دانلود زیرنویس یوتیوب؛ معرفی سایت و ربات های رایگان

یوتیوب رو میشه به عنوان یه دانشگاه برای یادگیری مفاهیم و مهارت ها در نظر گرفت. اما اگه خیلی مهارت شنیداری انگلیسی خوبی نداشته باشی، زیرنویس ویدئوها خیلی می تونن کمک کننده باشن. (تازه اگه زبان اصلی ویدئو انگلیسی نباشه که بدون زیرنویس قرار بود چجوری متوجه صحبت ها بشیم!) زیرنویس های یوتیوب منبع با ارزشی هستن که میتونید از اونها به عنوان جزوه های آموزشی و کتاب های سرگرمی مفید استفاده کنید. همچنین برای کسانی که مشکل شنوایی دارن، راهگشاترین راه حل هست تا از این فرصت بی نظیر استفاده کنن و هر چیزی رو که دوست دارن، تو یوتیوب بدون محدودیت آموزش ببینن. حالا سوالی که پیش میاد و خیلی هم پرتکرار هست اینه که : چگونه زیرنویس یوتیوب را دانلود کنیم؟ توی این مقاله لیستی از بهترین و مفیدترین ابزارها برای دانلود زیرنویس یوتیوب و همچنین نحوه دانلود زیرنویس از یوتیوب رو یاد میگیری. با موبونیوز همراه باشید.

 

سایت دانلود زیرنویس یوتیوب

برای دانلود زیرنویس یوتیوب به زبان های مختلف، بهترین روش، استفاده از سایت های دانلود زیرنویس هستش که به راحتی فایل Subtitle یا همون زیرنویس رو در فرمت های مختلف در اختیار شما قرار میده. در ادامه لیستی از سایت های مختلف برای دانلود زیرنویس از یوتیوب و نحوه کار باهشون رو در اختیارتون قرار دادیم.

 

سایت DownSub

یکی از سایت های معروف و رایگان برای دانلود زیرنویس یوتیوب، سایت DownSub است؛ مراحل انتخاب و دانلود زیرنویس از سایت داون ساب بسیار ساده است و برای دانلود زیرنویس از یوتیوب کافیه:

  1. وارد سایت DownSub بشی؛
  2. لینک ویدئو یوتیوبی که می خوای زیرنویسش رو دانلود کنی، داخل باکس متن موجود در صفحه قرار بدی و دکمه دانلود رو بزنی.
  3. بعد از چند ثانیه، زیرنویس ویدئو به زبان های مختلف، به صورت فایل SRT یا TXT، آماده دانلود است. (زیرنویس زبان فارسی یا Persian برای تمام ویدئوهای یوتیوب در این سایت قابل دسترسه!)

زیرنویس یوتیوب دانلود

البته توجه داشته باشید منبع ساخت زیرنویس در این سایت، استفاده از زیرنویس های قرارگرفته روی ویدئو یا زیرنویس اتو جنریت توسط یوتیوبه و با هوش مصنوعی زیرنویس اصلی رو به زبان های مختلف ترجمه میکنه و میتونه متن زیرنویس در زبان های مختلف خیلی دقیق نباشه.

در خصوص ویدئوهای به زبان فارسی هم چون خود youtube برای ویدئوهای با زبان فارسی زیرنویس نمی سازه پس این سایت هم نمیتونه زیرنویس ویدئوهای فارسی به زبان های دیگه رو بسازه.

یه قابلیت باحال این سایت اینه که میتونید زیرنویس دو زبانه بسازید. یعنی زیرنویس همزمان هم متن انگلیسی رو نشون بده هم متن ترجمه شده فارسی رو که میتونه برای کسایی که دنبال تقویت زبان هستن، به درد بخور باشه.

 

سایت EasySub

سایت کاربردی دیگه ای که برای دانلود زیرنویس از یوتیوب میخوام بهتون معرفی کنم، سایت EasySub هست. این وب‌سایت در واقع برنامه تحت‌وب رایگانیه که میتونه زیرنویس‌ها رو به‌صورت مستقیم از Vlive ،Viki ،VIU، یوتیوب و چند وب‌سایت ویدئویی دیگه دانلود کنه. این سرویس از انواع فرمت‌های زیرنویس مثل SRT و TXT و VTT پشتیبانی می‌کنه. برای استفاده از این وبسایت کافیه لینک ویدئو مورد نظرتون رو داخل سایت ایزی ساب قرار بدین و روی گزینه Extract & Download کلیک کنید.

سایت YouSubtitles.com

از جمله سایت هایی که میتونید خیلی سریع و بی دردسر زیرنویس یوتیوب رو باهاش دانلود کنید سایت YouSubtitles.com است. داخل این سایت امکان تماشای فیلم با زیرنویس رو دارید و همچنین میتونید زیرنویس ویدئو یوتیوب انتخابیتون رو به زبان های مختلف با فرمت SRT دانلود کنید. مراحل دانلود زیرنویس هم به سادگی بقیه سایت ها هست و کافیه URL ویدئو رو داخل باکس متن کپی کنید و زیرنویس رو تحویل بگیرید.

