بررسی مشخصات گوشی Nova 10 Pro هواوی

هواوی همچنان در تلاشه که علیرغم تحریم های ایجاد شده توسط گوگل بتونه گوشی های جذاب و با کیفیت ساخت بالایی عرضه کنه و بتونه سهم بازار قبلی خودش رو به دست بیاره، گوشی Huawei Nova 10 Pro یکی از جدیدترین محصولات این شرکته که با اینکه خیلی گوشی جدید و تازه ای به حساب نمیاد اما به تازگی در بازار ایران با قیمت حدودی 28 میلیون تومان به صورت محدود تو لیست قیمت گوشی بازار موجود شده و در ادامه قصد داریم این گوشی زیبا و جذاب رو بررسی کنیم و ببینیم هواوی علاوه بر یه ظاهر زیبا چه چیز دیگه ای برای عرضه در این گوشی داره و با این قیمت بالا میتونه در کنار گزینه های دیگه بازار با وجود محدودیت های گوگل ارزش خرید داشته باشه؟ برای جواب این سوال با بررسی مشخصات گوشی Nova 10 Pro هواوی همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی هواوی Nova 10 Pro

هواوی همیشه در بحث طراحی و ظاهر عملکرد بسیار خوبی داشته و گوشی های این برند در این بخش جذابیت ظاهری در کنار خوش دست بودن رو اولویت اول خودشون قرار دادن. میشه گفت گوشی نوا 10 پرو یکی از جذابترین گوشی هایی هست که در این چند وقته عرضه شده و اون ژن خوب سری نوا به خوبی در این گوشی دیده میشه. با توجه به قیمت 700 یورویی این گوشی در بازار اروپا، از شیشه و فلز برای ساخت استفاده نشده و هواوی به پلاستیک برای ساخت گوشی بسنده کرده. قسمت پشتی از پلاستیک براق با طراحی شنی استفاده میکنه که در رنگ های روشن بدنه مثل سبز و بنفش نور رو با حالت جذابی منعکس میکنه و حس جالبی موقع استفاده میده.

بررسی طراحی هواوی Nova 10 Pro

چون صفحه نمایش به صورت خمیده طراحی شده برای خوش دست تر شدن و استفاده راحت تر از گوشی، قاب پشتی هم به صورت خمیده ساخته شده که این دو بخش توسط یه فریم میانی نازک پلاستیکی به هم متصل میشن که در طرفین به صورت خمیده ساخته شده و در بالا و پایین طراحی صاف و نسبتا تختی داره.

مشخصات طراحی لنز دوربین گوشی نوا 10 پرو

 

بخشی که در نگاه اول نظر هر بیننده ای رو جذب خودش میکنه، طراحی جذاب و خاص جزیره دوربین این گوشیه که از نظر طراحی کلی مانند نسل های قبلی به صورت بیضی عمودی ساخت شده و سه تا لنز اصلی دوربین در اون قرار گرفتن، اما برای جذاب تر شدن ظاهر گوشی دورتادور این بخش رو یه فریم پلاستیکی طلایی رنگ در برگرفته که دور اون هم در یه بخش دیگه نوشته های AI Triple Camera و نوع لنز اصلی با رنگ طلایی حک شده. دور تا دور لنز اصلی هم با یه فریم طلایی رنگ احاطه شده تا زیبایی و جذابیت این بخش دو چندان بشه و بتونه دل زیبا پسندها رو به دست بیاره. فلش LED کنار این جزیره به صورت ترکیب شده با بدنه قرار گرفته. پایین این قسمت هم لوگو Huawei و Nova با یه فونت خیلی باحال حک شدن که از حق نگذریم طراحی جالبی به این گوشی دادن.

