راهنمای خرید عمده لوازم جانبی موبایل

برای خیلی از موبایل فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین، لوازم جانبی بخش اصلی سود رو تشکیل میده و به همین خاطر خرید عمده لوازم جانبی موبایل به صورت درست و آگاهانه می‌تونه تاثیر زیادی رو سود نهایی شما بذاره. خرید از جای درست اهمیت زیادی داره و فروشنده باید اطلاعات کافی تو این زمینه داشته باشه. به غیر از اون یک سری ویژگی‌ها هست که به محصولات مربوطه و اون‌ها رو هم باید در نظر گرفت. علاوه بر همه این‌ها باید بدونید که چه نوع لوازم‌ جانبی رو می‌خواین در فروشگاهتون قرار بدین که بیشترین میزان فروش رو داشته باشه و برای مدت طولانی در مغازه نمونه. در راهنمای خرید عمده لوازم جانبی موبایل موبونیوز قصد داریم همه این موارد رو بررسی کنیم و اطلاعات مفیدی درباره خرید عمده لوازم جانبی در اختیار شما قرار بدیم. پس اگر فروشگاه موبایل یا لوازم جانبی دارید تا پایان همراه ما باشید.

 

خرید عمده لوازم جانبی موبایل

اولین سوالی که باید از خودمون بپرسیم اینه که چه چیزهایی لوازم جانبی موبایل محسوب میشن و بین اونها بهتره کدوما رو تهیه کنیم یا ازشون بیشتر داشته باشیم. انتخاب این لوازم لازمه‌ش اینه که شناخت درستی از بازار و نیاز مشتری‌ها داشته باشین و بدونین چه اقلامی بیشترین محبوبیت رو بین مردم دارن. در ادامه مورد به مورد به هر کدوم اشاره می‌کنیم و دربارشون توضیحاتی میدیم.

 

شارژر و پاوربانک

همونطور که احتمالا می‌دونید بعضی از کمپانی‌های تولیدکننده موبایل مثل اپل و سامسونگ در جعبه خیلی از محصولاتشون دیگه شارژر قرار نمیدن. این مسئله باعث شده تا تقاضا برای این محصول افزایش پیدا کنه. از طرف دیگه از اونجایی که خیلی از ماها شارژرمون رو دائم با خودمون حمل می‌کنیم و هر روز هم ازشون استفاده می‌کنیم، چنین محصولاتی مستعد استهلاک و خراب شدن هستن و این هم دلیل دیگه‌ای هست که باعث میشه افراد به دنبال خرید شارژر باشن.

حتما در بین محصولات شما باید شارژر اوریجینال وجود داشته باشه. برای خیلی از افراد اهمیت داره که شارژری که تهیه می‌کنن توسط برند سازنده گوشی تولید شده باشه. بنابراین بهتره شارژرهای اوریجینال برندهای پرفروش بازار مثل سامسونگ، شیائومی و اپل رو در بین محصولاتتون داشته باشید. به غیر از اون می‌تونید سراغ محصولات باکیفیت کمپانی‌های دیگه مثل انکر، آکی و بیسوس هم برین که معمولا قیمت مناسب‌تری دارن و به خاطر قیمتشون کسایی هستن که ترجیح میدن از اونها استفاده کنند.

چند مدل شارژر بی‌سیم و مگ سیف هم بهتره در بین محصولاتتون وجود داشته باشه؛ اما از اونجایی که مشتری‌های این دو کمتر از شارژرهای معمولیه لازم نیست سرمایه زیادی رو صرف خرید اونها کنید.

 

انواع قاب و گلس

یکی دیگه از دسته‌های لوازم جانبی قاب‌ها و گلس‌های گوشی هستند. معمولا ما ایرانیا از گوشی‌های خودمون بدون گارد و گلس استفاده نمی‌کنیم و خرید این دو برای کسی که گوشی می‌خره ضروریه. گاهی اوقات هم به خاطر آسیب دیدن گلس یا تکراری شدن گارد اون‌ها رو عوض می‌کنیم. در مجموع باید گفت که این دسته، از محصولات پرفروش هر فروشگاهی به شمار میره.

