زمان اضافه شدن بازی های Call of Duty به گیم‌پس مشخص شد؟!

عنوان Call of Duty و دیگر عناوین بازی های شرکت اکتیویژن که حالا تحت مالکیت مایکروسافت هستند ولی به این زودی‌ها قرار نیست در گیم‌پس ایکس‌باکس عرضه بشن. فیل اسپنسر در پادکست رسمی ایکس‌باکس آب پاکی رو روی دست همه کاربر‌ها ریخت و گفت به دلیل مشکلات حقوقی و قانونی پسا معامله مایکروسافت با اکتیویژن حالا حالا‌ها عناوین مختلف COD روی گیم‌پس عرضه نخواهند شد. با موبونیوز همراه باشید تا ببینیم بعد از حدود 2 سال چه زمانی بازی های Call Of Duty به گیم پس ایکس باکس اضافه میشن.

بازی های کال آف دیوتی تا سال آینده به Game Pass اضافه می شوند

 

چرا ایکس‌باکس نمی‌تونه در حال حاضر COD رو در گیم‌پس عرضه کنه؟

به دلیل عدم برطرف شدن اتهامات مربوطه از اداره تنظیم مقررات انگلستان و CMA، گروه گیمینگ ایکس‌باکس نتونسته بود پایه های آماده سازی کاتالوگ و سرویس های اشتراکی بازی های COD رو روی گیم‌پس آماده کنه. پس از به اتمام رسیدن مراحل اصلی تراکنش بین این دو کمپانی، اکتیویژن بلیزارد در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد ” Call of Duty: Modern Warfare III و عنوان تازه معرفی شده Diablo IV به این زودی‌ها در گیم‌پس عرضه نخواهند شد.” این توئیت فقط به دو عنوان جدید اکتیویژن اشاره کرد در حالی که اسپنسر گفته بود عناوین قدیمی هم تا سال آینده میلادی اضافه نخواهند شد.

بعد از نهایی شدن خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت که معامله‌ای پرحاشیه و پرجزئیات بود که ایکس‌باکس تونست پس از عبور از هفت‌خوان رستم مالکیت این کمپانی بزرگ رو بدست بیاره. اما همین رویه در خرید قبلی مایکروسافت یعنی کمپانی Bethesda هم اتفاق افتاد با این تفاوت که بازی های این شرکت مثل Fallout, DOOM و Dishonored به محض اتمام مراحل خرید، به صورت رایگان برای گیمرها عرضه و روانه گیم‌پس ایکس‌باکس شدند. پس مشکل اصلی اکتیویژن کجاست؟ سنگ اندازی‌ها به خاطر چیست؟

اسپنسر اضافه کرد “الان که معامله تموم شده می‌تونیم کار رو شروع کنیم ولی حجم کار واقعا زیاده.” مدیرعامل ایکس‌باکس همچنین اشاره کرد “میدونم چیزی که می‌خوام بگم یکم برای کاربران و گیمرها ناامید کننده است اما متاسفانه سورپرایز مخفی در کار نیست و مقداری شرایط عرضه بازی‌ها تو گیم‌پس به موارد دیگه‌ای خارج از این حیطه گره خورده.” اسپنسر درباره آینده ابراز امیدواری کرد و گفت “ادغام اکتیویژن با ایکس‌باکس پروژه بلندمدتی است اما این تضمین رو بهمون میده تا بتونیم نیازمندی گیمرها رو درک کنیم و چیزایی که دوست دارند رو براشون به ارمغان بیاریم.”

پروژه بلند مدت ایکس باکس و اکتیویژن

 

دعوا بر سر Call of Duty

چه کاربران پلی‌استیشن چه ایکس‌باکس و حتی کاربران بازی های موبایلی، عناوین مختلف COD رو طی سال های مختلف تجربه کردن و ساعت‌ها برای بازی کردن و داشتن تجربه‌ای خاطره‌انگیز و دل‌نشین پشت صفحه مانیتور، تلویزیون یا موبایل خودشون وقت گذاشتند. اسپنسر دوباره تاکید کرد “صد درصد هیچ تفاوتی برای عرضه عناوین COD بین ایکس‌باکس و کنسول های دیگه قائل نخواهیم شد. ادغام ایکس‌باکس با اکتیویژن به ضرر گیمر های دیگه نخواهد شد و عرضه عنوان COD تا ده سال آینده برای پلی‌استیشن کاملا قطعی است.”