همونطور که گفتیم فریم پلاستیکی Huawei Nova 10 Pro طراحی نازک و شبه فلز براقی داره و برای راحتی بیشتر موقع استفاده از یه طراحی منحنی شکل استفاده میکنه. روی لبه راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته که یه رنگ قرمز هم روش استفاده شده. بالای گوشی اسپیکر و میکروفون قرار داره و لبه چپ هم کویره. پایین گوشی اما شلوغه و اسپیکر اصلی، پورت تایپ سی، میکروفون و درگاه سیم کارت اینجا قرار گرفته که فقط از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکنه.مشخصات بدنه گوشی huawei nova 10 pro

پنل جلویی نوا 10 پرو هم طراحی جذابی داره و به خاطر خمیده بودن صفحه و حاشیه کم که حدود 91.1 درصد از بخش جلویی رو نمایشگر به خودش اختصاص داده، تماشای ویدیو یا دیدن محتوا روی گوشی بسیار لذت بخش و بدون مزاحمت خاصیه. البته طراحی بالشت مانند دوربین های سلفی (بله دوتا دوربین سلفی!) که در گوشه نمایشگر قرار داره ممکنه کمی اذیت کنه. حسگر اثر انگشت اپتیکال روی صفحه نمایش کار شده و دقت و سرعت مناسبی داره و بدون مشکل میتونید ازش استفاده کنید. در حاشیه بالای صفحه هم اسپیکر مکالمه جا خوش کرده.

عدم استفاده هواوی از گواهی IP برای یه گوشی با این قیمت کمی عجیبه و یکی از نقاط ضعف بزرگ این گوشی زیبا به حساب میاد. وزن 191 گرمی گوشی در کنار طراحی خوب قسمت پشتی و فریم باعث میشه با اینکه گوشی ابعاد بزرگی داره به خوبی توی دست قرار بگیره و بتونید به راحتی ساعت ها ازش استفاده کنید.

بخوایم جمع بندی کنیم یه گوشی خیلی جذاب و زیبا داریم که نظر هر ببینده ای رو به خودش جذب میکنه و یکی از جذاب ترین گوشی های امسال به حساب میاد اما استفاده نکردن از گواهی IP و همچنین متریال معمولی با توجه به قیمت تا حدودی باعث ضعف در این بخش میشن.

 

بررسی صفحه نمایش هواوی نوا 10 پرو

گوشی نوا 10 پرو در بخش صفحه نمایش هم عملکرد بسیار خوبی داره و تقریبا تمام نکات و امکانات یه گوشی پرچمدار رو توی خودش جا داده. نمایشگر غول پیکر 6.78 اینچی با پنل اولد و رفرش ریت 120 هرتزی و امکان نمایش 1 میلیارد رنگ به لطف قابلیت 10Bit باعث میشه کیفیت و جزئیات نمایش داده شده به شما خیلی خوب باشه و رنگ ها بسیار شارپ و زنده به نظر برسن. رزولوشن کمی بالاتر از 1080 استفاده شده (2652 در 1200 پیکسل) و میتونید بین سه حالت رزولوشن هوشمند (تنظیم خودکار رزولوشن)، حالت 1200 یا رزولوشن 800 پیکسل برای مصرف کمتر باتری سوییچ کنید.

بررسی صفحه نمایش هواوی نوا 10 پرو

روشنایی صفحه نمایش خوبه اما مثل گوشی های پرچمدار نیست و در نور زیاد و محیط بیرون میتونه تا حدود 800 نیت زیاد بشه. رفرش ریت از حالت دینامیک پشتیبانی میکنه و میتونه بین 120 هرتز و 60 هرتز با توجه به کاری که دارید با گوشی انجام میدید سوییچ کنه تا هم تجربه روونی داشته باشید و هم مصرف باتری بهینه تر باشه. صفحه نمایش از قابلیت HDR10 پشتیبانی میکنه اما به خاطر محدودیت های هواوی همه برنامه ها به خوبی از این قابلیت پشتیبانی و استفاده نمیکنن.

 

مشخصات باتری Huawei Nova 10 Pro

اکثر گوشی های هواوی در بخش شارژدهی عملکرد خیلی عالی و درخشانی ندارند و بیشتر میشه گفت اکی هستند، این گوشی هم با توجه به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و پردازنده با عملکرد تقریبا بهینه شده شارژدهی قابل قبولی داره و در استفاده معمولی و سبک میتونه حدود یک روز به شما شارژدهی کنه.

