راهنمای خرید نمایشگر خمیده جی پلاس

راهنمای خرید و بررسی نمایشگر گیمینگ جی پلاس

گیمر های حرفه ای علاوه بر استعداد و تخصصی که دارن باید به تجهیزات حرفه ای بازی کردن مجهز باشن. تیو مطالب قبلی در مورد راهنمای خرید محصولات گیمینگ صحبت کردیم که توی اون مطلب در مورد ویژگی های کیبورد و هدست گیمینگ صحبت کردیم. سومین و شاید مهم ترین ابزاری که یه گیمر بهش نیاز داره تا بتونه به صورت حرفه ای بازی کنه، نمایشگره! نمایشگر های گیمینگ باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشن تا مناسب بازی کردن بشن! توی این مطلب قرار در مورد نمایشگر گیمینگ جی پلاس صحبت کنیم. یه نمایشگر خمیده 32 اینچی که زیر 10 میلیون تومن قیمت داره! حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

طراحی و کیفیت ساخت نمایشگر جی پلاس

جی پلاس این نمایشگر رو با فریم کاملا پلاستیک طراحی کرده اما پلاستیک بودن باعث نشده که وزن این نمایشگر پایین بیاد. نمایشگر خمیده جی پلاس تقریبا 6.5 کیلوگرم وزن داره! علاوه بر وزن زیاد به دلیل خمیده بودن نمایشگر فضای به شدت زیادی رو از شما میگیره که البته برای گیمر ها این موضوع دغدغه خیلی مهمی نیست! این نمایشگر خمیده به یه سه پایه فلزی روی میز قرار میگیره. سه پایه ای که پایه های بزرگ و کشیده ای داره تا بتونه وزن زیاد این نمایشگر ور تحمل کنه. علاوه بر بزرگ بودن فریم نمایشگر سه پایه هم به دلیل طراحی خاصی که داره فضای به شدت زیادی رو از شما میگیره! اگر جی پلاس میتونست طراحی این سه پایه رو تغییر بده شاید توی تجربه کاربری این نمایشگر خمیده اتفاق بهتری میافتاد!حاشیه های نمایشگر G Plusاین سه پایه فلزی به شما این امکان رو میده تا بتونید ارتفاع نمایشگر رو متناسب با محل قرار گیری صندلی و قد کاربر تنظیم کنید. نکته منفی ای که در مورد محدودیت های حرکتی این سه پایه وجود داره اینه که حرکت نمایشگر به چپ و راست توی این سه پایه تعیین نشده! البته به دلیل خمیده بودن و زاویه دید 178 درجه ای احتمالا شما اصلا به حرکت دادن نمایشگ نیاز پیدا نمیکنید!سه پایه نمایشگر G Plusدر مورد حاشیه های نمایشگر باید بگیم نسبتا به مانیتور های معمولی حاشیه کمتری داره و همین باعث میشه موقع بازی کردن یا نگاه کردن به این نمایشگر حس جدید و جذابی به کاربر منتقل بشه. البته حاشیه پایینی نمایشگر زیاده و لوگوی جی پلاس توی این حاشیه پایینی دیده میشه. پشت نمایشگر نور های RGB قرار گرفته تا حس گیمینگ بودن این محصول رو به کاربر منتقل کنه اما چرا پشت نمایشگر؟ این موضوع هم میتونه یکی از ایرادات طراحی نمایشگر خمیده جی پلاس باشه! البته کاملا سلیقه ای و شاید شما دوست داشته باشید مانیتور رو جوری قرار بدید که نور های RGB از روبرو دیده بشه که در این صورت طراحی جذابی رو شاهد هستید!طراحی گیمینگ G Plusپورت های این نمایشگر خمیده جی پلاس توی قاب پشتی قرار گرفته. یه دونه پورت HDMI، دو تا پورت Display، یه دونه پورت USB و جک هندزفری! از نظر تعداد پورت این نمایشگر اوکه و شما میتونید به راحتی تمام دستگاه های مورد نیازتون رو به این نمایشگر وصل کنید. نکته ای که توی بخش پورت ها قرار داره محل قرارگیری پورت ها هستش! پورت به صورتی طراحی شدن که باید از پایین نمایشگر اون ها رو وصل کنید. این مدل طراحی مزیت ها و معایب مربوط به خودش رو داره. مزیتی که این مدل طراحی داره اینه که کابل هایی که به پشت نمایشگر وصل شده خیلی مرتب و تمیز از نمایشگر بیرون میاد و میز کار شما رو شلوغ نمیکنه. نکته منفی این مدل طراحی وصل کردن پورت ها هستش که هر بار برای وصل کردن کابل ها احتمالا اذیت بشید که اگر قرار باشه سیستم ثابت باشه و زیاد تکون نخور این مشکل اصلا مشکل جدی ای محسوب نمیشه!پورت های نمایشگر G Plusدر مجموع باید بگیم جی پلاس تونسته توی این بازه قیمتی یه مانیتور گیمینگ با کیفیت ساخت واقعا قابل قبول رو تولید کنه! وزن 6.5 کیلوگرمی، محدودیت حرکتی سه پایه و فضای زیادی که خود نمایشگر و سه پایه روی میز کار شما اشغال میکنه از نکات منفی طراحی محسوب میشه و حاشیه های کم، کیفیت ساخت و زاویه دید نمایشگر رو میتونیم جز نقاط قوت طراحی این نمایشگر خمیده جی پلاس به حساب بیاریم!

