راهنمای خرید گوشی برای پدر 

خرید گوشی برای پدر خانواده

اکثر اوقات خرید یه گوشی هوشمند برای والدین چالش های خاص خودشو داره. چون نیاز پدر مادرا از گوشی با نیاز بچه های جوون ترشون خیلی متفاوته. روز پدر نزدیکه و اگه قصد خرید گوشی برا پدرتون رو دارین، حتما با موبونیوز همراه باشین. قبل از رفتن سراغ راهنمای خرید گوشی برای پدر خانواده، اجازه بدین تا اول از همه روز پدر رو به تمام بابا ها تبریک بگیم. 

خرید گوشی برای والدین

قطعا ملاک های خرید یه گوشی برای والدین خیلی با ملاک های خرید گوشی برای بچه های خانواده فرق داره. پدرا معمولا با گوشی بازی نمی‌کنن و کارای خیلی سنگین گرافیکی یا پردازشی انجام نمیدن. پس پردازنده خیلی اهمیت زیادی نداره. اون چیزی که بیشتر از پردازنده اهمیت داره میزان حافظه داخلی و رم دستگاهه.معمولا پدر مادرا موقع کار کردن با گوشی توجهی به پاک کردن Cache برنامه هایی مثل تلگرام و واتس اپ نمی‌کنن. پس ممکنه حافظه داخلی گوشی اونا به سرعت پر بشه. با توجه به این موضوع توصیه می‌کنیم که تا حد امکان، سراغ بالاترین حافظه ذخیره سازی موجود توی هر رنج قیمتی برین. نکته دیگه رم گوشیه؛ چون والدین اکثرا چندین برنامه رو با هم باز نگه می‌دارن و حتی کلا برنامه های اجرا شده توی Recent App رو نمی‌بندن، میزان حافظه رم دستگاه خیلی مهمه.نکته دیگه مقاومت خوب یه گوشی در برابر ضربه و خط و خشه. مورد آخر هم اینکه در دسترس بودن لوازم جانبی و قطعات خیلی مهمه. معمولا پدرای ایرانی خیلی زود به زود گوشی عوض نمی‌کنن و اگه گوشیشون خراب شد و نیاز به تعمیر پیدا کرد، این موضوع اهمیت خودشو نشون میده.

بهترین گوشی تا بازه ۳ میلیون

اولین پیشنهاد ما توی این بازه قیمتی‌ گلکسی A02 سامسونگه. این گوشی از پردازنده ۴ هسته ای مدیاتک استفاده می‌کنه. این پردازنده بر اساس فرآیند ساخت ۲۸ نانومتری ساخته شده که فناوری به روزی محسوب نمی‌شه. با تمام این اوصاف اما A02 سامسونگ می‌تونه جوابگو کارای سبک و روزمره باشه. ما قبلا بررسی مشخصات گوشی a02 رو گذاشتیم که میتونید از موبونیوز ببینید.مهمترین مزیت این گوشی برخورداری اون از حافظه ۶۴ گیگابایتی و رم ۳ گیگابایتیه. سامسونگ A02 از کارت حافظه MicroSD هم پشتیبانی می‌کنه. خوشبختانه درگاه کارت حافظه این گوشی با سیم‌کارت دوم مشترک نیست و اگه پدر شما دو تا سیم‌کارت داره، با خرید A02 امکان استفاده از دو تا سیم‌کارت و کارت حافظه به صورت همزمان فراهمه.گوشی Galaxy A02اگه براتون برند دستگاه خیلی مهم نیست، و حمایت از کالای ایرانی میتونه اهمیت داشته باشه، جی پلاس P10 هم توی این رنج قیمت مناسبه. این گوشی از یه تراشه هشت هسته ای UNISOC SC9863A برخورداره. این پردازنده نسبت به A02 سامسونگ CPU قوی تری داره و تو کارای روزمره می‌تونه عملکرد بهتری از خودش نشون بده. ما تو موبونیوز بررسی مشخصات جی پلاس P10 هم داریم که میتونید ببینید.نقد و بررسی مشخصات گوشی P10 جی پلاس

بهترین گوشی تا بازه ۳ تا ۴ میلیون

با اینکه سامسونگ به اندازه برندای چینی توی ساخت گوشیای مقرون به صرفه تبحر نداره، اما یکی از بهترین انتخابا توی این بازه قیمتی M12 سامسونگه. این گوشی امکانات خوبی رو در اختیارتون قرار میده. این دستگاه از پردازنده اگزینوس ۸۵۰ بهره منده، که توی این رنج قیمت پردازنده خوبی به حساب میاد. استفاده از یه صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی به همراه نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی، از مزیتای مهم این گوشیه.سامسونگ دست شما رو توی انتخاب باز گذاشته و امکان تهیه این گوشی با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی تا حافظه ۱۲۸ گیگابایتی وجود داره. البته که توصیه میشه به سراغ حافظه ۱۲۸ و رم ۴ گیگابایتی این گوشی برین.دو تا از انتخابای خوب دیگه تو این بازه قیمتی‌ مربوط به شیائومیه. پوکو C3 و پوکو C31 میتونن انتخاب خوبی باشن. این دو گوشی مثل M12 سامسونگ از یه باتری پرظرفیت و صفحه نمایش بزرگ برخوردارن. با اینکه این دو تا گوشی پوکو مشخصات مشابهی دارن. اما توصیه‌ میشه که برای خرید به سراغ POCO C31 برین. چون این گوشی تو سال ۲۰۲۱ معرفی شده و احتمالا بروزرسانی های بیشتری رو نسبت به POCO C3 دریافت می‌کنه.

