بررسی مشخصات گوشی Pixel 7 گوگل

رقابت گوشی های بالارده و پرچمدار اندرویدی هر روز داره جذاب تر میشه. به خصوص وقتی گوگل تصمیم می گیره یه جورایی جا پای اپل بذاره و صفر تا صد کار رو خودش به دست بگیره. گوگل اوایل پاییز 2022 از نسل جدید پرچمدار های خودش یعنی Google Pixel 7 و Pixel 7 Pro رونمایی کرد. دو تا گوشی که از نظر ظاهری تغییر خیلی خاصی نداشتن ولی به نظر میرسه به نقطه ای رسیدن که میشه لقب پرچمدار واقعی رو بهشون داد. بررسی گوشی پیکسل 7 پرو رو قبلا تو سایت منتشر کرده بودیم و تو این مقاله قراره با مشخصات گوشی Pixel 7 آشنا بشیم. گوشی تقریبا پرچمدار جمع و جور و خوش دست گوگل که ترکیبی جذاب از نسل جدید پردازنده اختصاصی گوگل، دوربین های با کیفیت و طراحی خوش دست رو تو خودش جای داده. با بررسی گوشی Google Pixel 7 با موبونیوز همراه باشید.

طراحی Pixel 7؛ نسخه خوش دست تر و جذاب تر پیکسل 6

تو بخش طراحی اتفاق غیر منتظره و جدیدی برای گوگل پیکسل 7 نیفتاده. گوگل همون Pixel 6 رو برداشته، یکم مقاومتش رو بیشتر کرده و یه سری تغییرات ریز روش پیاده کرده. نتیجه تمام این تغییرات شده یه گوشی جمع و جور و خوش دست با طراحی مینیمال که حس فوق العاده ای تو دست داره. قاب پشتی از جنس شیشه ساخته شده و طراحی براق داره. یه نوار افقی نسبتا بزرگ تو قاب پشتی خودنمایی می کنه که دو تا دوربین و فلش رو توی خودش جای داده. قاب دوربین ها بر خلاف نسل قبلی از جنس استیل مات ساخته شده که هم مقاومت بیشتری بهش داده، هم طراحی مینیمال این گوشی رو کامل کرده. لوگوی Google هم براق و جذاب وسط قاب پشتی دیده میشه. تنها ایرادی که میتونیم به قاب پشتی بگیریم، اینه که به شدت اثر انگشت رو به خودش جذب میکنه. اونم با یه قاب به راحتی حل میشه. گوگل حواسش به مقاومت قاب پشتی در برابر خط و خش و ضربه هم بوده و قاب پشتی با گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه.

بررسی طراحی و رنگ بندی پوشی Pixel 7

دور تا دور گوشی رو فریم آلومینیومی مات در بر گرفته و دیگه خبری از اون قسمت پلاستیکی بزرگ که بالای پیکسل 6 بود و به آنتن دهی کمک می کرد، نیست. سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا رو میبینیم. بر خلاف عرف طراحی گوشی های هوشمند، دکمه کم و زیاد کردن صدا زیر دکمه پاور قرار داره و ممکنه یکم طول بکشه به جاش عادت کنین. زیر گوشی اسپیکر، میکروفون و درگاه تایپ سی دیده میشه. سمت چپ گوشی خشاب سیم کارت رو تو خودش جای داده. خشاب سیم کارت Pixel 7 از دو سیم کارت به طور همزمان یا توی بعضی از نسخه ها فقط از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت e-sim پشتیبانی می کنه. پس خبری از پشتیبانی رم میکرو و قابلیت ارتقای حافظه روی پیکسل 7 نیست. بالای گوشی هم خبر خاصی نیست و فقط یه میکروفون دیگه، تک و تنها دیده میشه.

