بررسی مشخصات گوشی Honor 70

گوشی های زیادی از هواوی تو این چند ساله روانه بازار شدن که به دلیل تحریم از خدمات گوگل پشتیبانی نمیکردن. هواوی با برند honor یه سری از گوشی های جدیدش رو وارد بازار کرد تا با تغییر اسم و ریبرندینگ بتونه تحریم ها رو دور بزنه و با پشتیبانی از سرویس های گوگل، دوباره سهم بازار بگیره (هر چقدر که هم honor ادعا کنه یه برند مستقله اما تو بازار و بین کاربرها آنر مساوی با هواوی دونسته میشه). گوشی honor 70 نسل جدید سری میان رده رو به بالای سری آنره که تو مهر 1401 با قیمت حدودی 13.7 میلیون تومن به بازار ایران عرضه شده و احتمالا به زودی بعد عرضه اولیه آنر 70، قیمتش پایین هم میاد و ارزش خرید بیشتری پیدا میکنه. با بررسی مشخصات گوشی Honor 70 همراه موبونیوز باشید.

طراحی و کیفیت ساخت Honor 70

تو بخش طراحی هواوی همیشه سعی کرده خاص تر از رقباش باشه و اینجا هم این موضوع دیده میشه. طراحی شبیه به نسل قبلی انجام شده و همون شکل و شمایل رو توش می بینیم. قسمت پشتی از جنس گلس براق و خوش کیفیتی ساخته شده که به صورت خمیده به قسمت میانی میرسه و یه حالت خوش دستی به گوشی میده. قسمت میانی از پلاستیک براق ساخته شده و از هر دو سمت با قسمت پشتی و جلو یکی میشه و شما احساس جدایی نمی کنید . به دلیل نوع طراحی و وزن 178 گرمی، Honor 70 یه گوشی خوش دست و سبکه که موقع استفاده اذیتتون نمیکنه.

طراحی بدنه گوشی آنر 70

بخش دوربین تو قسمت پشتی شده دوتا دایره بزرگ که سه تا دوربین توش جا گرفته و از هم جدا شدن تا شکل جالب و خاصی به این قسمت بدن. برآمدگی خیلی زیاد نیست ولی اونقدرم کم نیست که حس نشه. تو قسمت پایینی تک اسپیکر گوشی، پورت تایپ سی و خشاب سیم کارت قرار گرفته که فقط از دوتا سیم کارت همزمان پشتیبانی میکنه و از پشتیبانی رم میکرو اس دی خبری نیست. لبه سمت راستی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا، لبه چپ و بالا هم هیچ خبری نیست و کویره.

حاشیه صفحه نمایش هم خیلی کمه و حدود 90.8 درصد از قسمت جلو گوشی رو صفحه نمایش تشکیل میده که از لبه ها خمیده میشه و حس یه گوشی پرچمدار رو بهتون منتقل میکنه. دوربین سلفی هم تو یه پانچ هول تو وسط صفحه قرار گرفته که خیلی اذیتتون نمیکنه. یه ضعفی که طراحی این گوشی داره نداشتن گواهی IP هست که تو بقیه گوشی های این رنج دیده میشه و عجیبه که هوآوی تو این نسل هم بی خیال این قابلیت شده.

کیفیت نمایشگر هواوی آنر 70

تو بخش نمایشگر هواوی از پنل Oled با رزولوشن 1080 و اندازه 6.67 اینچی استفاده کرده که مقداری از نسل قبلی خودش بزرگ تره. رفرش ریت هم 120 هرتزی داینامیکه و بهتون اجازه میده که بین چند حالت اون سوییچ کنید تا مصرف باتری رو بهینه کنید. ولی انتظار هوشمندی و خیلی آداپتیو بودن گوشی های پرچمدار رو نداشته باشید و نهایتا تا 60 هرتز نرخ رو پایین میاره. برای اینکه حاشیه صفحه نمایش کم بشه، نمایشگر خمیده طراحی شده که به خوش دست بودن و زیبایی گوشی خیلی کمک کرده ولی قسمت های کناری کمی هاله سیاه داره که خیلی معلوم نیست و شاید اذیت کننده هم در برخی مواقع باشه ولی تو این رنج قیمتی خاصه.

