معرفی بازی Forza Customs

هرچیزی که تا حالا در مورد بازی‌های ریسینگ ماشین Forza می‌دونستین رو بذارین کنار تا در مورد Forza Customs صحبت کنیم. این بازی فقط اسمش شبیه فرنچایز فورزای مایکروسافته و در عمل هیچ ربطی به مسابقه نداره. کار شما تو بازی Forza Customs تیونینگ یا شخصی‌سازی ماشین‌هاییه که تو سری گیم‌های فورزا سوار می‌شدین و باهاش مسابقه می‌دادین. در واقع این بار به جای راننده، نقش مکانیک رو دارین و پشت صحنه مشغول آماده کردن ماشین‌ها برای مسابقاتین. پس اگه می‌خواین بیشتر در مورد این بازی بدونین، با معرفی بازی Forza Customs همراه موبونیوز باشین تا وارد دنیای بازسازی و اصلاح ماشین‌های اسپرت و کلاسیک بشیم.

 

بازی Forza Customs؛ تیونینگ ماشین‌های مسابقه با پازل!

معرفی اجمالی بازی Forza Customs

فورزا کاستومز توسط شرکت Hutch Games ساخته شده که یکی از طراحای معروف بازی‌های ماشینی موبایلیه. این کمپانی بازی‌های شناخته‌شده‌ای مثل F1 Clash و Top Drives رو تو کارنامه‌ش داره و واسه همین خیلی‌ها فکر می‌کنن فورزا کاستومز هم یه بازی ریسینگ مثل بقیه بازیاست. در حالی که ژانر این بازی اصلاً مسابقه‌ای نیست و تو سبک پازله. به این بازی‌های پازلی Match 3 هم می‌گن که مشابه‌ش رو تو کندی کراش دیدین؛ یعنی باید حداقل سه تا خونه پازل رو هم‌رنگ کنین تا اون ردیف حذف بشه و امتیاز بگیرین. در واقع تو فورزا کاستومز شما باید این پازل‌ها رو حل کنین تا منابع دریافت کنین و با این منابع ماشین‌ها رو آپگرید کنین. در حالی که خیلی از طرفدارای فورزا از این بازی شوکه و ناامید شدن، بعضی از گیمرهای عاشق تیونینگ از سبک بازی استقبال کردن و نظرات خوبی در موردش دادن. پس بریم یکم بیشتر در مورد گیم‌پلی بازی صحبت کنیم و ببینیم آیا ارزش نصب کردن داره یا نه؟

 

بررسی گیم پلی بازی Forza Customs

چیزی که در مورد بازی Forza Customs وجود داره اینه که از چند جهت به کاربرا سیگنال غلط میده. مثلاً فرض کنین اولین باره اسم بازی رو شنیدین و به احتمال زیاد فکر می‌کنین با یه سری جدید از فرنچایز مایکروسافت طرفین که در مورد مسابقات ماشین‌هاست. اما همین که وارد صفحه ‌گوگل‌پلی بازی می‌شین می‌بینین که نه خیر این بازی اصلاً ریسینگ نیست بلکه در مورد بازسازی ماشین‌های قدیمی و اسپرت کردن‌شونه. تا اینجای کار سازنده‌های بازی نصف طرفدارایی که به خاطر اسم بازی بهش توجه کرده بودن از دست دادن. ولی حداقل کسایی که به شخصی‌سازی ماشین علاقه‌دارن هنوز مشتاقن ببینن این بازی چطوری کار می‌کنه. متأسفانه وقتی با گیم‌پلی بازی آشنا می‌شیم می‌بینیم که محوریت بازی حتی روی تیونینگ ماشین‌های مسابقه هم نیست! بلکه کلاً یه بازی پازلیه که با تم ماشین ساخته شده و از قضا اسمش‌ رو گذاشتن فورزا! تا اینجا تعداد دیگه‌ای از طرفدارا هم دلسرد می‌شن و فقط کندی‌کراش بازها باقی می‌مونن!

بررسی گیم پلی بازی Forza Customs

چیزی که در مورد گیم‌پلی این بازی می‌تونیم بهتون بگیم تلفیقی از بازی‌های پازلی با تم ماشینه. هدف اصلی بازی اینه که با حل کردن پازل امتیاز بگیرین و ماشین‌ها رو تیون کنین. اما بعد از چند ساعت بازی متوجه می‌شین که عملاً وقت زیادی رو در حال پازل حل کردن بودین و خبری از بازسازی و اصلاح ماشین نبود. دلیلش هم اینه که حتی برای استایل کردن کوچک‌ترین بخش‌های ماشینا هم نیاز به پول دارین و این پول فقط از طریق پازل بدست میاد. از طرفی، بخش پازل Forza Customs هم اونقدری جذاب و چالش‌برانگیز نیست که مثل کندی‌کراش عاشقش بشین و نخواین ازش دست بکشین. بنابراین میشه گفت که بازی تو همه بخش‌ها شکست می‌خوره و حتی در حد یک پازل ساده هم انتظارات بازیکن رو برآورده نمی‌کنه.

به طور کلی بازی فورزا کاستومز نشون داده که ترکیب پازل و کاستوم ماشین خیلی جواب نمیده و بهتره این دوتا سبک بازی رو جدا از هم نگه‌داریم.

