بهترین لوازم جانبی گوشی iPhone 13 Pro Max

سری آیفون ۱۳ و به خصوص، گوشی iPhone 13 Pro Max یکی از پرفروش ترین گوشی های پرچمدار توی بازار ایران بوده و هنوز هم هستن البته اگرچه قیمت بالایی با توجه به قدیمی بودن داره ولی با توجه به طرفداران و مشتری های زیادی که داره، بازار خرید لوازم جانبی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس هم به همون اندازه، فروش خوبی داره و از قاب و شارژر گرفته تا گلس و هندزفری تا حتی لوازم نیمه لوکسی مثل ساعت هوشمند و پاوربانک مگ سیف و… مخصوص این گوشی هم، از طرفی تنوع خیلی بالایی دارن و از یه سمتی هم، چون قیمت این لوازم جانبی تقریبا بالاست؛ نمیشه روی هر جنسی دست بذاریم و لازمه که قبل از خرید مقداری تحقیق بیشتری انجام بشه. به همین دلیل توی این راهنمای خرید، بهترین لوازم جانبی گوشی آیفون 13 پرو مکس رو معرفی می کنیم تا موقع خرید لوازم جانبی مورد نیاز بتونید خرید درست و مناسب‌تری داشته باشید. پس اگه قصد خرید لوازم جانبی این گوشی محبوب و گرون قیمت رو داردید، با معرفی بهترین لوازم جانبی گوشی iPhone 13 Pro Max همراه موبونیوز باشین.

 

درباره گوشی iPhone 13 Pro Max

آیفون ۱۳ پرومکس، گل سر سبد گوشی آیفون سری 13، در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۳ شهریور ۱۴۰۰) معرفی شد و خیلی زود به یکی از پرفروش ترین پرچمدارهای اپل توی بازار جهانی و همینطور، بازار ایران تبدیل شد. طراحی این گوشی نسبت به نسخه مشابهش توی سری آیفون ۱۲، چندان تفاوت خاصی نداره ولی خوب توی بخش های سخت افزاری، پیشرفت های خوبی داشته. بدنه گوشی از جنس شیشه مات و مقاوم و فریم قاب هم از فولاد براق ساخته شده که خب با توجه به امکان شکستن شیشه پشت بدنه، بهتره که حتما از قاب محافظ برای این گوشی استفاده کنین. صفحه نمایش این گوشی، یه پنل ۶/۷ اینچی Super Retina XDR OLED هست که حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی رو در اختیارتون قرار میده و تصاویر و ویدیوهای مختلف رو با حداکثر رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل نمایش میده و به خاطر حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیتی، میتونین به خوبی توی فضای باز هم با گوشی کار کنین.

بخش پردازشی این گوشی، بر عهده تراشه A15 Bionic اپل هست. این تراشه ۵ نانومتری، ۶ هسته شامل ۲ هسته قدرتمند Avalanche با فرکانس ۳/۲۳ گیگاهرتز و ۴ هسته کم مصرف Blizzard با فرکانس ۲ گیگاهرتز داره و بخش پردازش گرافیکی گوشی رو هم با یه پردازنده 5 هسته ای اختصاصی اپل هدایت می کنه. گوشی iPhone 13 Pro Max با ۴ ترکیب حافظه داخلی از نوع NVMe و شامل نسخه های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و همچنین نسخه ۱ ترابایتی عرضه می شه که همگی، صرفا با رم ۶ گیگابایت روانه بازار شدن.

گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

دوربین های پشتی گوشی آیفون ۱۳ پرومکس، شامل یه دوربین اصلی با لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی، یه لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یه دوربین تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی هست که یه حسگر TOF 3D LiDAR تشخیص عمق هم، در کنار این دوربین ها قرار داره. مجموعه دوربین های پشتی این گوشی پرچمدار میتونن فیلمبرداری رو با حداکثر کیفیت 4k و با سرعت های ۲۰، ۳۰ و ۶۰ فریم انجام بدن. دوربین سلفی این گوشی هم، یه لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی هست که مجهز به حسگر تشخیص عمق و بیومتریک هست و این دوربین هم، کار ضبط ویدیو رو مثل مجموعه دوربین های پشتی با حداکثر کیفیت 4k و سرعت های ۲۰، ۳۰ و ۶۰ فریم انجام میده.

