بررسی مشخصات گوشی Honor X6

آنر بعد از جدا شدن از هواوی و حل مشکلات مربوط به تحریم های سرویس های گوگل، با قدرت سعی در بازگشت به بازار موبایل و گرفتن سهم بازار داره و حتی به گفته مدیرعامل این شرکت قصد دارن از برند های سامسونگ و شیائومی هم جلو بزنن! البته باید منتظر موند و دید که این صحبت صرفا یک گنده گویی و ادعاست یا باید منتظر یه رقابت جانانه باشیم! این استراتژی جدید باعث شده آنر امسال پر کار بشه و گوشی های مختلفی در بازه قیمتی های متفاوت از اقتصادی تا پرچمدار عرضه کنه تا بتونه سهم بازار بیشتری بگیره. گوشی Honor X6 هم یکی از گوشی های اقتصادی جدید این برنده که با قیمت حدودی 150 دلار در اواخر شهریور به بازار جهانی عرضه شد و مدتی بعد هم در بازار ایران موجود شده و از Honor x5 گرونتره. با بررسی مشخصات گوشی Honor X6 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی Honor X6

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، آنر عملکرد مناسبی در honor x6 داشته و با یه طراحی ساده ولی دلنشین طرفیم که موقع استفاده و در دست گرفتن هم خیلی حس ارزون بودن و نامناسبی نمیده. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و در حدود 194 گرم وزن داره و تا حدودی گوشی سنگینی به حساب میاد ولی ابعاد مناسب و بدنه تخت، باعث میشه در استفاده طولانی خیلی اذیت نشید. قسمت پشتی به صورت براق ساخته شده و ظاهری شبیه به شیشه داره و با حالت جالبی نور روی سطح اون از سمت جزیره دوربین ها منعکس میشه. اما اثر انگشت و لکه هم روش به خوبی باقی میمونه. رنگ نقره ای هم حالتی اکلیل مانند داره که میتونه برای خانم ها تا حدودی این رنگ رو جذاب تر کنه.

بررسی طراحی Honor X6

سه دوربین اصلی به همراه یه فلش LED که مثل یه سنسور مجزا در کنار دیگر لنزها قرار گرفته و یه مربع متقارن از سنسورها رو تشکیل داده. برآمدگی دوربین خیلی زیاد نیست و توی یه مربع گوشه این قسمت قرار گرفته که باعث میشه تا حدودی ظاهر گوشی نسبت به رقبا در این بازه کمی خاص تر بشه. در کنارش هم نوشته AI Camera قرار گرفته. پایین این قسمت هم لوگو HONOR و نوشته های در سطل زباله نندازید و استانداردها قرار داره.

مشخصات بدنه گوشی آنر مدل ایکس 6

فریم پلاستیکی و تخت از یه طراحی براق و شبیه به فلز استفاده میکنه که خیلی لبه های تیزی نداره و خوب توی دست قرار میگیره. روی لبه راست طبق معمول دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته که حسگر اثر انگشت هم با این دکمه ترکیب شده. دقت حسگر مناسبه اما به خاطر پردازنده نسبتا ضعیف ممکنه بعضی وقت ها لگ بزنه و کمی کند عمل کنه. سمت چپ گوشی درگاه سیم کارت قرار داره که به صورت هیبریدی ساخته شده و همزمان از دو سیم کارت و یا یه سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. بالای گوشی یه میکروفون و لبه پایینی هم تک اسپیکر، میکروفون، درگاه تایپ سی و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره.

بررسی طراحی گوشی انر x6

طراحی و ظاهر صفحه نمایش هم شبیه به باقی گوشی های این بازه قیمتی ساخته شده. حاشیه نسبتا زیاد به خصوص در پایین صفحه دیده میشه و یه ناچ قطره ای در بالا صفحه برای قرار گرفتن دوربین سلفی استفاده شده. گواهی IP و محافظ پیش فرض صفحه نمایش هم خبری نیست که در این بازه قیمتی تقریبا عادیه. در مجموع طراحی گوشی نسبتا خوبه و از رقبای خودش در این بازه چیزی کم نداره و مثل گوشی های شیائومی حس نسبتا بهتری با توجه به قیمت داره.

مشخصات بدنه گوشی honor x6

 

مشخصات صفحه نمایش آنر ایکس 6

صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل TFT LCD و رزولوشن 720 پیکسلی جزئیات خیلی خوبی به شما نمایش نمیده و توی تماشای محتوای با کیفیت، پیکسل پیکسل شدن تصویر و کاهش جزئیات رو میتونید تشخیص بدید. زاویه دید و روشنایی صفحه کمه و توی محیط روشن اذیت کننده میشه و بهتره بیشتر در محیط بسته و با نور مناسب از این گوشی استفاده کنید. در مجموع کیفیت صفحه نمایش متوسط رو به بالا برای قیمت به حساب میاد و در استفاده معمولی و وبگردی کار رو براتون در میاره.

مشخصات صفحه نمایش آنر ایکس 6

 

مشخصات باتری گوشی Honor X6

گوشی های اقتصادی در بخش شارژدهی به لطف صفحه نمایش کم مصرف و قدرت پردازشی پایین عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، گوشی آنر X6 هم با یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی و روزمره میتونه به راحتی یک روز کامل شارژدهی کنه. البته سرعت شارژ مثل باقی گوشی های این بازه خوب نیست و با کمک آداپتور 10 واتی قرار گرفته توی جعبه، 2 3 ساعتی شارژ کامل زمان میبره.