باندل (پکیج ویژه) نسخه Modern Warfare 3 برای کاربران PS4 و PS5 که تا قبل از نهم نوامبر 2024 پیش‌خرید کنند در دسترس خواهد بود. در کنسول های مختلف بسته به شرایطی که دارند ممکنه تفاوت های گرافیکی و پردازشی اعمال بشه. مثلاً کاربران Xbox Series S به ‎دلیل محدودیت های فنی نتونسته بودن در بازی Baldur’s Gate 3، در قسمت دو نفره بازی از split-screen co-op استفاده کنند؛ این در صورتی است که محتوا عرضه شده برای همه کنسول‌ها یکسان است.”

عرضه عنوان های COD تا 10 سال آینده برای پلی استیشن

 

“از Call of Duty نمی‌خواهیم برای اجبار خرید ایکس‌باکس استفاده کنیم”

شاید این جمله بدن تمامی مدیران سونی و کاربران آن‌ رو به لرزه دربیاره. به انحصار در اومدن مجموعه های COD برای ایکس‌باکس و مایکروسافت خطر جدی رو برای رقیبان این شرکت بوجود آورده. اسپنسر در پادکست یه بار دیگه اشاره کرد “صرفاً قرار نیست از انحصار طلبی این مجموعه در فروش کنسول های ایکس‌باکس استفاده کنیم. به‌ نظرم اختصاصی کردن پلتفرم های مختلف راه درستی نیست و هیچ کمکی به پلیرها نمی‌کنه.”

اسپنسر اضافه کرد به لطف ورود سازمان US FTC (اداره امور سرپرستی و بازرگانی ایالات متحده) و ادعا آن‌ها بر منصفانه نبودن ماهیت معامله 69 میلیارد دلاری مایکروسافت در بازار و برنامه های ایکس‌باکس برای انحصار کامل بازی Call of Duty، فرآیند ادغام با اکتیویژن ممکنه بیش از یک سال زمان ببره. جیم رایان (رئیس‌کل پلی‌استیشن) مدعی شد طبق گفت‌وگویی که با برخی از بازی‌سازان مطرح داشته است (البته اسمشون رو نیاورده) آن‌ها هم معتقد هستند که روند پیش‌رو ایکس‌باکس خصوصاً در مورد گیم‌پس باعث تخریب ارزش‌ها خواهد شد.

فرایند یک ساله ادغام اکتیویژن با مایکروسافت

 

بالاخره مجموعه های Call of Duty چه‌زمانی در گیم‌پس عرضه خواهند شد؟

با جمع بندی از صحبت های فیل اسپنسر مدیرعامل ایکس‌باکس در پادکست اختصاصی این کمپانی، میشه نتیجه گرفت مجموعه های جدید COD سال 2024 در گیم‌پس عرضه خواهند شد. اما عناوین کلاسیک COD امکان عرضه در گیم‌پس ایکس‌باکس رو دارند، اما هنوز زمانی از سوی فیل اسپنسر و مسئولین مایکروسافت اعلام نشده؛ گفته میشه آن‌ها هم‌ زمان با عناوین جدید در سال پیش‌رو عرضه خواهند شد. عرضه مجموعه های Call of Duty در گیم‌پس ایکس‌باکس نه تنها به نفع جیب گیمرهای ایکس‌باکس میشه بلکه می‌تونند دسترسی اختصاصی روز انتشار بازی رو هم داشته باشند که مورد پسند گیمر های قدیمی این مجموعه است.
نظر شما چیه؟ آیا ادغام اکتیویژن با ایکس‌باکس بر روی کیفیت بازی های COD تاثیر میزاره؟ امکانش هست مایکروسافت COD رو به انحصار مطلق ایکس‌باکس دربیاره؟ آینده گیمرهای Call of Duty Mobile چه‌خواهد شد؟ اگه جای مدیران سونی بودید چی‌کار می‌کردید؟ شما هم می‌تونید نظرات خودتون رو در کامنت ها با بقیه به اشتراک بزارید.

نویسنده : تیم محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 11
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Mhch8877

خوبه👌👌

۱۲ بهمن ۱۴۰۲
tahamousavi

مقاله خوبی بود ولی خیلی به موبونیوز نمی‌خورد…

۱۸ آبان ۱۴۰۲
godrati

خیلی هم عالی

۱۰ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

khodam xbox ro khyli bishtar be ps tarjih midam

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Arvin Hashemi

خداروشکر

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Hwman

مقاله خوبی بودخسته نباشید

۰۸ آبان ۱۴۰۲
    specter8585

    عالی

    ۰۹ آبان ۱۴۰۲
Nurse

چخبره

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

خسته نباشید بابت مقاله

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

اوه اوهه

۰۸ آبان ۱۴۰۲
specter8585

خوب

۰۸ آبان ۱۴۰۲