بررسی مشخصات گوشی Pixel 7 Pro گوگل

گوگل چند سالیه که رویه اپل و سامسونگ رو توی ساخت گوشی های هوشمند پیش گرفته و حالا داره نهایت تلاشش می کنه تا یه گوشی پرچمدار همه فن حریف با برند خودش وارد بازار کنه و دل طرفداران گوشی های پرچمدار اندرویدی رو به دست بیاره. بعد از چند سال و معرفی چند نسل از گوشی های پیکسل، به نظر میرسه سال 2022 یه تفاوتی با سال های قبل داره و پیکسل های امسال، با اتفاقات بهتر از سال های قبل از راه رسیدن. قراره در ادامه با مشخصات Google Pixel 7 Pro آشنا بشیم و ببینیم پرچمدار جدید گوگل که با نسل جدید پردازنده اختصاصی گوگل وارد بازار شده، تو رقابت چی توی چنته داره. با بررسی Pixel 7 Pro گوگل همراه موبونیوز باشید.

طراحی پیکسل 7 پرو؛ همون Pixel 6 pro با کلی بهبود

طراحی متفاوت و جذاب پیکسل 6 پرو و نظرات مثبتی که به خودش اختصاص داد، باعث شد گوگل خیلی تغییر خاصی توی طراحی Pixel 6 Pro اعمال نکنه و با یه سری بهبود و تغییرات ریز پرچمدار جدیدش یعنی Pixel 7 Pro رو وارد بازار کنه. پیکسل 7 پرو همون طراحی مینیمال نسل قبلی رو داره. قاب پشتی از جنس شیشه ساخته شده و با گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه. قبل از اینکه بخواین محو کیفیت ساخت این گوشی بشین، یه چیزی تو نگاه اول، گیرتون میندازه. یه بیرون زدگی مستطیل شکل یکسره که به طور افقی تو قاب پشتی قرار داره، بهتون چشمک میزنه. این قاب مستطیل شکل از سه تا دوربین، فلش و یه میکروفون میزبانی می کنه. البته این دقیقا همون قابیه که توی پیکسل 6 پرو هم دیده بودیم، ولی با یه تفاوت کوچیک. قاب دوربین های امسال از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده تا مقاومت بالاتری نسبت به سال قبل پیدا کنه. از حق نگذریم خیلی هم خوشگل تر شده. لوگوی Google هم خیلی شکیل وسط قاب پشتی حضور داره.

طراحی گوشی گوگل پیکسل 7 پرو

گوگل تصمیم گرفته طراحی خمیده برای قاب پشتی و فریم دور گوشی رو حفظ کنه تا این گوشی با ابعاد بزرگش همچنان خوش دست باشه. دور تا دور گوشی رو فریم آلومینیومی در بر گرفته. سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا رو می بینیم. زیر گوشی اسپیکر، میکروفون و درگاه تایپ سی قرار داره. خشاب سیم کارت سمت چپ گوشی قرار گرفته. خشاب سیم کارت Pixel 7 Pro از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می کنه و خبری از پشتیبانی رم میکرو مثل پرچمدارهای دیگه بازار نیست. بالای گوشی هم یه میکروفون خیلی ریز قرار گرفته.

پنل جلویی گوگل پیکسل 7 پرو یه نمایشگر 6.7 اینچی LTPO AMOLED با رزولوشن 1440 و رفرش ریت 120 هرتزی رو تو خودش جای داده. نمایشگر Pixel 7 Pro یه پکیج همه چی تموم از نظر کیفیت و روشنایی به حساب میاد و میتونین از تماشای فیلم یا بازی کردن با گوشی نهایت لذت رو ببرین. پنل جلویی با لبه خمیده طراحی شده ولی اثری روی کار کردن با گوشی نمیذاره و ممکنه خیلی سخت پیش بیاد که لمس ناخواسته روی این لبه ها داشته باشین. دوربین سلفی تو یه پانچ هول خیلی ریز بالای قاب جلویی قرار گرفته و اسپیکر مکالمه هم لبه بالای قاب جلویی دیده میشه. وظیفه محافظت از پنل جلویی هم به عهده گوریلا گلس ویکتوس گذاشته شده.

بررسی صفحه نمایش google pixel 7 pro

اگه دنبال حسگر اثر انگشت این گوشی می گردین، همینجا زیر نمایشگر قرار گرفته! عملکرد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر پیکسل 7 پرو به نسبت نسل قبلی بهتر شده و با یه مکث خیلی ریز قفل گوشی باز میشه. قابلیت تشخیص چهره دو بعدی هم به گوگل پیکسل اضافه شده که درسته خیلی نمیشه رو امنیتش حساب باز کرد، ولی باز هم واسه موارد خاص کاربردیه و کارتون رو راه میندازه.