برسیم به پنل جلویی گوشی پیکسل 7، جایی که یه نمایشگر تخت 6.3 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 میبینیم که از HDR10+ هم پشتیبانی می کنه. حاشیه های نمایشگر یه ذره به نظر زیاد میاد ولی اذیت کننده نیست. صفحه نمایش Pixel 7 کیفیت خیلی خوبی داره و میتونه به حداکثر روشنایی 1400 نیت برسه. پس خیالتون بابت کار کردن با گوشی زیر نور آفتاب یا توی محیط های باز، راحت. در کمال تعجب، صفحه نمایش پیکسل 7 رفرش ریت 90 هرتزی داره! البته تجربه کاربری روان خیلی شما رو به مشکل نمیندازه و کمبود حس نمایشگر 120 هرتزی رو حس نمی کنین. البته رفرش ریت 120 هرتزی تبدیل به یه عرف بین گوشی های بالارده و پرچمدار شده و انتظار داشتیم مثل پیکسل 7 پرو، روی این گوشی هم نرخ تازه سازی 120 هرتزی رو ببینیم. اگه دنبال حسگر اثر انگشت می گردین، همینجا زیر نمایشگر پیداش میکنین. حسگر اثر انگشت اپتیکال این گوشی یه عملکرد کاملا معمولی داره، نه اونقدر سریعه که بگیم به به، نه اونقدری کند که بگیم خدایا بسه دیگه!

محافظت از بدنه گوشی پیکسل 7 گوگل

گوگل تو بخش طراحی یه گوشی به شدت خوش دست و جمع و جور تحویل بازار داده که هم وزن مناسبی داره، هم میتونین حسابی طراحی خاص و مینیمالش رو به رخ بکشین، هم به راحتی تو جیب جا میشه! Pixel 7 حس یه گوشی بالارده و با اغماض پرچمدار واقعی رو به راحتی بهتون القا میکنه و قطعا تو دست گرفتن این گوشی 600 دلاری یکی از زیباترین تجربه های کاربری رو براتون به همراه میاره. این گوشی گواهی IP68 داره تا خیالتون بابت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هم راحت باشه. وظیفه محافظت در برابر خط و خش و ضربه در پنل جلویی هم مثل قاب پشتی به گوریلا گلس ویکتوس سپرده شده. نمایشگر گوشی هم کیفیت و روشنایی خیلی خوبی داره و اگه رفرش ریت 90 هرتزی رو فاکتور بگیریم، کار رو به خوبی در میاره.

عملکرد باتری Pixel 7؛ خبر خاصی نیست

بر خلاف انتظاراتی که از پیکسل 7 داشتیم، این گوشی نسبت به پیکسل 6 ظرفیت باتری کمتری داره. Pixel 7 به یه باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4355 میلی آمپر ساعت مجهز شده. البته کم شدن ظرفیت باتری هیچ اثری روی شارژدهی باتری نداشته و این گوشی تو استفاده معمولی و نه چندان زیاد میتونه یک روز کامل شارژدهی داشته باشه. ولی اگه یکم بیشتر ازش کار بکشین و طی روز باهاش یه مقداری هم بازی کنین، ممکنه عصر شارژش تموم بشه و دست به دامن شارژر بشین. تو بخش شارژ شدن هم گوگل رویه اپل رو پیش گرفته و خبری از سرعت شارژ ماورایی نیست. پیکسل 7 از فست شارژ 20 واتی پشتیبانی می کنه و فول شارژ شدن باتری تقریبا یک ساعت و نیم زمان می بره که واقعا زمان زیادیه! کاش دوستان عزیز گوگلی یه فکری به حال سرعت شارژ بکنن. اینم از قلم نیفته که خبری از شارژر هم توی جعبه نیست و باید جدا براش هزینه کنین.

بررسی دوربین گوشی Pixel 7؛ از عکاسی لذت ببر

گوگل هر چقدر تو بخش باتری کم کاری کرده، تو بخش عملکرد دوربین پیکسل 7 حسابی جبران کرده و Pixel 7 با اینکه فقط دو تا دوربین داره؛ یه تجربه کاملا لذت بخش و رضایت بخش رو براتون ایجاد می کنه. پیکسل 7 به دو تا سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی اولترا واید مجهز شده و خبری از سنسور تله فوتو که روی برادر بزرگ ترش قرار داره، روی این گوشی نیست.

