بررسی ساعت هوشمند Glorimi GR1

همه ما ساعت‌های هوشمند برندهای معروف مثل گلکسی واچ‌های سامسونگ و اپل واچ‌های برند اپل رو می‌شناسیم و می‌دونیم که از کیفیت خوبی برخوردارن. حالا این وسط برندهای دیگه‌ای هم هستن که در این زمینه فعالیت می‌کنن و ساعت‌های هوشمند رو با کیفیتی خوب و قیمتی مناسب روانه بازار می‌کنن. گلوریمی یکی از همین برندهاست که امتحانش رو پس داده و نشون داده که از پس تولید یک ساعت هوشمند با ارزش خرید بالا بر میاد. این برند مدل‌های متنوعی از ساعت‌های اقتصادی تا بالارده رو روانه بازار کرده که این مدل هم تو رنج 2 میلیونی یکی از ساعت‌های خوب با ارزش خرید بالاست. پس امروز با بررسی ساعت هوشمند Glorimi GR1 همراه موبونیوز باشین تا بخش‌های مختلف و قابلیت‌های این اسمارت واچ رو با هم مرور کنیم.

قیمت ساعت هوشمند گلوریمی GR1

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان

بررسی ساعت هوشمند Glorimi GR1 از نظر طراحی

وقتی که برای اولین بار GR1 رو روشن می‌کنیم اولین چیزی که متوجهش میشیم حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگره. فریم ساعت از آلومینیوم ساخته شده که کیفیت بسیار خوبی داره اما براقه و جای اثر انگشت رو خیلی نشون میده. در سمت راست دستگاه دو تا دکمه قرار داره که یکی اکشن باتنه (Action Button) که ما رو می‌بره به بخش اسپورت و قابلیت‌های ورزشی و دکمه دیگه هم برای لاک و آنلاک کردن ساعت استفاده میشه.

بررسی ساعت هوشمند Glorimi GR1 از نظر طراحی

بند ساعت از همون نوع استاندارد 22 میلی‌متریه و میشه با بندهای 22 میلی‌متری دیگه بازار عوضش کرد. به غیر از بند اصلی، یک بند خاکستری هم در جعبه وجود داره که اگه دوست داشته باشید می‌تونید اون رو روی GR1 قرار بدین. گلوریمی جی آر وان موفق شده استاندارد IP67 رو بدست بیاره که به IP68 نمیرسه اما به اندازه کافی خوب هست. این استاندارد نشون میده که شما می‌تونین به مدت نیم ساعت این ساعت رو تو عمق یک متری آب ببرین. در مجموع میشه به GR1 در بخش طراحی نمره قابل قبولی داد اما در بین ساعت‌های هوشمند گلوریمی بهترین نیست.

 

صفحه نمایش ساعت هوشمند Glorimi GR1

گلوریمی اسم نمایشگر GR1 رو سوپر داینامیک دیسپلی (Super Dynamic Display) گذاشته تا غیر مستقیم بهمون بگه که این نمایشگر از نوع امولد نیست! فناوری ساخت این نمایشگر از نوع LCD هست و کیفیتش هم اونقدرا بد نیست. حداکثر روشناییش هم 600 نیته که با در نظر گرفتن قیمت ساعت قابل قبوله. این نمایشگر 1.43 اینچ اندازه داره و رزولوشنی برابر با 466×466 پیکسل بهتون میده. خوشبختانه نمایشگر همیشه روشن یا AOD هم تو این ساعت وجود داره تا بدون نیاز به روشن کردن صفحه بتونین زمان رو بخونین. خوشبختانه کلا در بخش نمایشگر گلوریمی چندان فوق العاده عمل نکرده اما باز هم باید بگیم که با در نظر گرفتن قیمتش، کیفیت نمایشگر اوکیه.

 

بررسی باتری و شارژدهی ساعت گلوریمی مدل GR1

ساعت هوشمند Glorimi GR1 به یک باتری 220 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که حتی با استفاده سنگین و Always On Display تا سه یا چهار روز شارژدهی داره. فول شارژ شدن GR1 حدود 2 ساعت زمان می‌بره و نمیشه بهش گفت فست شارژ؛ اما از اونجایی که لازم نیست هر روز اون رو به شارژ بزنید چندان اذیتتون نمی‌کنه. این ساعت در حالت Power Saving می‌تونه تا 10 روز روشن بمونه ولی خب تو این حالت خیلی به کارتون نمیاد.

