جایگزینی MIUI با HyperOS؛ شوالیه ای تازه نفس با قابلیت های جدید!

رابط کاربری MIUI گوشی های شیائومی، از همون ۱۳ سال پیش تا الان که اومده، با مشکلاتی که شاید بزرگترینش، شلختگی توی آپدیت ها باشه؛ نتونست اونجوری که سامسونگ و اپل، کاربراشون رو راضی نگه میدارن، قدم موثری برای کاربرای دستگاه های شیائومی برداره. حالا، توی جدیدترین خبر رسمی، گویا سیستم عامل HyperOS قراره جای MIUI رو توی دستگاه های شیائومی بگیره. در ادامه، همراه موبونیوز باشین تا اطلاعاتی که در مورد این سیستم عامل جدید میدونیم رو در اختیارتون بذاریم.

هایپر او اس، یکه تاز یا شبیه به MIUI؟

لی جون، مدیرعامل شیائومی، به تازگی گفته که سیستم عامل HyperOS قراره برای اولین بار روی گوشی های سری شیائومی ۱۴ عرضه بشه. به گفته لی جون، این سیستم عامل، مبتنی بر اندروید و به شکل متن باز و با Vela (پلتفرم نرم افزاری جدید اینترنت اشیا برند شیائومی) نوشته شده و یه جورایی، تکامل یافته رابط کاربری MIUI به حساب می یاد. به گفته شیائومی، هایپر او اس قراره که امکان برقراری ارتباط کاربر با سایر کاربران و حتی ماشین ها و خانه های هوشمند رو هم فراهم کنه!

هایپر او اس، یکه تاز یا شبیه به MIUI؟

مدیر عامل شیائومی درباره زمان شروع به کار برای تولید این سیستم عامل گفته که تقریبا 3 سال بعد از همه گیر شدن استفاده از اینترنت اشیا و در سال ۲۰۱۷، استارت شروع تحقیق برای طراحی و تولید سیستم عامل HyperOS زده شده و هدف شیائومی از تولید هایپر او اس اینه که در نهایت، بتونه همه برنامه ها و دستگاه های تولیدی خودش رو به هم متصل کنه.

 

از ظاهر و قابلیت های سیستم عامل HyperOS چی میدونیم؟

دیروز تعدادی از کاربرای شبکه اجتماعی ویبو (Weibo)، یه سری پست رو از هایپر او اس منتشر کردن و مدعی شدن که این سیستم عامل واسشون فعال شده. اونجور که از این تصاویر مشخص هست، ظاهر سیستم عامل HyperOS، زیاد با MIUI تفاوتی نداره اما تغییرات خوبی هم پیدا کرده. مثلا، کنترل سنتر این سیستم عامل، یه کم شبیه به جدیدترین نسخه iOS شده اما از MIUI ساده تر هست و البته به نظرم، قشنگ تر شده!

از ظاهر و قابلیت های سیستم عامل HyperOS چی میدونیم؟

ظاهر آیکون برنامه ها توی این سیستم عامل، تفاوت خاصی با MIUI 14 نداره و میشه بگیم که همون شکلی هست اما خبر خوب در مورد سیستم عامل HyperOS اینه که میتونین اونو خیلی بهتر از MIUI شخصی سازی کنین و از ویجت های جدید و البته فونت خاصی که برای این سیستم عامل رونمایی شده و همینجور، تغییراتی که روی نسخه رسمی این سیستم عامل اعمال میشه، استفاده کنین تا بتونین دستگاهتون رو بیشتر به چیزی که دوست دارین، نزدیک کنین.

 

زمان عرضه HyperOS

سیستم عامل هایپر او اس قراره برای گوشی ها، ساعت های هوشمند، تبلت های شیائومی و تمام وسایل خانگی و دستگاه های تولیدی این برند که از سیستم عامل استفاده می کنن؛ عرضه بشه. انتشار اولیه این سیستم عامل، گویا آخر سال ۲۰۲۳ و فقط برای دستگاه های مورد استفاده در داخل چین انجام میشه و احتمالا در هفته های اولیه سال ۲۰۲۴، شاهد عرضه جهانی هایپر او اس خواهیم بود. گوشی های عرضه شده شیائومی در آینده از این سیستم عامل استفاده میکنن و برخی از پرچمدارهای قدیمی این برند هم احتمالا توسط آپدیت های نرم افزاری این نسخه از سیستم عامل رو در آینده نزدیک دریافت میکنن اما با توجه به سابقه نه چندان درخشان شیائومی در زمینه آپدیت و پشتیبانی نرم افزاری احتمالا محصولات قدیمی تر و حتی میان رده از این سیستم عامل جدید بی بهره بمونن.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 23
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
SINANightmare

واقعا hyperos از miui تمیزتر. کم باگ تر و بهتره. بیشتر هم شبیه ios شده.

۱۰ اسفند ۱۴۰۲