نمایشگر هواوی آنر 70

به خاطر پنل Oled استفاده شده رنگ های مشکی واضح ترن، روشنایی هم نسبت به نسل قبلی خیلی بیشتر نشده ولی برای این رنج قیمتی مناسبه و تا 500 نیت تو حالت دستی میتونید روشنایی رو زیاد کنید که اذییتون نمیکنه و تو محیط بیرون هم مشکلی براتون ایجاد نمیشه.

در کل صفحه نمایش شارپه و کنتراست خوبی داره و دقت رنگ هایی هم که نشون میده بالاست و تو این رنج قیمتی چیزی از رقباش کم نداره.

باتری و شارژدهی honor 70

برای آنر 70 یه باتری 4800 میلی آمپر ساعتی رو گوشی قرار گرفته. عملکرد باتری هم پیشرفت خاصی نداشته و تو استفاده معمولی حدود 1 روز بهتون شارژ میده که مناسبه و ضعف خاصی توش دیده نمیشه.

تو بحث سرعت شارژ هم همیشه هواوی یه پله از سامسونگ جلوتر بوده ولی هنوز به پای شیائومی نمیرسه. برای این گوشی هم مثل نسل قبلی یه شارژر فست شارژ 66 واتی تو جعبه قرار داده شده که برای شارژ از صفر تا 75 درصد حدود نیم ساعت طول میکشه که خوب میشه گفت تو این رنج قیمتی واقعا خوبه و از لحاظ باتری میشه گفت خیالتون راحته.

امنیت Honor 70

گوشی آنر 70 از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایشگر استفاده میکنه که سرعت و دقت خوبی داره و تو این رنج قیمتی خوبه و ایراد خاصی نمیشه ازش گرفت.

عملکرد دوربین آنر 70

برای بخش دوربین، هواوی تو honor 70 از سه تا سنسور استفاده کرده که جداگانه هر کدوم رو بررسی میکنیم.

دوربین گوشی honor 70

سنسور اصلی

سنسور اصلی 54 مگاپیکسله و کیفیت عکسها تقریبا هم پای رقباست. شارپنس خوب، رنگ های خیلی طبیعی، وایت بالانس مناسب و دیتیل بالا باعث شده تا پکیج سنسور اصلی این گوشی عملکرد خوبی داشته باشه. البته عکس ها شارپه ولی کمی عکسها رو تاریک تر نسبت به واقعیت میکنه و کنتراست رو میبره بالا.

سنسور اولترا واید

تو این بخش نسبت به نسل قبلی پیشرفت داشته و تو آنر 70 از سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده کرده که از اکثر هم رده هاش بهتر عمل میکنه و عکس های با جزئیاتی میگیره و دیتیل رو خوب نشون میده. فقط کمی داینامیک رنجش ضعیف عمل میکنه و کمی در گوشه ها جزئیات رو کم میکنه و شفاف ترش میکنه ولی در کل عکس های خوبی میندازه. سنسور ماکرو هم با واید یکی شده و عکس هایی که میندازه تو این بخش زنده و پرجزئیاته و اشکال خاصی نمیشه بهش گرفت. در کل این بخش یکی از نقاط قوت پکیج دوربینه.

سنسور عمق

سنسور عمق 2 مگاپیکسله و تو عکاسی پرتره بعضی اوقات تو جدا کردن سوژه اصلی از بک گراند مشکل داره اما به طور کلی رنگ و نور سوژه اصلی رو خیلی خوب تنظیم میکنه و عکسهای پرتره خوبی ثبت میکنه.

عکاسی شب

honor 70 در حالت عکاسی شب، عکس های شارپ و پر جزئیاتی میگیره و کنتراست خوبی داره. سایه ها هم خیلی روشن نیستن و میشه گفت بالانسن. فقط کمی دستکاری میشه عکس ها و ممکنه مقداری با واقعیت متفاوت باشه که باید خیلی ریز بین باشید. تو حالت Night Mode مقداری کنتراست بیشتر میشه، سایه ها روشن تر و مشخص تر میشن و منبع های نور بالانس میشن ولی خیلی تاثیر زیادی رو کیفیت عکس ها نداره و کمی اون ها رو بهبود میده.