ممکنه با خودتون بگید که با توجه به تنوع گوشی‌ها امکان موجود داشتن گلس و قاب برای همه مدل‌ها ممکن نیست. باید به این نکته توجه داشته باشید که اکثر موبایل‌هایی که در ایران به فروش می‌رسن از دو برند شیائومی و سامسونگ هستن و هر ساله گوشی‌های میانرده این دو برند بازار رو قبضه می‌کنن. در نتیجه بهتره برای گوشی‌های سری A سامسونگ و سری Note و Poco شیائومی قاب و گلس داشته باشید. این نکته رو هم در نظر بگیرید که اندازه نمایشگر خیلی از گوشی‌ها یکسانه و زیاد پیش میاد که یک گلس برای نمایشگر گوشی‌های مختلف مناسب باشه. علاوه بر اون بعضی از قاب‌ها مثل انواع سیلیکونی و شفاف محبوبیت زیادی دارن و بهتره همیشه اون‌ها رو موجود داشته باشید.

 

انواع کابل و مبدل

هر وسیله دیجیتالی برای انجام بعضی کارها به کابل احتیاج داره و موبایل هم از این قاعده مستثنی نیست. اولین و مهمترین کابل برای موبایل کابل USB هست که هم برای انتقال داده و هم برای شارژ دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیره. کابل‌های USB انواع مختلفی دارن؛ همه گوشی‌های اندرویدی جدید به درگاه تایپ سی مجهز هستن و به همین دلیل هم یک سر همه کابل‌های USB اندرویدی از نوع تایپ سی قرار داده میشه. سر دیگه کابل اما ممکنه از نوع تایپ سی یا تایپ A باشه. این مورد بستگی به آداپتوری که کاربر برای شارژ دستگاهش استفاده می‌کنه داره.

اپل بالاخره در سری آیفون 15 درگاه لایتنینگ روی گوشی‌هاش رو با درگاه تایپ سی عوض کرد. اما از اونجایی که به خاطر مشکلات رجیستری خیلی از آیفون‌ها در ایران از سری 13 به قبل هستند لازمه که در فروشگاهتون کابل لایتنینگ هم حتما موجود داشته باشید. نکته آخری که در رابطه با کابل‌های USB باید بدونید اینه که توان برقی که هر کابل می‌تونه از خودش عبور بده متفاوته و برای اینکه کاربر بتونه از قابلیت فست شارژ استفاده کنه نه تنها گوشی و آداپتور شارژش باید از اون توان پشتیبانی کنه بلکه کابلش هم باید این ظرفیت رو داشته باشه. در نتیجه باید کابل‌هایی با ظرفیت‌های مختلف داشته باشید تا بتونید به مشتری گزینه مناسب رو پیشنهاد کنید و کیفیت محصولتون کاربر رو راضی کنه.

خرید عمده کابل و مبدل

کابل USB تنها کابلی نیست که مشتریان به اون نیاز دارن. اگر اسپیکر داشته باشید به احتمال زیاد تا به حال به کابل AUX نیاز پیدا کردید. این کابل معمولا برای انتقال صدا مورد استفاده قرار می‌گیره و می‌تونه به گوشی‌هایی که به جک 3.5 میلی‌متری مجهز هستن متصل بشه. گاهی اوقات برای اتصال گوشی به هدفون هم از کابل AUX استفاده میشه چون انتقال صدا از این طریق بدون تاخیره و این مسئله به ویژه در گیمینگ اهمیت زیادی پیدا می‌کنه.

در بین لوازم جانبی گوشی دو مبدل پرطرفدار وجود داره. اولی کابل یا مبدل OTG هست که به شما اجازه میده دستگاه‌هایی مثل ماوس، کیبورد و از همه مهمتر انواع فلش رو به موبایل خودتون متصل کنید. یک سر مبدل OTG از نوع USB C و سر دیگه اون ورودی تایپ A هست و تمامی گوشی‌های جدید هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنن. همونطور که می‌دونید خیلی از کمپانی‌های بزرگ از جمله سامسونگ و اپل جک 3.5 میلی‌متری رو از محصولاتشون حذف کردن و امکان اتصال مستقیم کابل AUX یا هدفون و هندزفری سیمی به اون‌ها وجود نداره. برای حل این مشکل میشه از تبدیل تایپ سی به جک 3.5 میلی‌متری استفاده کرد. مبدل لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری هم وجود داره که کاربران اپل باید از اون استفاده کنن.