بررسی دوربین گوشی Pixel 7

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عملکرد خیلی خوبی داره. این سنسور با تکنولوژی کواد بایر کار میکنه و عکس ها تو حالت عادی 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشه. کیفیت عکس هایی که با دوربین اصلی ثبت میشه، تو یه کلام، عالیه! رنگ ها یکم به طور نرم افزاری حالت گرم و اغراق شده پیدا میکنه ولی همچنان یه خروجی کم نقص با جزئیات و روشنایی خیلی خوب داره. عملکرد دوربین اصلی پیکسل 7 تو محیط های کم نور و شب هم خوبه و میتونین روی عکس هایی که با حالت شب ثبت میشه هم حساب باز کنین.

دوربین اولترا واید Pixel 7 یه سنسور 12 مگاپیکسلی داره. یه مقدار افت کیفیت به نسبت دوربین اصلی وجود داره ولی این سنسور یکی از بهترین سنسور های اولترا واید بین رقباش به حساب میاد. خروجی عکس های دوربین اولترا واید خیلی خوبه و عکس هاش رنگ هایی کاملا طبیعی، روشنایی بالانس شده و جزئیات خیلی خوبی دارن و کوچیک ترین بهم ریختگی ای تو حاشیه عکس ها پیدا نمی کنین. دوربین اولترا واید بخاطر وجود قابلیت فوکوس خودکار، امکان عکاسی ماکرو رو هم براتون فراهم می کنه که اون هم خروجی خوبی داره و میشه روش حساب باز کرد.

دوربین سلفی یه سنسور 10.8 مگاپیکسلی داره (چرا عدداش باید اینجوری باشه آخه)! عملکرد دوربین سلفی پیکسل 7، درست مثل دو تا دوربین دیگه خیلی خوبه و میتونین عکس هایی زنده با جزئیات خوب باهاش ثبت کنین. رنگ ها به خاطر ادیت های نرم افزاری برنامه دوربین یکم توناژ گرم دارن ولی از واقعیت دور نیستن و عکس های سلفی خیلی خوبی رو میتونین ثبت کنین.

تو بخش فیلمبرداری، دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 4K با 30/60 فریم بر ثانیه داره و کیفیت ویدئو هایی که با این دوربین ثبت می کنین، کاملا رضایت بخشه. دوربین اولترا واید هم میتونه 1080 با 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه که اون هم عملکرد خوبی داره. لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال هم به خوبی کارشون رو انجام میدن تا یه خروجی تمیز بهتون تحویل بدن.

دوربین سلفی هم پا به پای دوربین های پشتی پیش اومده و میتونه 4K با 30/60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه. ویدئو هایی که با دوربین سلفی ثبت می کنین هم خیلی خوبه و میتونه نظرتون رو به خودش جلب کنه.

قابلیت های برنامه دوربین گوگل پیکسل 7 تو بخش فیلمبرداری و عکاسی جذابیت بخش دوربین رو دو چندان کرده. یه قابلیت نرم افزاری جدید و کاربردی به دوربین Pixel 7 اضافه شده که لرزش توی عکس های پرتره یا تار رو تا حدودی کاهش میده. این قابلیت میتونه برای کسایی که به عکس های یهویی علاقه دارن جذاب باشه. همچنین قابلیت Cinematic Mode روی هر دو تا دوربین فعاله و اگه به فیلمبرداری و موبایل گرافی علاقه دارین یا ولاگ میسازین، میتونین ازش نهایت استفاده رو برای فیلمبرداری حرفه ای تر ببرین.

گوگل پیکسل 7 تو بخش دوربین به راحتی میتونه پا به پای رقباش پیش بیاد و حتی بعضی جاها ازشون جلو هم میزنه. اگه کیفیت دوربین براتون مهمه و خیلی باهاش سر و کار دارین و موبایلگرافی یه بخش جدا نشدنی از برنامه روزانه شماست، Google Pixel 7 میتونه یکی از انتخاب های خوب تو بخش دوربین باشه.