فیلم برداری

تو این بخش فیلم های خوبی میتونید بگیرید که کنتراست خوبی داره و جزئیات رو به خوبی نشون میده. قابلیت فیلمبرداری 4k با 30 فریم بر ثانیه هم داره. قابلیت جالب اضافه شده امکان سولو کاته که وقتی به صورت عمودی فیلمبرداری میکنید میتونید رو یه سوژه فوکوس کنید و گوشی به صورت هوشمند اونو دنبال میکنه و حتی اگه از کادر خارج بشه و دوباره برگرده این فوکوس حفظ میشه. تو این حالت دوتا فیلم گرفته میشه که دومی به صورت افقی هست و اگه تو کار تولید محتوا باشید به راحتی میتونید از فیلمتون برای شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید و کلی کارتون رو کم میکنه.

دوربین سلفی

سنسور لنز سلفی مثل نسل قبلی 32 مگاپیکسله و شارپنس، جزئیات و رنگ ها خوبه و تقریبا عملکرد خوبی داره. تو شرایط نوری مناسب میتونید با این گوشی سلفی های خوبی ثبت کنید.

سخت افزار و پردازنده هواوی Honor 70

تو این بخش پیشرفت خیلی زیادی نسبت به نسل قبلی نداشته و از تراشه اسنپ دراگون 778G+ 5G استفاده شده. تو محیط کاربری همه چی روونه و هیچ مشکلی باهاش ندارید و به راحتی میتونید تو کاربری روزانه ازش استفاده کنید، ولی برای بازی موقعی که تحت فشار قرار میگیره، دما بالا میره و قدرت پردازشی یهو افت خیلی زیادی میکنه و به حدود 25 درصد خودش میرسه! این مورد با اینکه از تراشه جدیدی استفاده شده کمی عجیبه و هواوی تو این بخش کم کاری کرده و نسبت به رقبای دیگه اش خصوصا 11t pro شیائومی حرف زیادی واسه گفتن نداره. البته ممکنه با آپدیت نرم افزاری این مشکل تا حدود زیادی حل بشه.

نرم افزار و رابط کاربری honor 70

پشتیبانی از خدمات گوگل مشکلی بود که هواوی چند وقتی درگیرش بود ولی با جدا شدن شرکت آنر دیگه تو این بخش نسبت به رقباش ضعف خاصی نداره. Android 12 به همراه Magic Ui 6.1 جلوه خوبی به این بخش داده. نرم افزارهای چرت و بی خودی هم زیاد روش نصب نیست و با خیال راحت میتونید گوشی رو شخصی سازی کنید و از پشتیبانی نرم افزاری حداقل تا دو سال آینده هم خیالتون راحت باشه.

عملکرد اسپیکر Honor 70

این بخشیه که تو نسل قبلی هم مشکل داشت و هواوی هیچ عملکرد خاصی واسه بهبودش تو این نسل نکرده و همون تک اسپیکر قبلی رو اینجا هم میبینیم. کیفیت صدا بد نیست ولی تفکیک و بلندی زیادی نداره و وقتی با رقباش مقایسه میکنید ضعف این بخش رو بیشتر متوجه میشید. از جک 3.5 میلی متری هم طبق معمول خبری نیست.