گوشی iPhone 13 Pro Max از یه باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت استفاده می کنه که از دو طریق شارژ با سیم به وسیله آداپتور فست شارژ ۲۰ واتی سیم دار از طریق درگاه Lightning یا آداپتور ۱۵ واتی بی سیم قابل شارژ شدن هست.

 

بهترین شارژر گوشی iPhone 13 Pro Max

داخل جعبه گوشی آیفون ۱۳ پرومکس، مثل دو مدل دیگه این سری، خبری از آداپتور شارژ نیست و این موضوع، به خصوص برای کاربرای ایرانی که دسترسی مستقیم به نمایندگی های معتبر اپل ندارن؛ میتونه یه دردسر به حساب بیاد. البته اپل لطف کرده و یه کابل تایپ سی به لایتنینگ داخل جعبه قرار داده و دیگه نیازی به هزینه چند صد تومانی برای خرید کابل نیست. باتری این گوشی پرچمدار، با ۲ تا آداپتور مختلف سیم دار ۲۰ واتی و بی سیم ۱۵ واتی شارژ میشه. البته اگه از شارژهای مگ سیف استفاده کنید میتونید به این عدد دست پیدا کنید و اگه از شارژهای بی سیم معمولی استفاده کنید، گوشی شما با توان حدودا 7.5 واتی شارژ میشه.

از اونجایی که تعویض باتری این گوشی، هزینه زیادی زیادی رو روی دست کاربران میذاره؛ حتما لازمه که برای شارژ کردنش از آداپتور اصلی و با خروجی ولتاژ و جریان قابل تحمل و استاندارد برای گوشی استفاده کنین. توی این بخش، ما چند مدل آداپتور شارژر گوشی iPhone 13 Pro Max رو از فروشگاه های معتبر و با یه قیمت معقول و مناسب بهتون معرفی میکنیم تا به تناسب بودجه تون، بتونین محصول خوش قیمت و صد البته، استانداردی رو خریداری کنین.

 

شارژر دیواری ۲۰ وات Apple B/A

این آداپتور شارژ، تولید خود شرکت اپل هست و از این نظر، یه مزیت خیلی خوب داره که میتونین با اطمینان خاطر ازش روی گوشیتون استفاده کنین. این آداپتور ۲۰ واتی، یه درگاه تایپ سی داره که برای استفاده ازش، باید یه کابل تایپ C به لایتنینگ تهیه کنین چون داخل خود جعبه آداپتور، کابل شارژ موجود نیست و باید از کابل موجود در جعبه گوشی استفاده کنید. کیفیت بدنه این شارژر، بالا هست و صرفا توی رنگ سفید و با سری ۳ شاخه تولید میشه که برای استفاده ازش، باید یه تبدیل سه به دو شاخه هم تهیه کنید. این مدل آداپتور، یکی از بهترین شارژرهای استاندارد برای گوشی های آیفون هست که با قیمت حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومن توی فروشگاه های معتبر به فروش میرسه.

شارژر دیواری اپل مدل 20 وات B/A برای آیفون ۱۳ پرومکس

 

شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe

این مدل آداپتور، یه شارژر بی سیم با حداکثر توان خروجی ۱۵ وات هست که برای باتری گوشی iPhone 13 Pro Max و آیفون های سری 12 به بالا کاملا مناسب هست و آسیبی به باتری گوشی وارد نمی کنه و میتونین بدون دردسرهایی مثل نوسان برق که باعث خرابی حتمی یا باد کردن باتری گوشیتون در حین شارژ میشه، از این آداپتور استفاده کنین. این آداپتور در حین فرایند شارژ به پشت گوشی آیفون از طریق مگنت قرار گرفته در محصول و بخش شارژ بیسیم گوشی، میچسبه و خیلی سریع تر از شارژرهای معمولی، باتری گوشیتون رو شارژ میکنه. به چند تا نکته هم در زمان خرید این شارژ باید دقت کنید، شما برای استفاده از این شارژر نیاز به یه آداپتور 20 واتی مثل مدل قبلی دارید و این محصول فقط شامل یک کابل با سری مگنتی هست. مورد دوم اگر از قاب برای گوشی استفاده میکنید، حتما باید از قابلیت شارژ مگ سیف پشتیبانی کنه، در غیر این صورت موقع شارژ باید گوشی رو از داخل قاب خارج کنید. این شارژر قیمت نمونه اصلی و اورجینال این آداپتور توی سایت های معتبر، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومن هست.

شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe برای آیفون ۱۳ پرومکس

 

شارژر دیواری انکر مدل PowerPort III A2149

اگه دنبال یه آداپتور شارژ آیفون ۱۳ پرو مکس استاندارد و با کیفیت و توان بالا ولی با قیمت مناسب هستین؛ شارژر انکر مدل PowerPort III A2149، با سرعت و امنیت مناسبی میتونه گوشی گرون قیمت شما رو شارژ کنه. این آداپتور، یه شارژ ۲۰ واتی سیم دار با قیمت حدودی 600 هزار تومن هست که با توجه به کیفیت این شارژر، واقعا قیمت خوب و مناسبی به حساب میاد و میتونه باتری گوشی iPhone 13 Pro Max شما رو از صفر تا ۵۰ درصد توی حدود ۲۵ دقیقه شارژ کنه. از قابلیت PowerIQ 3.0 هم پشتیبانی میکنه که سرعت شارژ مناسب و هوشمندی رو به گوشی شما میده. این شارژر، علاوه بر سبک و جمع جور بودن، نیازی به تبدیل ۳ به ۲ هم نداره و میتونید خیلی راحت هر جا گوشی آیفونتون رو شارژ کنید. البته توی جعبه خبری از کابل نیست و باید از کابل شارژ تایپ سی به لایتنینگ خودتون استفاده کنید.

شارژر دیواری انکر مدل PowerPort III A2149 برای گوشی آیفون ۱۳ پرومکس

 

بهترین قاب گوشی iPhone 13 Pro Max

بدنه آیفون ۱۳ پرو مکس، ترکیبی از شیشه و فریم آلومینویمی هست اما بازم جوری نیست که بتونین گوشی رو با خیال راحت و بدون قاب دستتون بگیرین؛ اون هم با وجود قیمت گوشی iPhone 13 Pro Max با این وضعیت دلار! البته درسته که شیشه پشتی بدنه، مقاومتش خوبه اما بازم اونقدری نیست که اگه گوشی از یه ارتفاع نسبتا کم از دستتون بیفته، شیشه پشتی سالم بمونه و بعدش هم نه ظاهر این شیشه شکسته چیز دلچسبی هست و نه چند میلیون تومنی که باید برای هزینه تعویضش پرداخت کنین؛ توجیه اقتصادی داره! به همین خاطر توصیه میکنیم که حتما روی این گوشی از یه قاب محافظ خوب و با کیفیت استفاده کنین.

مدل، طرح و ظاهر قاب، کاملا به سلیقه خودتون بستگی داره اما توی زمان خرید قاب برای گوشی iPhone 13 Pro Max، اولا حواستون باشه که حتما همه بخش های گوشی رو به خوبی پوشش بده و گوشیتون به راحتی و با تکون کوچیک از قاب نپره بیرون! دوم اینکه، اگه طرفدار قاب های سیلیکونی هستین، این قاب ها رو از برندهای معتبر بخرین؛ چرا اینو میگم؟ چون که برندهای متفرقه برای تولید قاب های سیلیکونی، از مواد بی کیفیت استفاده می کنن و از اونجایی که توی زمان کار کردن با گوشی، بالاخره یه گرمای جزئی تولید میشه؛ این قاب ها جلوی خروج گرما از اطراف گوشی رو میگیرن و نتیجه اش این میشه که گوشی داغ تر میشه و در نهایت، آسیب جدی به باتری گوشی میرسه. پس توی خرید این نوع قاب، حتما سراغ برندهای معتبر برین و به هوای ارزون بودن یه قاب، گوشی چند ده میلیونی خودتون رو نابود نکنین!

اگه میخواید از قابلیت شارژ بیسیم یا مگ سیف آیفون استفاده کنید یا باید سراغ قاب های ژله ای ساخته شده توسط خود اپل که قیمت بالایی دارند برید و یا اینکه نمونه های تولید شده توسط برندهای تایید شده توسط اپل رو تهیه کنید. همونطور که اول مقاله هم گفتیم محصولات اپل تنوع بسیار بالایی دارند و اگه دنبال قاب هایی با طرح های خاصی هستید دستتون کاملا توی این بخش بازه و هر طرحی که دلتون بخواد با هر نوع جنسی برای این گوشی پیدا میشه و خیلی راحت میتونید گوشی پرچمدارتون رو شخصی سازی کنید.

نکته آخری هم که برای خرید قاب گوشی iPhone 13 Pro Max باید در نظر داشته باشین؛ مقاومت قاب در مقابل ضربه هست. اصلا کل فلسفه خرید قاب محافظ، همین ضربه گیر بودنش و جلوگیری از آسیب دیدن گوشی توی زمان افتادن از ارتفاع و این چیزا هست پس اگه قرار باشه یه قاب محافظی بخرین که نتونه در مقابل ضربه مقاومت کنه و بشکنه، اصلا چه کاری هست که قاب بخرین؟! در ادامه چندین نمونه از قاب های مناسب و با کیفیت با بدنه ها و کاربردهای متنوع رو برای گوشی آیفون 13 پرو مکس معرفی کردیم تا اگه گوشی آیفون رو تازه خریداری کردید، بتونید محصولات با کیفیت و مقاومت بالای برای گوشیتون تهیه کنید.

 

قاب گوشی iPhone 13 Pro Max Nillkin Textured S

این مدل قاب گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس، از برند مطرح و معتبر نیلکین هست که از پلی کربنات مقاوم ساخته شده. خوبی این قاب، داشتن پوشش محافظ برای ماژول های برجسته این مدل آیفون هست که میتونین صرفا زمانی که میخواین با دوربین کار کنین، این پوشش رو کنار بزنین و توی بقیه مواقع، این پوشش از آسیب دیدن لنزهای دوربین یا خط و خش افتادن روی اونها جلوگیری میکنه. این قاب هم بدنه مقاومی داره که تا حد زیادی از وارد شدن ضربه به بدنه گوشی جلوگیری میکنه و هم با داشتن وزن حدودی 40 گرمی خیلی باعث بزرگ شدن و سنگین شدن گوشی شما نمیشه. قیمت این قاب، بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومن هست و تنوع رنگی به نسبت خوبی هم داره که به تناسب سلیقه اتون میتونین از رنگ های مختلفش خرید کنین.

قاب گوشی iPhone 13 Pro Max نیلکین Textured S

 

قاب گوشی iPhone 13 Pro Max Nillkin CamShield Silicone

اگه طرفدار قاب های سیلیکونی گوشی هستین؛ این مدل قاب برند نیلکین، کیفیت بالایی داره و تمام بخش های گوشی از جمله لبه های بالا، پایین، چپ و راست، ماژول های دوربین و همچنین دکمه های روی فریم گوشی رو هم به خوبی پوشش میده. ترکیب سیلیکون، مخمل و پلاستیک PC باعث میشه در مقابل ضربات هم به خوبی از گوشی محافظت کنه. بخش محافظ دوربین این قاب، کامل دوربین های پشتی رو میپوشونه و میتونین در زمان نیاز به کار با دوربین، این محافظ رو کنار بزنین و بعد از عکاسی یا فیلمبرداری، خیلی راحت پوشش رو برگردونین سر جاش! سیلیکون استفاده شده برای قسمت بیرونی در مقابل لکه و کثیفی مقاومه و به راحتی هم رنگش از بین نمیره و در کل طول عمر مناسبی داره. قیمت این قاب سیلیکونی گوشی iPhone 13 Pro Max حدود ۴۲۰ هزار تومن هست و رنگبندی متنوع و ماتی داره.

