شناسایی شماره ناشناس با قابلیت Lookup گوگل!

احتمالا برای شما هم پیش آمده که کسی با یک شماره ناشناس با شما تماس گرفته و کنجکاو شده‌اید که قبل از پاسخ دادن بدانید تماس گیرنده چه کسی است. خیلی وقت‌ها هم وقتی منتظر تماس مهمی هستید، شماره‌های تبلیغاتی از شرکت‌های مختلف با شما تماس می‌گیرند و نمی‌دانید به کدام تماس پاسخ دهید. این مشکل برای خیلی ما اتفاق می‌افتد و اتفاق جالبی نیست. اما حالا به نظر می‌رسد که گوگل قرار است با اپلیکیشن جدیدش این مشکل را برایتان حل کند. پس با موبونیوز همراه باشید تا ببینیم قابلیت جدید گوگل چیست؟

 

گوگل پیکسل‌ها به قابلیت شناسایی شماره ناشناس مجهز می‌شوند!

موقع دریافت تماس‌های ناشناس همه ما در قدم اول به سراغ نصب برنامه‌هایی می‌رویم که خیلی وقت‌ها جوابگو نیستند یا نیاز به فیلترشکن دارند و معلوم نیست چقدر قابل اعتمادند. اما خبر خوبی که در راه است اینه که پیکسل‌های گوگل امکان شناسایی شماره‌های ناشناس را با جست‌وجو در اپلیکیشن‌های مختلف فراهم می‌کنند.

این ایده در واقع همان الگوریتمی است که پشت سرویس‌هایی مانند Truecaller وجود دارد و اینطور به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد قابلیت «جستجوی شماره‌های ناشناس» در برنامه تلفن را اجرایی کرده و این قابلیت را به اپلیکیشن پیش‌فرض تماس اضافه کند.

گوگل اجازه میدهد شماره ناشناس را شناسایی کنید

گوگل قصد دارد یک گزینه جدا به نام Lookup را در برنامه پیش‌فرض Google Phone نسخه بتا 127.0.620688474 ایجاد کند تا شماره‌‌هایی که در لیست تماس هستند اما جزو مخاطبین ذخیره نشده‌اند قابل شناسایی باشند. این ویژگی جدید شرک گوگل پس از بروز رسانی در ماه‌های اسفند و فروردین 1403 به گوشی‌های پیکسل اضافه شده است که کاربران ژاپنی می‌توانند حالا از آن استفاده کنند و به مرور زمان در دسترس سایر کشورها هم قرار می‌گیرد.

 

قابلیت Lookup گوگل چطور کار می‌کند؟

این قابلیت جدید گوگل «Lookup» نام دارد که با توجه به اینکه فعلا به صورت آزمایشی ارائه می‌شود احتمالا تا انتشار نهایی آن زمان خیلی زیادی نمانده و باید منتظر باشیم به‌زودی از این قابلیت جدید گوگل استفاده کنیم.

جستجوی شماره ناشناخته با برنامه تلفن گوگل

برای استفاده از این گزینه وقتی روی «Lookup» ضربه می‌زنید، فهرستی از برنامه‌ها در گوشی‌ نمایش داده می‌شود و می‌توانند گزینه «جستجوی وب» را انتخاب کنید که برنامه Google یکی از آنهاست. اگر برنامه Google را انتخاب کنید، برنامه شماره مورد نظر را در گوگل جستجو می‌کند. در واقع این همان کاریست که خودتان هم می‌توانید برای پیدا کردن تماس گیرنده انجام دهید. بنابراین به نظر می‌رسد هدف اصلی گوگل اتوماتیک کردن و سرعت بخشیدن به این فرایند با کمک گرفتن از شماره های ایندکس در صفحات گوگل است.

از این جهت به نظر می‌رسد این ویژگی فعلا خیلی سودمند نباشد؛ زیرا قادر به شناسایی افراد حقیقی نخواهد بود و فقط شرکت‌ها و سازمان‌هایی که شماره تماس‌شان در گوگل وجود دارد را شناسایی می‌کند. از طرفی برخلاف انتظار ما، نحوه‌ی کار Lookup شبیه Truecaller نیست و در نتیجه برنامه‌هایی مانند Truecaller قطعا با راه اندازی این ویژگی جدید از بین نخواهند رفت.

در واقع با توجه به اینکه گوگل در حال حاضر فقط قادر به شناسایی مشاغل است، برنامه‌هایی مانند Truecaller و امثال آن موفق‌تر عمل می‌کنند؛ چرا که به شما اجازه می‌دهند پس از زدن دکمه «Lookup» و جستجو در داده‌‌های خود بتوانید نام شخصی که صاحب آن شماره تلفن است را پیدا کنید.

نویسنده : مهران عثمان نژاد
تاریخ انتشار 4 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 7
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

مفید و کاربردی

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

چه باهال

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

چیز خوبی میتونه باشه

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقاله جالبی بود

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

عالیه

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

خوبه

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

عجب

۱۸ فروردین ۱۴۰۳