آیا گوشی Honor 70 ارزش خرید دارد؟

تو بخش طراحی یکی از خوش دست ترین گوشی های این رنجه و حتی حس گوشی پرچمدار بهتون میده. صفحه نمایش هم خوبه و تو استفاده اذیتتون نمیکنه. باتری کمی بهبود پیدا کرده و کارتون رو راه میندازه. تو بخش دوربین هواوی بیشترین پیشرفت رو داشته و سعی کرده یه دوربین نزدیک به پرچمدار روی آنر 70 قرار بده که تقریبا میشه گفت به هدفش رسیده و پکیج دوربین با یه اختلاف کمی در سطح بهترین های این بازه قیمتیه. تو بخش سخت افزار اما پیشرفت خاصی مشاهده نمیکنیم و رقبا عملکرد بهتری دارن. اسپیکر هم مثل نسل قبلی نقطه ضعف گوشی honor 70 حساب میشه. در مجموع طراحی خوب و خوش دست بودن جز نقطه قوت و اسپیکر، نقطه ضعف آنر ۷۰ هستن و تو بقیه بخش ها عملکرد خوبی داره ولی بهترین نیست. قیمت honor 70 تو مهر 1401 بین 13 تا 14 میلیون تومنه که با وجود رقبای قدرتمندی مثل xiaomi 11t pro و a73 سامسونگ باید طراحی و خوشگلی گوشی خیلی براتون مهم باشه تا سراغ خرید آنر 70 برید. هر چند که تو بقیه بخش ها رقابت تنگاتنگی داره و خیلی عقب نیست!

مقایسه Honor 70 با Samsung A73

آنر ۷۰ طراحی بهتری داره ولی گواهی IP نداره، قدرت سخت افزاری تقریبا یکیه اما آنر 70 حافظه ذخیره سازی سریع تری داره (ufs 3.1 نسبت به ufs 2.2). عملکرد باتری هم تقریبا یکیه ولی سرعت شارژ آنر 70 خیلی بیشتره و شارژر هم در پک گوشی قرار گرفته. سامسونگ a73 گواهی IP67 داره ولی طراحی و متریال به کار رفته توش ضعیفه، امکان اضافه کردن رم میکرو اس دی داره و اسپیکر استریوش کیفیت صدای خیلی بهتری به شما میده. صفحه نمایش تقریبا تو یه رنج هستن. دوربین a۷۳ لرزشگیر اپتیکال داره که مزیت مهمیه و در کل پکیج دوربینش یه ذره بهتره. تقریبا به جز بخش طراحی و یه کم عملکرد پردازشی، Honor 70 برتری خیلی خاصی نداره و خرید a73 سامسونگ میتونه منطقی تر باشه.

مقایسه Honor 70 با Xiaomi 11t Pro

گوشی آنر 70 طراحی بهتری داره ولی از گواهی IP خبری نیست، بازدهی و عمر باتری بهتری هم داره اما سرعت شارژ شیائومی 11t pro بیشتره، عملکرد صفحه نمایش تقریبا یکیه فقط حاشیه آنر کمتره و صفحه زیباتری داره. شیائومی 11t pro تو بخش طراحی کمی عقب میفته ولی گواهی IP53 و اسپیکر استریو با کیفیت خوبی داره، قدرت سخت افزاری به شدت قوی تره، تو عملکرد دوربین هم کمی بهتر عمل میکنه. در مجموع اگه طراحی و خوش دست بودن گوشی براتون مهمه برید سراغ انر 70 در غیر این صورت خرید شیائومی 11t pro گزینه مناسب تریه.

خرید گوشی honor 70
نقاط قوت
طراحی زیبا
نقاط ضعف
اسپیکر مونو
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۷ مهر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 85
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Sami_nrz

چرا هنوز از انر 90 گرونتره؟

۱۲ آبان ۱۴۰۲
Amwir-08

یه گوشی خیلی خوشدست و خوش ساخت تو بازی مثل آسفالت و کالاف کاملا روون کار میکنه فقط بعد نیم ساعت بازی گرم میشه ولی نه درحدی که اذیت کنه از نظر دوربین کاملا از شیاموی سر تره a53 داشتم قبل این گوشی ولی از نظر خوش دست بودن سبک بودن دوربین به مراتب سر تره فقط دو تا عیب داره یکی باطریش ضعیفه که البته با شارژ ۶۶ وات براتون مشکلی ایجاد نمیکنه و دومی هم بلندگوهاش ضعیفه وگرنه توی دوربین سلفی و عقب و خوش دستی واقعا معرکس موبو هم بیشتر طرفدار سامسونگ و شیاموییه و خیلی بدون انصاف بررسی کرده

۲۲ تیر ۱۴۰۲