معرفی اپ تغییر DNS برای موبایل

اپلیکیشن تغییر دی ان اس برای موبایل

کمپانی Cloudflare به خاطر فعالیت تو حوزه زیرساخت‌های شبکه و امنیت شبکه شناخته شده. 1.1.1.1 یکی از سرویس های این شرکته که باعث مخفی شدن DNS شما میشه و از اطلاعات مهم شما در برابر سایر افراد تو یه شبکه وایرلس محافظت میکنه. به زبون ساده این سرویس یه اتصال امن بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده برقرار میکنه. این سرویس در کنار افزایش سرعت اینترنت یه سری ویژگی امنیتی رو هم در اختیار کاربر میذاره.نکته مهمی که باید درنظر داشته باشید اینه که 1.1.1.1 اصلا یه VPN نیست. VPN تمام داده‌ها و اطلاعات شما رو کدگذاری میکنه و به سروری که توسط شرکت ارائه دهنده VPN کنترل میشه، میفرسته. این کار باعث میشه تا آدرس IP شما پنهان بمونه و از نظارت ISP بر ترافیک شما جلوگیری میکنه. پس این نرم‌افزار برای دور زدن فیلترینگ نمیتونه به شما کمکی کنه. 1.1.1.1 به جای اینکه خودشو درگیر کل ترافیک کنه فقط تمرکزش رو روی DNS میذاره.اپلیکیشن تغییر DNS

DNS چیه؟

DNS کوتاه شده عبارت Domain Name System هست. به طور عادی آدرس‌ سایت‌های مختلفی که وارد مرورگر می کنیم برای کامپیوترها قابل تشخیص نیستن. چرا؟ چون کامپیوترها فقط می تونن اعداد رو شناسایی کنن. پس این وسط باید یه چیزی وجود داشته باشه تا آدرس‌های حروفی قابل خوندن توسط انسان رو به آدرس‌های عددی قابل خوندن توسط کامپیوتر تبدیل کنه. این وظیفه برعهده DNS گذاشته میشه.

تغییر DNS کجا به درد میخوره؟

متاسفانه کاربرهای ایرانی با تعداد زیادی از تحریم‌ها و مشکلات اینترنتی دست و پنجه نرم می کنن. تحریم‌های گوگل پلی و پیدا نشدن یا عدم نصب یه نرم‌افزار بخاطر موقعیت جغرافیایی، فعال نبودن تمامی قابلیت‌های استوری اینستاگرام از جمله گیف‌ها، باز نشدن دایرکت‌ها و باز نشدن بازی‌های موبایلی مثل Pubg، از جمله مشکلاتی‌ هستند که جلوی راه کاربرهای ایرانی قرار گرفته.تغییر DNS برای گوشی موباسلشما با تغییر DNS میتونید این مشکلات رو برطرف کنید. برای شروع کافیه تا از لینک‌هایی که در ادامه مطلب قرار گرفته، اپلیکیشن 1.1.1.1 رو دانلود و نصب کنید. تو مرحله بعد وارد اپلیکیشن شید و گزینه Connect رو انتخاب کنید. برنامه مورد نظرتون رو ببندید و مجددا اجرا کنید. می بینید که مشکلتون حل شد. به همین سادگی! اما برای رفع مشکل گوگل پلی، بعد از فعال کردن 1.1.1.1 باید به تنظیمات و قسمت Apps برید. دنبال Google play store بگردید و بعد از باز کردن اون وارد قسمت Storage بشید. حالا دکمه Clear Cache رو بزنید و با خیال راحت وارد گوگل پلی بشید. ممنون که تا آخر این مطلب همراه ما بودید.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۷ دی, ۱۳۹۸

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 140
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Abolfazl Nahidi

کلا به این جور برنامه ها اعتقادی ندارم
البته نمیدونم شاید چون ازشون استفاده نکردم و نمیدونم…

۰۴ بهمن ۱۴۰۰
alireza.kh

برنامه جالبیه

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
alireza.kh

👍

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
alireza.kh

جالب بود

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
alireza.kh

عالی

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
alireza.kh

خوب بود

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

عالی بود ❤👌🏻

۲۷ دی ۱۴۰۰
amiralaee

👍👍

۲۰ دی ۱۴۰۰
amirreza1380

عالی👏👍✌

۱۱ دی ۱۴۰۰
hossien.m

من که خیلی راضی بودم

۱۱ دی ۱۴۰۰
hossien.m

ولی خوبه کار می‌کنه برا تلگرام . .

۱۱ دی ۱۴۰۰
hossien.m

ولی خوبه کار می‌کنه برا تلگرام

۱۱ دی ۱۴۰۰
hossien.m

یه کم اذیت می‌کنه

۱۱ دی ۱۴۰۰
hossien.m

به عنوان فیلتر شکن هم خوبه

۱۱ دی ۱۴۰۰
hossien.m

واقعا بهترین بود و هست

۱۱ دی ۱۴۰۰
majid1354

مرسی از زحمات و توضیحات کاملتون

۰۴ دی ۱۴۰۰
mjasghari44

مشتی 😍

۰۱ دی ۱۴۰۰
mjasghari80

رو گوشی من جواب نداد متاسفانه 😍

۰۱ دی ۱۴۰۰
_IRShadow80_

خیلی کاربردی بود 👏❤️

۰۱ دی ۱۴۰۰
2079-soroush

🔥 🔥 🔥

۱۸ آذر ۱۴۰۰