عملکرد پردازشی پیکسل 7؛ کار راه انداز

گوگل تو یه حرکت انقلابی سه سال پیش تصمیم گرفت تراشه های اختصاصی خودش رو تولید کنه و برای اینکه این مسیر رو پیش ببره، همکاری مشترکی رو با سامسونگ شروع کرد. گوگل پیکسل 6 و 6 پرو سال 2021 با اولین نسل از پردازنده موبایل گوگل یعنی Google Tensor وارد بازار شدن و عملکرد خوبی از خودشون نشون دادن. امسال هم پرچمدار های سال 2022 هم با نسل دوم این تراشه معرفی شدن. وظیفه مدیریت و انجام امور پردازشی گوگل Pixel 7 به پردازنده Google Tensor G2 سپرده شده. پیکسل 7 تو دو نسخه با 8 گیگ رم و 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. پردازنده جدید گوگل از پس انجام هر کاری که نیاز دارین با Pixel 7 انجام بدین بر میاد. از بازی کردن گرفته تا انجام چند تا کار به صورت همزمان. طبق بنچمارک ها و امتیازاتی که تنسور 2 کسب کرده میشه گفت گوگل هنوز حسابی کار داره تا به پای رقباش مثل اسنپدراگون 8+ نسل 1 برسه. ولی بهینه سازی های نرم افزاری ای که روی گوشی های پیکسل انجام شده نوید یه عملکرد روان و کم نقص تو بخش پردازشی این گوشی رو بهتون میده. خلاصه که Pixel 7 نازنین به راحتی از پس کارهاتون بر میاد. البته ممکنه اگه خیلی ازش کار بکشین، گوشی کمی داغ بشه. ولی کارش رو به خوبی انجام میده و میشه به چشم یه بالارده بهش نگاه کرد.

مشخصات عملکرد پردازشی پیکسل 7

نرم افزار Pixel 7؛ راهکار نرم افزاری برای چالش سخت افزاری

پیکسل 7 با اندروید 13 از جعبه بیرون میاد. ترکیب نرم افزار و سخت افزار این گوشی به حدی هماهنگ و خوبه که اصلا متوجه اختلاف عملکرد آماری که توی بنچ مارک های پردازنده گوشی وجود دارن نمیشین. گوگل نهایت تلاشش رو برای ساختن یه پردازنده اختصاصی خوب به کار گرفته، اما در کنارش روی نرم افزار هم داره مانور میده و رابط کاربری پیکسل 7 رو به خوبی برای پردازنده بهینه کرده. یه محیط کاربری کاملا تمیز و روان با قابلیت های شخصی سازی خیلی خوب و کلاسیک که تجربه اندروید خالص و واقعی رو براتون به همراه داره و خبری از لگ و باگ هم نیست. همچنین گوگل قول دریافت دو تا آپدیت اندروید و 4 سال آپدیت های امنیتی برای گوگل پیکسل 7 رو داده تا بتونین به راحتی برای بازه طولانی تری این گوشی رو مهمون زندگیتون کنین.

بررسی هماهنگی نرم افزاری Pixel 7 گوگل

عملکرد اسپیکر پیکسل 7

پیکسل 7 از اسپیکر استریو استفاده می کنه و صدا به طور همزمان از اسپیکرهای زیر گوشی و اسپیکر مکالمه پخش میشه. کیفیت صدای اسپیکر Pixel 7 خیلی خوبه و بلندی صدای خوبی هم داره. صدا خیلی بلند نیست و کاملا معمولیه. همونطور که از گوشی های بالا رده و پرچمدار انتظار میره، خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون نیست ولی میتونین از تبدیل تایپ سی به جک 3.5 یا هندزفری و هدفون هایی که اتصال Type-C دارن به راحتی استفاده کنین.

