روش‌های اتصال اپل واچ به گوشی اندروید

ساعت های هوشمند اپل واچ به دلیل دارا بودن امکانات جالب و رابط کاربری جذاب یکی از گجت های مورد علاقه بسیاری از کاربران آیفون و حتی اندرویدی به حساب میان. اما از اونجایی که اپل ساعت‌هاش رو طوری طراحی می‌کنه تا فقط با سیستم عامل iOS کار کنن، خیلی از ما فکر می‌کنیم که امکان اتصال اپل واچ به اندروید وجود نداره. اما واقیعت اینه که حتی اگه بتونین ساعت اپل رو به اندروید وصل کنین، خیلی از قابلیت‌های خفن این ساعت اصلا براتون در دسترس نخواهد بود. با این وجود، اگه خیلی پیگیر هستین تا این کار رو انجام بدین، ما تو مقاله امروز بهش پرداختیم. پس با آموزش اتصال اپل واچ به گوشی های اندروید همراه موبونیوز باشین تا ببینیم این دو تا سیستم عامل چطور با هم جفت میشن؟

 

4 روش اتصال اپل واچ به گوشی های اندروید

اپل واچ یکی از پرامکانات ترین و البته لاکچری‌ترین گجت های پوشیدنی بازاره و تجربه فراتر از یه ساعت هوشمند رو در اختیارتون قرار میده. با این ساعت میتونین تقریبا تمامی امور روزانه، فعالیت های ورزشی و توصیه های درمانی رو پیگیری کنین و تازه از سیستم یک پارچه اپل هم بهره‌مند بشین. اما وقتی صحبت از وصل كردن اپل واچ به گوشي اندروید میشه، باید قید خیلی از این قابلیت‌ها رو بزنین. اتصال اپل واچ به اندروید محدودیت های زیادی داره و به دلیل ناسازگاری این دو سیستم عامل با یکدیگر برخی از ویژگی های اصلی اپل واچ روی دستگاه های اندروید در دسترس نخواهد بود.

نحوه اتصال اپل واچ به گوشی های اندروید

اما فارغ از همه مشکلات ذکر شده، هنوز هم برخی از کاربران حاضرن به قیمت فدا شدن امکانات اپل واچ و صرفا برای تجربه برنامه های باکیفیت این گجت خاص هر روشی رو امتحان کنن. پس بدون معطلی در ادامه این بخش توضیحات مفصلی درباره روش های اتصال اپل واچ به گوشی های اندروید رو در اختیارتون میذاریم.

 

1. آموزش اتصال ساعت اپل به گوشی سامسونگ و شیائومی

تا همین چند سال قبل، تجربه استفاده از اپل واچ تنها برای دارندگان گوشی های آیفون امکان پذیر بود و این مسئله کمی آزار دهنده به نظر میومد. اما از آنجایی که این گجت محبوب بین دارندگان گوشی های هوشمند غیر آیفونی هم طرفدار داره؛ تقریبا هر کسی دوست داره تا لذت داشتن اپل واچ با گوشی اندرویدی رو تجربه کنه.

نحوه اتصال اپل واچ به گوشی های شیائومی و سامسونگ

روش های مختلفی برای اتصال اپل واچ به گوشی سامسونگ و شیائومی وجود داره که راحت ترینش داشتن یک گوشی آیفون 6s و یا مدل جدیدتر و یک اپل واچ است. پس از سینک شدن اولیه ساعت با آیفون باید مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین:

