بررسی مشخصات گوشی Honor X5

Honor بعد از جدا شدن از هواوی و پشت سر گذاشتن اتفاقات و مشکلاتش حالا سعی میکنه با قدرت به بازار برگرده و سعی کرده با عرضه گوشی در بیشتر بازه های قیمتی مجدد سهم بازار بگیره. گوشی آنر X5 (با 5X مدل قدیمی تر آنر اشتباه گرفته نشه!) جدیدترین گوشی اقتصادی Honor با قیمت حدودی 100 دلاری در سکوت خبری اواخر بهمن ماه به بازار جهانی عرضه شد و در حال حاضر (اسفند 1401) در لیست قیمت گوشی بازار ایران قیمت حدودا 4 میلیون تومانی داره. با بررسی مشخصات گوشی Honor X5 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی Honor X5

گوشی انر ایکس 5 با توجه به قیمتش طراحی ساده و مناسبی داره و کیفیت ساخت قابل قبولی هم در اون دیده میشه. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و با توجه به ابعاد و اندازه، وزن حدودی 193 گرمی داره که میشه گفت برای یه گوشی اقتصادی مناسبه. قسمت پشتی از پلاستیک مقاوم و تکسچری شبیه به چرم مصنوعی و با طراحی دون دون مانندی ساخته شده که علاوه بر جلوگیری از کثیف شدن و باقی موندن اثر انگشت، بهتر در دست قرار میگیره. تک سنسور دوربین به همراه یه فلش LED بزرگ و نوشته AI Camera در یه بخش مربعی بزرگ با برآمدگی نسبتا زیاد در این قسمت قرار داره که ظاهر گوشی رو کمی بالاتر از رنج قیمتی خودش نشون میده. لوگو HONOR هم در پایین این قسمت دیده میشه. توی سه رنگ آبی تیره، مشکی و نارنجی عرضه شده که رنگ نارنجی یه ظاهر خاص و منحصر به فردی به گوشی میده. طراحی قسمت پشتی در لبه ها خمیده ساخته شده تا بهتر در دست قرار بگیره.

بررسی طراحی Honor X5

فریم پلاستیکی از یه طراحی براق و نازک استفاده میکنه. بالای گوشی هیچ خبری نیست، لبه راست دکمه پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا، پایین گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا، میکروفون، درگاه میکرو USB و اسپیکر قرار داره. به خاطر کاهش هزینه های ساخت از درگاه میکرو USB استفاده شده که خیلی توی سال 2023 جالب به نظر نمیرسه. روی لبه چپ درگاه سیم کارت قرار داره که به صورت هیبریدی ساخته شده و از دو سیم کارت به صورت همزمان یا یه سیم و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه.

مشخصات بدنه گوشی آنر ایکس 5

از حسگر اثر انگشت هم هیچ کجای گوشی خبری نیست و برای باز کردن یا باید از حسگر چهره ناامن ولی سریع استفاده کنید و یا به پین و الگو بسنده کنید. صفحه نمایش هم با اینکه طراحی نسبتا قدیمی داره و از ناچ قطره ای استفاده میکنه و حاشیه های در اطراف نمایشگر هم زیاده اما به صورت مساوی تقسیم شده و در بالا یا پایین صفحه خیلی زیاد و بیش از اندازه نیست. از مقاومت در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار و یا محافظ پیش فرض صفحه نمایش هم خبری نیست که در این بازه قیمتی عادیه. در مجموع طراحی و کیفیت ساخت با توجه به قیمت مناسبه و میتونه شما رو راضی نگه داره.

 

مشخصات صفحه نمایش انر ایکس 5

صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل TFT LCD و رزولوشن 720 پیکسلی جزئیات معمولی با ترکیب رنگ مناسب داره و خیلی نباید انتظار جزئیات زیاد رو ازش داشته باشید. زاویه دید محدود و روشنایی نسبتا پایین هم استفاده از گوشی رو در محیط های با نور زیاد کمی سخت میکنه. البته با توجه به قیمت خیلی نمیشه به این بخش ایراد گرفت و برای استفاده معمولی و وب گردی مناسبه.