شرکت های چینی در بحث سرعت شارژ کاملا برعکس برندهای دیگه عمل میکنن و نه تنها از شارژهای با توان بالا برای شارژ گوشی استفاده میکنن بلکه این شارژر و کابل رو داخل خود جعبه هم قرار میدن! گوشی هواوی Nova 10 Pro با استفاده از آداپتور 100 واتی سوپر شارژ هواوی توی حدود 15 دقیقه از صفر تا 58 درصد شارژ میشه و شارژ کامل هم حدود 31 دقیقه زمان میبره. سرعت شارژ به گوشی های رده بالای شیائومی نمیرسه ولی هنوز معرکه است و باعث میشه در صورت تموم شدن شارژ خیلی سریع بتونید مجدد از گوشی استفاده کنید. Huawei Nova 10 Pro از شارژ معکوس با سیم هم پشتیبانی میکنه.

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی Nova 10 Pro

هواوی نوا 10 پرو از یه دوربین سه گانه توی قسمت پشتی شامل سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یه پکیج دوربین دوگانه سلفی شامل 60 مگاپیکسلی اولترا واید و 8 مگاپیکسلی پرتره استفاده میکنه.

بررسی عملکرد دوربین گوشی Nova 10 Pro

عکس های لنز اصلی در حالت پیش فرض به صورت 12.5 مگاپیکسلی گرفته میشن که کیفیت خوب، کنتراست بالا و نویز کم توی اونها دیده میشه. داینامیک رنج هم مناسبه و باعث میشه عکس ها خیلی مصنوعی به نظر نرسن و حالت طبیعی خودشون رو حفظ کنند. عکس های لنز اولترا واید نسبتا خوبه و تا حدودی از متوسط گوشی های دیگه بهتر عمل میکنه و خیلی افت کیفیت نسبت به لنز اصلی نداره. به خاطر داشتن قابلیت اتوفوکوس میشه با این لنز عکس های ماکرو هم گرفت که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی دارند و نویز هم کمه. عکس های پرتره هم به خوبی ثبت میشن، سوژه به خوبی جدا میشه و پردازش رنگ ها و جزئیات با دقت مناسبی انجام میگیره.

توی شب عکس ها بدون حالت نایت مود هم با کیفیت و جزئیات خوبی ثبت میشن و شارپنس و روشنایی بسیار مناسبی دارند. نویز هم تا حد ممکن کاهش پیدا کرده.

مشخصات دوربین سلفی گوشی هواوی نوا 10 پرو

دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی میتونه در دو حالت معمولی و واید عکاسی کنه که توی حالت واید به راحتی میتونید افراد زیادی رو توی عکس جا بدید و به خاطر داشتن قابلیت اتوفوکوس نیاز به جابجایی زیاد دستتون برای فوکوس هم نیست. کیفیت، روشنایی، دینامیک رنج و وایت بالانس هم بسیار خوبه و میشه گفت عکس های سلفی واقعا خوبی میگیره. در حالت معمولی هم سلفی ها با جزئیات بسیار خوب و ترکیب رنگ مناسب گرفته میشن و نویز هم بسیار کمه. در نور مناسب عکس های پرتره به کمک لنز 8 مگاپیکسلی با کیفیت بسیار خوب و رنگ بسیار طبیعی گرفته میشن و محو شدن جزئیات پشت شما هم با کیفیت بسیار خوبی انجام میشه. ولی این عکس ها فقط در شرایط نوری خیلی خوب گرفته میشن و اگه کمی نور بد بشه، شارپنس بسیار افت میکنه و نویز بسیار زیادی توی عکس ها ثبت میشه.

همه دوربین ها میتونن با کیفیت 4K و 30 فریم یا 1080 و 60 فریم فیلمبرداری کنند. لرزشگیر دیجیتال همیشه روشنه و تا حدودی باعث میشه لرزش فیلم ها گرفته بشه.

 

بررسی عملکرد سخت افزار و نرم افزار نوا 10 پرو

هواوی برای گوشی Nova 10 Pro از تراشه اسنپدراگون 778G 4G در کنار 8 گیگ رم LPDDR4X و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده کرده. عملکرد پردازشی مناسبه و خوبه اما با توجه به قیمت گوشی خیلی راضی کننده و خفن نیست و گوشی های خیلی بهتری با این قیمت یا کمتر وجود دارند که به مراتب عملکرد سخت افزاری بسیار بهتری دارند. در اجرای بازی ها و برنامه های سنگین مشکل خاصی دیده نمیشه و موقع بازی هم خیلی با افت قدرت و کیفیت طرف نیستیم و دما هم تا حد معقولی افزایش پیدا میکنه. در کل اگه انتظار یه پردازنده خفن و جدید رو نمیشه داشت و هواوی در این بخش عملکرد مناسب اما نا امید کننده ای از خودش نشون داده. برای تاکید باید بدونید این گوشی از 5G هم پشتیبانی نمی کنه.

