گوشی های با ارزش خرید پایین در بازار (بهمن 1402)

توی بازار موبایل این روزا یه سری گوشی جدید اومده که واقعا ارزش خرید بعضی از مدل های دیگه رو پایین آوردن. توی این مقاله میخوام چند مدل گوشی با ارزش خرید پایین رو بهتون معرفی کنم که دیگه نخرین و به جاش برین سراغ جایگزین‌هاش. سلام به موبوبکس دوست داشتنی؛ خیلی خوش اومدین به یه ویدیو دیگه که جلوی دور ریختن پولتون رو می‌گیره.
قبل از هر چیز بهتون بگم که ما تو سایت یه دونه راهنمای خرید گوشی توی هر بازه قیمتی داریم که هر ۱۰ روز آپدیت میشه و بهترین مدل‌ها رو تو قیمت‌های مختلف بهتون معرفی می‌کنه. پس اگه به دنبال خرید گوشی توی بازه های قیمتی متفاوت هستین و بین انبوهی از گوشی های خوش رنگ و لعاب بازار محاصره شدین؛ با ما توی این مقاله موبونیوز همراه باشین تا به معرفی گوشی های با ارزش خرید پایین بازار و مدل های جایگزین این گوشی ها بپردازیم.

 

گوشی با ارزش خرید پایین توی بازه ۴ تا ۵ میلیون

تو بازه قیمتی ۴ تا ۵ میلیون دور گوشی A04 و A04s رو خط بکشین؛ حالا چرا اینو میگم؟ چون الان به جاش A05 به بازار اومده که یه گوشی تازه وارده، تازه نفسه و میتونه براتون بهتر باشه. گوشی اقتصادی سامسونگ A05 حاشیه های نمایشگر کمتری رو در مقایسه با سال قبل بهتون میده، پردازنده هلیو G85 از پردازنده P35 و اگزینوس ۸۵۰ قویتره و از طرفی از آداپتور شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی میکنه؛ البته که آداپتور شارژ توی باکس هیچکدوم از گوشی ها وجود نداره ولی A05 سامسونگ تا شارژ ۲۵ واتی کار رو شیرین براتون در میاره.
نکته جالب قضیه اینجاست که A05 رو میتونین با حافظه و رم بالاتر توی همون قیمت به نسبت A04 و A04s بخرید؛ در واقع هر سه تا گوشی یه قیمت دارن، در حالی که میتونین A05 رو با حافظه ۶۴ و ۴ گیگابایت رم بخرین ولی با همون پول باید A04s با حافظه ۳۲ و ۳ گیگابایت رم تهیه کنین. اینجا به نظرم A05 ارزش خرید بالاتری در مقابل اون دو تا مدل پارسال داره.
توی همین بازه قیمتی به جای سامسونگ A04e به نظرم گوشی A05s رو بخرین؛ چون صفحه نمایش بهتری بهتون میده و از نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتزی پشتیبانی میکنه. از طرفی به پردازنده اسنپدراگون مجهز شده که کیفیت و کارایی بهتری داره، دوربین باکیفیت‌تری بهتون میده و از آداپتور شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی میکنه.
در حقیقت توی همه بخش ها میشه گفت که A05s از A04e که مدل هم‌قیمتش عملکرد بالاتری داره. پس بهتره که توی بازه قیمتی ۵ میلیون تومان به جای A04e سراغ A05s برین که ارزش خرید بالاتری داره.

 

گوشی های با ارزش خرید پایین توی بازه ۵ تا ۶ میلیون

توی بازه قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان Redmi 10C ،Redmi 9C و حتی Redmi 12C از گوشی های با ارزش خرید پایین در بازار هستن و به نظرم اینا رو نخرین. چرا چون گوشی اقتصادی Redmi 13C به جاش اومده که صفحه نمایش بهتر و نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتزی داره؛ از اون طرف پردازنده اش هم یه کم بهتر شده و عملکرد بیشتری بهتون میده. این مدل دوربین باکیفیت‌تری در مقایسه با سه مدل بالا داره و از آداپتور ۱۸ واتی هم پشتیبانی میکنه.
این درسته که توی گوشی Redmi 12C هم از آداپتور ۱۸ واتی استفاده شده بود ولی به نظرم Redmi 13C جدیدتره و آپدیت های بیشتری رو دریافت میکنه. پس اینجا به نظرم به جای خرید Redmi 10C ،Redmi 12C و Redmi 9C به سراغ Redmi 13C برین که بروزتره و کیفیت بهتری داره. شاید بگین ۱۳ عدد نحسیه؛ ولی کی این حرف رو باور داره و به نظرم بدون تعصب Redmi 13C میتونه گوشی بهتری براتون باشه و توی این بازه قیمتی ارزش خرید بیشتری داره.