  1. پس از سینک شدن اپل واچ و آیفون از طریق برنامه Watch، گوشی آیفون رو خاموش کرده و سیم کارت تلفن رو در گوشی اندرویدی مورد نظر منتقل کنین.
  2. حالا اپل واچ رو خاموش کرده و یا در حالت پرواز (Airplane) قرار بدین تا امکان اتصال ساعت با تمامی دستگاه های اطراف قطع بشه.
  3. به هیچ عنوان گوشی آیفون خودتون رو روشن نکنین و یا اگه باهاش کار داشتین حتما قبلش حالش Airplane رو فعال کنید تا اپل واچ به گوشی متصل نشه.
  4. سپس گوشی اندروید دارای سیم کارت سینک شده و اپل واچ رو روشن کرده و یا از حالت پرواز خارج کنین.
  5. حالا بلوتوث گوشی اندرویدی رو روشن کنین و همزمان دکمه پاور اپل واچ رو فشار بدین.
  6. پس از انجام این کار اسم اپل واچ برای گوشی سامسونگ نمایش داده میشه و از بخش بلوتوث میتونین اپل واچ رو به گوشیتون متصل کنین.

این روش یکی از راحت ترین و در عین حال کاربردی ترین روش اتصال اپل واچ به گوشی های اندرویدی به حساب میاد. اما در صورت نداشتن آیفون میتونین از برنامه های جانبی ذکر شده در تیترهای بعدی استفاده کنین.

 

2. اتصال ساعت اپل به اندروید با برنامه Wear OS

حالا ممکنه شما جزو اون دسته از افرادی باشین که برای وصل كردن اپل واچ به گوشی اندروید، خود گوشی آیفون رو نداشته باشین. حتی در این شرایط هم جای نگرانی نیست؛ چون دستگاه های اندروید از طریق برنامه های شخص ثالث هم با اپل واچ سینک میشن.

اتصال اپل واچ به اندروید بدون آیفون

برای درک بهتر نحوه اتصال اپل واچ با اندروید بدون گوشی آیفون مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین:

  1. ابتدا برنامه Wear OS رو از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنین.
  2. تنظیمات اپل واچ رو باز کرده و روی گزینه بلوتوث ضربه بزنین.
  3. برای اتصال اپل واچ به گوشی سامسونگ یا مدل‌های اندرویدی دیگه، در تنظیمات بلوتوث ساعت حالت جفت شدن (pairing) رو فعال کنین.
  4. حالا برنامه Wear OS رو در گوشی اندرویدی اجرا کرده و در گوشه بالای صفحه روی گزینه Add a new device ضربه بزنین تا فرایند اتصال شروع بشه.
  5. نام اپل واچ رو در دستگاه های یافت شده انتخاب کرده و مراحل اتصال رو به طور کامل انجام بدین تا گوشی و اپل واچ با هم سینک بشن.

پس از مدت کوتاهی اپل واچ به تلفن اندرویدی متصل میشه و میتونین از امکانات این ساعت هوشمند استفاده کنین. این روش در زمانی که گوشی آیفون رو در اختیار ندارین بسیار کاربردی خواهد بود.

 

3. اتصال ساعت اپل به گوشی سامسونگ با برنامه Galaxy Wearable

گوشی های سامسونگ دارای برنامه اختصاصی Galaxy Wearable هستن که تمامی گجت های پوشیدنی از جمله ساعت گلکسی واچ و گلکسی بادز رو در برمیگره. سومین راه حلی که می‌خوایم معرفی کنیم هم با همین اپلیکیشن کار می کنه و شما می‌تونین برای اتصال اپل واچ به گوشی های اندروید نظیر سامسونگ از این برنامه کمک بگیرین.

اتصال اپل واچ به گوشی های سامسونگ

برای انجام این کار باید تمامی مراحل اتصال واچ اپل به گوشی های سامسونگ رو با دقت و به ترتیب زیر انجام بدین:

  1. ابتدا برنامه Galaxy Wearable رو از گوگل پلی و یا گلکسی استور دانلود کرده و روی گوشی سامسونگ نصب کنین.
  2. حالا اپل واچ رو روشن کنید و از بخش تنظیمات، بلوتوث رو در حالت جفت شدن (pairing) قرار بدین.
  3. وارد برنامه Galaxy Wearable شده و تمامی شرایط و ضوابط رو مطالعه کرده و روی گزینه Agree ضربه بزنین.
  4. سپس تمامی دستورالعمل های داده شده برای اتصال اپل واچ به گوشی سامسونگ رو دنبال کنین تا مراحل سینک شدن گوشی و ساعت به طور کامل انجام بشه.