 

کارت حافظه

کارت حافظه نیاز به توضیح خاصی نداره و کاربرد اون رو همه می‌دونیم. ظرفیت کارت‌های حافظه معمولا از 4 یا 8 گیگابایت شروع میشه و به یک ترابایت هم می‌رسه. سرعت مموری‌ها با هم فرق داره و معمولا پشت بسته بندی درج میشه که باید به اون هم توجه داشت. فلش مموری لوازم جانبی موبایل محسوب نمیشه اما بهتره اون‌ها رو در ظرفیت‌های مختلف موجود داشته باشید تا محصولات فروشگاهتون کامل باشه.

 

هندزفری یا هدفون و اسپیکر

یک زمانی همه برندها در جعبه گوشی هندزفری هم قرار می‌دادن؛ اما الان چند سالیه که حتی شارژر رو هم باید جداگانه تهیه کرد. هنوز هم نیاز به هندزفری و هدفون وجود داره و این محصولات از لوازم جانبی‌های پرفروش بازار محسوب میشن. پیشرفت تکنولوژی یک چیز رو در این بخش از بازار تغییر داده؛ در حال حاضر ایربادهای بی‌سیم به خاطر راحتی در استفاده محبوبیت گسترده‌ای پیدا کردن و هندزفری‌های سیمی فروش کمتری رو نسبت به قبل تجربه می‌کنن.

چند دسته محصول مختلف در این بخش وجود دارن؛ دسته اول هدفون‌ها هستند که با ابعاد نسبتا بزرگی که دارن صدای بسیار باکیفیتی تولید می‌کنن و بلندی اون‌ها هم نسبت به ایربادها بیشتره. از اون طرف ایربادها به خاطر جمع‌وجور بودن بیشتر خارج از خانه مخصوصا موقع پیاده‌روی مورد استفاده قرار می‌گیرن. هر دو دسته ویژگی‌های مهمی از جمله کیفیت و بلندی صدای خروجی، قطر درایور و میزان شارژدهی دارن که موقع خرید حتما باید به اونها توجه کرد. در نظر داشته باشید که محصولاتی که قیمت مناسب‌تری دارن معمولا بهتر فروش میرن و بهتره موجودی بیشتری ازشون داشته باشید اما محصولات گران قیمت یا ارزان طرفدار کمتری دارن.

خرید عمده هدفون و اسپیکر

اسپیکرهای موبایل‌ها هم با اینکه در طول زمان پیشرفت زیادی کردن و کیفیت و بلندی صدای اونها از قبل خیلی بهتر شده اما هنوز هم به خاطر اندازه کوچکشون توان رقابت با اسپیکرهای بزرگ و باکیفیت بازار رو ندارن. به همین خاطر هم هنوز اسپیکرها در بازار طرفدارای زیادی دارن. پس داشتن این مورد هم از یک فروشگاه لوازم جانبی انتظار میره.

همونطور که میشه انتظار داشت بر خلاف محصولات دسته گارد و گلس، برند محصولاتی مثل هدفون و ایرباد اهمیت داره و می‌تونه تعیین کننده عمر و کیفیت دستگاه باشه. با وجود اینکه اکثر مشتریان شما از برندهای بهتر و باکیفیت‌تر بازار اطلاع ندارن و اون‌ها رو نمی‌شناسن اما بهتره محصولات باکیفیت رو در فروشگاهتون موجود داشته باشید. هیچ چیز بهتر از محصول باکیفیت نمی‌تونه برای فروشگاه شما تبلیغ کنه.