 

حسگرهای سلامتی ساعت هوشمند Glorimi GR1

خوشبختانه پکیج حسگرهای GR1 تکمیله و از سنسور فشار خون گرفته تا سنجش اکسیژن خون، ضربان قلب، پایش خواب، پایش میزان استرس و حتی تمرین تنفس در اون گنجونده شده و از این نظر ایراد خاصی نداره. وقتی هم که نتایج بدست اومده از این سنسورها رو با ساعت‌های هوشمند پرچمدار بازار مثل اپل واچ‌ها و گلکسی واچ‌های سامسونگ مقایسه کنیم، متوجه میشیم که اعداد و ارقام خیلی شبیه به هم هستن. وقتی نتایج بدست اومده به گلکسی واچ نزدیک باشه یعنی هر چقدر که دیتاهای سامسونگ دقیق باشه، گلوریمی هم به همون اندازه دقت داره و میشه بهش اعتماد کرد.

قابلیت‌های ورزشی

گلوریمی GR1 از بیش از 120 فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کنه و از دوچرخه سواری، دویدن و پیاده روی گرفته تا ورزش‌هایی مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال در بین این فعالیت‌ها به چشم می‌خورن. میزان مصرف کالری، مسافت، زمان و لوکیشن شاخص‌هایی هستن که GR1 در اختیار ما قرار میده و از این نظر هم نمره قابل قبولی می‌گیره.

 

رابط کاربری و نرم افزار ساعت GR1 گلوریمی

رابط کاربری گلوریمی بدون لگ و باگ نیست، اما با توجه به 60 هرتزی بودن نمایشگر در مجموع عملکرد روان و خوبی داره. گلوریمی GR1 هم از اندروید و هم از iOS پشتیبانی می‌کنه و می‌تونه به هر دو متصل بشه. یک اپلیکیشن اختصاصی به اسم Da Fit هم هست که با دانلود کردنش می‌تونید راحتتر از GR1 استفاده کنید. البته برای نصب این برنامه و استفاده از ساعت باید حتما گوشی‌تون اندروید 5 به بالا و یا iOS نسخه 9 به بالا باشه.

این ساعت هوشمند اپ‌هایی مثل آب‌وهوا، ماشین حساب و آلارم رو هم داره و حتی چندتا بازی در اون قرار داده شده و نیازهای کاربر رو به خوبی برطرف می‌کنه. در مجموع GR1 از رابط کاربری دوست داشتنی و خوبی برخورداره و کار باهاش بسیار راحته.

 

پشتیبانی از زبان فارسی و مکالمه

GR1 به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنه. در واقع تو این ساعت به راحتی می‌تونین منوها، نوتیفیکشن‌ها و پیام‌ها رو به زبان فارسی ببینین. حتی موقع نمایش دادن متن‌های فارسی طولانی در نوتیفیکیشن یا پیام‌ها، همه چیز درست نمایش داده میشه و محتوا به هم نمی‌ریزه؛ چیزی که تو بعضی از ساعت‌های شیائومی می‌بینیم و با قطعه قطعه شدن و نمایش ایراددار کلمات فارسی مواجه میشیم.

پشتیبانی از زبان فارسی و مکالمه در گلوریمی GR1

علاوه بر این‌ها، GR1 مثل ساعت‌های دیگه گلوریمی قابلیت مکالمه داره. کیفیت اسپیکر و میکروفون قابل قبوله و در جاهای نسبتا خلوت و کم سروصدا کار رو در میاره. اما در محیط‌های شلوغی مثل مترو عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون نمیده.

 

آیا ساعت هوشمند گلوریمی GR1 ارزش خرید دارد؟

بدنه فلزی باکیفیت با وزن نسبتا کم، وجود دو بند در جعبه، صفحه نمایش معمولی، باتری خوب، رابط کاربری کار راه بنداز فارسی و پشتیبانی از مکالمه از جمله ویژگی‌های این ساعت هوشمند به شمار میرن و نشون میدن که این ساعت ارزش خرید خوبی داره. اما اگه می خواین سراغ گلوریمی برین، یه گزینه دیگه هم براتون مطرحه و اون مدل M2 هستش. این ساعت به جای IP67 استاندارد بالاتر IP68 رو داره، از طراحی جذاب‌تری برخورداره و نمایشگرش هم امولده. این نمایشگر نه تنها کیفیت بهتری داره، بلکه حداکثر روشناییش هم خیلی از GR1 بیشتره و به تبعش قیمت ساعت رو بالاتر برده. قبلا بررسی ساعت هوشمند Glorimi M2 رو تو موبونیوز انجام دادیم، پس اگه نمی‌خواید هزینه بیشتری بکنید GR1 انتخاب مقرون به صرفه و خوبیه، اما اگه یه مقدار بودجه خریدتون رو بیشتر کنید با خرید گلوریمی M2 قابلیت‌های بیشتری بدست میارین.

نویسنده : پویا علیمی
تاریخ انتشار 3 هفته پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید