بررسی اسپیکر میکروفون دار M520 II میفا

بررسی اسپیکر میفا M520II

قبلا ویدئو بررسی اسپیکرهای میفا رو تو موبونیوز داشتیم و تو این پست ورژن 2 اسپیکر m520 میفا یعنی mifa M520 II رو قراره بررسی کنیم. اگه دنبال خرید اسپیکر میکروفون دار با یه سری قابلیت های زیاد، تو رنج قیمتی حدود 4 میلیون تومان هستید با موبونیوز همراه باشید.

طراحی و ساخت اسپیکر Mifa M520 II

به طور کلی اسپیکر میفا m520 II طراحی خیلی خفنی نداره و کل بدنه به جز قسمت جلویی که از فلزه، از پلاستیک ABS ساخته شده که کیفیت خوب و قابل قبولی داره.

بالای اسپیکر دنیایی از امکانات و پورت های مختلف دیده میشه. دو تا پیچ تغذیه بزرگ نقره ای رنگ روی این قسمت میفا ام ۵۲۰ نسل دوم دیده میشه. یکی از این پیچ ها برای کم و زیاد کردن صدای موزیک و خاموش و روشن کردن اسپیکره و اون یکی هم برای تنظیم صدای میکروفونه.

یه سری دکمه برای کنترل موسیقی وقتی فلش و رم به دستگاه متصله در قسمت بالای اسپیکر تعبیه شده. دکمه Record و یه صفحه نمایش هم روی قسمت بالایی این دستگاه دیده میشه. این نمایشگر کیفیت بالایی نداره و تک رنگه اما می‌تونه اطلاعات مفیدی رو (مثل میزان باتری یا وضعیت اسپیکر) در اختیارتون بذاره.

روی قسمت پشتی اسپیکر میفا M520 II هم سه تا پیچ تغذیه داریم که یکیش برای بیس، دومی برای Treble و سومی هم برای تنظیم میزان اکو میکروفونه. ورودی های زیادی توی همین قسمت دستگاه دیده میشه. اولین ورودی مربوط به میکروفونه، که میشه پیکاپ گیتار رو هم بهش وصل کرد. ورودی بعدی مربوط به شارژ و ورودی های دیگه هم به ترتیب مربوط به AUX، USB و کارت حافظه MicroSD میشن.

همونطور که با هم بررسی کردیم، طراحی و ساخت اسپیکر Mifa M520II خیلی خفن و جذاب نیست. اما کاملا قابل قبوله و با توجه به قیمتش میشه یه سری کاستی ها رو نادیده گرفت.

کیفیت صدای اسپیکر میفا ام ۵۲۰ نسل دو

قطعا کیفیت صدا مهمترین ملاک خرید یه اسپیکره. محصول جدید شرکت Mifa می‌تونه تا ۵۰ وات RMS صدا تولید کنه که توان خروجی خیلی زیادی به حساب نمیاد و نمی‌تونه برای مهمونی و فضا های خیلی بزرگ کاربرد داشته باشه. اما برای یه جمع کوچیک ده نفره که قراره به موسیقی با صدای بلند گوش بدن، میتونه کافی باشه. اما اگه رقص و جیغ و سوت و صداهای بلند دیگه در کار باشه دیگه صدای موسیقی جواب نیست.

کیفیت و شفافیت و تفکیک صدای اسپیکر میفا M520 II نسبت به قیمتش خوبه و صدایی که می‌شنوین کاملا شفافه. اما بیس این اسپیکر خیلی تعریفی نداره و جالب نیست.‌ پس اگه اهل گوش دادن به موزیک های راک و بیس دار هستین، Mifa M520 II نمی‌تونه خیلی انتخاب مناسبی باشه. البته با همون پیچ تغذیه ای که پشت دستگاه قرار گرفته میشه میزان بیس رو تنظیم کرد. اما تجربه ما نشون داد به دلیل ضعف سخت افزاری این اسپیکر توی تولید بیس، با زیاد کردن میزان بیس، شفافیت و تفکیک صدا افت می‌کنن و بازم بیس افزایش زیادی پیدا نمی‌کنه و بیس بهتره از بازه -7 تا 7 رو همون صفر تنظیم بشه.