لوازم جانبی موبایل انتها نداره و محصولات زیادی هست که میشه بهشون اشاره کرد؛ از جمله انواع هولدرها و پایه‌های نگهدارنده، اسمارت واچ‌ها و گجت‌هایی که هر کدوم کاربرد خاص خودشون رو دارن. مواردی که به معرفی اونها پرداختیم اهمیت بیشتری دارن و سهم بیشتری از میزان فروش لوازم جانبی رو به خودشون اختصاص میدن.

برای خرید عمده لوازم جانبی موبایل از کجا اقدام کنیم؟

برای خرید عمده این دسته از محصولات چند روش وجود داره. اولین روش خرید حضوری از جاهاییه که لوازم جانبی گوشی رو به صورت کلی می‌فروشند. از مزیت‌های خرید حضوری میشه به امتحان کردن و بررسی محصولات مدنظر از نزدیک اشاره کرد. در خرید حضوری شما می‌تونید مستقیما با فروشنده صحبت کنید و با خیال راحتتری خریدتون رو انجام بدید. از طرفی ایراد اصلی این روش در محدود بودن تعداد فروشگاه‌هاست. اکثر فروشگاه‌های عمده لوازم جانبی در تهران واقع شدن و اگر ساکن شهر دیگه‌ای هستید ممکن سفر براتون دشوار باشه. از طرف دیگه ممکنه شما دنبال محصولی باشید که در یک فروشگاه حضوری پیدا نمیشه و برای خریدن اون مجبور بشید که به چندین فروشگاه دیگه هم مراجعه کنید. پاساژ علاالدین تهران یکی از معروف‌ترین مراکز فروش گوشی و لوازم جانبیه و به غیر از اون هم در تهران و هم در شهرهای دیگه فروشگاه‌های عمده فروشی وجود دارند.

خرید عمده لوازم جانبی تلفن همراه

در مقابل مراکز حضوری فروشگاه‌های آنلاین قرار دارن که در اون‌ها امکان بررسی محصول از نزدیک وجود نداره اما دسترسی و خرید از اون‌ها بسیار راحتتر از فروشگاه‌های حضوریه. این مزیت به ویژه برای کسانی که در تهران یا مراکز استان‌ها زندگی نمی‌کنن می‌تونه اهمیت زیادی داشته باشه. علاوه بر اون، در فروشگاه‌های آنلاین مثل فروشگاه اینترنتی ایویز تقریبا هر محصولی رو میشه پیدا کرد و نیازی به حضور در محل نیست. اکثر این سایت‌ها امکاناتی مثل ارسال رایگان برای خریدهای بالا دارن و در بعضی موارد گارانتی تعویض، تخفیفات جذاب و تسهیلاتی از این دست هم در اختیار مشتری قرار میدن.

افرادی هم هستن که برای سود بیشتر مسیر سومی رو انتخاب می‌کنن و تصمیم می‌گیرن که خودشون محصولاتی که می‌خوان رو مستقیما از کشورهای دیگه و به ویژه چین وارد کنن. درسته که این مسیر می‌تونه سود بیشتری داشته باشه اما به دانش و تخصص زیادی نیاز داره و اگر در این زمینه دانش و تجربه کافی رو ندارید به شدت پیشنهاد می‌کنیم که از این راه دوری کنید یا حداقل از یک فرد باتجربه راهنمایی بگیرید.

 

چند نکته مهم در خرید عمده لوازم جانبی

به عنوان فروشنده لوازم جانبی، مهمه که نیازهای مشتریان خودتون رو بشناسید. برای مثال اگر فروشگاه شما در یک محله ثروتمند یا وضع مالی مناسب واقع شده، طبیعتا مشتریان حاضرند که مبلغ بیشتری برای لوازم جانبی هزینه کنن و به خرید محصولات باکیفیت‌تر تمایل دارن. در نتیجه این فاکتور رو هم حتما در انتخاب محصولات در نظر بگیرید و با توجه به موقعیت مکانی فروشگاهتون لوازم لوکس یا پرطرفدار رو هم موجود کنین. به خاطر داشته باشید که خرید شما با تحویل گرفتن محصولات تمام میشه و باید به نحوه ارسال و آسیب ندیدن محصولات در این حین توجه کنید.