کاور نیلکین مدل CamShield Silky silicon برای آیفون ۱۳ پرومکس

 

کیف کلاسوری گوشی iPhone 13 Pro Max Nillkin Qin Pro Leather

بعضی از افراد، قاب های کلاسوری رو بیشتر از قاب های معمولی میپسندن و دلیل این علاقه اشون هم، محافظت همزمان این قاب ها از همه بخش های گوشی از جمله نمایشگر گوشی هست. این مدل قاب برند نیلکین، از ترکیب چرم مصنوعی و پلاستیک مقاوم تولید شده و علاوه بر اینکه روکش نرم و لطیف و زیبایی داره، مقاومتش هم در مقابل ضربه خوب و مناسبه و با داشتن وزن حدود 50 گرمی، خیلی هم سبک هست. بخش پشتی این قاب کلاسوری گوشی آیفون ۱۳ پرومکس، یه محافظ برای لنزهای دوربین هم داره که حالت کشویی داره و میتونید رو مواقع ضروری ازش استفاده کنید. قیمت این کیف کلاسوری گوشی iPhone 13 Pro Max Nillkin Qin Pro Leather، بین ۴۲۰ تا حدود ۵۷۰ هزار تومان هست.

کیف کلاسوری گوشی iPhone 13 Pro Max Nillkin Qin Pro Leather

 

قاب گوشی iPhone 13 Pro Max Nature Pro Magnetic

برای اینکه بدون نیاز به خارج کردن قاب بتونید از قابلیت مگ سیف استفاده کنید، باید قابی تهیه کنید که در بخش شارژر بسیم گوشی از قابلیت مگنتی پشتیبانی کنه، که با یه بخش دایره ای و یه خط روی قاب ها مشخص شده. قاب گوشی iPhone 13 Pro Max Nature Pro Magnetic از یه بدنه ساخته شده از پلاستیک مقاوم و TPU استفاده میکنه که در لبه های از جنس پلاستیک مقاوم استفاده شده تا در صورت افتادن به خوبی بتونه از گوشی محافظت کنه. با داشتن وزن 50 گرمی باعث سنگین شدن گوشی شما هم نمیشه. طراحی قسمت پشتی به صورت شفاف ساخته شده اما لبه های در رنگ های مختلفی قابل تهیه کردن هستند. بخش مگنتی گوشی هم در این قسمت قرار گرفته و میتونه به خوبی از قابلیت مگ سیف اپل پشتیبانی کنه. این قاب با قیمت حدودی 500 هزار تومان در فروشگاه های معتبر به فروش میرسه.

قاب گوشی iPhone 13 Pro Max Nature Pro Magnetic

 

بهترین گلس برای آیفون 13 پرومکس

شیشه جلوی گوشی iPhone 13 Pro Max از محافظ با نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) استفاده میکنه که اپل از این فناوری، اولین بار توی سری آیفون ۱۲ استفاده کرد. نمایشگرهای سرامیک شیلد توسط شرکت کورنینگ (Corning) یا همون سازنده شیشه های گوریلا گلس تولید شده و به گفته این شرکت، مقاومت ۴ برابر بیشتری از آیفون های قبلی در مقابل ضربه یا سقوط از ارتفاع داره. این مقاومت خیلی هم چیز خوبی برای گوشی های آیفون ۱۳ پرو مکس به حساب میاد ولی بازم به این معنی نیست که کلا و صددرصد، گوشی شما در مقابل سقوط از ارتفاع (حتی فاصله های کم ۲ تا ۳ متری) مقاوم باشه؛ از اون طرف، این جنس نمایشگر، یه کم در مقابل خط و خش مقاومتش پایین هست و به راحتی روش خش میفته. با این حساب، استفاده از یه گلس خوب و درست و حسابی، تا حد زیادی میتونه شما رو از دردسر آسیب دیدن نمایشگر و صرف هزینه های میلیونی برای تعویضش خلاص کنه؛ اما خوب چه گلسی برای گوشی آیفون ۱۳ پرومکس مناسب هست؟