بهترین گوشی تا بازه ۴ تا ۵ میلیون

بازم شیائومی تو این رنج قیمت خوب کار کرده و Redmi 9T یکی از بهترین انتخابا به حساب میاد. وقتی 9T رو برای اولین بار توی دستتون میگیرین، متوجه میشین که با یه گوشی سفت و محکم طرف هستیم که به دلیل طراحی خاص قاب پشتیش، به این زودیا هم خط و خش روش نمیوفته. شیائومی به سراغ حافظه UFS 2.1 برای این گوشی رفته که باعث میشه در طولانی مدت کمترین افت عملکرد رو تجربه کنین. بررسی گوشی ردمی 9T شیائومیگلکسی A22 یا M22 سامسونگ هم میتونن انتخابای خوبی باشن. بر خلاف شیائومی، متاسفانه سامسونگ به همون حافظه های قدیمی تر eMMC 5.1 اکتفا کرده. اما نکته خیلی مهم اینه که شما تو بازه قیمتی مشابه میتونین سراغ نسخه ۱۲۸ گیگابایت A22 یا M22 برین. به طور کل این دو تا گوشی سامسونگ مثل دو تا داداش دوقلو به حساب میان، چونکه مشخصات فنی مشترک زیادی دارن. برای مثال هر دو تا گوشی از تراشه مدیاتک G80، صفحه نمایش Super AMOLED و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برخوردارن. مهمترین برتری M22 اما پشتیبانی این گوشی از شارژ سریع ۲۵ واتیه.نقد و بررسی مشخصات Galaxy M22

بهترین گوشی تا بازه ۵ تا ۶ میلیون

قطعا یکی از بهترین انتخابا تا حدود ۶ میلیون تومن، Redmi Note 10S شیائومیه. این گوشی از پردازنده مدیاتک G95 و حافظه داخلی UFS 2.2 برخورداره. این پردازنده مدیاتک می‌تونه به راحتی جوابگو کارای روزمره و سبک باشه، حتی اگه پدر شما به کارای نیمه سنگین با گوشی هم علاقه مند باشه، این تراشه به سادگی کم نمیاره. ما قبلا تو موبونیوز نقد و بررسی مشخصات Redmi Note 10s رو گذاشتیم که میتونید ببینید.گوشی Redmi Note 10sدرسته که صفحه نمایش خیلی برای والدین اولویت نیست. اما یکی از نقاط قوت ردمی نوت ۱۰ اس، صفحه نمایش AMOLED اونه. معمولا نمایشگرای LCD روشنایی پایین تری نسبت به صفحه نمایشای AMOLED دارن. و همین موضوع باعث میشه که کار کردن با نمایشگرای امولد زیر نور آفتاب خیلی راحت تر باشه.

خرید گوشی برای والدین ۶ میلیون به بالا

گوشی Poco X3 Pro شیائومی می‌تونه تو این بازه قیمتی انتخاب مناسبی باشه. نقطه قوت اصلی این گوشی پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات، و پردازنده ای قدرتمنده. با کمتر از هفت میلیون تومن میتونین نسخه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم X3 Pro رو تهیه کنین که واقعا جوابگو تمام کارای سبک و سنگینه. نقد و بررسی مشخصات گوشی Poco X3 Pro هم توموبونیوز هست که میتونید ببینید.گوشی poco X3 Proاگه صفحه نمایش، دوربین قوی تر و برند سامسونگ برای پدر شما اولویته، گلکسی A32 4G هم می‌تونه انتخاب خوبی باشه. شما می‌تونین تو بازه قیمتی ۶ میلیون تومن، نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم این گوشیو تهیه کنین.اگه قصد پرداخت هزینه بیشتری برای خرید گوشی دارین، خرید پوکو X3 GT با حدود قیمت ۷ میلیون، گلکسی A52 5G و سامسونگ A52s 5G با قیمت ۸ تا ۱۰ میلیون منطقیه.

سوالات متداول
(3 سوال)
چه گوشی مناسب پدر و مادر هاست؟

گوشی که حافظه بالا و بدنه مقاومی داشته باشه و همچنین لوازم جانبی و قطعات گوشی در دسترس باشن

برای والدین خرید گوشی های سامسونگ بهتره یا شیائومی ؟

توی بازه های قیمتی مختلف اکثرا گوشی های سامسونگ بدلیل پایداری و گارانتی بهتری که دارن برای والدین مناسب تر هستن

کدوم گوشی توی بازه قیمتی 3 تا 4 میلیون برای پدر و مادر ها بهتره؟

یکی از بهترین انتخابا توی این بازه قیمتی M12 سامسونگه چون پردازنده قابل قبول و یه صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی داره، البته بهتره حافظه ۱۲۸ و رم ۴ گیگابایتی رو بخرید

نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۲۵ بهمن, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 627
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Rezza2010

پدرو مادرا ارزششون بیشتره😮‍💨

۲۰ شهریور ۱۴۰۲
anti.gen

انگار ۱۰۰ سال گذشته!!! الآن دیگه پدرمون درمیاد تا بخوایم یه گوشی واسه پدرمون بخریم😑

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
qazal

الان پدر مادرا بیشتر به گوشی نیاز دارن تا بچه ها😐😂

۰۹ فروردین ۱۴۰۲