رویداد Galaxy Unpacked 2024؛ رونمایی از سری گلکسی S24!

رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴، چهارشنبه شب (۲۷ دی ۱۴۰۲) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران برگزار شد و سامسونگ با رونمایی از محصولات مختلف و البته جذاب خودش، تونست یه امتیاز درست و حسابی در مقابل اپل بگیره و سال ۲۰۲۴ رو خیلی خوب و قوی شروع کنه. این رویداد، از جهتی، خیلی مهمتر از یه معرفی محصول ساده بود و دلیلش رو هم از مدت ها قبل میدونستیم؛ هوش مصنوعی Galaxy AI. در ادامه، همراه موبونیوز باشین تا جزئیات دقیق تری رو از رویداد Galaxy Unpacked 2024 بهتون معرفی کنیم.

 

رونمایی از سری گلکسی S24

مهمترین محصولی که سامسونگ توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ معرفی کرد؛ پرچمدارهای جدید سری گلکسی S24 بودن که با تغییرات قابل توجهی نسبت به نسل قبلی معرفی شدن و میتونن به عنوان یکی از برگ برندهای سامسونگ برای پس گرفتن جایگاهی که اپل به تازگی ازشون گرفته، به کار گرفته بشن و دوباره اون جایگاه افسانه ای رو که سامسونگ نزدیک به یک دهه توی لیست پرفروش ترین برندهای دنیا داشت؛ بدست بیارن.

 

گلکسی S24 اولترا؛ طراحی متفاوت و مجهز شده به هوش مصنوعی

گل سر سبد پرچمدارهای امسال سامسونگ که توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ معرفی شدن؛ گلکسی S24 اولترا هست. اولین بخشی که سامسونگ توی این گوشی تغییر داده، استفاده از فریم تیتانیومی به جای آلومینیومی هست؛ کاری که اپل برای سری آیفون ۱۵ هم انجام داد. در کنار این تغییر، لبه های خمیده نمایشگر حذف شدن و با یه نمایشگر کامل تخت روبرو هستیم که به نظرم من، خیلی بهتر شده و دیگه اون لمس تصادفی نمایشگر موقع کار با گوشی رو نداریم و قطعا روی خوش دستی گوشی هم اثر میذاره.

گلکسی S24 اولترا سامسونگ

گلکسی S24 اولترا مجهز به نسخه سفارشی تراشه اسنپدارگون ۸ نسل ۳ هست که توی بقیه پرچمدارهای اندروید امسال سایر برندها هم شاهدش بودیم. اندازه نمایشگر گلکسی S24 اولترا با نسل قبلی خودش یکی هست و همچنان همون نمایشگر ۶٫۸ اینچی و ۱۲۰ هرتزی رو داریم اما از اونجایی که حداکثر روشنایی این نمایشگر نسبت به نسل از ۱۷۵۰ نیت به ۲۶۰۰ نیت رسیده، میتونین بهتر توی محیط های باز باهاش کار کنین.

سامسونگ برای محافظت از نمایشگر گوشی S23 Ultra سامسونگ از گوریلا گلکس ویکتوس ۲ استفاده کرد اما این بار به سراغ یه محافظ جدید به اسم Gorilla Armor رفته که به گفته سازنده هاش، ۴ برابر بیشتر در مقابل خط و خش مقاومت داره و به خاطر بازتاب نور کمتر، خوانایی نمایشگر رو بهتر میکنه.

رنگ بندی گلکسی S24 اولترا

بر اساس اطلاعاتی که توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ در مورد دوربین های گلکسی S24 اولترا ارائه شد؛ مجموعه دوربین های این گوشی با نسل قبل، تفاوت خاصی ندارن و همون دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی رو داریم اما دوربین تله فوتو به جای حسگر ۱۰ مگاپیکسلی قبلی، یه حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری هست.

سامسونگ توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ به این موضوع اشاره کرد که مهمترین ویژگی پرچمدارهای جدیدش از جمله گلکسی S24 اولترا، مجهز شدن این گوشی ها به قابلیت های شگفت انگیز هوش مصنوعی Galaxy AI هست؛ به طور مثال، قابلیت Circle to Search with Google یکی از ویژگی های هوش مصنوعی سامسونگ هست که صرفا برای گلکسی S24 اولترا ارائه شده و کاربرا با استفاده از اون، میتونن دور عکس یا متنی که مد نظرشون هست، یه خط بکشن و گوشی اون موضوع رو توی گوگل جستجو میکنه.