نسخه چین هواوی نوا 10 پرو از OS Harmony 2.0 و نسخه گلوبال این گوشی از EMUI 12 استفاده میکنه که بر پایه اندروید 11 ساخته شده. محدودیت های گوگل هم باعث میشه نتونید به صورت مستقیم از اپ های گوگل استفاده کنید و باید از نمونه های مشابه خود هواوی مثل Petal Maps و Petal Search و اپ گالری و یا نمونه های مشابه ایرانی استفاده کنید. برنامه های تبلیغاتی هم تا حدودی زیاده و حتی در خود AppGallery هم تبلیغات سه ثانیه ای دیده میشه که چاره ای جز کنار اومدن باهش ندارید یا یه سری تنظیمات انجام بدید. اگه از گوشی های هواوی در چند سال اخیر استفاده کرده باشید ظاهر رابط کاربری براتون کاملا آشناست و برای افرادی هم که با گوشی های هواوی کار نکردن این رابط کاربری شباهت زیادی به MIUI شیائومی داره ولی امکانات شخصی سازی One Ui سامسونگ هم در اون تا حدودی دیده میشه. حرکت توی رابط کاربری هم به صورت پیش فرض مثل گوشی های آیفون کار میکنه ولی میتونید از حالت دکمه های مجازی در پایین صفحه هم با تغییر در تنظیمات استفاده کنید.

 

عملکرد اسپیکر گوشی هواوی Nova 10 Pro

اسپیکر دوگانه استریو صدای نسبتا بالانسی به شما میده اما اسپیکر پایینی یه مقداری صدای بلندتر و پر بیس تری داره. بلندی صدا خوبه و به راحتی در محیط شلوغ هم شنیده میشه، کیفیت صدا هم خوبه و بیس نسبتا مناسبی داره. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

آیا گوشی Huawei Nova 10 Pro ارزش خرید دارد؟

صفحه نمایش با کیفیت و بزرگ که جزئیات و ترکیب رنگ بسیار خوبی به شما نمایش میده و بسیار روون و سریع هم هست در کنار باتری با شارژدهی مناسب و سرعت شارژ بسیار خوب و یه دوربین با امکانات متنوع و کیفیت خوب که بخش سلفی دست شما رو توی گرفتن عکس های جذاب و زیبا در شرایط مختلف باز میذاره و یه طراحی و ظاهر بسیار جذاب و چشم نواز که هم خوش دسته و هم خوشگل جزو نقاط مثبت و قابل توجه گوشی هواوی نوا 10 پرو به حساب میان. اما کیفیت ساخت معمولی و استفاده از یه پردازنده میان رده برای یه گوشی با این قیمت و همچنین مشکلاتی که تحریم های گوگل برای این گوشی به وجود آورده و عدم دریافت آپدیت های آینده اندروید باعث میشه گوشی Nova 10 Pro با توجه به قیمت 28 میلیون تومانی خیلی گزینه با ارزش خرید بالایی در بازار ایران به حساب نیاد و شما میتونید با پول این گوشی سراغ گزینه های خیلی بهتری مثل گوشی Xiaomi 12t Pro برید که از همه لحاظ نسبت به این گوشی برتری داره و حتی 2 3 میلیون تومان هم ارزون تره و نقاط مثبت این گوشی نمیتونه قیمت بالا و خریدش رو توجیه کنه مگه شیفته طراحی نوا 10 پرو باشید و از هواوی هم خاطرات خوبی داشته باشید.

اگه از طراحی این گوشی خوشتون اومده میتونید بررسی مشخصات گوشی هواوی نوا 10 رو هم ببینید.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۰ فروردین, ۱۴۰۲

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 41
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ilya13

فقط حیف که هواوی تحریم شده وگرنه مطمئنا قوی ترین گوشی هارو داشت

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