 

گوشی های با ارزش خرید پایین توی بازه ۶ تا ۷ میلیون

توی بازه قیمتی ۶ تا ۷ میلیون 10 Redmi و Redmi 10A جزو گوشی های با ارزش خرید پایین در بازار هستند و بهتره سمتشون نرین. به عنوان جایگزین مناسب گوشی شیائومی Poco M5s رو بخرین که صفحه نمایش امولد بهتون میده، پردازنده اش خیلی بهتره و عملکرد بالاتری داره. دوربین های پشتی پوکو نسبت به ردمی‌ها کیفیت بهتری داره و از آداپتور ۳۳ واتی پشتیبانی میکنه که توی اون دو تا مدل فقط ۱۸ واته.

درسته که گوشی 10 Redmi و Redmi 10A هنوزم توی بازار هستن و شاید یه تایمی هم جزو گوشی های پرفروش بودن؛ ولی اگه از این به بعد خواستین موبایل بخرین به جای این دو تا گوشی Poco M5s رو انتخاب کنین. چون اولا که همون پنل امولدش کار رو براتون در میاره. از طرفی پردازنده بهتر، دوربین بهتر، حافظه داخلی بالاتر و آداپتور شارژ قوی تری رو در مقایسه با مدل های سال گذشته داره و به نظرم ارزش خرید بالاتری داره.
توی همین بازه قیمتی یه دونه سامسونگ A14 داریم که از زمانی که وارد بازار شده زیاد نگذشته و از همون موقع هم فروش بالایی داشته. ولی الان بعد از حدود ۱۰ ماه جزو گوشی های با ارزش خرید پایین بازاره و میتونین A15 رو به عنوان یه جایگزین بهتر بخرین. گوشی اقتصادی A15 بهتون پنل امولد میده که خیلی جذاب تره و از اون طرف از پردازنده هلیو G99 استفاده کرده که در مقابل هلیو G80 میتونه عملکرد بهتری رو بهتون بده. دوربین های هر دو تا گوشی تقریبا شبیه به هم هستن و شارژدهی شون زیاد فرقی با هم نداره؛ ولی A15 به جای آداپتور ۱۸ واتی از آداپتور سریعتر ۲۵ واتی پشتیبانی میکنه.
یعنی عملا یه صفحه نمایش امولد داریم که توی سامسونگ خوب امتحان خودشو پس داده و از اون طرف یه پردازنده بروزتر و آداپتور ۲۵ واتی سریع‌تر که در مقابل A14 گوشی جدیدتری هم هست. شاید A14 هنوزم محبوب باشه و خیلیم از عرضه‌ش نگذشته ولی الان اگه میخواین بین این دو تا گوشی یکیو انتخاب کنین، بهتره سراغ A15 برین که ارزش خرید بالاتری داره.
یه نکته ای رو همین جا بهتون بگم؛ گوشی هایی که میگم نخرین برای خریدهای جدیدن و اگه از قبل این گوشی ها رو دارین بهتره ازش استفاده کنین. به خاطر همین اگه همین الان میخواین گوشی بخرین بهتره سراغ این مدلا نرین و نسخه‌های جدیدشو امتحان کنین. اختلاف مدل های جدید در مقایسه با گوشی های پارسال اونقدر زیاد نیست و اون چیزی که پیشنهاد میدم صرفا میتونه مدل بهتری برای امسال باشه.

