اضافه شدن قابلیت های جدید و هوشمند در بروزرسانی Google Photos

اپلیکیشن Google Photos سال هاست که به عنوان ابزاری برای ذخیره آنلاین عکس و ویدیو در گوشی ها مورد استفاده قرار میگیره. حالا در آخرین بروزرسانی عرضه شده، طبق اخبار منتشر شده قراره که این اپلیکیشن باهوش تر از قبل بشه و به ما کمک کنه تا عکس ها رو دسته بندی کنیم و از شر گالری شلوغ و بی نظم خلاص بشیم. برای آشنایی با این قابلیت های جدید و هوشمند در بروزرسانی Google Photos همراه موبونیوز باشید.

 

دسته‌بندی هوشمند عکس و فیلم در Google Photos

بر اساس گزارشی از TheSpAndroid، با این ویژگی جدید، گوگل به صورت خودکار و کاملا هوشمند عکس‌های مشابه رو که با هم گرفته شدند در یک دسته بندی قرار میده. حالا اینطوری میتونید به راحتی عکس بهتر رو انتخاب و عکس های اضافی رو شناسایی و پاک کنید.

شاید بگید که قبلا این ویژگی وجود داشته، درسته! اما با به روزرسانی جدید، کارایی این قابلیت بهینه و دقیق تر میشه. در گذشته وقتی روی حالت burst mode عکسی رو میگرفتید، گوگل این گروه بندی رو انجام میداد؛ اما حالا لازم نیست عکس ها دقیقا در یک لحظه گرفته بشن و فقط کافیه به فاصله زمانی نه چندان طولانی عکس هایی با جزییات تقریبا یکسان ثبت کنیم تا گوگل فوتوز به صورت هوشمند اون ها رو دسته بندی کنه.

دسته‌بندی هوشمند عکس و فیلم در Google Photos

البته هنوز این ویژگی Google Photos فعال نشده و زمانی که برای تمامی کاربرها اضافه بشه باید از طریق تنظیمات برای خودتون فعالش کنید. به گفته گوگل برای فعال کردن این قابلیت راه سریع تری هم وجود داره:

• توی صفحه اصلی برنامه، گزینه سه نقطه بالا رو بزنید.
• گزینه stack similar photos رو روشن کنید.

به همین سادگی!

دسته‌بندی هوشمند عکس و فیلم در Google Photos

زمانی هم که این ویژگی فعال باشه برای متمایز کردن عکس های تکی با عکس های گروهی به قسمت بالا، سمت راست عکس ها، یه علامت اضافه میشه. وقتی روی اون ضربه بزنید یه صفحه جدید برای شما باز میکنه. توی این صفحه یه عکس توسط هوش مصنوعی به عنوان بهترین عکس انتخاب شده و بقیه عکس ها پایین صفحه قرار گرفتن. این حالت هوشمند باعث میشه کاربرها راحت تر و سریع تر عکس مورد نظرشون رو پیدا کنن و گالری خلوت تر و مرتب تری داشته باشن. طبق خبرها این قابلیت فعلا محدوده؛ یعنی قراره فقط برای 2 عکس مشابه این کار رو انجام بده، اما خب در آینده نزدیک ارتقا پیدا میکنه و عکس های بیشتری رو مقایسه و دسته‌بندی میکنه.

 

سخن پایانی

در این بروزرسانی قراره یه ویژگی دیگه به نام reminder (یادآوری) هم به Google Photos اضافه بشه. با این ویژگی گوگل به صورت دوره‌ای به ما پیام میده و یادآوری میکنه که عکس ها رو آرشیو کنیم. در پایان باید بگم که گوگل زمان انتشار دقیقی برای این بروزرسانی اعلام نکرده و فعلا برنامه نویس های گوگل در تلاشن تا بتونن هر چه بهتر این ویژگی ها رو ارتقا بدن. البته امیدواریم که زودتر این قابلیت ها به حالت پایدار برسن و بزودی برای همه فعال و در دسترس قرار بگیرند.

نویسنده : تیم تولید محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 11
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

فکر نکنم خیلی با قبلش فرقی کرده باشه…

۰۸ آذر ۱۴۰۲
godrati

Good

۳۰ آبان ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

خوبه 👌🏻

۲۳ آبان ۱۴۰۲
shahab-021

خوب و کاربردی

۲۳ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

hal nakardam man

۲۲ آبان ۱۴۰۲
mms2099

زیاد جالب نبود

۲۱ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

خوبه

۲۰ آبان ۱۴۰۲
Nurse

دیگ چخبر

۲۰ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

برای پیکسل ها خفنه.

۲۰ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

جالبه

۲۰ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه آفرین

۲۰ آبان ۱۴۰۲