مشخصات صفحه نمایش انر ایکس 5

 

مشخصات باتری Honor X5

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی مناسب و قابل قبولی داره و در استفاده معمولی و سبک یک روز و نیم میتونه به شما شارژدهی کنه. سرعت شارژ هم مناسبه به نسبت حجم و شارژدهی باتری و برای شارژ کامل گوشی مدت زمان معقولی با توجه به قیمت باید منتظر باشید.

مشخصات باتری Honor X5

 

بررسی عملکرد دوربین Honor X5

یه دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و یه دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی کلیات این بخش رو تشکیل میدن و همونطور که از عددها مشخصه نباید انتظار زیادی از این بخش داشته باشید. دوربین اصلی قابلیت اتوفوکوس داره و بیشتر به درد ثبت خاطرات میخوره و نباید انتظار جزئیات زیاد و ترکیب رنگ عالی رو داشته باشید. دوربین سلفی هم تعریفی نداره و نمیشه ازش انتظار خیلی زیادی داشته باشید. هر دو دوربین امکان فیلمبرداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه رو دارند که کیفیت فیلم ها هم در حد بخش عکاسیه. در مجموع از دوربین گوشی های اقتصادی نباید انتظار خیلی زیادی داشته باشید و فقط در حد کار راه بنداز میتونید ازشون استفاده کنید.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزاری آنر X5

تراشه مدیاتک هلیو G25 با فناوری ساخت 12 نانومتری و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 عملکرد قابل قبولی به نسبت قیمت دارند و در کارهای روزمره و سبک مشکل خاصی با گوشی ندارید فقط گاهی در برنامه های سنگین تر لگ و باگ میزنه. امکان اجرا بازی های نسبتا سنگین مثل کالاف رو هم داره ولی با گرافیک پایین و فریم متغیر رو به پایین و بعد از مدتی بازی کردن و داغ شدن گوشی لگ و باگ هم بیشتر میشه. البته با توجه به قیمت از گوشی های هم رده خودش قدرت به نسبت بیشتری داره. این گوشی فقط توی یه نسخه با 2 گیگ رم و 32 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه.

از رابط کاربری اندروید 12 نسخه گو استفاده شده و از پوسته اختصاصی انر خبری نیست. رابط کاربری تقریبا شبیه به نسخه خام اندرویده و برای یه تجربه سبک تر و با لگ و مشکل کم بهینه شده تا قدرت پردازشی پایین در استفاده روزمره خیلی اذیت کننده نباشه. امکانات شخصی سازی خیلی زیاد نیست و همه چی ساده و با پیچیدگی کمه و بیشتر مناسب استفاده های سبک و وب گردی و تماس میخوره.

 

مشخصات اسپیکر آنر X5

گوشی اقتصادی و اسپیکر مونو با هم دیگه عجین شدن و نباید انتظار بیشتری رو هم از این گوشی داشته باشید. بلندی صدا مناسبه و کیفیت هم قابل قبوله اما توی صداهای بلندی کمی نویز دیده میشه. توی جعبه محصول هم یه هندزفری سیم دار دیده میشه که میتونه به کارتون بیاد.

 

آیا گوشی Honor X5 ارزش خرید داره؟

گوشی انر X5 در رده گوشی های اقتصادی عملکرد مناسب و قابل قبولی داره و با توجه به افزایش قیمت دلار و در نتیجه قیمت های بازار، خیلی رقبای زیادی نداره و به خاطر جدید بودن میشه روی خرید Honor x5 به جای گوشی های نسبتا قدیمی تر فکر کرد و به عنوان یه گوشی برای کاربری معمولی و روزانه شما رو نا امید نمیکنه. البته یه رقیب دیگه این گوشی، redmi A1 Plus شیائومیه که تقریبا تجربه یکسان و نزدیکی به شما میده ولی حسگر اثر انگشت هم داره و مقداری گرونتره ولی اگه هر دو گوشی قیمت یکسانی در آینده پیدا کنند، خرید گوشی redmi a1 plus گزینه منطقی تری به حساب میاد.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۴ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 46
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Hady

با سلام و وقت بخیر ببخشید این گوشی بهتره یا ریلمی c30 یا ریلمی c30sاز نظر پردازنده و باطری

۳۰ شهریور ۱۴۰۲