مشخصات باتری گوشی Honor X6

 

بررسی عملکرد دوربین Honor X6

بخش دوربین نسبت به قیمت و باقی بخش های دیگه گوشی عملکرد به نسبت بهتری داره و میشه گفت کاملا شما رو از خودش راضی میکنه. سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و 2 مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین گوشی آنر ایکس 6 رو تشکیل میدن. کیفیت عکس های دوربین اصلی خوبه، جزئیات و رنگ های قابل قبولی داره و نویز خیلی زیاد نیست و شارپنس عکس های اون هم معمولیه. عکس های پرتره خطای کمی در تشخیص سوژه و جداسازی اون از پس زمینه داره و جزئیات ثبت شده هم معمولی و مناسبه. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره. در شب و نور کم خیلی نباید انتظار زیادی از عکس ها داشته باشید، جزئیات معمولی، نور کم و نویز زیاد جزو ویژگی های عکس های این بخش به حساب میاد.

بررسی عملکرد دوربین Honor X6

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نسبت به قیمت عملکرد خوبی داره و جزئیات و رنگ های مناسبی در عکس های اون دیده میشه. هر دو سنسور اصلی و سلفی امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه رو دارند که کیفیت فیلم ها نسبتا خوبه و میشه گفت تا حدودی مثل بخش عکاسی عمل میکنه. البته لرزشگیر دیجیتال استفاده شده اصلا عملکرد خوبی در هیچ کدوم از لنز ها نداره و برای گرفتن فیلم های بهتر باید از مونوپاد یا سه پایه استفاده کنید.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزاری آنر X6

بخشی که واقعا عملکرد خوبی در این گوشی نداره و با توجه به رابط کاربری استفاده شده باعث میشه تجربه خیلی خوبی موقع استفاده از گوشی نداشته باشید همین بخش عملکرد پردازشی گوشی Honor x6 که خیلی خیلی اقتصادی میکنه گوشی رو. تراشه مدیاتک هلیو G25 با فناوری ساخت 12 نانومتری که بیشتر در گوشی های سوپر اقتصادی استفاده میشه در کنار اندروید 12 و Magic UI 6.1 قدرت کافی برای اجرای کارهای روزمره رو نداره و حتی در استفاده معمولی مثل سوییچ کردن بین چند برنامه و یا رفتن به دوربین و ثبت عکس ها هم اذیت میکنه و لگ میزنه. توی بازی که وضعیت افتضاحه و موقع بازی کردن کالاف با جزئیات پایین هم بعد از 5 دقیقه بازی لگ میزنه و تجربه خیلی بد و غیر قابل قبولی به شما میده. همین موضوع باعث میشه که گوشی کمی نسبت به قیمت ضعیف تر عمل کنه. البته وضعیت گوشی های دیگه این بازه قیمتی هم خیلی بهتر نیست ولی گوشی های ارزون تر به خاطر استفاده از یه رابط کاربری سبک تر تجربه نسبتا بهتری به شما میدن، اما استفاده از پوسته مخصوص آنر باعث میشه ظاهر رابط کاربری کمی بهتر باشه و امکانات شخصی سازی مناسبی هم در اختیار داشته باشید. گوشی آنر X6 توی دو نسخه با 4 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه.

 

مشخصات اسپیکر آنر X6

اسپیکر مونو استفاده شده بلندی متوسط و کیفیت صدای معمولی رو به پایینی داره و توی صداهای بلند هم نویز در اون دیده میشه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم مثل باقی گوشی های این بازه قیمتی برای گوشی honor X6 استفاده شده.

 

آیا گوشی Honor X6 ارزش خرید داره؟

گوشی آنر X6 با توجه به قیمت حدودی 5.5 میلیون تومانی، طراحی و کیفیت ساخت خوبی داره که حس چیپ و ارزون بودن مثل بعضی گوشی های اقتصادی به شما نمیده. صفحه نمایش کیفیت متوسط و قابل قبولی داره و میتونه کار رو براتون در بیاره. شارژدهی باتری هم خوبه ولی سرعت شارژ خوب نیست. دوربین عملکرد بهتری به نسبت قیمت داره و تا حدودی جور بقیه بخش ها رو میکشه اما پردازنده ضعیف گوشی باعث میشه تجربه کلی دستگاه کمی اذیت کننده و نامطلوب باشه. البته تمامی موارد گفته شده برای بقیه گوشی های اقتصادی بازار هم تا حدودی صدق میکنه و اکثرا عملکرد متوسطی در بخش های مختلف دارند. برای مقایسه گوشی A13 سامسونگ هم تقریبا عملکرد شبیه به این گوشی داره و حتی دوربین معمولی تر و کیفیت ساخت به مراتب پایین تری داره، ولی پشتیبانی نرم افزاری بهتر سامسونگ و وجود نسخه A137 که به پردازنده بهتری مجهز شده، باعث میشه خرید گوشی سامسونگ، انتخاب مطمئن تری به حساب بیاد، البته تفاوت قیمت حدودی 500 600 هزار تومان بین دو گوشی وجود داره.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۹ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 43
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

alirza.amiry

dige ta chand sale dige migan in doorbin joda gooshiyam joda bas ke in ghabe doorbin dare az gooshi mizane biroon hey

۲۷ اسفند ۱۴۰۱
tahamousavi

باوجود اینکه هم گوشی زیباییه هم دوربین خوبی داره، ولی پردازنده ش انقدر قدیمی و بده که قشنگ میشه دور گوشی رو خط کشید…

۲۳ اسفند ۱۴۰۱