تست بازی بر روی گوشی گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا توی سه نسخه با فضای ذخیره سازی (حافظه داخلی) ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت عرضه میشه که در هر سه نسخه، مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی هست. رنگ بندی گلکسی S24 که توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ نمایش داده شد؛ متنوع تر از نسخه قبلی این پرچمدار هست و شامل رنگ های خاکستری، مشکی، بنفش و زرد میشه که همگی مجهز به فریم تیتانیومی هستند.

 

گلکسی S24 و S24 پلاس؛ همان طراحی اما قدرتمند و چشم نواز

با معرفی دو پرچمدار گلکسی S24 و S24 پلاس توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴، توی نگاه اول متوجه شدیم که خبری از طراحی جدید توی این پرچمدارهای جدید کره ای ها نیست و تقریبا همون طراحی قدیمی رو داریم.

گلکسی S24 مجهز به نمایشگر ۶٫۲ اینچی از نوع OLED با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی هست و ابعاد و همینطور وزنش، تغییر خاصی در مقایسه با نسل قبلش نداشته. مجموعه دوربین های پشتی گلکسی S24 هم بر اساس اون چیزی که توی بخش معرفی این گوشی توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ شاهد بودیم؛ تغییر چندان خاصی نداشته و شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی میشه. دوربین سلفی این گوشی هم، مثل گلکسی S23، یه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هست.

گلکسی S24 پلاس مثل مدل معمولی این سری پرچمدار، چندان تفاوت خاصی با نسل قبلی نداره و از نمایشگر ۶٫۷ اینچ از نوع OLED با نرخ بروزرسانی متغیر بین یک تا ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت استفاده می کنه. سامسونگ توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ گفت که مجموعه دوربین پشتی و سلفی این گوشی هم تغییری نکرده و همون دوربین های اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی رو داریم.

سری گلکسی S24 سامسونگ

هر دو مدل گلکسی S24 و S24 پلاس توی دو نسخه با پردازنده های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (صرفا مختص بازار آمریکا) و اگزینوس ۲۴۰۰ (برای بازار جهانی) تولید شدن که البته، هر دو پردازنده از قابلیت های جدید هوش مصنوعی Galaxy AI استفاده می کنند.

گلکسی S24 توی سه نسخه با رم ۸ گیگابایت و فضای ذخیره سازی (حافظه داخلی) ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه میشه. سامسونگ توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ رنگ بندی های متنوعی از گلکسی S24 رو که شامل رنگ های مشکی، خاکستری، بنفش، زرد، سبز، نارنجی و ارغوانی میشه معرفی کرد. این گوشی، یه باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت داره و با آداپتور ۲۵ وات سیمی قابل شارژ کردن هست.

گلکسی S24 Plus مجهز به باتری ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعتی هست که با آداپتور ۴۵ واتی شارژ میشه. این گوشی، مثل گلکسی S24 اولترا با رم ۱۲ گیگابایتی و توی دو نسخه با فضای ذخیره سازی (حافظه داخلی) ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه میشه و رنگ بندی های متنوعی شامل رنگ های مشکی، خاکستری، بنفش، زرد، سبز، نارنجی و ارغوانی داره.

 

هوش مصنوعی Galaxy AI؛ شروع جنجالی کره ای ها در فناوری جدید

از وقتی که پای هوش مصنوعی ChatGPT به خیلی از کسب و کارها باز شد و یواش یواش مردم با این حوزه آشنایی پیدا کردن؛ شرکت های تولید کننده تکنولوژی ها و محصولات مختلف، دنبال راهی هستن که بخشی از این حوزه رو توی روند تولید محصولات خودشون وارد کنن تا هم حرفی برای گفتن توی این حوزه داشته باشن و هم یه فروش بالا رو تجربه کنن. سامسونگ با معرفی هوش مصنوعی Galaxy AI توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ به عنوان اولین کمپانی تولید کننده موبایل، به طور رسمی هوش مصنوعی رو توی این ابعاد وارد محصولات خودش کرد.

هوش مصنوعی Galaxy AI برخلاف هوش مصنوعی ChatGPT، میدجرنی یا سرویس هاش مشابه، ترکیبی از پردازش در سرویس های ابری و سرویس های محلی هست؛ همین مزیت باعث میشه که اجرای خیلی سبک تری داشته باشه و بتونه کارایی بهتری رو ارائه بده.