 

بررسی رابط کاربری بازی Forza Customs

با اینکه از بازی‌های ماشینی انتظار نمیره داستان خاصی داشته باشن،‌ اما به نظر می‌رسه فورزا کاستومز برای حالت Story Mode بازی کوچک‌ترین تلاشی نکرده. در طول بازی چند تا شخصیت با طراحی معمولی که مشخصه چهره‌شون با هوش مصنوعی ساخته شده روی همه شخصی‌سازی‌های شما نظر میدن و هر کاری که کرده باشین، بدون در نظر گرفتن نتیجه تأیید و تشویق‌تون می‌کنن. این رابط کاربری ضعیف می‌تونه علاقه خیلی از گیمرها رو به بازی از بین ببره و بعد چند دور حوصله‌سربر بشه.

بررسی رابط کاربری بازی Forza Customs

فکر کنم به اندازه کافی به نکات منفی بازی اشاره کردیم و بد نیست یکم هم از نقاط مثبتش بگیم. انیمیشن‌های بازی خوب کار شدن و نمای سه بعدی و قشنگی از ماشین کاستوم‌شده بهتون میدن. رابط کاربری هم جای تحسین داره و چه موقع بازی و چه حرکت بین منوها تجربه روان و جذابی رو براتون فراهم می‌کنه. موزیک بازی یکی دیگه از نقاط قوتشه و در کنار گرافیک بالا جزو معدود المان‌هایی هستن که شما رو به موندن و بازی کردن تشویق می‌کنن.

 

دانلود و نصب بازی Forza Customs

بازی Forza Customs نیاز به اینترنت داره و بهتره برای اجراش به وای‌فای وصل باشین. این بازی هم توی گوگل‌پلی و هم اپ‌استور به صورت رایگان در دسترسه و با بیش از ۱ میلیون دانلود به نظر میاد طرفدارای خودشو پیدا کرده. گرافیک فورزا کاستومز بالاست و به سیستم‌ عامل‌های جدید برای اجرا شدن نیاز داره. بنابراین برای نصب بازی روی گوشی موبایل اندرویدی باید سیستم‌عامل ۹ یا بالاتر داشته باشین و برای گوشی آیفون هم به آ‌ی‌آو‌اس ۱۳ و بیشتر نیاز دارین.

مثل خیلی از بازی‌های دیگه Forza Customs – Restore Cars به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای مجهز شده و اجازه میده یه سری از قابلیت‌ها و امتیازها رو با پرداخت پول واقعی بخرین. با خرید طلا توی بازی دیگه نیازی نیست برای کاستوم کردن ماشین‌ها پازل حل کنین و این خودش یه مزیته.

دانلود و نصب بازی Forza Customs از گوگل‌پلی

دانلود و نصب بازی Forza Customs از اپ‌استور

 

حرف آخر

همونطور که از اول این معرفی بهتون گفتیم، گیم‌پلی بازی Forza Customs خیلی تعریفی نداره و بیشتر مایه ناامیدی طرفدارای فورزاست. به نظر میاد سازنده‌های بازی تمام تلاش‌شون رو کردن تا دو تا سبک پازلی و ماشینی رو با هم تلفیق کنن و Forza Customs رو ازش درارن، اما موفق نشدن به نتیجه جالبی برسن. این بازی از نظر گیم‌مود و داستان بازیکن رو خسته می‌کنه و با تمرکز زیادی که روی حل کردن پازل داره شخصی‌سازی ماشین رو به حاشیه می‌بره. پیشنهاد ما اینه که اگه به دنبال بازی پازلی Match 3 هستین مدل‌های مشابه کندی‌کراش رو دنبال کنین و اگه به اسپرت کردن ماشین‌های کلاسیک علاقه دارین به سراغ Chrome Valley Customs برین تا حداقل دست‌تون برای کاستوم کردن ماشین‌ها باز باشه.

نویسنده : نازنین شفایی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 20
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Abolfazl_torabi

به نظر من مایکروسافت اشتباه کرد

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
ALLIENGER

یکم مسخرست nfs تو موبایل جالب تره

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

مسخره بازی🥸🙂

۲۲ بهمن ۱۴۰۲
arsalansh

به نظرم ماشین بازی برای اندروید فقط و فقط Traffic Racer که عالیه ، البته پازلی نیست که چه بهتر !

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
Pooriya86

میشه مثل قدیما تو ویدیو بازی های مختلف معرفی کنی

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
alirezanikkhah

Forza رو با بازی پازل ترکیب کردن اصلا جالب نیست

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
shahab-021

بازیش زیاد جالب نیست
سطح معمولی

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

خوب نیست

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
Mohammadmartin

این سبک بازیا نا امید کننده هستن توقع بازی های داریم با گرافیک بالا تو این سال ها

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
Emran.B1388

خوبه

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl.ae

یکی از بهترین بازی ها

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
Mobin.sn

💜💜💜

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

من این بازی دارم ازش راضیم

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
!Just trust me

فرزا خداست

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

تا حدودی سایت خوب شده ولی بعضی جاها مشکل داره
مثلا من توی کامنت اول ستاره دادن رو دارم اما وقتی میخوام کامنت دومی رو بنویسم نمیتونم ستاره بدم.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

از بازی های پازلی متنفرم اما گرافیک قشنگی داشت بازیه.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

عجیب بود بازیش

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

ممنون بابت سایت؛ خیلی راحت شد.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
Matin.capitan

بازیه خوبیه برای کسایی ک عاشق اسپرت کردن ماشین و تعمیرش هستن ولی حس مسابقه دادن ی چیز دیگس ممنون

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
Matin.capitan

بازیه خوبیه برای کسایی ک عاشق اسپرت کردن ماشین و تعمیرش هستن ولی حس مسابقه دادن ی چیز دیگس ممنون از مبوبکس

۱۸ بهمن ۱۴۰۲