گوگل تو بخش طراحی اومده یه سری ریزه کاری ها انجام داده و نتیجه اش شده یه گوشی خوش ساخت تر از سال قبل که میشه به چشم خریدار و یه پرچمدار واقعی بهش نگاه کرد.  از طراحی مینیمال و جذاب Pixel 7 Pro تا فریم آلومینیومی که هم دور گوشی و هم قاب دوربین رو تشکیل داده و جلوه جذابی داره و نمایشگر با حاشیه های مناسب و کیفیت و روشنایی خیلی خوبی که میتونه حسابی نظرتون رو به خودش جلب کنه. وجود گواهی IP68 هم خیالتون رو بابت مقاومت در برابر آب و گرد و خاک راحت میکنه.

عملکرد باتری Pixel 7 Pro

پیکسل 7 پرو به یه باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده. خبر بد اینجاست که عملکرد باتری خیلی نسبت به نسل گذشته تغییر نکرده. شارژدهی باتری یه مقدار بهبود داشته ولی اونقدر نیست که بشه تو استفاده روزمره حس کرد. باتری Pixel 7 Pro در خوشبینانه ترین حالت و استفاده معمولی رو به کم شاید بتونه یک روز کامل شارژدهی کنه. سرعت شارژ شدن گوشی هم نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده و Pixel 7 Pro همچنان از فست شارژ 30 واتی با سیم و شارژ بیسیم 23 واتی پشتیبانی می کنه. فول شارژ شدن باتری تقریبا یک ساعت تا یک ساعت و ربع زمان می بره که مایوس کننده اس.

عملکرد دوربین Pixel 7 Pro؛ پرچمدار واقعی

گوشی های پرچمدار 2021 گوگل تو بخش دوربین عملکرد خیلی خوبی از خودشون نشون دادن و همونطور که انتظار میرفت، گوگل سال 2022 هم تونسته همون عملکرد خوب رو حفظ کنه و حتی تا حدودی ارتقا هم بده. گوگل پیکسل 7 پرو به سه تا دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 48 مگاپیکسلی تله فوتو و 12 مگاپیکسلی اولترا واید – ماکرو مجهز شده. عملکرد دوربین اصلی Pixel 7 Pro میتونه شما رو به وجد بیاره. عکس های دوربین اصلی به طور پیشفرض 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشه. رنگ های کاملا طبیعی و واقعی، با روشنایی و جزئیات خیلی خوب که هم توی محیط های کم نور هم محیط هایی که نور مناسب دارن، عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون میده. دوربین تله فوتو قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری داره و جزئیات رو میتونه به خوبی ثبت کنه. یکی از اتفاقات جذابی که یکی دو ساله به بخش دوربین گوشی های پرچمدار اضافه شده، عملکرد همزمان همه دوربین ها با همدیگه اس. این اتفاق رو روی پیکسل 7 پرو هم می بینیم که  برای ثبت یه عکس تله فوتو، دوربین اولترا واید و دوربین اصلی هم تصاویری رو ثبت می کنن و خروجی نهایی ترکیبی از عکس های ثبت شده با هر سه دوربین به دست میاد که کیفیت و جزئیات خوب رو تضمین می کنه. سنسور اولترا واید 12 مگاپیکلسی هم زاویه بیشتری رو نسبت به نسل قبلی پوشش میده و کیفیت عکس هایی که باهاش ثبت می کنین، خیلی خوبه. قابلیت فوکوس خودکار دوربین اولترا واید، امکان ثبت عکس های ماکرو با این دوربین رو فراهم می کنه که اون هم خروجی خیلی خوبی داره.

یه قابلیت نرم افزاری جدید و کاربردی به دوربین Pixel 7 Pro اضافه شده که لرزش توی عکس های پرتره یا تار رو تا حدودی کاهش میده. این قابلیت میتونه برای کسایی که به عکس های یهویی علاقه دارن، جذاب باشه.

هر سه تا دوربین پیکسل 7 پرو قابلیت فیلمبرداری 4K با 30/60  فریم بر ثانیه دارن و کیفیت ویدئو هایی که با دوربین های این گوشی ثبت می کنین، با همراهی لرزشگیر اپتیکال، واقعا خوبه. قابلیت Cinematic Mode هم روی دوربین اصلی فعال شده تا امکان فیلمبرداری حرفه ای تر رو برای کسایی که به موبایل گرافی حرفه ای علاقه دارن، فراهم کنه.

دوربین سلفی Pixel 7 Pro یه سنسور 10.8 مگاپیکسلی داره. عملکرد دوربین سلفی هم مثل دوربین اصلی جای تعریف داره و همه عکس ها جزئیات خیلی خوب و رنگ های کاملا طبیعی دارن. دوربین سلفی قابلیت فیلمبرداری 4K با 30/60 فریم بر ثانیه داره و ویدئو های دوربین سلفی هم کیفیت خیلی خوبی دارن. قابلیت حذف صدای پس زمینه توی دوربین سلفی میتونه به طور نرم افزاری صداهای محیط رو تا حد ممکن کم کنه و این گوشی رو بیش از پیش محبوب قلب بلاگر ها بکنه.

گوگل تو بخش دوربین برای Pixel 7 Pro چیزی کم نذاشته ولی اتفاق دور از انتظاری هم رقم نزده. یه سری بهبود های سخت افزاری و نرم افزاری روی دوربین ها می بینیم که به خوبی جا افتاده. پکیج دوربین گوگل 7 پرو یکی از بهترین تجربه ها با دوربین گوشی هوشمند رو براتون رقم میزنه و میتونین روش حساب باز کنین.

