بررسی گوشی Pixel 8 گوگل

یه گوشی جذاب، خواستنی و دوست‌داشتنی از گوگل، برعکس برادر بزرگترش! بررسی Pixel 8 Pro رو چند روز پیش انجام دادیم که بهتره قبل خوندن این مقاله، حتما یه نگاهی به اون انداخته باشید. توی این مطلب میخوایم نسخه معمولی Pixel 8 رو بررسی کنیم و ببینیم ارزش خرید داره یا نه؟! پس با بررسی گوشی Pixel 8 گوگل همراه موبونیوز باشید.

 

طراحی گوشی Pixel 8

برعکس نسخه Pro، پنل پشتی Pixel 8 شیشه‌ای و براقه. رنگ گوشی خاکستری با بیم سبزه که رنگ جذابی هست ولی کاش مثل برادر بزرگترش، مات بود. در عوض فریمی که دور تا دور گوشی و دور تا دور دوربین رو گرفته ماته، که جذابیت خاصی به گوشی داده. فریم آلومینویمی مات، دور تا دور گوشی رو گرفته. زیر گوشی درگاه تایپ سی، میکروفون و اسپیکر قرار گرفته. لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار داره. بالای گوشی یه میکروفون و سمت چپ گوشی هم خشاب سیم کارت قرار گرفته که فقط یک سیم کارت رو توی خودش جا میده.
پنل جلویی، یک نمایشگر تخته که حاشیه‌های کمی داره و در مقایسه با نسل قبلی درصد بیشتری از پنل جلویی به صفحه نمایش اختصاص داده شده. همونطور که انتظار میره، پیکسل 8 گواهی IP68 داره ولی Gorilla Glass به کار رفته روی این گوشی، یک نسل از نسخه پرو، عقب‌تره. در مجموع طراحی گوشی جذابه و حسابی خوش‌دست و خوش‌وزنه. تنها ایرادی که میشه به طراحی این گوشی گرفت، عدم تعادل وزنی به خاطر نحوه قرارگیری ماژول دوربین، در بالای گوشیه.

 

نمایشگر گوشی Pixel 8 گوگل

گوشی Pixel 8 از یک نمایشگر OLED استفاده میکنه که LTPO نیست یعنی نرخ به روزرسانی صفحه از 1 تا 120 نوسان نداره و فقط بین 60 و 10 هرتز، سوییچ میشه. بهتره که Always On Display رو روی این گوشی فعال نکنید تا مصرف باتریتون خیلی بالا نره. نمایشگر این گوشی باکیفیت و رزولوشن خوب (1080×2400)، شارپ، خوش رنگ و با کنتراست بالاست. عمق رنگ مشکی به خوبی دیده میشه و مثل نسخه Pro انتظاراتی که ازش میره رو براورده میکنه. نمایشگر این گوشی 6.2 اینچه و تا 1400 نیت روشنایی تولید میکنه.

 

باتری گوشی Pixel 8

یه باتری با ظرفیت 4575 میلی‌ آمپر ساعت، توی این گوشی به کار رفته. عملکرد Pixel 8 در بخش شارژدهی معمولیه و در روز میتونه بهتون 5 تا 6 ساعت اسکرین تایم بده ولی اگر استفاده‌تون زیاد باشه و روزی 10 تا 12 ساعت اسکرین تایم نیاز داشته باشید، احتمالا در روز نیاز دارید 2 بار دیگه شارژش کنید. تقریبا یک ساعت بازی Call Of Duty تا 16% از درصد باتری کم میکنه.
طبق معمول پرچمدارها، توی باکس آداپتور وجود نداره و باید خودتون یه شارژر 30 واتی رو به صورت جدا تهیه کنید. فول شارژ شدن گوشی مثل برادر بزرگترش، تقریبا 1 ساعت و 35 دقیقه طول میکشه. میشه گفت این باتری برای این سایز گوشی، مناسبه. عملکرد باتری این گوشی از iPhone 15 معمولی ضعیف‌تره اما از S23 معمولی، بهتره.

امنیت گوشی پیکسل 8

یه حسگر اثر انگشت اپتیکال، زیر نمایشگر Pixel 8 قرار گرفته که میشه گفت عملکرد کندی داره و اذیتتون میکنه. یه حسگر تشخیص چهره دوبعدی هم داره که امنیت پایینی داره و خیلی باید به گوشی نزدیک باشید تا تشخیصتون بده.