آیا گوشی Pixel 7 گوگل ارزش خرید دارد؟

گوگل پیکسل 7 مهر ماه 1400 با قیمت 600 دلار معرفی و وارد بازار جهانی شد. این گوشی هنوز وارد بازار ایران نشده و قیمت گوشی Pixel 7 تو بازار ایران قطعا خیلی بیشتر از چیزی که انتظار داریم خواهد بود. Pixel 7 عملا یه نسخه بروز شده از نسل قبلیش یعنی پیکسل 6 به حساب میاد که تو بخش دوربین، عملکرد پردازشی و طراحی، پیشرفت خیلی خوبی داشته. تو بخش باتری گوگل عقب گرد داشته و ظرفیت باتری کمتر شده، ولی اثر خاصی روی شارژدهی باتری نذاشته. سرعت شارژ شدن باتری خیلی کند تر از چیزیه که انتظار داریم و امیدواریم گوگل تو نسل های بعدی پیکسل یه فکر اساسی به حال وضعیت بخش باتری بکنه. هماهنگی سخت افزار و نرم افزار تو پیکسل 7 به خوبی احساس میشه و گوگل حسابی اندروید 13 رو برای این گوشی و پردازنده اختصاصی خودش بهینه کرده تا یه تجربه کاربری خوب رو براتون رقم بزنه. دوربین Pixel 7 هم به خوبی کار رو در میاره و میتونین روش حساب باز کنین. از طرفی رفرش ریت 90 هرتزی نمایشگر رو میشه یه نقطه ضعف بزرگ نسبت به رقبای هم قیمت پیکسل 7 در نظر گرفت. اگه دنبال یه گوشی جمع و جور، خوش دست و خوش ساخت می گردین که دوربین خوبی داشته باشه و بتونه از پس کار های پردازشی هم به خوبی بر بیاد و دوست دارین کار کردن با یه گوشی خاص رو تجربه کنین، گوگل Pixel 7 میتونه یکی از انتخاب های خوب برای سال 2022 باشه.

مقایسه گوشی گوگل Pixel 7 و پیکسل 6

گوگل پیکسل 7  یه نسخه بروز شده و بهبود پیدا کرده از Pixel 6 به حساب میاد که از همه نظر بهتر شده به جز باتری! طراحی مقاوم تر و زیبا تر، دوربین با کیفیت و عملکرد پردازشی پیکسل 7 رو به یه انتخاب خوب تبدیل می کنن. ولی جالبه که خبری از بهبود تو بخش باتری نیست و حتی ظرفیت باتری از پیکسل 6 کمتر شده. سرعت شارژ شدن باتری هم تغییر نکرده. تو بخش نمایشگر هم توی هر دو تا گوشی رفرش ریت 90 هرتزی میبینیم. اگه قراره حدود 600 دلار برای خرید گوشی هزینه کنین، قطعا پیکسل 7 گزینه منطقی تریه. البته تو ایران ما این داستان رو داریم که منتظریم نسل جدید یه گوشی بیاد که قیمت نسل قبلی خیلی بیاد پایین تا گوشی قدیمی تره رو بخریم ولی باز یه سری داستان ها پیش میاد که قیمت نسل قبلی هم بالاتر میره و کلا بی خیال خرید یه گوشی خوب و خاص میشیم!

مقایسه گوشی گوگل Pixel 7 و پیکسل 7 پرو

پیکسل 7 و Pixel 7 Pro اختلاف قیمت تقریبا 300 دلاری دارن و خب طبیعیه که پیکسل 7 پرو امکانات بیشتری مثل نمایشگر بزرگتر با رزولوشن 1440 و رفرش ریت 120 هرتزی، دوربین تله فوتو، ظرفیت باتری بیشتر و پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر در اختیارتون قرار میده. اگه میخواین یه گوشی بالا رده جمع و جور داشته باشین و دوربین با کیفیت براتون مهمه ولی وجود دوربین تله فوتو براتون اولویتی نداره، میتونین به پیکسل 7 به عنوان یه پیشنهاد اقتصادی تر شانس بدین. اگه نمایشگر و باتری بزرگ تر و وجود دوربین تله فوتو براتون مهمه و دستتون بابت هزینه کردن بازه، پیکسل 7 پرو میتونه یکی از انتخاب های خوب باشه.

 

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۵ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 65
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein_sh

هنوزم ارزش داره؟

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
1234567777444

چجوری ۲ سال آپدیت اندروید؟ سامسونگ ۴ تا میده این ۲ سال؟ اشتباهی نشده؟

۲۳ دی ۱۴۰۲