قابلیت جدید جستجو توسط هوش مصنوعی سامسونگ

سامسونگ توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ گفت که هر سه پرچمدار جدید سری گلکسی S24 مجهز به هوش مصنوعی Galaxy AI هستن؛ اما در کنار این سه مدل، حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه دیگه از مدل های مختلف گوشی سامسونگ هم به این هوش مصنوعی مجهز میشن و بر اساس سخت افزارشون، میتونن از قابلیت های متنوع Galaxy AI استفاده کنن.

هوش مصنوعی Galaxy AI قابلیت های زیادی دارد؛ یکی از جالب ترین قابلیت های این هوش مصنوعی، ویژگی Circle to Search with Google هست که به صورت انحصاری برای گوشی گلکسی S24 اولترا ارائه شده. کاربرا با استفاده از این قابلیت میتونن بعد از نگه داشتن دکمه هوم گوشی و با استفاده از قلم سامسونگ یا انگشت، دور چیزی که میخوان خط بکشن یا روش ضربه بزنن یا اونو هایلایت کنن و اینجوری بتونن درباره اون موضوع، توی گوگل جستجو کنن.

امکانات مربوط به ویرایش تصویر و ویدیو توی هوش مصنوعی Galaxy AI هم به لطف قابلیت Generative Edit (برای تکمیل خودکار بخش دلخواه از پس زمینه تصاویر توسط هوش مصنوعی)، قابلیت Edit Suggestion (ارائه گزینه ها و پیشنهاداتی برای ویرایش تصاویر) و قابلیت Instant Slow-mo (اضافه کردن فریم بین فریم های یک ویدیو ضبط شده برای پخش اسلوموشن) ارائه میشه.

قابلیت خلاصه کردن متن در هوش مصنوعی سامسونگ

سامسونگ توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ درباره قابلیت های دیگه هوش مصنوعی جدید خودش هم صحبت کرد. قابلیت Live Translate یکی از ویژگی های خاص این هوش مصنوعی هست که به کمک اون، امکان ترجمه دو طرفه توی تماس های صوتی که با برنامه تماس سامسونگ گرفته میشه وجود داره. این قابلیت، هم ترجمه رو به شکل صوتی ارائه میده و هم در ترکیب با قابلیت Interpreter، میتونه مکالمات رو به شکل متنی (و ترجمه شده در صورت درخواست کاربر) به طرفین تماس نشون بده که به نظرم خیلی چیز جالب و خفنی میتونه باشه.

در کنار این موارد، سامسونگ سه ویژگی دیگه از هوش مصنوعی Galaxy AI شامل قابلیت Android Auto، قابلیت Note Assist و قابلیت Transcript Assist رو هم برای خلاصه سازی متون و حتی فایل های صوتی توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ معرفی کرد.

 

رونمایی از گلکسی رینگ

توی نمایشگاه CES 2024، برند امیزفیت حلقه هوشمند خاصی رو معرفی کرد که قابلیت های جالبی هم داشت و حالا، با فاصله خیلی کمی از این نمایشگاه، سامسونگ توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ از اولین حلقه هوشمند خودش رونمایی کرد؛ حلقه ای که فعلا سامسونگ در مورد جزئیات دقیقش صحبت نکرده و فقط میدونیم که این حلقه، گویا یه دستگاه پایش سلامتی هست که از برنامه Samsung Health پشتیبانی میکنه و قابلیت هایی رو که احتمالا خیلیاتون توی ساعت های هوشمند و مچ بندهای سلامتی دیدین، داره.

گلکسی رینگ

 

آپدیت 7 ساله سری گلکسی S24 سامسونگ

سامسونگ توی رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ گفت که تمام مدل های سری گلکسی S24، تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری رو دریافت می کنن. این زمان با توجه به اینکه قبلا هم سامسونگ وعده آپدیت چهار ساله نرم افزاری و پنج ساله امنیتی رو برای تمام گوشی های تولید ۲۰۲۳ خودش داده بود؛ میتونه یه خبر خیلی خوب باشه. البته به نظر من تا حدی این موضوع مربوط به بحران تولید پردازنده های موبایلی میشه ولی بازم یه ویژگی خیلی مثبت برای خریداران سری گلکسی S24 محسوب میشه.