توجه کنین برای اتصال ساعت اپل به گوشی سامسونگ، باید حتما یه گوشی سامسونگ با سیستم عامل اندروید 7 و یا بالاتر در اختیار داشته باشین.

 

4. اتصال اپل واچ به گوشی های شیائومی با برنامه Mi Fit

اتصال اپل واچ به گوشی‌های اندرویدی معمولا با برنامه های واسطه انجام میشه. یکی از برنامه‌های دیگه‌ای که به درد این کار می‌خوره Mi fit هستش که روش چهارم رو به اون اختصاص میدیم. در حال حاضر برنامه اختصاصی Mi Fit با تمامی گجت های پوشیدنی از گلکسی واچ گرفته تا اپل واچ و سایر برندها سازگاره.

اتصال اپل واچ به گوشی های شیائومی

به منظور اتصال اپل واچ به گوشی های اندروید شیائومی تنها کافیه مراحل زیر رو به ترتیب پیش ببرین:

  1. برای شروع مراحل اتصال ابتدا برنامه Mi Fit شیائومی رو از گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی نصب کنین.
  2. سپس ساعت اپل واچ رو روشن کنین و در حالت جفت شدن (pairing) قرار بدین.
  3. حالا در برنامه Mi Fit گزینه Profile رو انتخاب کنین.
  4. حالا برای انجام مراحل اتصال اپل واچ به اندروید روی گزینه Add device کلیک کنین.
  5. سپس از لیست دستگاه های پیدا شده ساعت اپل واچ رو پیدا کرده و آن را انتخاب کنین.
  6. در انتها تمامی مراحل و دستورالعمل های صفحه رو دنبال کرده تا فرآیند جفت شدن به طور کامل انجام بشه.

برای اتصال تمامی گوشی های هوشمند شیائومی باید دستگاه شما دارای اندروید نسخه 6 و یا بالاتر باشد.

 

جمع بندی

اپل واچ‌ها به خاطر ظاهر منحصربه‌فردی که دارن، مثل تمام گجت‌های دیگه اپل بین کاربرا محبوبن. از طرفی اپل واچ تنها برای کاربران آیفون سازگاری داره و دارندگان گوشی های اندرویدی تنها میتونن بخشی از امکانات این گجت هوشمند رو تجربه کنن. خیلی از قابلیت‌های مهم مثل دستیار سیری و برنامه های جذاب اپل واچ روی گوشی اندروید کار نمی‌کنن. بنابراین حتی اگه با مراحل بالا گوشی‌تون رو به اپل واچ وصل کنین، باز هم نمی‌تونین مثل یه دستگاه آیفونی از امکاناتش بهره‌مند بشین. به هر حال در این مقاله سعی کردیم تا روش های متداول اتصال اپل واچ به گوشی های اندروید رو بهتون آموزش بدیم، تا در صورت نیاز به داشتن اپل واچ بتونین با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت نداشتن آیفون از امکانات این گجت جذاب استفاده کنین.

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 5
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

روش اتصال اندروید به اپل واچ هم بذارید

۱۳ خرداد ۱۴۰۳
شهاب زمانی

مهدی تو واقعا نمیخای در مورد موبوکوین توضیحی بدی؟ عجبا!

۱۱ خرداد ۱۴۰۳
Sasan_8787

من تا امروز فکر می کردم این کار امکان پذیر نیست ممنون که گفتین خیلی کاربردیه😁

۱۰ خرداد ۱۴۰۳
Sasan_8787

من تا امروز فکر می کردم این کار امکان پذیر نیست😬😁

۱۰ خرداد ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

وای واقعا مرسی می‌خواستم بدونم

۱۰ خرداد ۱۴۰۳