رندرهای جدید iPhone 16 Pro؛ خبری از تغییر ماژول‌‌های دوربین نیست!

چند سالی است که سری جدید گوشی‌های اپل در قسمت طراحی تغییرات زیادی نمی‌کنند و مشابه نسل‌های قبلی هستند. مثلا در جدیدترین سری یعنی آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس، اپل برای اولین بار از بدنه تیتانیومی استفاده کرد و جز حاشیه‌های نازک‌تر و لبه‌های گردتر تغییر ویژه‌ای ایجاد نکرد. اما حالا وب سایت‌های خبری از رندرهای CAD آیفون 16 پرو رو نمایی کردند که ویژگی‌های ظاهری پرچم‌دار بعدی اپل را به نمایش می‌گذارد. ظاهراً این رندرها بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از زنجیره‌ی تأمین اپل تهیه شده‌اند و دقت بالایی دارند. در این تصاویر طراحی معمولی ایفون ۱۶ پرو دیده می‌شود و در برخی بخش‌ها مانند دکمه‌ها تغییرات جدیدی را نشان می‌دهد. این وب سایت در گزارش خود به ابعاد دقیق این گوشی اشاره کرده است که با توجه به آن باید منتظر یک صفحه نمایش بزرگتر در آیفون 16 پرو باشیم.

 

تغییر در طراحی دکمه‌ها و اضافه شدن دکمه‌ Capture

انتظار داریم اپل سری جدید آیفون 16 خود را در رویداد سپتامبر ۲۰۲۴ معرفی کرده و سپس وارد بازار کند. رندرهای CAD آیفون 16 پرو نشان می‌دهند که این گوشی بدنه‌ی مشابه آیفون ۱۵ پرو دارد و یک‌سری تغییر نسبتاً کوچک در بخش دکمه‌ها خواهد داشت. سال گذشته اپل از آیفون 15 پرو با دکمه اکشن رونمایی کرد و حالا در آیفون ۱۶ پرو دکمه‌ی اکشن کمی کشیده‌تر شده است و شبیه دکمه‌های کنترل صدا به نظر می‌رسد؛ البته طراحی این دکمه کمی پهن‌تر از کلید صدا است تا تشخیص آن ساده‌تر باشد.

رندرهای iphone 16 pro

یکی از تغییرات شایعه‌شده برای آیفون ۱۶ پرو دکمه کاملا جدید کپچر «Capture» است که در سمت چپ دستگاه وجود دارد، جایی که آنتن mmWave در مدل‌های قبلی که روانه‌ی بازار آمریکا می‌شدند قرار داشت. دکمه Capture Button برای تسلط بیشتر کاربر زیر دکمه پاور طراحی شده و شبیه دکمه‌ی پاور است. اما برخلاف آن با لبه‌ی دستگاه تراز شده تا هنگام کار کردن با پاور اشتباه گرفته نشود. این دکمه می‌تواند دسترسی آسان‌تری برای کنترل‌ دوربین گوشی فراهم کند و انتظار می‌رود با قابلیت لمس خازنی‌اش، علاوه بر اینکه دکمه‌ای برای ثبت عکس و فیلم باشد، ویژگی‌هایی مانند تنظیم فوکوس و زوم را نیز انجام دهد.

در ماه ژانویه، MacRumors اولین نگاه اجمالی را به طراحی آیفون 16 پرو ارائه کرد. در این تصاویر یک دکمه ضبط در کناره گوشی زیر دکمه پاور قرار داشت که امروز به طور گسترده‌تری توسط فایل منتشر شده از رندرهای 91Mobiles تأیید شده. به احتمال زیاد این دکمه با فشار کم فوکوس دوربین را فعال می‌کند، در حالی که با فشار کامل عکس می‌گیرد. اگر در خاطر داشته باشید گوشی‌های سونی چند وقت پیش چنین دکمه‌ای را داشتند.

 

بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و حفظ برآمدگی دوربین

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد خبرها حاکی از آن‌اند که ابعاد آیفون ۱۶ پرو نیز فاش شده است. ابعاد آیفون 16 پرو 149.6×71.4×8.4 میلی متر با نمایشگر 6.3 اینچی است که در مقایسه با ابعاد آیفون 15 پرو (146.6×70.6×8.25 میلی متر) کمی بلندتر، عریض‌تر و ضخیم‌تر است. این ارقامی که برای طول و عرض آیفون ۱۶ پرو فاش شده توسط MacRumors نیز تایید شده است. در نتیجه آیفون 16 پرو با صفحه نمایش 6.3 اینچی عرضه می‌شود که نسبت به پنل 6.1 اینچی سال گذشته بزرگ‌تر است. همچنین، شماتیک‌های این گوشی حاشیه‌های باریکی را در نمایشگر نشان می‌دهند؛ بنابراین ممکن است شاهد یک آیفون 16 پرو بزرگ‌تر و پهن‌تر باشیم.

رندرها نشان می‌دهند که برآمدگی دوربین این مدل با طراحی‌ای که برای اولین بار در سری آیفون 11 پرو 2019 شاهد بودیم ادامه خواهد داشت. طبق این تصاویر، مجموعه ماژول‌های پشت گوشی آیفون ۱۶ پرو شامل سه سنسور دوربین، یک ماژول LiDAR، یک میکروفون و یک فلش است.

یکی از شایعاتی که در مورد این گوشی وجود دارد نحوه چینش لنزهاست؛ درحالی‌که برخی شایعه‌ها می‌گویند چینش دوربین‌های گوشی آیفون در نسل جدید عمودی می‌شود، رندرهای 91Mobiles نشان می‌دهند چینش دوربین‌ها همچنان مثلثی است و تغییر خاصی در این بخش اعمال نخواهد شد.

رندرهای جدید iphone 16 pro

انتظار می‌رود آیفون 16 پرو دارای دوربین تتراپریسم 5X تله فوتو مشابه برادر بزرگتر خود باشد. این دوربین در آیفون 15 پرو وجود نداشت و به جای آن اپل یک لنز تله فوتو 3X را قرار داده بود. اما اکنون به لطف فضای بیشتر در داخل دستگاه این مورد امکان پذیر است. از دیگر بروز رسانی‌های بخش دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین 48 مگاپیکسلی Ultra-wide انحصاری برای مدل‌های Pro
  • رنگ‌بندی‌های جدیدتر نسبت به نسل قبلی
  • یک باتری جدید با ظرفیت بیشتر 3355 میلی آمپر ساعتی

با توجه به اطلاعات فاش شده در بخش طراحی، تغییر چندانی قرار نیست در این گوشی اتفاق بیفتد. هرچند که هنوز نمی‌شود این شایعات را تایید کرد اما فعلا این تنها خبرهاییست که از سری آیفون 16 در اختیار داریم. علاوه بر این مشخص نیست که قیمت گوشی‌های نسل جدید اپل چقدر تعیین می‌شود، اما افزایش قیمت آن‌ها دور از انتظار نیست. اما چیزی که مسلم است این است که گوشی‌های سری آیفون ۱۶ بدون شک در فهرست بهترین گوشی‌های سال بعد قرار خواهند گرفت. حالا نظر شما چیست؟ آیا این تغییرات کوچک باعث جذاب‌تر شدن گوشی‌های سری ۱۶ می‌شود؟ یا لازم است که اپل خلاقیت بیشتری در مدل‌های آینده به خرج دهد؟

نویسنده : مهران عثمان نژاد
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 15
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

دیگه تکراری شده

۰۴ فروردین ۱۴۰۳
Ali.J.4

کپچر باتون کاربردیه ولی خدایی سولاخ شدیم با این طرح😶

۲۸ اسفند ۱۴۰۲
tahamousavi

اپل دیگه زیادی داره به ترکیب برنده دست نمیزنه. بابا لعنتی یه طراحی جدید بده که سامسونگ هم راضی بشه یه چیز جدید طراحی کنه…

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

یه قالب گرفتن چند ساله با همون کار میکنن..

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

یه قالب گرفتن چند ساله با همون کار میکنن

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

ایشالا ی طرح جالب و جدیدی باشه

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Amir 1789

اشهد الا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله اپل سال دیگه خراب میکنه استیو جابز

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

ظاهراً خبر جذابی نیست

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
Mirsajjad1386

اپل هیچ کاری نمی کنه بیشتر پول در میاره

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

تو ایران؟😕

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

الان خب ک چی دقیقا

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

واقعا طراحی تکراری شده

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

۶ سریه که داره با این شکل گوشی بیرون میده!

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
alirza.amiry

awli bazam

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

دیگه گند این طراحی رو هم اپل دراورده

۲۰ اسفند ۱۴۰۲