به طور کلی نسل دوم اسپیکر میفا ام ۵۲۰ نسبت به قیمتش کیفیت صدای قابل قبولی داره و با توجه به رقبا میشه گفت که کیفیت صدای خروجی این محصول متوسط رو به خوبه. البته به شرط اینکه از بیس ضعیفش چشم پوشی کنیم!

ورودی های اسپیکر میفا M520 II

این اسپیکر بلوتوث ورژن 5 هم داره که تو برد 10 15 متری امکان اتصال بی سیم از طریق بلوتوث بهش رو دارید. میتونید روی فلش موسیقی بریزید و از طریق فلش مموری موزیک رو روی اسپیکر پخش کنید که گوشی هم دیگه درگیر نشه. از رم میکرو هم مثل فلش مموری تا ظرفیت 32 گیگ برای پخش موسیقی میتونید استفاده کنید. از طریق ورودی میکروفون هم میتونید پیکاپ گیتار یا میکروفون های حرفه ای رو به اسپیکر متصل کنید.

بررسی میکروفون اسپیکر میفا مدل M520 II

سه چهار دسته از اسپیکرهای میفا میکروفون دارند و این پشتیبانی از میکروفون یه قابلیت جالب برای این مدل اسپیکرها به حساب میاد. همون‌طور که توی بخش طراحی و ساخت اشاره کردیم، با پیچ تغذیه سمت راست این دستگاه میشه میزان صدای میکروفون رو تنظیم کرد. میفا M520 II توی این بخش بلندی صدای خوبی داره و میشه گفت که قابل قبوله. با پیچ های تغذیه پشت این اسپیکر میشه میزان اکو رو هم تنظیم کرد.

کیفیت صدای Mifa M520II هم دقیقا مثل بلندی اون قابل قبوله و خیلی خفن نیست. مثلا اگه شما راهنمای تور باشین و یه جمع ۱۵ یا ۲۰ نفره همراهتون باشن، می‌تونه کاملا جوابگو باشه. اما برای تولید حرفه ای پادکست و موزیک و یا استفاده در مهمونی های بزرگ اصلا مناسب نیست ولی میتونید تمرین کارائوکی رو باهاش داشته باشید.

جمع بندی

کیفیت صدای اسپیکر میفا M520 II متوسط و قابل قبوله. البته بیس ضعیفی داره که ممکن برخی کاربر ها از خرید این محصول منصرف بشن. از نظر امکانات اما واقعا خوبه و ورودی های مختلفی رو در اختیارتون میذاره. همچنین وجود گارانتی معتبر 18 ماهه ترااونیکس برای این اسپیکر یه مزیت خوب برای خرید به حساب میاد. به طور کلی این اسپیکر با توجه به قیمتی که داره، ارزش خریدش متوسط و یا متوسط رو به بالاست. البته با همین قیمت به سراغ برند مطرح JBL هم می‌تونین برین. اما نماینده‌ جی بی ال توی این بازه قیمتی فقط تا ۲۰ وات RMS قدرت صدا داره و از این لحاظ به حجم صدای خروجی میفا نمی‌رسه. برند های دیگه مثل انرجایزر و کینگ استار هم توی همین بازه قیمتی محصولات مشابهی دارن که حتما در آینده بررسیشون خواهیم کرد.

 

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۱ فروردین, ۱۴۰۱
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 64
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Amir9090

موبو بند وای خدا.موبو بند ااااااااااااااااا۱۴۶۸۹۳۵۶۳۵۴۷۹۰۰۵۴۳۲۴۵۷۸

۰۵ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
Amir9090

موبو بند وای خدا.موبو بند ااااااااااااااااا

۰۵ فروردین ۱۴۰۲