 

عرضه رابط کاربری One UI 6.1 برای گوشی های مختلف

توی رویداد گلکسی آنپکد 2024 به عرضه رابط کاربری One UI 6.1 برای گوشی های مختلف هم اشاره شد. به گفته سامسونگ، این رابط کاربری، علاوه بر سری گلکسی S24 برای مدل های زیاد دیگه ای هم منتشر میشه. علاوه بر این موضوع، سامسونگ گفت که سری گلکسی S23 (شامل مدل های معمولی، پلاس، اولترا و FE) به همراه گلکسی زد فیلیپ ۵ و زد فولد ۵ و همینطور، تبلت های سری گلکسی تب S9 هم قابلیت های هوش مصنوعی Galaxy AI رو دریافت می کنن و این احتمال وجود داره که دستگاه های قدیمی تر از  سال ۲۰۲۳ هم، به این هوش مصنوعی مجهز بشن.

 

جمع بندی

رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل، خیلی پر بارتر بود. ترکیب سری گلکسی S24 با هوش مصنوعی Galaxy AI و قابلیت های شگفت انگیزی که میتونه سامسونگ رو دوباره به جایگاه اول توی لیست بهترین فروشنده های موبایل سال برگردونه و حق از دست رفته اش رو که اپل امسال تصاحب کرد؛ بهش برگردونه. در کنار این موارد، عرضه محصول جدیدی مثل گلکسی رینگ و افزایش پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی برای سری گلکسی S24 هم، میتونن به رشد بهتر سامسونگ و بیشتر شدن فروشش توی سال جدید کمک کنن. نظر شما درباره رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ چی بود؟ به نظرتون گوشی های جدید سری S24 با توجه به اضافه شدن قابلیت های هوش مصنوعی و تغییرات نسبتا کم ارزش خرید دارند؟

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
تعداد نظرات : 39
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
NOKIA1100

صد دلار گرون تر برای هفت سال آپدیت و دایره کشیدن روی گوشی.اونم وقتی که تا هفت سال دیگه هوش مصنوعی دنیا رو ترکونده. پس هفت سال آپدیت به درد نمیخوره. کسی هم که این همه پول گوشی میده که حالا حالا ها گوشی رو عوض نمی کنه! پس اگر این گوشی رو بخرید در هر حالت باید به سامسونگ پول بدید. پس بعد یک سال شما باید یا برای دایره کشیدن پول بدید یا گوشی جدیدشون رو بخرید.

۲۱ بهمن ۱۴۰۲
walkovere

نداریم

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Yousef Ahmadi

این تیتانیوم هم قراره مثل تیتانیوم اپل با برخورد چربی رنگش بره؟!

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

گلکسی رینگ میتونه یه انقلابی باشه تو حوزه خودش👌

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Ali_mirshekarlo

عالی

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
shahab-021

غول اندروید منتشر شد

۰۲ بهمن ۱۴۰۲
!Just trust me

پولش ندارم ولی ای جانننننننننن

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Alioxv

تا چند سال دیگه برای هر آپشن تو گوشی باید ماهانه اشتراک تهیه کنیم. Galaxy AI تا پایان 2025 رایگان خواهد بود!

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
pooria_021

🔥🔥🔥🔥🔥

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Emran.B1388

عجب

۳۰ دی ۱۴۰۲
m.s.r

کلا مزخرف بود
هیچی نداشت. این قابلیت ها یا پولی میشن یا فقط برای پرچمداراس
آپدیت هفت ساله هم فقط پز الکیه.الان کی دیگه هفت سال یه گوشی میگیره دستش

۳۰ دی ۱۴۰۲
alireza

چقدر دلم s24 ultra می خواد واقعا گوشی نابیه

۳۰ دی ۱۴۰۲
iman

نسخه‌های S24 و S24 پلاس طراحی بهتر و خوش دست‌تری دارن. به جز نسخه الترا این دو تا رو هم بررسی کنین

۳۰ دی ۱۴۰۲
ImanMoradi

لطفا هر سه نسخه رو بررسی کنید

۳۰ دی ۱۴۰۲
majid_kh

عالی

۳۰ دی ۱۴۰۲
arsalansh

امسال از اون سال هایی هست که به شدت ارزش خرید نسخه نرمال و پلاس بالا هست . به نظرم S24 plus رو امسال دیگه باید بررسی کنید و انشالله کاربران هم دست از کم طفی به این دوست داشتنی های سامی بردارن . واقعا چرا تو ایران تب نسخه اولترا وجود داره نمیدونم !

۳۰ دی ۱۴۰۲