بخوام رک و پوست کنده بهتون بگم، توی خرید گلس هر مدل گوشی، کلا دنبال نمونه های ارزون قیمت نرید. این مدل ها شاید خیلی به نظرتون به صرفه بیاد اما واقعا توی ضربه و سقوط، خیلی راحت بی کیفیت بودن خودشونو نشون میدن و عوض اینکه ضربه گیر باشن، اثر این ضربه رو میندازن روی نمایشگر گوشی و یه خرج سنگین تعویض نمایشگر میندازن رو دستتون. از اون طرف، ضخامت این گلس های ارزون قیمت، معمولا استاندارد نیست و روی عملکرد تاچ گوشی اثر میذارن و نمیتونین با گوشیتون درست کار کنین.

گلس برای گوشی iPhone 13 Pro Max

اینکه دنبال چه مدل گلس گوشی (مثل گلس های پرایوسی، مات، گیمینگ و…) باشین؛ به خودتون و نوع کاربری گوشیتون بستگی داره اما موقع خرید هر مدل گلس برای آیفون ۱۳ پرومکس، به مواردی مثل جنس و کیفیت گلس (ترجیحا از تولید برندهای معتبر خرید کنین.) و ضخامت گلس دقت کنین. در مورد گلس های مایع و سرامیکی هم، به نظرم انتخاب های خوبی نیستن و معمولا نه در مقابل خط و خش، اونجور که انتظار داریم؛ مقاومت خوبی دارن و نه بعد از نصب روی گوشی (در مورد گلس های مایع)، همچین بدون دردسر از نمایشگر گوشی جدا میشن و توصیه ام اینه که سراغ همون مدل های گلس معمولی اما با کیفیت برین.

یه مورد دیگه ای هم که باید در مورد خرید گلس گوشی iPhone 13 Pro Max در نظر داشته باشین؛ اینه که اگه قاب گوشیتون، مدلی نیست که از لنزهای دوربین پشتی گوشی محافظت کنه، بهتره یه گلس خوب برای محافظت از لنزهای دوربین هم بخرین که روی لنزها هم خط و خش نیفته یا اگه گوشی از دستتون افتاد؛ لنزها آسیب نبینن.

 

بهترین هندزفری گوشی iPhone 13 Pro Max

تقریبا توی هیچکدوم از گوشی های پرچمدار، خبری از جک ۳/۵ میلیمتری برای اتصال هدفون و هندزفری های سیم دار نیست و خوب، آیفون ۱۳ پرومکس هم از این قاعده مستثنی نیست و تنها چاره ای که دارین؛ استفاده از هدفون و هندزفری های بلوتوثی برای این گوشی هست. از اون طرف، خود اپل برای این سری آیفون ۱۳ و بقیه مدل های آیفون، یه تعدادی هدفون و ایرپاد رو با امکانات و کیفیت خیلی خوب طراحی کرده ولی با این وضعیت دلار، قیمت هاشون یه چیزی اونطرف تر از فاجعه اس و شاید براتون مقدور نباشه که بتونین ایرپاد خود اپل رو برای آیفونتون بخرین ولی خوب نگران نباشین؛ همه مشکلات چاره دارن.

هندزفری بلوتوثی برای گوشی iPhone 13 Pro Max

گوشی آیفون ۱۳ پرومکس مجهز به بلوتوث نسخه 5.0 هست و با این حساب، میتونین از هدفون ها و هندزفری های بلوتوثی زیادی روی این گوشی استفاده کنین و دستتون برای انتخاب مدل دلخواهتون، کاملا باز هست. توی مقاله راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوثی یه لیست از مدل های متنوع هندزفری های برندهای معتبر رو با قیمت ها و امکانات مختلف گذاشتیم که میتونین با خوندن این مقاله، مدل دلخواهتون رو به تناسب بودجه و البته امکاناتی که در نظر دارین؛ انتخاب کنین.