نکات مهم در خرید عمده لوازم جانبی

دنیای موبایل با سرعت زیادی پیشرفت می‌کنه و شما باید همیشه محصولاتتون رو به روز و جدید نگه دارید. از خرید محصولاتی مثل ایرباد در حجم خیلی زیاد اجتناب کنید؛ چون ممکنه اون محصولات به فروش نرسه و بعد از مدتی مدل‌های جدیدتر با قابلیت‌ها و امکانات جدید وارد بازار میشن و در اون صورت فروش محصول قبلی تقریبا غیرممکن میشه. بنابراین داشتن موجودی زیاد از یک محصول لزوما چیز خوبی نیست و باید حتما به میزانی که فروش دارید محصول تهیه کنید.

 

جمع بندی

دنیای لوازم جانبی شاید به اندازه دنیای موبایل‌ها و حتی بیشتر گسترده باشه. تو این دوره و زمونه که استایل خیلی برای افراد مهمه، میشه گفت موبایل‌ها به تنهایی کامل نیستند و در کنار چیزهایی مثل پاوربانک، شارژر، ایرباد یا حتی گلس و گارد هست که ما می‌تونیم از اونها نهایت استفاده رو ببریم. فعالیت در این بازار یکی از پرسودترین و در عین حال چالش‌برانگیزترین حوزه‌های کاری محسوب میشه؛ چون این لوازم هم درست مثل گوشی‌ها در اثر نوسان ارز با افزایش قیمت مواجه میشن و لازمه که در زمان درست خرید و فروش بشن. ما سعی کردیم در راهنمای خرید عمده لوازم جانبی موبونیوز اطلاعات مفیدی برای شروع این بیزنس در اختیار شما قرار بدیم. مهمترین نکته که باید به خاطر داشته باشید اینه که برای موفقیت در هر کاری باید اون رو با آگاهی و دانش کافی انجام بدید. سعی کنید در این زمینه به اندازه کافی تحقیق کنید و از افراد باتجربه کمک بگیرید تا نتیجه دلخواهتون رو بدست بیارید.

نویسنده : پویا علیمی
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 6
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ahmaddosti

مقاله روو خواستم بخونم ی چی یاد بگیرم ولی فقط تبلیغات کردید

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

من خودم محصولات انکر رو به شدت قبول دارم.
تا قبل از کرونا هم هر ماه یه کابل micro USB برای پاور بانکم مجبور بودم بخرم و هی خراب میشدن(سرعت شارژشون افت میکرد)
خلاصه از چند ماه قبل از کرونا یه کابل پاورلاین پلاس انکر خریدم و عااوه بر اینکه در دوران کرونا همراهم بود هنوزم که هنوزم ماشالا عین روز اولش داره کار میکنه، و هیچ مشکلی براش پسش نیومده؟ فقط یه کم چرک شده😂😂

از اون طرف برای همون پاور بانکم یه شارژر ۱۸ واتی هم خریدم+کابل تایپ سی که اونام جفتشون خدارو شکر دارن به خوبی کار میکنن.

خلاصه که برند معتبریه، درسته یه کم قیمتشون بالا هست اما دیگه تا ۵ ۶ سال کارتو راه میندازن(حتی شاید بیشتر)

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
shahab-021

معمولا خرید عمده به کار نمیاد
ما که فرونده یا خریدار نیستیم

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
سید محمد طاها صدیقی

خیلی عالی بود. ممنون

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
Pooriya86

موبونیوز دیگه داره تبدیل میشه به یه سایت خیلی خفن و کارآمد تر میشه راهنمای خرید چیزای بیشتری بزاری مثلا لپتاپ یا تلویزیون یا حتی کابل با برند خوب

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
Pooriya86

موبونیوز دیگه داده تبدیل میشه به یه سایت خیلی خفن و کارآمد تر میشه راهنمای خرید چیزای بیشتری بزاری مثلا لپتاپ یا تلویزیون یا حتی کابل با برند خوب

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