 

دوربین گوشی Pixel 8

توی نسخه پرو، 3 تا لنز داشتیم ولی اینجا 2 تا داریم! سنسور تله‌فوتو از این گوشی حذف شده. سنسور اصلی همون لنز 50 مگاپیکلسی هست که توی برادر بزرگترش دیدیم اما نکته اینجاست که اینجا خبری از عکس‌های 50MP نیست و شما با سنسور 50 مگاپیکلسی فقط میتونید عکس‌های 12 مگاپیسکلی بگیرید! عکس‌های 12 مگاپیسکلی، شارپ و با داینامیک رنج فوق‌العاده‌ هستن. دقیقا مثل نسخه Pro اینجا هم Noise Reduction زیادی رو شاهد هستیم که به قیمت از دست رفتن دیتیل عکس‌ها تموم میشه. خیلی از اتفاقاتی که توی عکس‌های ثبت شده توسط این گوشی میوفته، توی Post Production هست. همه‌ی این موارد رو توی مطلب بررسی Pixel 8 Pro گفتیم اما اینجا هم مختصرا، بهشون اشاره میکنیم.
قابلیت مهمی که توی نسخه پرو هم شاهدش بودیم، Best Take هست. اگر چندتا عکس پشت هم از یه تعداد آدم بگیرید، احتمالش زیاده که توی هیچ عکسی، همه خوب نیوفتاده باشن! با این قابلیت میتونید چهره اشخاص رو از بین گزینه‌هایی که بهتون پیشنهاد میده انتخاب کنید و در نهایت یه عکس کاملا جدید بسازید که همه توش خوب افتادن و واقعا این قابلیت جذابیه! قابلیت بعدی Portaraite Light هست که به شما اجازه میده جهت نور روی صورت شخص رو تغییر بدین. قابلیت بعدی Magic Editor هست. اول باید از عکس بک‌اپ بگیرید تا بتونید از قابلیت‌های مجیک ادیتور، روش استفاده کنید و بعد از اون هم اعمال تغییرات، زمان Load زیادی میبره. انتخاب سوژه‌ها برای پاک کردن و جابجا کردن سخت و پر اشتباه انجام میشه و تبلیغاتی که روی این قابلیت شده با واقعیتش فاصله زیادی داره و شاید فقط 20 درصد واقعیت باشه.

عکس‌های حالت پرتره خیلی خوب از آب درنمیان ولی اذیت کننده هم نیستن. جالب اینجاست که اگر شما از قابلیت Portatite بعد از ثبت عکس و توی Edit استفاده کنید، نتیجه بهتری میگیرد. در حالت شب، عکس‌های خوبی میشه گرفت ولی حقیقت اینه که حالت شب و حالت معمولی تفاوت چندانی در عکس ثبت شده ایجاد نمیکنن. لنز 48 مگاپیکسلی التراواید، عملکردش به خوبی نسخه Pro نیست و مثل بقیه التراوایدها توی این قیمت بازاره (مثل آیفون 15 معمولی و اس 23 معمولی).
فیلمبرداری در Pixel 8 با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه انجام پذیر هست. اگر با کیفیت 1080 فیلم بگیرید، سرعت به 240 فریم بر ثانیه هم میرسه. با این گوشی میتونید ویدیوهای خوب و خوش رنگی بگیرید ولی توی نور کم عملکردش به اون خوبی نیست. باید اشاره کرد که قابلیت اتوفوکوس ضعیف ظاهر شده و استبلایزر دیجیتال هم معمولی عمل میکنه. اگر فیلمبردار حرفه‌ای نباشید، این گوشی براتون کافیه ولی همچنان آیفون‌ها توی فیلمبرداری از تمام گوشی‌های رقیب، جلوتر هستند. سنسور 10.5 مگاپیکسلی سلفی هم تفاوتی با پیکسل 8 پرو نداره و به همون خوبی براتون عکس میگیره. میشه گفت یه مقداری توی پرتره گرفتن ضعف داره اما توی بقیه بخش‌ها عملکرد راضی کننده‌‌ای داره.
به طور کلی میشه گفت پکیج دوربین Pixel 8 تاپ‌ترین نیست و نمیشه ازش توقع زیادی داشت، اما برای یک گوشی 700 دلاری مناسبه و ازش راضی خواهید بود. البته یادتون باشه که نباید گول تبلیغات و بزرگنمایی‌های گوگل رو بخورید.