 

بهترین پاوربانک گوشی iPhone 13 Pro Max

یه عده فکر میکنن که داشتن پاوربانک برای شارژ کردن گوشی، یه کار لوکس و غیر ضروری هست ولی واقعا اینجوری نیست. دغدغه های فکری خیلیامون، ممکنه باعث بشه که یادمون بره گوشی رو به شکل روزانه شارژ کنیم و صاف همون موقعی که به گوشی نیاز داریم، یهو باتریش خالی میشه و ما هم دسترسی به شارژر مناسب یا پریز برق نداریم. البته این مشکل با باتری آیفون ۱۳ پرومکس، کمتر پیش میاد و این باتری توی استفاده های روزانه، شارژدهی خوبی داره ولی بازم بهتره که یه پاوربانک استاندارد با ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ هزار میلی آمپری تهیه کنین تا خیالتون هم از بابت شارژ کردن گوشی توی هر جایی که هستین؛ کاملا راحت باشه.

پاوربانک برای iPhone 13 Pro Max

برای خرید پاوربانک مناسب گوشی iPhone 13 Pro Max به چند تا نکته از جمله ظرفیت پاوربانک، نوع اتصالش (بهتره سراغ نمونه هایی برین که درگاه تایپ سی دارن و خروجی با توان حداق 20 واتی داشته باشن )، فناوری شارژ و اینکه قابلیت شارژ بی سیم هم داشته باشن و همینطور ایمنی پاوربانک (مثل محافظ نوسان شدت جریان و آمپر، جلوگیری از شارژ بیش از حد گوشی، خروجی جریان با ولتاژ استاندارد و…) دقت کنین و اول و آخر همه این موارد، از برندهای متفرقه به هیچ عنوان خرید نکنین. اگه میخواین با چند تا مدل خوب و باکیفیت پاوربانک استاندارد توی بازه های قیمتی مختلف آشنا بشین؛ حتما یه سری به مقاله راهنمای خرید بهترین پاوربانک در هر بازه قیمتی بزنین.

 

بهترین ساعت هوشمند برای آیفون 13 پرومکس

خوبی گوشی های آیفون اینه که اکسسوری به نسبت کاملی از سمت خود اپل دارن. اپل واچ ها، امکانات مختلفی از برنامه های ورزشی تا قابلیت های مربوط به سلامتی و همینطور، چک کردن پیام و تماس و یه سری قابلیت های دیگه که توی خیلی از مدل های مختلف ساعت هوشمند تولید برندهای دیگه هم هست رو در اختیارتون میزارن. از اون طرف، برای ساعت های هوشمند اپل هم، مثل ایرپادها دست ما ایرانیا به خاطر گرونی عجیب و غریب اپل واچ ها تو بازار ایران، یه کم بسته اس و اگه بودجه محدودی برای خرید اکسسوری برای گوشی iPhone 13 Pro Max داشته باشیم؛ مجبوریم بریم سراغ ساعت هایی از برندهای دیگه. ما توی مقاله بهترین ساعت هوشمند سعی کردیم تا بهترین مدل های این گجت پرکاربرد رو توی بازه های قیمتی مختلف از برندهای پرفروش بازار معرفی کنیم که اگه یه سری به این مقاله بزنین؛ قول میدم که میتونین مدل دلخواه خودتون رو پیدا کنین.

ساعت هوشمند برای آیفون ۱۳ پرومکس

 

بهترین حافظه برای گوشی iPhone 13 Pro Max

اپل توی گوشی های آیفون، همون حافظه داخلی گوشی رو میده بهتون و یه جورایی، گزینه “همینه که هست” رو میذاره جلوی کاربرا! این قضیه توی نسخه هایی که حافظه ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت دارن، زیاد مشکل خاصی براتون ایجاد نمیکنه و اگه زیاد طرفدار فیلمبرداری با کیفیت 4K با گوشیتون نیستین؛ کارتون رو راه میندازه ولی توی نسخه ۱۲۸ گیگابایتی اونم با این فضایی که برنامه های نصب شده روی آیفون، از حافظه گوشی اشغال میکنن؛ حافظه گوشی براتون کافی نیست! با توجه به اینکه توی گوشی iPhone 13 Pro Max، نمیتونین از کارت حافظه خارجی استفاده کنین و از اون طرف، اپل قابلیت استفاده OTG رو هم از کاربرای آیفون ها گرفته؛ بهترین کار برای شما، یا استفاده از فضای ابری خود اپل به عنوان یه فضای ذخیره سازی اضافه است یا اینکه یه تبدیل لایتنینگ به OTG تهیه کنین و با یه فلش مموری سریع، فایل های حجیم مثل ویدیوهای 4K یا موارد مشابه رو از روی گوشیتون به کامپیوتر یا هر جای دیگه که دوست دارین، منتقل کنین. البته سراغ فلش مموری های با پورت لایتنیگ از برندهایی مثل سندیسک هم میتونید برید که هم کیفیت خوبی دارند و هم از طریق برنامه های مختلف امکان بکاپ گیری و اتصال راحت به گوشی رو میدند. البته به نسبت حجمی که در اختیار شما میزارند، قیمت بالایی هم دارند.