سایت savesubs

توی سایت savesubs هم میتونید زیرنویس یوتیوب رو دانلود کنید. استفاده از این سایت راحت و رایگانه و فقط کافیه بهش لینک بدین. از امکانات دیگه ای که این سایت داره اینه که میتونید زیرنویس ویدئو رو با بقیه به اشتراک بذارید، زبان و فرمت و منبع زیرنویس رو انتخاب کنید. رابط کاربری جذابی داره و خبری از تبلیغات و پاپ آپ های مختلف داخل سایت سیو ساب نیست.

ربات تلگرام دانلود زیرنویس از یوتیوب

این ربات های تلگرام و دیسکورد مشابه وب سایت هایی که معرفی کردیم کار می کنن. URL ویدیوی YouTube رو که می خواید زیرنویس اون رو دانلود کنید برای ربات ارسال کنید؛ ربات یه لینک برای دانلود زیرنویس ها در فرمت های مختلف مثلSRT، VTT و TXT برای شما ارسال می کنه. استفاده از این ربات ها معمولا راحت تر از کار با وبسایته و سرعت بالاتری برای دانلود زیرنویس دارن. در ادامه آیدی این ربات ها رو براتون قرار دادیم. برای دانلود زیرنویس یوتیوب با ربات کافیه آی دی ربات ها رو در نرم افزار مربوطه سرچ کنید:

  • @subtitles_bot (Telegram)
  • @download_subtitles_bot (Telegram)
  • @subtitle_downloader_bot (Telegram)
  • @subtitlesbot (Discord)
  • @subtitles (Discord)

اپلیکیشن برای دانلود زیرنویس ویدئو یوتیوب

اگر شما جزو کاربرانی هستید که به صورت مداوم از یوتیوب استفاده می کنید، و دانلود زیرنویس ویدئوهای یوتیوب برای شما به یک کار روتین تبدیل شده، احتمالا استفاده از سایت و بات برای شما وقت گیره. برای اینکه کارتون سریعتر و راحت تر پیش بره، کافیه یکی از این اپلیکیشن های دانلود زیرنویس یوتیوب که با سیستم عامل گوشی شما منطبق هست رو دانلود کنید. این اپلیکیشن ها رو براتون لیست کردیم که میتونید  از پلی استور و یا اپل استور دانلود کنید

  • SubLoader (Android)
  • Subtitles Downloader (Android)
  • Videoder (Android)
  • YTD Downloader (Android)
  • Video Download Capture (iOS)

جمع بندی

قطعا تعداد سایت هایی که برای دانلود زیرنویس از یوتیوب وجود داره، زیاده. ما در این مقاله سعی کردیم معروف ترین سایت ها و بات ها و اپلیکیشن هایی که، کار با اونها ساده هست رو معرفی کنیم و نحوه کار باهشون رو بهتون توضیح و آموزش بدیم. اگه میخواین بدون دانلود زیرنویس در لحظه زیرنویس فارسی ویدئوهای یوتیوب رو هم ببنید کافیه به مقاله مشاهده زیرنویس فارسی یوتیوب در موبایل و کامپیوتر در سایت موبونیوز سر بزنید. اگه در مراحل استفاده از این ابزارها، هر مشکلی داشتید برامون کامنت بذارید تا راهنماییتون کنیم.

نویسنده : سها ابراهیمی
تاریخ انتشار 6 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 18
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mirhosein1389

عالی 😍😍

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
Ahmaddosti

این خیلی کاربردیه، ممنون🌹

۱۳ فروردین ۱۴۰۳
Mr.mehrsam

عالی,بابت توضیحاتتون ممنون.

۰۷ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

خوب بود.

۱۳ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

Idm حلال مشکلات

۰۸ بهمن ۱۴۰۲
Amir..1388

عالی

۱۳ دی ۱۴۰۲
Vahid1358

عالی و بسیار برای فیلم دیدن همراه با زیرنویس

۱۱ دی ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

با همون idm هم میشه دان کرد

۳۰ آذر ۱۴۰۲
Mhch8877

عالی مثل همیشه👌

۰۱ آذر ۱۴۰۲
m.s.r

خفن

۱۹ آبان ۱۴۰۲
tahamousavi

خدا خیرت بده…

۱۴ آبان ۱۴۰۲
Amirhosein_bahrami

عشق

۱۲ آبان ۱۴۰۲
    Ali6678

    عالی

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

واقعا آموزش خوبی بود
دست مریزاد

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

عالی و کاربردی

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Hwman

کاربردی بود

۰۷ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

لازم میشههه

۰۷ آبان ۱۴۰۲
Nurse

چه روش هایی!!!

۰۷ آبان ۱۴۰۲