 

گوشی های با ارزش خرید پایین توی بازه ۷ تا ۸ میلیون

توی بازه قیمتی ۷ تا ۸ میلیون تومان به جای گوشی Redmi 12 همچنان میتونین به سراغ خرید Poco M5s برین. ردمی ۱۲ جزو گوشی های با ارزش خرید پایین توی این رنج قیمتی حساب میشه. حالا چرا اینو میگم؟ چون پوکو اولا پنل امولد بهتون میده، صفحه نمایشگر بهتری داره و پردازنده بهتر و قوی تر رو در مقایسه با میان رده Redmi 12 بهتون میده. از اون طرف دوربین های پشتی و سلفی کیفیت بالاتری دارن، باتری پوکو ظرفیت بهتر و شارژدهی بالاتری داره و آداپتور شارژ بهتری هم در اختیارتون می‌ذاره.
در نتیجه به نظرم به جای ردمی ۱۲ برین سراغ Poco M5s که توی اکثر بخش ها پکیج مناسب تری رو در براتون آماده کرده و ارزش خرید بالاتری داره. البته تو پرانتز بگم که ردمی نوت ۱۰ هنوزم توی بازار وجود داره ولی میان رده پوکو انتخاب بهتر و مناسبی در مقایسه با این مدل هستش؛ اختلاف بین پوکو و ردمی نوت ۱۰ زیاد نیست ولی نوت 10 یک سال و نیم از عرضه جهانیش گذشته و بهتره روی Poco M5s تمرکز کنین که کمتر از ۹ ماه از ورودش به بازار رد شده و توی این بازه قیمتی بیشتر به دردتون میخوره. از اون طرف اگه بیشتر هزینه کنین قطعا مدل ها و انتخاب های بیشتری در مقایسه با این دو تا مدل دارین.

 

گوشی های با ارزش خرید پایین توی بازه ۸/۵ تا ۹/۵ میلیون

توی این بازه قیمتی به جای گوشی M33 و حتی M34 که گوشی های با ارزش خرید پایین توی بازار موبایل هستن به سراغ سامسونگ A34 برین که هم قطعاتش بیشتره و هم قیمت رندتری توی بازار داره. از اون طرف M33 از نمایشگر قدیمی TFT استفاده کرده که مناسب نیست و فقط یه باتری خوب بهتون میده که بازم ارزش زیادی نداره. حالا اگه هنوزم به سری M علاقه دارین حداقل به سراغ M34 برین ولی به نظرم A34 از هر دو تا گوشی سرتره. از اون طرف M34 وسایل جانبی درست درمون نداره و سامسونگ توجه بیشتری روی لاین A داره که معمولا آپدیت های سریع تری رو دریافت میکنن. در نهایت به نظرم توی بازه قیمتی ۸/۵ تا ۹/۵ میلیون به سراغ میان رده A34 برین که عملکرد بالاتر و ارزش خرید بیشتری رو در مقایسه با اون دو تا مدل بهتون میده.

 

گوشی های با ارزش خرید پایین توی بازه قیمتی تا ۱۰ میلیون

اینجا یه حرفی میزنم که ممکنه ناراحتتون بکنه؛ میان رده Redmi Note 12 Pro 4G الان وقت خریدش نیست و از گوشی های با ارزش خرید پایین بازار محسوب میشه. حالا چرا اینو میگم؟ چون پردازنده این گوشی توی بلند مدت کارایی خوبی از خودش نشون نمیده ولی جایگزین هم براش یه کم سخت پیدا میشه.
بررسی گوشی Redmi Note 13 Pro 4G نشون داده که با ۱ تا ۲ تومن هزینه بیشتر این مدل میتونه یه انتخاب بهتر باشه. البته اینجا به نظرم A34 هنوزم انتخاب خوبی میتونه براتون باشه، اما اگه خیلی اصرار دارین که حتما شیائومی بخرین به جای Redmi Note 12 Pro 4G برین سراغ گوشی یه کم قدیمی تر Poco F4. میدونم میان رده پوکو F4 یه کم ازش گذشته ولی پردازنده، صفحه نمایش، دوربینش و باتریش و حتی آداپتور شارژش واقعا خفنه و میتونین همچنان به خریدش فکر کنین.