سخت‌افزار و نر‌م‌افزار گوشی پیکسل 8 گوگل

یکی از جذابیت‌های Pixel 8 اینه که از پردازنده اختصاصی گوگل یعنی Tensor G3 توی این گوشی استفاده شده، همونی که برای Pixel 8 Pro هم استفاده شده. این پردازنده عملکرد خوبی داره و نمیشه گفت عالیه. همه چیز روون و خوب اتفاق میوفته ولی توی بازی‌های سنگین و ادیت نرم افزاری، زمان زیادی رو صرف Load کردن میکنه و موقع گیمنگ دماش خیلی بالا میره. شاید توی استفاده‌های معمولی زیاد به چشم نیاد ولی بعضی اوقات میتونه آزاردهند بشه. توی بلند مدت یه مقداری افت عملکرد داره و مصرف باتریش بالاست اما کار رو براتون درمیاره.
در مقابل بخش نرم‌افزار، میتونه باعث شه شما چشم روی مشکلات پردازنده ببندید. اندروید 14 خام و خالص رو میتونید روی پیکسل تجربه کنید که احتمالا جذاب‌ترین تجربه از این سیستم عامله. شما هر سال میتونید قبل از همه، به جدیدترین ورژن اندروید خالص دسترسی داشته باشید و تا 7 سال خیالتون از دریافت آپدیت راحته. در مجموع عملکرد سخت‌افزار و نر‌م‌افزار گوشی Pixel 8 حتی از نسخه Pro هم بهتره!

 

اسپیکر گوشی Pixel 8

اسپیکرهای استریو در Pixel 8، بلندی خوبی دارن، دقیقا مثل نسخه پرو و باید بگیم تفکیک صدا به خوبی انجام نمیشه. میشه عملکرد این گوشی رو در بخش صدا، خوب و قابل قبول دونست.

 

جمع بندی

ارزش خرید گوشی Pixel 8 از برادر بزرگترش یعنی Pixel 8 Pro، بیشتره! دلیل اصلیش هم اینه که این گوشی 300 دلار ارزون‌تره. پردازنده و سنسور اصلی همونیه که توی نسخه پرو هست و این دوتا چیزی هستن که مانور اصلی گوگل توی معرفی پرچمدارهای امسالش بوده. با خرید پیکسل 8 در بخش عکاسی و ادیت‌های نرم افزاری عکس، چیزی رو از دست نمیدید و فقط یه باتری ضعیف‌تر دارید که میشه گفت علتش سایز کوچکتر گوشیه.

اگر با این سایز نمایشگر مشکلی ندارید و از گوشی برای فیلم دیدن یا بازی کردن زیاد استفاده نمیکنید، Pixel 8 برای شما کاملا مناسبه و در حقیقت امکاناتی که از دست میدین، 300 دلار نمی‌ارزه! با خرید این گوشی یه اندروید خام و خالص، یه گوشی با طراحی پریمیوم و یه نمایشگر عالی به دست میارید. برعکس برادر بزرگش که بهتون پیشنهاد نمیکنیم، این گوشی ارزش خرید و سوییچ کردن رو داره. البته باید توجه کنید که این گوشی در حد Ultra یا Pro بقیه برندها نیست و عملکرد معقولی داره و نباید گول تبلیغاتش رو بخورید و خیلی گزینه با ارزش خرید بالایی تو لیست قیمت گوشی بازار نیست. نظرتون یا تجربه‌تون درباره این گوشی رو توی کامنت‌ها برامون بنویسید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 6 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 9
5/ 3.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

قیمتش بالاست 👎🏻

۱۴ آبان ۱۴۰۲
TAHA2009

قیمتای گوگل نسبت به امکاناتش زیادی بالاس

۱۲ آبان ۱۴۰۲
Mahdi2005

عالی 👌🏻👌🏻

۱۱ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

با این قیمت توی ایران گزینه های خیلی بهتری هستن

۰۹ آبان ۱۴۰۲
arash09

خیلی زیاده برایش باید برسه به ۳۰ تا ۳۵تومن

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Nurse

هنوز خیلی افت قیمت باید پیدا کنه

۰۹ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

khyli gerooone vaghan !

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

۵۵ میلیون؟…..💔

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

با این پول میشه ۲۳ اولت گرفت چرا این

۰۹ آبان ۱۴۰۲