست‌تری برای گوشی ایجاد کرده و به چیدمان جزیره‌ای گوشی‌های جدید نزدیک‌تره.

تصویر رسمی موتورولا اج 50 پرو

موتورولا قراره این گوشی رو در سه رنگ عرضه کنه؛ مشکی مات، بنفش مات و یک رنگ تو مایه‌های سفید. نسخه سفید رنگ به نظر می‌رسه بافتی شبیه به نسخه Emerald وان پلاس 12 داشته باشه.

 

اج پلاس 2024 با چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی عرضه میشه؟

با اینکه اطلاعات درز شده درباره این گوشی به اندازه بعضی از گوشی‌های اندرویدی دیگه نبوده اما به اندازه‌ای از اج پلاس می‌دونیم که بدونیم انتظار چه چیزی رو داشته باشیم.

 

تغییرات بخش نمایشگر

تا این لحظه اطلاعات زیر درباره اج 50 پرو (که احتمالا همون اج پلاسه) توسط موتورولا منتشر شده:

  • یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع pOLED با کیفیت 1.5K و نرخ نوسازی 144 هرتز
  • حداکثر روشنایی 2000 نیتی بر روی اولین نمایشگر تایید شده توسط Pantone در جهان (Pantone یک شرکت سنجش رنگ در آمریکاست)
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دو دوربین دیگه در پشت گوشی که توسط Pantone اعتبارسنجی و تایید شدن

اج پلاس 2023

هیچ اطلاعاتی درباره قابلیت‌های نمایشگر منتشر نشده اما ما امیدواریم که نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) رو به این سری اضافه کنه. البته این رو هم باید بگیم که در نسل قبل اج پلاس، لبه‌های نمایشگر که منحنی بودن برای نشون دادن نوتیفیکیشن‌ها به رنگ‌های مختلف روشن می‌شدن. با اینکه این قابلیت خیلی خوبی محسوب میشه اما بعضی از کارایی‌های Always-On Display رو نداره.

 

تغییرات بخش دوربین

دوربین‌های گوشی‌های موتورولا هیچ وقت بهترین نبودن اما خوشبختانه اج پلاس 2023 در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی رسیده بود. تصاویر ثبت شده با دوربین‌های این گوشی در اکثر موقعیت‌ها از جزئیات و رنگ‌های دلپذیر و طبیعی برخوردار بودن. نقطه ضعف این دوربین‌ها در اغراق رنگ سبز در تصاویر ثبت شده در روزهای آفتابی بود. قابلیت‌های زوم این دوربین‌ها هم جای کار داشت و لرزشگیر الکترونیکی در ویدیوها خیلی خوب عمل نمی‌کرد.

مشخص نیست که اج پلاس جدید در این زمینه پیشرفتی کرده یا نه اما می‌دونیم که این گوشی از سه دوربین برخورداره که طبق شایعات یکی از اون‌ها یک دوربین واید با فاصله کانونی 13 میلی‌متر و یکی دیگه هم یک دوربین تله فوتو با فاصله کانونی 73 میلی‌متریه.

 

مشخصات باتری

باتری اج پلاس 2024 به احتمال زیاد 4500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داره و از فست شارژ 125 واتی و فست شارژ وایرلس 50 واتی پشتیبانی می‌کنه. اج پلاس 2023 یک باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی داشت که با این وضع میشه گفت در این زمینه موتورولا پسرفت کرده.

 

اج پلاس 2024 از چه سخت افزاری استفاده می‌کنه؟

در بخش چیپست، موتورولا پسرفتی که در باتری داشته رو جبران کرده و به احتمال زیاد این گوشی جدید به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 یا اسنپدراگون 8s نسل 3 مجهز میشه که هر دو از قدرتمندترین پردازنده‌های اندرویدی محسوب میشن. میزان حافظه داخلی هنوز مشخص نیست اما اج پلاس 2024 به 12 گیگابایت رم مجهز میشه.

همونطور که انتظار میره قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به موتورولا هم رسیدن و این کمپانی وعده داده از هوش مصنوعی به طور گسترده در قسمت‌های مختلف اج 50 پرو بکار بره. یکی از این قابلیت‌ها که مشابه اون رو در S24 Ultra و گوشی‌های پیکسل دیده بودیم قابلیت تولید وال پیپرهای منحصربه‌فرد با هوش مصنوعیه. در بخش دوربین هم ردپای AI همه جا دیده میشه. موتورولا وعده حضور لرزشگیر تطبیقی با هوش مصنوعی رو داده که باعث میشه حتی در زوم هیبریدی 50 برابری، خروجی‌ها بدون لرزش و با وضوح بالا باشن.

 

با همه این شایعات حالا باید ببینیم موتورولا اج پلاس 2024 رو در آمریکا معرفی می‌کنه یا نه. به نظر شما این گوشی می‌تونه رقبای اندرویدی خودش رو شکست بده؟ شما حاضرید این گوشی رو خریداری کنید؟

نویسنده : پویا علیمی
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 11
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

حال نمی‌کنم باهاش

۱۷ فروردین ۱۴۰۳
Amir 1789

بابا موتورولا تو رو خدا از صفحه نمایش کرو دست بردار

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

سری‌های جدید سامسونگ ازجمله A55 ظاهراً پیشترفت خوبی توی پردازنده‌هاشون داشتن، جای خوشحالی ست

۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Tabrizzzzz

والا من با برندها کاری ندارم من دنبال سخت افزارم گوشی که دوربین عکاسی نیست .
بعدش من الان یه ساله Motorola edge 30 fusion دارم کلا راضیم و با هیچ برندی حتی کیفیت ظاهریش رو عوض نمیکنم .
خلاصه موتو واسه خاص پسندهاس
لوازم هم تو دی جی کالا و فروشگاهای اینترنتی پره همه چیزش. از صفحه نمایش گرفته تا …

۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Hossein713

به دلیل کمبود لوازم جانبی و عدم پشتیبانی تو ایران خیلی نمیرن سمت تعدادی از برندها

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

خیلی تو ایران پرفروش نیست(این نشان از از پایین بودن کیفیتش نیست بلکه به دلیل انحصار توی بازاره)

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقاله جالبی بود

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

بد نیست

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

موتورولا خیلی تو ایران طرفدار نداره

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
    Mahdi2494

    جدی می‌فرمایید؟! پ ما این موتورولا ی دستمون رو از کجا در آوردیم؟!

    ۰۸ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

خوبه حالا تا بیاد ببینیم چیه

۰۸ فروردین ۱۴۰۳