عملکرد پردازشی گوگل پیکسل 7 پرو

گوگل سه ساله که همکاری مشترکی رو با سامسونگ برای تولید تراشه های اختصاصی خودش شروع کرده و امسال نسل دوم پردازنده اختصاصی گوگل یعنی Google Tensor G2 رو روی گوگل پیکسل 7 پرو می بینیم. عملکرد پردازشی Pixel 7 Pro در قد و قواره یه پرچمدار، خوبه، ولی اگه نمرات و امتیازات بنچمارک ها براتون ملاک باشه، گوگل تنسور نسل 2 هنوز نتونسته به پای رقباش مثل Snapdragon 8+ Gen 1 برسه. ولی چیزی که باعث میشه این گوشی شما رو به وجد بیاره، هماهنگی فوق العاده سخت افزار و نرم افزار این گوشیه. اندروید 13 و Tensor G2 به خوبی با هم کار میکنن و یه تجربه روان و فوق العاده از کار کردن با این گوشی رو براتون رقم میزنن. بازی های سنگین روی این گوشی به راحتی اجرا میشه و خبری از لگ و باگ هم نیست. ولی انتظار بالا رفتن دمای گوشی رو داشته باشین. پردازنده پیکسل 7 پرو هنوز نتونسته مثل رقباش از نظر مصرف انرژی خیلی بهینه بشه ولی از نظر عملکرد پردازشی کارش رو خیلی خوب انجام میده. همچنین گوگل قول دریافت سه آپدیت اندروید و 5 سال آپدیت های امنیتی برای گوگل پیکسل 7 پرو رو داده تا خیالتون بابت عمر مفید گوشی راحت تر بشه. در مورد عملکرد سخت افزاری برای بازی میشه گفت انتظار بیشتری داشتیم و این گوشی انتظارات زیادی که ازش وجود داشت در مقایسه با رقبا رو نتونسته برآورده کنه هر چند که وضعش خیلی خراب هم نیست.

Pixel 7 Pro تو 5 نسخه با 8/12 گیگ رم و 128/256/512 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده.

عملکرد اسپیکر Pixel 7 Pro

پیکسل 7 پرو از اسپیکر استریو استفاده می کنه و صدا به طور همزمان از اسپیکر زیر گوشی و اسپیکر مکالمه پخش میشه. کیفیت صدا تو یه کلمه:

“عالیه”

و بلندی نسبتا خوبی هم داره. داریم از یه گوشی پرچمدار تو سال 2022 صحبت می کنیم پس طبیعیه که خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون نباشه. ولی به راحتی میتونین از تبدیل Type-C به جک 3.5 یا از هندزفری هایی که اتصال تایپ سی دارن استفاده کنین.

آیا گوشی Pixel 7 Pro گوگل ارزش خرید دارد؟

گوگل Pixel 7 Pro عملا یه نسخه بهبود یافته و جذاب تر از پرچمدار سال قبلی گوگل یعنی Pixel 6 Pro به حساب میاد که از همه نظر بهینه شده. عملکرد پردازشی قوی تر و هماهنگی بی نظیر نرم افزار و سخت افزار، نمایشگر با کیفیت، طراحی جذاب تر و دوربین بهبود یافته، اتفاقات خوبیه که تو پیکسل 7 پرو به چشم میاد و این گوشی رو به یه پرچمدار برازنده برای سال 2022 تبدیل می کنه. همه چی تو این گوشی از سال قبل بهتر شده و عملکرد شارژدهی و شارژ شدن باتری تنها بخشیه که تغییر محسوسی توش اتفاق نیفتاده. امیدواریم گوگل برای نسل بعدی یه فکر اساسی برای بهبود باتری داشته باشه. این گوشی بعیده به این زودیا تو بازار ایران موجود بشه و هنوز حتی سر رجیستر شدن یا نشدن خانواده آیفون 14 بحثه! اما اگه بخوایم منصفانه پیکسل 7 پرو رو نقد کنیم باید بگیم که شاید آپدیت و امکانات نرم افزاری و علاقه به گوشی های گوگل میتونه دلیل خرید این گوشی باشه و در همه بخش ها برتری خاصی نسبت به پرچمداران برندهای دیگه واقعا نداره. تو سرعت شارژ و قدرت سخت افزاری هم مشخصا عقب تره ولی بازم گوشی قابل احترامیه که میشه با چاشنی احساس طرفدارش بود!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 64
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

qazal

لااقل تا چند سال دیگه ام گوشیهای گوگل داخل ایران
تاکید میکنم داخل ایران ارزش خرید ندارن :))

۲۰ شهریور ۱۴۰۲
!Just trust me

مهدی گل اگه میشه ویدیوش رو زود تر بزار بی تابم .برید کنار گوگل آمده

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
!Just trust me

مهدی گل اگه میشه ویدیوش رو زود تر بزار بی تابم .سلطان ،گوگل وارد شد

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mahdi2005

منتظر ویدیو بررسی هستیم 🤩

۲۴ آبان ۱۴۰۱