کیفیت نمایش نمایشگر جی پلاس

جی پلاس از پنل نمایشگر VA برای این نمایشگر استفاده کرده. نمایشگر های VA کنتراست بیشتری رو نسبت به نمایشگر های IPS در اختیار کاربر قرار میدهد. رزولوشن این نمایشگر با توجه قیمتی که داره رزولوشن 4K رو پشتیبانی نمی کند و از رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل برای نمایش تصاویر استفاده میکنه! در مورد کیفیت نمایشگر باید بگیم کیفیت نمایشگر قابل قبول هستش و میتونه شما رو راضی کنه البته تصاویر شارپنس فوق العاده ای نداره و آیکون های ویندوز از نزدیک تار دیده میشه. کنتراست و رنگ ها عملکرد کاملا قابل قبولی رو از خودشون نشون میدن. نکته قوت این نمایشگر به دلیل استفاده از پنل نمایشگر VA، روشنایی این نمایشگر هستش که روشنایی واقعا خوبی رو در اختیار کاربر قرار میده.کیفیت نمایشگر G Plusنمایشگر به صورت مات طراحی شده که جذابیت این نمایشگر رو چند برابر میکنه. برای بازی کردن مات بودن خیلی خوبه اما اگر هدفتون از خرید این نمایشگر ادیت عکس و ویدئو هست، این نمایشگر رنگ های دقیق رو به شما نمایش نمیده و اصلا برای کار تدوین و ادیت توصیه نمیشه! این نمایشگر به نرخ تازه سازی 165 هرتزی مجهز شده که بهترین قابلیت برای یه نمایشگر گیمینگ همین سرعت و نرخ تازه سازی تصویر بالا هستش. اگر کارت گرافیک شما توانایی اجرای بازی ها رو با بالاترین نرخ تازه سازی رو داشته باشه شما میتونید با حداکثر نرخ تازه سازی این نمایشگر یعنی 165 هرتز استفاده کنید. تاخیر نمایشگر توی این نرخ تازه سازی تقریبا 1 میلی ثانیه هست که توی این بازه قیمتی سرعت به شدت خوبی رو در اختیار کاربر قرار میده!زاویه دید نمایشگر G Plusخمیده بودن نمایشگر به شما حس جذاب و جدید رو منتقل میکنه. اگر برای کار های روتین و معمولی از این نمایشگر استفاده کنید، احتمالا تا چند ساعت اول درگیر فضای جدیدی باشید که این نمایشگر به شما نمایش میده، باشید. برای بازی کردن نمایشگر های خمیده عالی هستن و شما میتونید با یه نگاه تمام تصویر رو داشته باشید و چیزی رو از دست ندید. زاویه دید 178 درجه ای تقریبا به شما این امکان رو میده تا به صورت کامل مماس هم بتونید به نمایشگر نگاه کنید.تمام این مشخصات فنی و ویژگی های صفحه نمایش این نمایشگر باعث میشه بگیم که توی این بازه قیمتی شما میتونید بهترین تجربه از یه نمایشگر گیمینگ رو با نمایشگر خمیده جی پلاس تجربه کنید!

تکنولوژی های نمایشگر جی پلاس

این نمایشگر خمیده جی پلاس به تکنولوژی G sync و Freesync مجهز شده. این دوتا تکنولوژی مربوط به دوتا کمپانی بزرگ تولید کننده کارت گرافیک یعنی AMD و GEFORCE مربوط میشه. شما با استفاده از این تکنولوژی میتونید نرخ تزاه سازی تصویر نمایشگر و کارت گرافیک سیستم رو با هم سینک کنید. مثلا اگر شما یه نمایشگر 165 هرتزی داشته باشید اما کارت گرافیکتون قابلیت 165 هرتز نداشته باشه با استفاده از این تکنولوژِ ها میتونید بهینه ترین و استاندارد ترین حالت نرخ تازه سازی تصویر رو موقع بازی کردن تجربه کنید. با این تکنولوژِ موقع بازی کردن دیگه تاخیر و لگ و باگ تصویری نخواهید و وجود این تکنولوِژ توی این بازه قیمتی یکی از بزرگترین مزیت های نمایشگر خمیده جی پلاس به حساب مباد!

تنظیمات نمایشگر جی پلاس

در مورد تنظیمات و منو کاربری این نمایشگر باید بگیم که علاوه بر تنظیمات پایه ای مثل تنظیم روشنایی، تنظیم کنتراست و تنظیمات رنگی نمایشگر، شما میتونید قابلیت های گیمینگ این نمایشگر رو هم شخصی سازی کنید. مثلا میتونید نور های RGB، نره تازه سازی تصویر و کلک های گیمینگ که گیمر ها موقع بازی میزنند رو به راحتی توی این نمایشگر تنظیم کنید. البته تنظیماتی که در اختیار شما قرار میگیره خیلی دستتون رو باز نمیزاره تا بتونید نمایشگر رو کاملا شخصی سازی کنید اما توی این بازه قیمتی دستتون برای شخصی سازی نمایشگر خیلی هم بسته نیست!دکمه تنظیمات G Plusمنوی تنظیمات G Plus

جمع بندی

در نهایت اگر گیمر هستید یا به نمایشگر های خمیده و بزرگ علاقه دارید و از طرفی نمیخواید هزینه زیادی رو برای تهیه نمایشگر کنار بزارید، نمایشگر خمیده جی پلاس یکی از بهترین انتخاب های شما میتونه باشه. نمایشگر خمیده با پنل نمایشگر VR و بزرگی 32 اینچ که نرخ تازه سازی تصویر 165 هرتزی رو هم پشتیبانی میکنه و توی بازه قیمتی 10 میلیون تومن رار داره! روشنایی و کنتراست تصویر کاملا قابل قبوله و زاویه دید تقریبا 180 درجه ای رو. در اختیار شما قرار میده. از نقاط ضعف این نمایشگر میتونیم به وزن زیاد و محدودیت حرکتی پایه نمایشگر اشاره کنیم. امیدواریم موقع خرید نمایشگر گیمینگ این مطلب به کارتون بیاد. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۹ آذر, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 1487
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

anti.gen

مهدی لطفا برندهای دیگه مانیتور رو هم بررسی کن و مقایسه بذار. ممنون

۰۱ تیر ۱۴۰۲
qazal

3

۰۴ فروردین ۱۴۰۲
AV

9

۳۱ مرداد ۱۴۰۱
rudeamir

عالی بود

۰۶ تیر ۱۴۰۱
alirahmatpour

اوه اوه عجب ویدیویه

۰۶ تیر ۱۴۰۱
afsheen

راستش هنوز اونجور باید و شاید به برند جی پلاس اطمینان پیدا نکردم چه توی ساخت موبایل چه لوازم جانبی یا گجتها . خیلی خیلی فاصله داره با اعتماد مردم

۱۲ فروردین ۱۴۰۱
MohammadAminMehrpour

البته خمیده بودنش یه تیک خفن به حساب میاد براش

۰۴ اسفند ۱۴۰۰
MohammadAminMehrpour

زیاد باهاش نیستم هم قیمتش بالاس هم خیلی مشخصات خفنی نداره

۰۴ اسفند ۱۴۰۰
    mmfb1386

    ✅✅✅✅

    ۰۵ فروردین ۱۴۰۱
iman

خیلی جالب بود

۰۳ اسفند ۱۴۰۰
mms2099

ا وقتی طرح صیانت اومده ا چیزا ی ایرانی و چینی بدم‌میاد

۲۹ بهمن ۱۴۰۰
mms2099

هواوی بهتره

۲۸ بهمن ۱۴۰۰
mjasghari80

برو درسته 💖❤️

۱۷ بهمن ۱۴۰۰
mjasghari80

منتظر ویدیو های جدید هستیم 💖🤩

۱۷ بهمن ۱۴۰۰
_IRShadow80_

حالا باز اهل فن بهتر میدونن چی بهتره 💝

۱۷ بهمن ۱۴۰۰
_IRShadow80_

برند های بهتر هم هست ❤️

۱۷ بهمن ۱۴۰۰
_IRShadow80_

خوب بود 🤎

۱۷ بهمن ۱۴۰۰