 

سایر لوازم جانبی گوشی آیفون 13 پرومکس

یه سری از لوازم جانبی گوشی iPhone 13 Pro Max هستن که همه کاربرای این گوشی، دنبالش نیستن و یه جورایی فقط طیف خاصی از کاربران، این لوازم رو میخرن. مواردی مثل آویز گوشی، هولدر رومیزی، کیبورد یا موس بی سیم، دسته بازی، تبدیل های لایتنینگ به USB-C برای وصل کردن کابل AUX به اسپیکر خارجی یا کابل HDMI برای اتصال آیفون به تلویزیون های هوشمند و… از جمله این وسایل هستن.

لوازم جانبی گیمینگ برای گوشی iPhone 13 Pro Max
خرید این گجت ها، تا حد زیادی سلیقه ای هست و واقعا نمیشه یه نسخه واحد برای همه بدیم ولی اگه گیمر هستین یا استفاده های حرفه ای تری نسبت به یه کاربر معمولی از گوشی آیفون خودتون دارین؛ حتما پیشنهاد می کنم که علاوه بر لوازم جانبی گوشی iPhone 13 Pro Max که توی بخش های دیگه این مقاله معرفی کردیم؛ یه چیزای حرفه ای تری مثل دسته بازی، فن خنک کننده برای گوشی یا هولدر رومیزی و از این موارد رو هم حتما تهیه کنین تا تجربه بهتری موقع بازی با گوشی و یا تماشای ویدیو یا فیلم و در کل کار کردن با گوشی داشته باشید.

 

جمع بندی

قیمت های لوازم الکترونیکی توی بازار ایران، روز به روز گرون تر میشه و خوب همین موضوع هم، ریسک خرید یه محصول اشتباه، بی کیفیت یا حتی غیرضروری رو خیلی بیشتر میکنه. توی این مقاله، یه راهنمای کلی و پر و پیمون از مهمترین لوازم جانبی گوشی iPhone 13 Pro Max رو براتون تهیه کردیم تا برای خرید لوازمی که نیاز دارین؛ کمکتون کنه و بتونین به تناسب بودجه و نیازتون، بهترین گجت های مورد نیاز رو تهیه کنین. شما چه لوازم جانبی دیگه ای رو برای آیفون ۱۳ پرو مکس خودتون خریدین که ازش راضی بودین؟

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 9
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

مقاله خوبی بود ولی سالبه به انتفای موضوع بود…

۰۹ دی ۱۴۰۲
shahab-021

همش عالی
ولی قیمت خدااااا

۱۶ آذر ۱۴۰۲
Limb0onTop

خسته نباشید بابت مقاله

۱۵ آذر ۱۴۰۲
Nurse

فعلا قاب‌ش رو بخرید تا بعد ببینیم چی میشه

۱۳ آذر ۱۴۰۲
alirza.amiry

😀

۱۳ آذر ۱۴۰۲
AmriAli 1388

سلام
آقا مال آیفون ۱۵پرومکس لطفاً.

۱۳ آذر ۱۴۰۲
SinaRe8596

لوازم جانبی هم راهنمای خرید میخواد واقعا؟

۱۳ آذر ۱۴۰۲
EminEm 19

همیشع کاربردی و خوب

۱۳ آذر ۱۴۰۲
Mahayd24

ازینا میخوایم برای همه مدل ها

۱۳ آذر ۱۴۰۲