 

گوشی های با ارزش خرید پایین توی بازه قیمتی ۱۱ تا ۱۱/۵ میلیون

توی این بازه قیمتی یه گوشی جدید از سری A سامسونگ به اسم Samsung A25 وجود داره که توی بازه قیمتی ۱۱ میلیون تومنه و به نظرم چندان ارزش خرید نداره. این مدل فعلا تب بازار رو گرفته و به خاطر جدید بودنش حباب قیمت داره و در نتیجه توی رده گوشی های با ارزش خرید پایین قرار می گیره. به جای خرید این گوشی میتونین هنوزم به سراغ میان رده A34 برین؛ به این دلیل که A34 حاشیه های نمایشگر کمتری داره و پردازنده اش عملکرد بهتری رو در مقایسه با A25 بهتون میده.
از اون طرف A34 صفحه نمایشگر بزرگتری داره و دوربینش هم یه مقدار خیلی کمی بهتره که ارزش خریدش رو در مقایسه با میان رده جدید سامسونگ بالاتر میبره. پس اگه به دنبال یه گوشی توی بازه قیمتی ۱۱ تا ۱۱/۵ میلیون تومان هستین بهتره به جای A25 همون A34 رو بخرین تا وقتی که حباب قیمتی بشکنه و A25 توی بازه ۸/۵ تا ۹ میلیون تومان برسه که قطعا هم کمتر میشه و اون موقع میتونین سراغش برین.

 

جمع بندی

اینجا میخوام بدون هیچ دلیل و منطقی یه حرفایی رو بزنم؛ چونکه انقدر این موضوع واضحه که توی تمام ویدیو های “آقا نخرین” بهش اشاره کردم و هست. قاتل پرچمدار S20 FE و S21FE هنوزم توی بازار طرفدار دارن اما با این حال به نظرم اصلا سراغش نرین؛ از اون طرف میان رده A73 هم بعد دو سال هنوز فروش میره که باعث میشه این سه تا مدل بدون هیچ توجیهی توی لیست گوشی های با ارزش خرید پایین بازار قرار بگیرن.
قاتل پرچمدار S20 FE و S21FE بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون فروش میرن و A73 تا ۱۹ میلیون هم قیمت داره. این مدل ها دو تا سه سال عمر دارن و به نظرم به جای هر کدوم از اینا سراغ گوشی A54 برین که همون سامسونگه ولی جدیدتره و ارزش خرید بیشتری داره. میان رده A54 باتری بهتر و قوی تری داره، از نظر طراحی جدیدتر و بروزتره، دوربین های حرفه‌ای تری داره و عملکرد سخت افزاری بالاتری رو در مقایسه با اون سه تا مدل بهتون میده.
اگه به نظرتون هر گوشی توی بازه های قیمتی اشاره شده در مقاله ارزش خرید نداره و میشه جایگزین بهتری رو براش معرفی کرد خوشحال میشم توی کامنت های این مقاله با ما به اشتراک بذارین تا همه ازش استفاده کنن. توی این چند ماهه کلی گوشی جدید توی بازار اومده که بزودی دونه دونه بررسی هاشون رو توی سایت mobo.news قرار میدم که اگه خواستین بخرین دستتون کاملا باز باشه؛ از اینکه تا آخر مقاله با ما همراه بودین ممنونم.

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Soheil mm

بسیار عالی

۰۲ اسفند ۱۴۰۲
Emran.B1388

دمت گرم مهدی. عالی بود👌🏻

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
Ali.J.4

آقا مث همیشه عالی
فقط ی چیزی
چرا سایت انقدر پوکیده 😶😶😶😶

۲۹ بهمن ۱۴۰۲
yaser_khamseh

چرا بازه های بالاتر رو نگفتی و نذاشتی؟؟؟

۲۹ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

واقعاً عالی بود؛ A14 اصلا ارزش خرید نداره.(A15 صفحه نمایش بهتر، شارژر ۲۵وات و پردازنده خیلی قوی تری داره)
سری های نوت ۱۳ شیایومی هم که ترکوندن؛ امیدوارم قیمت شون پایین تر هم بیاد.

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

خسته نباشید

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

پوکو m5s ترکوند

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    Nurse

    الان حافظه ۲۵۶ پوکو حدود هفت تومن هست؛ با اینکه قدیمی شده ولی بازهم ارزش خرید خیلی بالایی داره.

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

s23 ultra نخرید، به جاش A05 بخرید😍









‌حتما میپرسید چرا؟
چون پول نداریم😂

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

بررسی هاشو بزارید حتما…

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

عالی و خیلی مفید!

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

گوشی های قدیمی کلا بی ارزش هستند .

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
Hossein_sh

منتظر بررسی ها هستیم

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
Etfanasady1382

سلام مهدی شجاری عزیز خسته نباشید میگم به کل تیم موبونیوز، عالی بود این مقاله

۲۸ بهمن ۱۴۰۲